نتایج جستجو برای عبارت :

حدیث لا خیر فی قول الا مع الفعل

معرفي کتابکتاب هدایه في النحو به زبان عربی نوشته شده و در مورد نویسنده این کتاب اختلاف وجود دارد.این کتاب شامل سه باب (هفتاد و سه درس) است.از جمله مباحثی که در این کتاب مورد بررسی قرار گرفته است عبارتند از:
مقدمهتعریف علم النحو … الکلمه و أقسامه، حد الاسم و الفعل و علاماتهم، حدّ الحرف و علاماته و فوائده، تعریف الکلام و أقسامهباب اول : اسمتعریف الاسم المعرب و حکمه، أصناف إعراب الإسم، غیر المنصرف، الفاعل و نائب الفاعل، التنازع، المبتدأ والخب
در زبان عربی 3 نوع فعل وجود دارد.الف)ماضی ب)مضارع ج)امر که هر کدام قواعد مخصوص به خود را دارند
تعریف: فعل ماضی فعلی است که بر وقوع عملی یا تحقق حالتی در زمان گذشته دلالت می کند. 

  
 طرز ساختن فعل ماضی: صیغه اول کلیه افعال را از مصدر همان فعل می سازند بدینگونه که حرف زائد مصدر را حذف کرده، فاء الفعل و لام الفعل را مفتوح و عین الفعل را متحرک می نمائیم. مانند: العِلْم که می شود: عَلِمَ. 

 
 نکات: 

 

* هرگاه (قَدْ) پیش از فعل ماضی بیاید، معنی ماضی نقل
بسم الله الرحمن الرحیم
تربیة العقل و الروح
الشهید مرتضى مطهری قدس سره


ت
عنوان الدرس
الرابط

1
المراد بتربیة العقل، أهمیة البحث و خطوات أساسیة في التربیة العقلیة

2
تربیة القابلیات و مسألة العادة

3
ماهو معیار الفعل الأخلاقی؟

4
تتمة معیار الفعل الأخلاقی و تعریفه

5


6
بسم الله الرحمن الرحیم
تربیة العقل و الروح
الشهید مرتضى مطهری قدس سره


ت
عنوان الدرس
الرابط

1
المراد بتربیة العقل، أهمیة البحث و خطوات أساسیة في التربیة العقلیة

2
تربیة القابلیات و مسألة العادة

3
ماهو معیار الفعل الأخلاقی؟

4
تتمة معیار الفعل الأخلاقی و تعریفه

5
نسبیة الأخلاق 

6
بسم الله الرحمن الرحیم
تربیة العقل و الروح
الشهید مرتضى مطهری قدس سره


ت
عنوان الدرس
الرابط

1
المراد بتربیة العقل، أهمیة البحث و خطوات أساسیة في التربیة العقلیة

2
تربیة القابلیات و مسألة العادة

3
ماهو معیار الفعل الأخلاقی؟

4
تتمة معیار الفعل الأخلاقی و تعریفه

5
نسبیة الأخلاق 

6
الأخلاق الدینیة :العبادة و البرنامج التربوی، معرفة النفس أساس الإلهام الأخلاقی
١٣/١٣. عَلِیُّ‌ بْنُ‌ مُحَمَّدٍ، عَنْ‌ سَهْلِ‌ بْنِ‌ زِیَادٍ، رَفَعَهُ‌، قَالَ‌:
قَالَ‌ أَمِیرُ المُؤْمِنِینَ‌ عَلَیْهِ‌السَّلاَمُ‌: العَقْلُ‌ غِطَاءٌ سَتِیرٌ (۱)، وَ الْفَضْلُ‌ جَمَالٌ‌ (۲) ظَاهِرٌ، فَاسْتُرْ خَلَلَ‌ خُلُقِکَ‌ (۳) بِفَضْلِکَ‌، وَ قَاتِلْ‌ هَوَاکَ‌ بِعَقْلِکَ‌، تَسْلَمْ‌ لَکَ‌ الْمَوَدَّةُ‌، وَ تَظْهَرْ لَکَ‌ الْمَحَبَّةُ‌ (۴)»(۵).
 
ترجمه:
١٣/١٣. على بن محمد روایت کرده است از سهل بن زیاد که آن را مرفوع
»» انواع فعل

فعل از نظر زمان سه گونه است: ماضی ومضارع وأمر




فعل ماضی


تعریف: فعل ماضی فعلی است که بر وقوع عملی یا تحقق حالتی در زمان گذشته دلالت می کند.



 


طرز ساختن فعل ماضی:
صیغه اول کلیه افعال را از مصدر همان فعل می سازند بدینگونه که حرف زائد
مصدر را حذف کرده، فاء الفعل و لام الفعل را مفتوح و عین الفعل را متحرک می
نمائیم. مانند: العِلْم که می شود: عَلِمَ.



 


نکات:



 


* هرگاه (قَدْ) پیش از فعل ماضی بیاید، معنی ماضی نقلی فارسی را می دهد.
معرفة علمِ النَّحو[1] (الإعراب)
النّحو، هو قواعدٌ تُعرَف بها کَیفيّةُ تألیفِ الجُمَل العربیّة من الکلمات و أحکام أواخرها فيها من حیثُ الإعراب و البناء[2]، فالنّحو یَشمل نوعَین من القواعد:
القواعد التألیفيّة (الترکیبیّة­): القواعد الّتی تُبیِّن کیفيّةَ صوغ الجملة[3]، و خصوصیّات أجزائها، کالعاملیّة و المعمولیّة[4]، و وجوب الذِّکر و الحذف و التّعریف و التن و التقدیم و التأخير أو جوازها[5].
القواعد الإعرابیّة: القواعد الّتی تُبیِّن کَیفيّةَ
1ـ2) معرفة علمِ النَّحو[1] (الإعراب)
النّحو، هو قواعدٌ تُعرَف بها کَیفيّةُ تألیفِ الجُمَل العربیّة من الکلمات و أحکام أواخرها فيها من حیثُ الإعراب و البناء[2]، فالنّحو یَشمل نوعَین من القواعد:
القواعد التألیفيّة (الترکیبیّة­): القواعد الّتی تُبیِّن کیفيّةَ صوغ الجملة[3]، و خصوصیّات أجزائها، کالعاملیّة و المعمولیّة[4]، و وجوب الذِّکر و الحذف و التّعریف و التن و التقدیم و التأخير أو جوازها[5].
القواعد الإعرابیّة: القواعد الّتی تُبیِّن کَیفي
خلاصه کتاب آشنایی با علوم حديث علی نصیری
 
 
 
 
 
 
 
 
 
دانلود فایل
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
اگر امکان دارد آن را به فارسی ایمیل کنیدنتایج وبsabzghamat.ir › دانلود کتب,شروح و مقالاتدانلود رایگان تلخیص آشنایی با علوم حديث علی نصیری .۱ تیر ۱۳۹۸ - تلخیص کتاب آشنایی با علوم حديث تالیف علی نصیریدر این جزوه کتاب ۲۰۰ صفحه ای آشنایی با علوم حديث آقای علی نصیری را به ۳۰ تلخیص کرده .9download.ir › دانلود-تلخیص-کتاب-آشنایی-با-علوم-حديثدانلود خلاصه کتاب آشنایی با عل
حديث کِساء، حديثی در فضیلت پیامبر (ص)، امام علی (ع)، حضرت فاطمه (س)، امام حسن (ع) و امام حسین (ع) است. واقعه حديث کِساء در خانه ام سلمه، همسر پیامبر روی داد. پیامبر اکرم (ص) هنگام نزول آیه تطهیر، خود و خاندان خویش را با پارچه ای پشمین (کِساء) پوشانید. امامان شیعه به این حديث برای اثبات فضیلت و برتری خود برای به دست گرفتن خلافت مسلمانان استناد کرده اند. متن حديثی که در برخی از مفاتیح ها به نام حديث کساء آمده، در بخش هایی متفاوت با حديثی است که در منابع
پاداش ترک نگاه حرام در دنیا و آخرت امام صادق علیه‌السلام: النظرهُ سهمٌ مِن سِهام إبلیس مسمومٌ، مَن ترکها لِلّه عزّوجلّ لا لِغیره أعقبه الله أمناً و إیماناً یجدُ طَعْمَه. نگاه به (نامحرم) یکی از تیرهای زهرآلود شیطان است، هرکس به خاطر خدای بزرگ و بلندمرتبه، نه به خاطر غیر او، آن را ترک نماید […]
نوشته چهل حديث چشم‌چرانی اولین بار در گناه شناسی. پدیدار شد.
#مراجعة_في_أساسیات_النحو:
#الإعراب:
#الإعراب هو العلامة التی تقع في ءاخر الکلمة وتحدد موقعها من الجملة؛
 أی: تحدد وظیفتها فيها، وهذه العلامة لا بُدَّ أن یتسبب فيها عامل معین، ولما کان موقع الکلمة یتغیر حسب المعنى المراد کما تتغیر العوامل، فإنَّ علامةَ الإعراب تتغیر کذلک.
ففي الجملة: 
"ذَهبَ مُحمَّدٌ إلى المدینةِ صباحًا" 
نرى أن کلمة "محمّدٌ" مرفوعة وعلامة رفعها الضمة، وهی علامة إعرابها التی دلت على موقعها أو وظیفتها وهی ها فاعلا، فکلمة
نحوه صحیح نهی از منکر
شیخ حر عاملی رضوان الله علیه روایت کرده است:
 [ ٢١١٥٥ ] ٤- وعن محمد بن یحیى ، عن أحمد بن محمد ، عن محمد بن سنان ، عن محفوظ الاسكاف ، عن أبی عبدالله في حديث ـ انه أنكر على رجل أمرا فلم یقبل منه فطأطأ رأسه ومضى.
امام صادق علیه السلام شخصی را نهی از منکر کرد آن شخص سخن امام علیه السلام را نپذیرفت امام علیه اسلام سرش را تکان داد و رفت.
وسائل الشیعة، تالیف شیخ حر عاملی، جلد ۱۶، صفحه ۱۲۸، چاپ موسسه آل البیت علیهم السلام لاحیاء الترا
الإمام الرّضا ع»: إنّ اللَّه- تبارک و تعالى- لم یبح أکلا و لا شربا، إلّا ما فيه المنفعة و الصّلاح، و لم یحرّم إلّا ما فيه الضّرر و التّلف و الفساد، فکلّ نافع مقوّ للجسم، فيه قوّة للبدن، فهو حلال … 2»
امام رضا ع»: خداوند تبارک و تعالی هیچ خوردنى و آشامیدنى را مباح قرار نداده است مگر اینکه منفعت و صلاحى در آن باشد، و هیچ چیز را حرام نفرموده است مگر اینکه در آن زیان و تلف و فسادى باشد، پس هر چیز سودمندى که به تن قوّت دهد، و بر نیروى بدن بیفزاید،
امام.باقر ع میفرمودبخداکه محبوترین. اصحابم نزد    من پرهیر گارتر و فقیه تر و حديث را نهان دارتر. انهاست. بدترینومبغوض ترین اصحابم نزد من. کسی است ه هرگاه حديثی را شنودکه بما نسبت دهند  واز روایت کنندانرا نپذیرد  وبدش اید و انکار ورزد وهرکه رابان معتقد باشد تکفير  کند در صورتیکه. او. نمیدان. شاید ان حديث از ماصاد ر.شده. بما منصوب باشد و اوبسبب انکارش از ولایت ما خارج شود
بسم الله الرحمن الرحیم
تربیة العقل و الروح
الشهید مرتضى مطهری قدس سره


ت
عنوان الدرس
الرابط

1
المراد بتربیة العقل، أهمیة البحث و خطوات أساسیة في التربیة العقلیة

2
تربیة القابلیات و مسألة العادة

3
ماهو معیار الفعل الأخلاقی؟

4


5


6
دروغ چرا؟ تا چند وقت قبل حديث کساء نخوانده بودم. دوستم گفت برای حاجتی چله حديث کساء را خوانده و چهل روز نرسیده حاجتش را گرفته، من هم خواندم چهل روز گذشت خبری نشد ناامید نشدم ادامه دادم نمی دانم چند روز شد شاید ۶۰ روز کمی بیشتر یا کمتر! یک نشانه هایی دیدم باز هم ادامه دادم خدای مهربان من، به جای آن یک حاجتم ، دو حاجتم را برآورده کرد دومی قشنگتر از اولی .
امید، بال پرواز انسان است.
١١٧»بَدِیعُ‌ السَّماواتِ‌ وَ الْأَرْضِ‌ وَ إِذا قَضى‌ أَمْراً فَإِنَّما یَقُولُ‌ لَهُ‌ کُنْ‌ فَیَکُونُ‌ 
پدیدآورنده آسمان‌ها و زمین اوست و هنگامى که فرمان(وجود)چیزى را صادر کند،فقط‍‌ مى‌گوید:باش! پس(فوراً)موجود مى‌شود. نکته‌ها: 
او نه تنها مالک همه‌ى موجودات است،بلکه خالق آنها نیز هست،آن هم بطور بدیع و بدون نقشه قبلى.پس او چه نیازى به فرزند دارد؟! 
هرگاه وجود چیزى را اراده کند،به او مى‌گوید:باش! و فوراً خلق مى‌شود. 
به تعبیر ا
پیامبر اکرم(ص) حديثی متواتر و معتبر دارند به این مضمون که:
از میان امّت من هر کس چهل حديث از احادیثى که مردم در دین خود بدان نیازمندند حفظ کند، خداوند او را در روز قیامت فقیه و عالِم محشور خواهد کرد».[*]
امروز هم روز شهادت امام موسی کاظم (ع) است و امیدوارم ثبت این چهل حديث معتبر، من را شامل این حديث پیامبر رحمت بنماید.
ادامه مطلب
وبر تو حسد خواهند برد سپس جابر در هر بامداد پسین نزد  این کودک میرود در صورتبکه او اخربن کس از  اصحاب رسولخدا ص است  چیزی گذشت که علی بن الحسین ع درگذشت انگاه   محمد بن علی با حترام  مجالست جابر با پیغمبر ص نزدش مبرفت  و مینشست واز خدای تبارک وتعالی برای انها حديث میکرد اهل مدینه گفتند ما جسور تر از این را ندیده ایم زیرا با این کودکی از جانب خدا  حديث میگوید چون دیدچنین میگویند از پیغمبر ص حديث گفت اهل مدینه گفتند ما دروغگو تر از این مرد را ه
نصوص مربوط به امام عصر (عج) از طریق شیعه و سنّی بسیار است و در کتابهای مختلف ذکر شده است، در اینجا فهرست برخی از آنها را که مؤلّف محترم منتخب الاثر» در کتاب خود آورده، نقل می شود:1- درباره ی این که امامان دوازده نفرند و اوّل آنها علی علیه السلام و آخر آنها مهدی (عج) است. 91 حديث2- احادیثی که به ظهور آن حضرت مژده می دهد. 657 حديث3- روایاتی که آن حضرت را از دودمان پیغمبر صلی الله علیه و آله و سلّم می داند. 389 حديث4- روایاتی که می گوید: اسم و کنیه او مانند پی
ایمان حضرت ابو طالب علیه السلام و دروغگویی مخالفين در کلام امام صادق علیه السلام
ثقة الاسلام کلینی قدس الله روحه الشریف روایت کرده است:
۲۹- الحسین بن محمد ومحمد بن یحیى، عن أحمد بن إسحاق، عن بكر بن محمد الأزدی، عن إسحاق بن جعفر، عن أبیه علیه السلام قال: قیل له: إنهم یزعمون أن أبا طالب كان كافرا؟ فقال: كذبوا كیف یكون كافرا وهو یقول: ألم تعلموا أنا وجدنا محمدا * نبیا كموسى خط في أول الكتب وفي حديث آخر كیف یكون أبو طالب كافرا وهو یقول: لقد علمو
به اعتراف احمد بن حنبل اگر علمای اهل تسنن خیانت نمی‌كردند و همه روایات را نقل می‌كردند، تمام مردم شیعه می‌شدند!!!
۵۵۶۹ـ حدثنی محمد بن عبد الله قال حدثنا أبو داود عن شعبه قال لقد حدثنا الحكم عن عبد الرحمن بن أبی لیلی عن علی بشیء لو حدثتكم لرقصتم والله لا تسمونه منی أبدا
۵۵۷۰ـ وحدثنا به محمود بن غیلان مثله وقال لترفضتم.
قال أبو عبد الرحمن وهو أشبه
احمد بن حنبل (از ائمه اربعه اهل تسنن) می‌گوید: ابو داود از شعبه بن حجاج نقل می‌كند كه: من روایاتی
بسم الله الرحمن الرحیم . #شعر #حديث ⚘نخل و درخت⚘
حديث سَلُونی
 
واژه شناسی
حديث:حديث برگرفته از حدث» یا حدوث» به معنای وقوع و ظهور است. بر این اساس، کلمه حديث مصادیق متعددی دارد که از آن جمله سخن و کلام است. به سخن و کلام هم از آن رو حديث می­گویند که به تدریج به وجود می­آید. در قرآن هم به معنای کلام و سخن» به کار رفته است.[1] حديث در آیاتی چون: اللَّهُ نَزَّلَ أَحْسَنَ الْحَدِیثِ»؛[2] وَمَنْ یُکَذِّبُ بِهَذَا الْحَدِیثِ»؛[3] و فَلْیَأْتُوا بِحَدِیثٍ مِثْلِهِ»[4] به این معناست. این واژه در
♦ احادیث مهدویت ♦
نصوص مربوط به امام عصر (عج) از طریق شیعه و سنّی بسیار است و در کتابهای مختلف ذکر شده است، در اینجا فهرست برخی از آنها را که مؤلّف محترم منتخب الاثر» در کتاب خود آورده، نقل می شود:1- درباره ی این که امامان دوازده نفرند و اوّل آنها علی علیه السلام و آخر آنها مهدی (عج) است. 91 حديث2- احادیثی که به ظهور آن حضرت مژده می دهد. 657 حديث3- روایاتی که آن حضرت را از دودمان پیغمبر صلی الله علیه و آله و سلّم می داند. 389 حديث4- روایاتی که می گوید: اس
  حضرت صادق ع فرمود هرکه دعایی کند ونام پیغمبرص را نبرد ان دعا بالا  سرش چون پرنده ای بچرخد و چون نام پیغمبر ص را برد دعا بالا رود 3 ونیز انحضرت ع فرمود مردی نزد  پیغمبرص امد عرضکرد ای رسولخدا ص من یک سوم.   صلواتم رارا برای شما قرار دهم نه بلکه نیمی از صلواتم را مخصوص شما گردانم نه بلکه تمامی ان را از ان شما گردانم رسولخدص فرمود در این   صورت خرج  وموونه. دنیاو اخرتتو کعایت شود  شرح این حديث از زبان امام ع در حديث 4 بیاید
برگشت خورشید به خاطر امیر المومنین علیه السلام (به روایت اهل تسنن)
ولی الله محدث دهلوی (از علمای بزرگ اهل تسنن) در کتاب اذاله الخفاء یک سند طولانی که منتهی به فاطمه دختر حسین (علیهما السلام) از اسماء بنت عمیس می‌شود روایت نموده که گفت: باری سر پیامبر (صلی الله علیه و آله) در بغل حضرت علی (علیه السلام) گذاشته بود و به آن حضرت وحی نازل می‌شد. هنگامی که سنگینی از رسول خدا زائل شد. به من فرمود: ای علی! آیا نماز فرض را خواندی؟ گفتم نه، فرمود: بار الها ت
شهادت سه‌گانه از ابتدای آفرینش
شیخ صدوق و ثقة الاسلام کلینی رحمهما الله روایت کرده‌اند:
٤- حدثنا محمد بن علی ماجیلویه رضی الله عنه، قال: حدثنا محمد بن یحیى العطار، قال: حدثنی سهل بن زیاد، عن محمد بن الولید، قال: سمعت یونس ابن یعقوب یقول عن سنان بن طریف، عن أبی عبد الله الصادق علیه السلام، قال: قال: إنا أول أهل بیت نوه الله بأسمائنا، أنه لما خلق الله السماوات والارض أمر منادیا فنادى: أشهد أن لا إله إلا الله، ثلاثا، أشهد أن محمدا رسول الله، ثلا
 مفضل بن عمرگویدحضرت. صادق ع فرمود هد مومنی   میانه او و مومن دیگر حجابی باشد خدای عزوجل میان او و بهشت  هقتاد هزار دبوار بلند بکشد که بین هر دو دیوار هزار سال راه مسافت باشد  صفحه 72 حديث 4 علی بن جعفر از برادرش موسی بن جعفرع حديث کند و گوید شنیدم که میفرمودهرکه مردی از برادران ایمانیش باو  رو کند ودر پاره از گرفتاریایش باو پناه اوردواو پناهش ندهد با اینکه  قدرت بر ان داردبتحقیق پیوندخودرااز از خدای عزوجل بریده است
برگشت خورشید به خاطر امیر المومنین علیه السلام (به روایت اهل سنت عمری)
ولی الله محدث دهلوی (از علمای بزرگ اهل سنت عمری) در کتاب اذاله الخفاء یک سند طولانی که منتهی به فاطمه دختر حسین (علیهما السلام) از اسماء بنت عمیس می‌شود روایت نموده که گفت: باری سر پیامبر (صلی الله علیه و آله) در بغل حضرت علی (علیه السلام) گذاشته بود و به آن حضرت وحی نازل می‌شد. هنگامی که سنگینی از رسول خدا زائل شد. به من فرمود: ای علی! آیا نماز فرض را خواندی؟ گفتم نه، فرمود: با
تصویری از یک حديث به زبان عربی و  انگلیسی از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله درباره حضرت زهرا سلام الله، امام علی،امام حسن و امام حسین علیهم السلام آماده شده است. در این تصویر، از منابع اهل سنت برای این حديث استفاده شده است.
ادامه مطلب
 
 
 
امام باقر علیه السلام در مورد نماز فرمودند:
 
مَن اَتَمَّ رُکوعَهُ لَم تَدخُلهُ وَحشَةٌ في القَبر.
هر که رکوع نمازش را کامل انجام دهد هیچ ترس و وحشتی در قبر به سراغش نمی آید.
                                                                                                                       (کافي(ط-الاسلامیه) ج 3، ص 321، ح 7)
 
#حديث_مهدوی 
امام محمد باقر(ع)
اذا استولی السفيانی علی الکور الخمس، فعدوا له تسعة اشهر».
 
هنگامی که سفيانی بر پنج شهر تسلط یافت، نه ماه بشمارید».
 
معنای این حديث به قرینه ی احادیث فراوانی که ظهور حضرت بقیة الله روحی فداه را با خروج سفيانی در یک سال می داند، این است که نه ماه بعد از خروج سفيانی، آن مهر تابان ظهور خواهد کرد.عقد الدرر/ ص86در حديث دیگری از امام صادق علیه‌السلام اسامی شهرهای پنجگانه چنین آمده است:1- دمشق    2- حمص    3- فلسطین     4-
#حديث_مهدوی 
امام محمد باقر(ع)
اذا استولی السفيانی علی الکور الخمس، فعدوا له تسعة اشهر».
هنگامی که سفيانی بر پنج شهر تسلط یافت، نه ماه بشمارید».
 
معنای این حديث به قرینه ی احادیث فراوانی که ظهور حضرت بقیة الله روحی فداه را با خروج سفيانی در یک سال می داند، این است که نه ماه بعد از خروج سفيانی، آن مهر تابان ظهور خواهد کرد.عقد الدرر/ ص86در حديث دیگری از امام صادق علیه‌السلام اسامی شهرهای پنجگانه چنین آمده است:1- دمشق    2- حمص    3- فلسطین     4- ا
ای کاش می توانستم اصلا با هیچکس ارتباط برقرار نکنم تا وقتی نیستند دل تنگشان نشوم. با دیدن علایقشان یا با هرچیز دیگری. دلم نمی خواهد چون از الان می دانم که نمی توانم دوام بیاورم. مثل حديث که از برف متنفر شده. مادرش عاشق برف بود و این اولین برفي است که بعد از مرگش می بارد. هر چقدر هم که تلاش کنم مطمئنا نمی توانم میزان بدی حالش را برایتان توضیح دهم. حديث داشت دیوانه می شد و ما نمی توانستیم کاری کنیم جز اینکه حواسش را با چیزهای دیگر پرت کنیم. حتی نمی
یک: حديث عقل در ایام پادشاهی دل/چنان شده است، که فرمان عاملِ معزول!
سعدی
 
دو: نه سیم، نه دل، نه یار داریم/ پس ما به جهان چه کار داریم؟
سنایی
 
سه: حديث آدمی و چرخ آسیاب زمان/ حديث جام بلور است و صخره‌ی سنگین
هزار شاید و آیا به جای یک باید/ گمان کنم به گمانم نشسته جای یقین!
قیصرامین پور
 
چهار: ضیافتی که در آن توانگران باشند/ شکنجه‌ایست  فقیران بی‌بضاعت را
صائب
 
پنج: مرداب خفته‌ی ذهنم را/ پوشانده جلبکِ غفلت‌ها 
       ای سنگ پاره‌ی آگاهی/ در قلب

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها