نتایج جستجو برای عبارت :

بیمه اجتماعی روستائیان

توضیحات تکمیلیدر بيمه اجتماعي کشاورزان روستائيان و عشایر حق بيمه پرداختی با کمک دو برابری دولت انجام میشود. علاوه بر روستائيان، کشاورزان و عشایر، کلیه ساکنان شهرهای زیر بیست هزار نفر نیز با شرط سنی 18 تا 50 سال و عدم بيمه پردازی در صندوق تأمین اجتماعي میتوانند در این بيمه ثبت نام نمایند. بيمه روستائيان و کشاورزان دارای 8 سطح واریزی متناسب با توان مالی افراد (از 240.000 تومان تا حداکثر 540.000 تومان برای یکسال) و افرادی که سطح بالاتری انتخاب نمایند د
بيمه کشاورزان روستاییان و عشایر چیست ؟شرایط و مزایای بهره مندی از این بيمه کدامند ؟
 در این مطلب به بیان هر آنچه باید درباره بيمه روستائيان و عشایر و شرایط و مزایای بهره مندی کشاورزان روستاییان و عشایر  از این بيمه  بدانید می‌پردازیم. ( قابل توجه کارگزاران محترم )
صندوق بيمه روستائيان و عشایر در سال ۱۳۸۳ بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی تاسیس شد.
آخرین آمار تحت پوششین صندوق بيمه روستائيان و عشایر
بر اساس آخرین آمار تاکنون یک میلیون و ۳
 
 
مستمری بازنشستگی پیش از موعد به چه کسانی تعلق می­گیرد؟
 
از سال ۹۶ کلیه بيمه­ شدگانی تحت پوشش صندوق اجتماعي کشاورزان ، روستائيان و عشایر که به سن ۷۰ سالگی رسیده­ اند درصورت تقاضای آنان و داشتن سابقه پرداخت حق بيمه به مدت ۱۰ سال به صندوق ، بازنشسته و متناوب با سنوات حق بيمه پرداختی و برمبنای سطح درآمدی انتخاب شده توسط بيمه شده مستمری پرداخت می­ گردد .
در  سال ۹۶ بيمه شدگانی دارای ۷۰ سال تمام سن و ۱۰ سال سابقه بيمه
در سال ۹۷ بيمه شدگانی دا
خیر. حق‌بيمه بیکاری در ساده‌ترین حالت فقط شامل کارگاه‌هایی می‌شود که چنانچه اختلافی بین کارگر و کارفرما ایجاد شود منشأ رسیدگی و حل آن اختلاف، ادارات کار و امور اجتماعي هستند. با این تعریف می‌توان نتیجه گرفت که کارگاه‌های خانوادگی، شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی، موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی مثل شهرداری‌ها، سازمان تبلیغات اسلامی، بنیاد امور ایثارگران، کمیته امداد امام خمینی، بنیاد بیماری‌های خاص، سازمان تامین‌اجتماعي، هلال‌احم
رئیس هیأت‌مدیره صندوق بيمه اجتماعي کشاورزان، روستائيان و عشایر گفت: ۶ میلیون نفر از جمعیت روستایی و عشایر کشور در گروه‌های سنی ۱۸ تا ۵۰ سال، از خدمات بيمه‌ای بهره‌مند نیستند.
 
اسداله رازانی در هم‌اندیشی و همایش آموزشی کارگزاران صندوق بيمه اجتماعي کشاورزان، روستائيان و عشایر استان مرکزی افزود: تاکنون، حدودا یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از روستائيان و عشایر کشور زیر پوشش این صندوق قرار گرفته‌اند و بیش از ۴۰۰ هزار نفر نیز بنا به‌دلایلی از
سازمان تامین اجتماعي از جمله شناخته شده ترین سازمان ها در ایران است. در حال حاضر حدود 24 میلیون نفر در بخش خصوصی ایران کار می کنند که اکثراً تحت پوشش بيمه تامین اجتماعي هستند.
سازمان بین المللی دانشگاهیان در جهت آشنایی هر چه بیشتر دانشجویان با این بيمه و مزایای آن، نسبت به راه اندازی این بخش اقدام کرده است.
در این بخش، می توانید نسبت به مشاهده مطالبی پیرامون:
بيمه بیکاری
بيمه بازنشستگی
بيمه درمانی
بيمه دانشجویی
بيمه حوادث
بيمه آتش سوزی
بيمه
 صندوق بيمه اجتماعي کشاورزان روستائيان و عشایر جهرم و سیار استان فارس
به دلیل شیوع بیماری کرونا ویروس و جهت سلامتی شما عزیزان شما میتوانید به صورت غیر حضوری به خانواده ی بزرگ صندوق بيمه ی اجتماعي کشاورزان روستائيان و عشایر بپیوندید.
فقط کافیست
1-  با  تماس با شماره تلفن 09177910291 کلیک کنید.
 2- ارسال 
                                         *  تصویر صفحه اول شناسنامه خود و همسر(در صورت تاهل)
                                         * یک قطعه عکس 4×3 
3-  پردا
 
 
لیست شرکت های بيمه ای در ایران    
 
 
بيمه آرمانبيمه آسماریبيمه آسیابيمه اتکایی ایرانیانبيمه البرزبيمه امیدبيمه ایرانبيمه ایران معینبيمه پارسیانبيمه پاسارگادبيمه تجارت نوبيمه خاورمیانهبيمه تعاونبيمه توسعهبيمه حافظبيمه دانابيمه دیبيمه رازیبيمه سامانبيمه سرمدبيمه سینابيمه کارآفرینبيمه کوثربيمه مابيمه معلمبيمه ملتبيمه میهنبيمه نوینشرکت بيمه متقابل اطمینان متحد قشمموسسه بيمه متقابل کیش
  توجه ،  توجه 
 با توجه به تمدیدشدن ثبت نام اجباری کارت هوشمند برای وانت بارها  تمامی رانندگان وانت بار ها موظف اند هر چه سریع تر نسبت  به دریافت معرفی نامه ی انجمن صنفی رانندگان ، جهت بيمه شدن در
صندوق بيمه ی اجتماعي کشاورزان روستائيان و عشایر و دریافت کارت هوشمند اقدام نمایید. 
 
مزایای داشتن کارت هوشمند وانت بار 
تخصیص سهمیه سوخت 
تخصیص سهمیه لاستیک
 صندوق بيمه اجتماعي کشاورزان روستائيان و عشایر 
کارگزاری66283
مناقشت 09177910291  کلیک کنی
 
مزایای عضویت درصندوق بيمه اجتماعي کشاورزان،روستائيان وعشایر
 
•  مستمری پیری
اگر شما روستایی ، عشایر ، کشاورز غیرساکن در روستا و یا ساکن شهرهای زیر 20 هزارنفر جمعیت هستید ، کافی است حداقل 15 سال، حق بيمه خود را بر اساس سطوح درآمدی مختلفی که صندوق بيمه اجتماعي کشاورزان ، روستاییان و عشایر مشخص کرده بپردازید و بعد از 65 سالگی، هر ماه، مستمری بگیرید .
دقت کنید ! مستمری شما ، دو سوم سطح درآمدی است که در سال آخر پرداخت کرده‌اید .
 
 
•  مستمری باز
1) مهم ترین ویژگی بيمه های بازرگانی اختیاری بودن آن است. در حالیکه بيمه های اجتماعي اجباری است. 2) در بيمه های بازرگانی وضعیت هر بيمه گذار متناسب با نوع و پوشش بيمه ای و تعهدات خریداری شده حق بيمه متفاوت خواهد بود. اما در بيمه های اجتماعي نرخ و مزایای بيمه برای همه بيمه شدگان یکسان است و همه بيمه شدگان صرفنظر از موقعیت خود از تکلیف و حقوق یکسانی را در مقابل بيمه گر خود برخوردارند. 3) در بيمه های بازرگانی تعهد بيمه گر در مقابل پرداخت حق بيمه، به بی
۱- با چه شرایطی می­ توان عضو صندوق بيمه روستائيان و عشایر شد ؟
شرط اولیه عضویت نزد صندوق داشتن سن بالای ۱۸ سال و کمتر از ۵۰ سال می ­باشد و علاوه بر آن می­ بایست یکی از شرایط ذیل را نیز داشته باشد :
الف) ساکن روستا یا مناطق عشایری باشد .
ب) شاغل در مشاغل فصلی و یا ساکن شهرهای زیر بیست­ هزار نفر جمعیت باشد .
ج) کشاورز ساکن غیر روستا باشد .
د) راننده حمل­ بار و مسافر بین­ شهری ساکن در روستاها و شهرهای زیر بیست­ هزار نفر جمعیت باشد .
ه) کارکنان مراکز و شر
بسم الله الرحمن الرحیم
 
با سلام و احترام در فرجامین روزهای سال 1398 و در آستانه حلول سال نو، فرصت را مغتنم شمرده و جشن نوروز باستانی و بهار طبیعت را به جنابعالی تبریک عرض نموده و از خداوند مهربان، سالی همراه با سلامتی، شادکامی و موفقیت برای شما و خانواده محترم و از حضرت حق، توفیق مجموعه همکاران صندوق را در ایفای مسئولیت ارزشمند تامین آتیه روستاییان، کشاورزان و عشایر عزیز کشورمان خاضعانه طلب می‌کنم.ارادتمند شمااسداله رازانی
بيمه یکی از مهم ترین موارد برای کارمندان است بطوری که اکثرا جایی مشغول می شوند که کارکنان خود را بيمه کنند!
اما برخی از کارمندان از سابقه بيمه ای خود بی اطلاع اند و نمی دانند کارفرمای آنها برایشان چند روز بيمه رد می کند بنابراین ضروری است تا از سابقه بيمه خود مطلع شوند.
 
در کشور ما بيمه تامین اجتماعي تنها سازمان دولتی و بيمه ایست و اکثر کارفرمایان ، کارگران خود را تحت پوشش این بيمه قرار می دهند!
بنابراین اگر شما عزیزان تحت پوشش بيمه تامین اج
 از جمعیت ۱۸۶۸۸۱۹ نفری استان، تعداد روستائيان ۸۷۱۵۴۶ نفر (۴۶/۶درصد) و از جمعیت ۷۹۹۲۶۲۷۰ نفری کشور تعداد روستائيان ۲۰۷۳۰۶۲۵ نفر (۲۵/۹۳ درصد) می‌باشد. بدین ترتیب ۴/۲۰ درصد از جمعیت روستائيان کشور در استان گلستان ست دارند. باتوزیع عادلانه امکانات در مناطق شهری و روستایی و ایجاد زیرساخت های عمرانی و رفاهی در روستاها از مهاجرت روستاییان به شهرها و رشد حاشیه‌نشینی جلوگیری کنیم.​​​​​​​
​​​​​​​​​​​​​​​​
 
شرایط عضویت در صندوق بيمه کشاورزان روستائيان و عشایرتهران 
شرط اولیه عضویت نزد صندوق داشتن سن بالای ۱۸ سال و کمتر از ۵۰ سال می ­باشد و علاوه بر آن می­ بایست یکی از شرایط ذیل را نیز داشته باشد :
الف) ساکن روستا یا مناطق عشایری باشد .
ب) شاغل در مشاغل فصلی و یا ساکن شهرهای زیر بیست­ هزار نفر جمعیت باشد .
ج) کشاورز ساکن غیر روستا باشد .
د) راننده حمل­ بار و مسافر بین­ شهری ساکن در روستاها و شهرهای زیر بیست­ هزار نفر جمعیت باشد .
ه) کارکنان مراکز و شر
سوابق بيمه تامین اجتماعي از سایت ایندکس وار دریافت کنید.
سازمان تامین اجتماعي
برای مشاهده سوابق بيمه تامین اجتماعي اند راه بود دارد که در موضوع تحت با صورت آسان شرح داده شده. از مرورگر های مطمئن و نمایش مانند گوگل کروم و فایرفاکس استفاده رمز عبور وجود را سر فواصل زمانی خلاصه تبدیل به هدف سر بردن امنیت از صفحه.
ادامه مطلب
در راستای اصل 29 قانون اساسی  به منظور ساماندهی نظام تامین اجتماعي کشور و گسترش پوشش و جامعیت خدمات بيمه‌ای به آحاد ملت شریف ایران، قانون ساختار نظام جامع رفاه و تامین اجتماعي مصوب ۱۳۸۳/۰۲/۲۱مجلس شورای اسلامی، صندوق بيمه اجتماعي کشاورزان، روستاییان و عشایر را به عنوان یکی از ارکان چهارگانه بيمه‌گر اجتماعي تعریف و به عنوان سازوکاری در زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي مقرر نموده است.در ادامه این مسیر آیین نامه بيمه اجتماعي کشاو
۶۷ درصد روستائيان کرمان زیر یک میلیون تومان درآمد دارند
معاون برنامه‌ریزی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با بیان اینکه ۲۷ درصد جمعیت روستایی کرمان در دهک اول و دوم درآمدی هستند گفت: ۶۷ درصد روستائيان کرمان زیر یک میلیون تومان درآمد دارند.
 از جمعیت ۱۸۶۸۸۱۹ نفری استان، تعداد روستائيان ۸۷۱۵۴۶ نفر (۴۶/۶درصد) و از جمعیت ۷۹۹۲۶۲۷۰ نفری کشور تعداد روستائيان ۲۰۷۳۰۶۲۵ نفر (۲۵/۹۳ درصد) می‌باشد. بدین ترتیب ۴/۲۰ درصد از جمعیت روستائيان کشور در استان گلستان ست دارند. باتوزیع عادلانه امکانات در مناطق شهری و روستایی و ایجاد زیرساخت های عمرانی و رفاهی در روستاها از مهاجرت روستاییان به شهرها و رشد حاشیه‌نشینی جلوگیری کنیم.
​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​
چرا باید بيمه شویم؟
آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که وضعیت اقتصادی شما در آینده چگونه خواهد بود؟ در زمانی که دیگر توان کار کردن نداشتید، یا به علت حادثه‌ای، امکان ادامه فعالیت اقتصادی و کسب درآمد برای شما میسر نبود، چگونه می‌خواهید از پس هزینه‌های زندگی خود و خانواده‌تان برآیید.
 
بيمه شدن نزد صندوق بيمه اجتماعي کشاورزان، روستاییان و عشایر، راهکار پیشنهادی ما، برای آرامش اقتصادی شما، کشاورزان، روستاییان و عشایر عزیز کشور در آینده
•  مستمری پیری
اگر شما روستایی ، عشایر ، کشاورز غیرساکن در روستا و یا ساکن شهرهای زیر 20 هزارنفر جمعیت هستید ، کافی است حداقل 15 سال، حق بيمه خود را بر اساس سطوح درآمدی مختلفی که صندوق بيمه اجتماعي کشاورزان ، روستاییان و عشایر مشخص کرده بپردازید و بعد از 65 سالگی، هر ماه، مستمری بگیرید .
دقت کنید ! مستمری شما ، دو سوم سطح درآمدی است که در سال آخر پرداخت کرده‌اید .
 
 
•  مستمری بازماندگان
تفاوتی ندارد که چقدر سابقه پرداخت حق بيمه داشته باشید .
سوالات کارشناس رسمی دادگستری (خرداد ۹۹)بيمه های اجتماعي (کد ۲۵ )+ پاسخ
سوالات کارشناس رسمی دادگستری (خرداد ۹۹)بيمه های اجتماعي + پاسخ
سوالات کارشناس رسمی دادگستری (خرداد ۹۹)بيمه های اجتماعي (کد ۲۵ )سوال با جواب پاسخ
سوالات کارشناس رسمی دادگستری بيمه مرکزی  850 سوال با جواب
ـ سوالات کارشناس رسمی دادگستری بخشنامه های تأمین اجتماعي 840 سوال با جواب
ـسوالات کارشناس رسمی دادگستری   قانون تأمین اجتماعي 100 سوال با جواب
ـسوالات کارشناس رسمی دادگستری  
 صندوق بيمه اجتماعي کشاورزان روستائيان و عشایر جهرم و سیار استان فارس
فقط کافیست
1-  با یک تماس با شماره تلفن 09177910291
 2- ارسال 
                                         *  تصویر صفحه اول شناسنامه خود و همسر
                                         * یک قطعه عکس 4×3 
3-  پرداخت حق بيمه خود از بین کد های در آمدی بین 1 تا8 بيمه شوید.
کد1: 270،000 تومان
کد2: 330،000تومان
کد3: 360،000تومان
کد4: 390،000تومان
کد،5: 420،000تومان
کد6: 480،000تومان
کد7: 540،000تومان
کد8: 660،000تومان
 
تمامی پرداختی
صندوق بيمه اجتماعي کشاورزان، روستاییان و عشایر در راستای تحقق اهداف والای نظام جمهوری اسلامی ایران و اجرای ماده ۲۹قانون اساسی  پیش بینی و تاسیس شده است. در متن قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ذیل ماده ۲۹مقرر شده: 
 
برخورداری‏ از تأمین‏ اجتماعي‏ از نظر بازنشستگی‏ ، بیکاری ‏، پیری‏ ، ازکارافتادگی، بی‏ سرپرستی‏، در راه‏ ماندگی‏ ، حوادث‏ و سوانح ‏، نیاز به‏ خدمات‏ بهداشتی‏ و درمانی‏ و مراقبتهای‏ پزشکی‏ به‏ صورت‏ بيمه‏ و غیره
 
علت و وم تهیه بيمه زندگی و سرمایه گذاری علاوه بر بيمه تأمین اجتماعي چیست؟
حق بيمه بيمه های اجتماعي از جمله "تأمین اجتماعي" و"خدمات درمانی"، صرفاً جهت جبران هزینه های درمانی بوده و با توجه به عدم امکان سرمایه گذاری امکان بازخرید وجود ندارد، در صورتی که در بيمه های زندگی و سرمایه گذاری با توجه به بخش سرمایه گذاری و تشکیل اندوخته در هر بيمه نامه، در هر زمانی در طول مدت بيمه نامه، بازخرید بيمه نامه و یا بهره مندی از سایر مزایا از قبیل دریافت و
 
 
 
•  مستمری پیری
اگر شما روستایی ، عشایر ، کشاورز غیرساکن در روستا و یا ساکن شهرهای زیر 20 هزارنفر جمعیت هستید ، کافی است حداقل 15 سال، حق بيمه خود را بر اساس سطوح درآمدی مختلفی که صندوق بيمه اجتماعي کشاورزان ، روستاییان و عشایر مشخص کرده بپردازید و بعد از 65 سالگی، هر ماه، مستمری بگیرید .
دقت کنید ! مستمری شما ، دو سوم سطح درآمدی است که در سال آخر پرداخت کرده‌اید .
 
 
•  مستمری بازماندگان
تفاوتی ندارد که چقدر سابقه پرداخت حق بيمه داشته با
سوالات کارشناس رسمی دادگستری (خرداد ۹۹)بيمه های اجتماعي (کد ۲۵ )+ پاسخ
سوالات کارشناس رسمی دادگستری (خرداد ۹۹)بيمه های اجتماعي + پاسخ
سوالات کارشناس رسمی دادگستری (خرداد ۹۹)بيمه های اجتماعي (کد ۲۵ )سوال با جواب پاسخ
سوالات کارشناس رسمی دادگستری بيمه مرکزی  850 سوال با جواب
ـ سوالات کارشناس رسمی دادگستری بخشنامه های تأمین اجتماعي 840 سوال با جواب
ـسوالات کارشناس رسمی دادگستری   قانون تأمین اجتماعي 100 سوال با جواب
ـسوالات کارشناس رسمی دادگستری  
بيمه بیکاری کرونا به چه کسانی تعلق نمی گیرد؟
بيمه بیکاری صرفا به  افرادی که هر سه شرط زیر را دارا باشند تعلق می گیرد:
1⃣مشمول قانون کار2⃣مشمول تامین اجتماعي3⃣مشمول قانون بيمه بیکاریدر کل فقط به کارگران مشمول قانون کار.
بيمه بیکاری به مشاغل زیر تعلق نمی گیرد:
سایر بيمه شدگان از جمله 1⃣بيمه های خاص2⃣ مشاغل آزاد3⃣ خویش فرمایی 4⃣ بيمه کارگران ساختمانی5⃣ قالیبافان 6⃣ رانندگان حمل و نقل شهری و . 
منبع: وزارت کار
بيمه اختیاری مربوط به کسانی است که تحت پوشش بيمه خاصی نیستند.
در این میان شخصی که درخواست این نوع بيمه را دارد باید مستقیما با مراجعه به یکی از شعب سازمان تامین اجتماعي و ارائه درخواست کتبی و تحویل اسناد و مدارک، خواهان انعقاد قرارداد بيمه اختیاری شود.

پس از بررسی و تایید، شخص تحت پوشش بيمه اختیاری قرار گرفته و مشمول قوانین مربوط به این نوع بيمه خواهد شد.
گفتنی است سازمان تامین اجتماعي از زمان ثبت تقاضای بيمه اختیاری در دفتر شعبه موظف است ح
 
سطح توانگری بيمه 
مواردی در توانگری مالی شرکت های بيمه ای
توانگری مالی شرکت های بيمه ای در ایران دارای ۵ سطح است که توسط بيمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران تعیین و اعلام می شود. شرکت هایی که در سطح یک قرار دارند از نظر توانگری مالی عالی هستند و هر چه این سطح کاهش و به سمت سطح پنج برود ضعیف تر می شوند.
سطح توانگری شرکت‌های بيمه‌ایی که در سال ۱۳۹۶ دارای سطح یک می‌باشند عبارتند از:بيمه آسیا، بيمه البرز، بيمه ملت، بيمه سامان، بيمه نوین، بيمه پاسار
با مشخص شدن میزان حداقل حقوق و دستمزد سالیانه توسط شورای عالی کار، شرایط و مبلغ پرداخت بيمه اختیاری نیز در سال جدید نسبت به گذشته تغییر می کند.
قانون تامین اجتماعي این اجازه را به افرادی که مشمول هیچ بيمه‌ای نیستند می دهد که تحت پوشش قرار گیرند.در این راستا بيمه به دو دسته عمده تقسیم ‌می‌شود:
بيمه اجباری: بيمه اجباری شامل کلیه مشمولین قانون کار و کسانی است که در قبال دریافت مزد و حقوق در کارگاه‌ها،کارخانه‌ها و شرکت‌ها مشغول به کارند.
بی
 
تفاوت حقوق بازنشستگی تأمین اجتماعي با مستمری بيمه های زندگی و سرمایه گذاری چیست؟
حقوق تأمین اجتماعي فقط برای شخص بازنشسته، یا همسر و فرزندان مجرد متوفی شامل می گردد که در شرایط کنونی بیسار اندک می باسد .ولی پرداخت مستمری در بيمه های زندگی و سرمایه گذاری می تواند به صورت مادام العمر و به استفاده کننده مشخص شده در بيمه نامه یعنی  همان ذینفعان تعلق یابد.یا اینکه سرمایه اندوخته را یکجا دریافت نموده که مبلغ دریافتی آن اصلا قابل مقایسه با بیم
به گزارش ایسنا، محمدحسن زدا داخل پاسخ بوسیله این که افراد تا چه سنی امکان صیقل عبث بيمه دارند و آیا شرط سنی بخاطر ورود بوسیله بيمه حیات دارد، گفت: داخل قانون تامین مدنی هیچ محدودیتی وجود ندارد و یک شخص می تواند داخل ۸۰ و ۹۰ سالگی بی آرامی بيمه شود. ولی سال ورود به بيمه برای ما عمده است. چون سن بازنشستگی در ایران ۵۰ سال مدح شده و ورود بوسیله مطمئن مدنی سپس از ۵۰ سالگی برای اولین بار، با فردی هایی درون برخی بيمه ها همراه است. ثابت قدم مقام ادار
بيمه عمر و سرمایه گذاری کارآفرین
شرکت بيمه کارآفرین در سال ۱۳۸۳ با ارایه طرح بيمه عمر و سرمایه گذاری خود توانست به عنوان یکی از اولین شرکت‌های توانا و مبتکر بيمه عمر و سرمایه‌گذاری تبدیل شود و با جدیت تمام در جذب بيمه گذاران عمر، یکی از برترین و توانگرترین شرکت‌های بيمه در سطح کشور شناخته می‌شود. در بيمه نامه عمر کارآفرین بر اساس حق بيمه‌های پرداختی، پوشش‌های فوت، امراض و از کارافتادگی به بيمه شده ارائه می‌شود. از طرف دیگر سرمایه‌گذ
  
 
 
صندوق بيمه اجتماعي کشاورزان، روستاییان و عشایر در راستای تحقق اهداف والای نظام جمهوری اسلامی ایران و اجرای ماده ۲۹قانون اساسی  پیش بینی و تاسیس شده است. در متن قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ذیل ماده ۲۹مقرر شده: 
 
برخورداری‏ از تأمین‏ اجتماعي‏ از نظر بازنشستگی‏ ، بیکاری ‏، پیری‏ ، ازکارافتادگی، بی‏ سرپرستی‏، در راه‏ ماندگی‏ ، حوادث‏ و سوانح ‏، نیاز به‏ خدمات‏ بهداشتی‏ و درمانی‏ و مراقبتهای‏ پزشکی‏ به‏ صورت‏ بيمه‏ و
بيمه اجتماعي کشاورزان، روستاییان و عشایر که به اختصار بيمه روستاییان و عشایر» نامیده می شود یک صندوق بازنشستگی دولتی وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي است که هدف آن، برخورداری اقشار آسیب پذیر از مزایای بازنشستگی می باشد. عضویت در این صندوق اختیاری است.
ادامه مطلب

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها