نتایج جستجو برای عبارت :

اوقات فراغت

شاید فکر کنید اوقات فراغت از زمان خاصی به وجود آمده است اما اوقات فراغت در تمام مراحل تاریخی زندگی بشر وجود داشته است. چیزی که از دوران اولیه تا امروز تغییر کرده است آگاهی ما نسبت به موضوع اوقات فراغت است. در گذشته کار، بازی، تفریح زیاد از یکدیگر جدا نبودند. حتی یکسری از آنها با هم جزء آئین مذهبی بودند. به عبارت دیگر معنای آنها در زندگی با وجود تفاوتشان یکی بود. در چنین شرایطی مشخص است اوقات فراغت به معنای امروزی وجود نداشته است. می‌توان برای
به راستی چرا باید اوقات فراغت مطالعه و بررسی شود؟
به این خاطر که فراغت برای مردم مهم است. فراغت مهم است چرا که ما به مقداری از آزادی نیازمندیم تا بتوانیم خود را درک کنیم و برای خودمان باشیم. فراغت مهم است چرا که ما به تحول و حفظ روابط با دیگران بر پایه‌ای فراتر از اجبار نیاز داریم. از آنجا که ما برنامه‌های خود را تنظیم و کنترل می‌کنیم، اولویت‌های خود را توسعه و رشد می‌دهیم و تا حد امکان در جستجوی ساختن یک زندگی کامل و غنی برای خودمانیم. این ف
فایل آمار بررسی بین اوقات فراغت وعمل کرد دانش آموزان در مدرسه وخانه 20 ص در دسته بندی #سایر_محصولات در سایت فایل مهم قرار گرفت .
--------------------آمار بررسی بین اوقات فراغت وعمل کرد دانش آموزان در مدرسه وخانه 20 ص
دانلود فایل آمار بررسی بین اوقات فراغت وعمل کرد دانش آموزان در مدرسه وخانه 20 ص
عنوان فایل : آمار بررسی بین اوقات فراغت وعمل کرد دانش آموزان در مدرسه وخانه 20 ص
دسته بندی : سایر محصولات
برچسب ها:
آمار بررسی بین اوقات فراغت وعمل کرد دانش آموزا
در ادبیات اوقات فراغت، فراغت به دسته‌های مختلفی تقسیم شده است. بر حسب زمان، مکان، خود فعالیت و موارد دیگر این تقسیم بندی ها انجام شده است. یکی از این دسته‌بندی ها تقسیم فراغت به دو نوع مولد و غیرمولد است.
فراغت مولد
منظور از فراغت مولد (productive leisure) شکل یا اشکالی از اوقات فراغت است که دستاوردی پرورشی و آموزشی برای انسان داشته باشد و یا اینکه با گذران آن زمینه های اشتغال و امرار معاش برای دیگران فراهم آید. به عنوان مثال گذران اوقات فراغت به شکل
هر فعالیتی در زندگی ما پیامدی دارد. اوقات فراغت و فعالیت­‌های فراغتی هم از این قاعده مستثنی نیست و پیامدهایی در زندگی ما دارد. محققین و متخصصان همیشه به این موضوع اشاره داشته‌­اند که اوقات فراغت مانند شمشیر دولبه است که در صورت استفاده مناسب از آن تأثیرات مثبتی در زندگی فرد خواهد داشت. در این بخش به بررسی رابطه بین شرکت در فعالیت­‌های فراغتی و کارکردهای مثبت آن در زندگی افراد می‌پردازیم.
۱- کارکردهای جسمانی اوقات فراغت
از نخستین فواید شر
همراه با تغییرات شیوه زندگی در جهان امروز، اوقات فراغت به نیاز خاصی برای جوامع بشری تبدیل شده است. اوقات فراغت فقدان فشار و تعهد شغلی و استفاده خلاق از زمان است. اوقات فراغت یک تجربه درونی است که منجر به احساس تازه کردن و بهبودی می شود و روحیه افراد را افزایش می‌دهد. از نظر تورکیلدسن دارای سه جنبه کاربردی و اساسی است:
آرامش
کمتر کسی است که آرامش چندان اهمیتی برایش در زندگی نداشته باشد. یکی از راههایی که موجبات آرامش در زندگی را فراهم می‌کند،
در اینجا به صورت خلاصه تحت عنوان ویژگی‌های اوقات فراغت راجع به این موضوع نوشته‌ام اما خب حس کردم نیاز است به شکل کاملتری راجع به این مطلب بنویسم به خصوص زمانی که راجع به این موضوع سرچی انجام دادم متوجه شدم این موضوع را بسیاری از سایت‌ها اشتباه توضیح داده‌اند مثلا سایتی آمده بود کارکردهای اوقات فراغت را به عنوان ویژگی‌های آن توضیح داده بود.
واژه فراغت در زبان محاوره و ادبیات عامه دارای چند معنی متفاوت است مثلا یک معنی آن فارغ بودن، فراغت
در مورد انواع اوقات فراغت در پست‌های قبلی صحبت کرده‌ایم و دسته بندی‌های مختلفی که در این زمینه وجود دارد مثل فراغت خلاق یا غیرخلاق، فراغت مدرن یا سنتی، فراغت جدی یا غیرجدی، فراغت سالم و غیر سالم و غیره را ارائه داده‌ایم. برخی دسته‌بندی‌ها به سادگی ارائه فراغت در دو دسته فراغت درون و برون خانگی است که فعالیت‌هایی نظیر تلویزیون دیدن درون خانگی قاعدتا محسوب می‌شود و سینما رفتن نظیر فعالیت برون خانگی است. اما برخی از محققان فراتر رفته‌ان
به گزارش خبر نگار طرح اوقات فراغت شهرستان خلیل آباد  : 
فریده رحمانی کندری (مسئول واحد خواهران کانون ندای اسلام شهر خلیل آباد) افزود:
کلاسهای غنی سازی اوقات فراغت ویژه خواهران از 20 خرداد ماه در راستای توانمندسازی بانوان منطقه مسی شهیدان عباسپور
شهر خلیل آبادطی تفاهم با مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان با کلاس خیاطی بدون الگو آغاز شده است . 
رحمانی با بیان اینکه اوقات فراغت بهترین نعمت و سرمایه است و باید قدر آن را دانست،کلاسهای   آموزش
تعاریف مختلفی از فراغت وجود دارد. یکی از معتبرترین آن‌ها توسط انجمن بین‌المللی جامعه‌شناسی فراغت ارائه شده است. طبق تعریف انجمن بین المللی جامعه‌شناسی اوقات فراغت، فراغت مجموعه‌ای از اشتغالات است که فرد کاملا با رضایت خاطر خود برای استراحت، تفریح یا به منظور توسعه اطلاعات یا آموزش غبرانتفاعی و یا مشارکت اجتماعی داوطلبانه بعد از آزاد شدن از اامات شغلی، خانوادگی و اجتماعی به آن می‌پردازد.
هدف این انجمن ترویج همکاری بین‌المللی در زم
سعید پریشان توندری مدیر کانون معین مساجد شهرستان خلیل آباد از برگزاری جلسه توجیهی طرح غنی سازی اوقات فراغت کانونهای مساجد شهرستان های خلیل آباد و بردسکن  در شهرستان خلیل آباد خبر داد.
توندری با بیان اینکه اوقات فراغت به عنوان یک پدیده فرهنگی ، اجتماعی که در ابعاد مختلف اقتصادی ، ی و غیره موثر است افزود : جلسه توجیهی با حضور کارشناسان استانی ، مدیران ، رابطان  خواهر و برادر کانونهای مساجد شهرستان خلیل آباد و بردسکن در مورخه 1398/03/26 ساعت
اوقات فراغت نوجوانان از اهمیت بیشتری برخوردار است، چراکه زمان‌های آزاد برای آن‌ها فرصتی برای کشف محیط پیرامون و پیدا کردن هویت منحصر به فرد خویش محسوب می‌شود. در واقع نوجوانان در اوقات فراغت خود بیشتر روابط دوستانه با همسالان را شکل می‌دهند و اغلب خود را در فعالیت‌هایی درگیر می‌کنند که به کمک آن‌ها بتوانند به تعریف بهتری از خود دست یابند. به عبارت دیگر به این وسیله خود را به دیگران نشان دهند. والدین نیز می‌توانند با برنامه‌ریزی برای
واژه تفریح معادل کلمه Recreation انگلیسی می‌باشد که به معنای کار جدیدی کردن یا از نو خلق کردن می‌باشد. این کلمه در فارسی از ریشه لغوی فرح به معنای شادی و شادمانی و سرور می‌باشد و در فرهنگ عمید به معنی خوشی و شادمانی کردن آمده است. واژه تفریح اغلب با اوقات فراغت همراه می‌باشد. در واقع اوقات فراغت را اگر ظرفی بزرگ تصور کنیم، انواع فعالیت‌های تفریحی مظروف آن می‌باشند.
فعالیت‌های تفریحی بسیار متنوع و گوناگون هستند و هر کدام به نوعی می‌توانند در
برای اینکه فرد بتواند در برخی فعالیت‌های فراغتی شرکت کند باید وسایل نقلیه عمومی یا شخصی مناسبی در دسترسش باشد، تجهیزات و تأسیسات فراغتی خوبی داشته باشد و از زمان لازم برای شرکت در فعالیت برخوردار باشد. متخصصان معمولا در این زمینه بیشتر درباره خانواده‌های کم‌درآمد صحبت می‌کنند و بر کاهش هزینه‌ها تأکید می‌کنند. اگر چه این استراتژی موضوع مهمی است اما این رویکرد باعث می‌شود موانع دیگر شرکت در فعالیت‌های فراغتی نادیده گرفته شود.
شاید چی
اوقات فراغت توسط محققان و اندیشمندان مختلف به اشکال مختلفی تقسیم‌بندی شده است. هر انسانی دارای اوقات فراغت خاصی است که متناسب با جنسیت، سن و عوامل فردی و محیطی او می‌باشد. یکی از تقسیم‌بندیهای مهم اوقات فراغت براساس مکان گذران اوقات فراغت شکل گرفته است. زمانی که از قید مکان صحبت می‌کنیم منظور این است که مکان یا جایی که فعالیتهای فراغتی در آن انجام می‌گیرند، تعیین‌کننده اصلی در تصمیم‌گیری و چگونگی گذران اوقات فراغت است. برخی محققان، او
مدیران محترم کانون
باسلام وتبریک دهه کرامت
باستحضار می رساند با توجه به حمایت ستاد عالی از ویژه برنامه های اوقات فراغت کانون شما از طریق رصد سامانه سجا شایسته است در اسرع وقت نسبت به ثبت برنامه ها ، کلاسها و کارگاههای پیش بینی شده در ایام تابستان 98 در راستای طرح غنی سازی اوقات فراغت بچه های مسجد اقدام نمایید.
ضمنا با اطلاع می رساند کانونهایی که فاقد کامپیوتر و اینترنت می باشد از ساعت 8 صبح لغایت 8 شب جهت ثبت برنامه ها به دفتر کانون معین واقع
در این وبلاگ و در مکانهای مختلفی که برای بحث فراغت حضور داشته‌ام به کرات به این موضوع پرداخته‌ام که برای اوقات فراغت تعریف ثابتی وجود ندارد و به تعداد پژوهشگران و اساتید این حوزه، تعریف برای اوقات فراغت وجود دارد. بدین منظور هر از مدتی نظر اندیشمندان مختلفی را درباره فراغت در اینجا بیان کرده‌ام. حال نظر چند تن دیگر را برای آشنایی بیشتر با نظرات صاحبنظران این حوزه در اینجا می‌آورم.
استانلی پارکر (Stanley Parker)
پارکر به سه طریق اوقات فراغت را تع
در این وبلاگ و در مکانهای مختلفی که برای بحث فراغت حضور داشته‌ام به کرات به این موضوع پرداخته‌ام که برای اوقات فراغت تعریف ثابتی وجود ندارد و به تعداد پژوهشگران و اساتید این حوزه، تعریف برای اوقات فراغت وجود دارد. بدین منظور هر از مدتی نظر اندیشمندان مختلفی را درباره فراغت در اینجا بیان کرده‌ام. حال نظر چند تن دیگر را برای آشنایی بیشتر با نظرات صاحبنظران این حوزه در اینجا می‌آورم.
استانلی پارکر (Stanley Parker)
پارکر به سه طریق اوقات فراغت را تع
اوقات فراغت توسط محققان و اندیشمندان مختلف به اشکال مختلفی تقسیم‌بندی شده است. هر انسانی دارای اوقات فراغت خاصی است که متناسب با جنسیت، سن و عوامل فردی و محیطی او می‌باشد. یکی از تقسیم‌بندی‌های مهم اوقات فراغت به تقسیم‌بندی فراغت براساس زمان مربوط می‌شود. متغیر زمان در فراغت اشاره به مدت زمان در اختیار داشتن فراغت دارد. برخی محققین فراغت براساس زمان را به 5 بخش تقسیم می‌کنند:
1- فراغت لحظه‌ای: به عنوان مثال زمانی که در پشت چراغ قرمز متوق
در راستای آشنایی کودکان با سبک زندگی قرآنی و با توجه به اهمیت غنی­سازی صحیح اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان، موسسه فرهنگی هنری قرآنی ثقلین در نظر دارد طرح آموزشکده قرآنی خود را با محوریت کلاس­های آموزش قرآن در تابستان امسال برگزار نماید.
ادامه مطلب
تحقیق جامع درباره اوقات فراغت تحقیقی جامع درباره اوقات فراغت در ایران و چند کشور دیگر




دسته بندی
علوم اجتماعی

فرمت فایل
docx

حجم فایل
81 کیلو بایت

تعداد صفحات فایل
73

تحقیقی جامع درباره اوقات فراغت در ایران و چند کشور دیگر :
بررسی اوقات فراغت  نوجوانان وجوانانزندگی اجتماعیاوقات فراغت همسالانخانوادهرسانهآموزش و پرورشبررسی تاثیر عوامل محیطی در اوقات فراغتاوقات فراغت و آسیب های اجتماعیبررسی مقایسه استانداردهای جهانی در زمینه اوقات فراغ
مراسم اختتامیه پایگاه های اوقات فراغت تابستانی شهرستان سلسله در محل کانون طلیعه و با حضور جناب آقای مؤمنی سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان لرستان،مسئولین اداره آموزش و پرورش شهرستان سلسله و جمعی از مربیان و دانش آموزان برگزار گردید.
ما نیازهای مشخص و روشنی در زندگی داریم. به عنوان مثال ما باید ساعت‌های مشخصی در سال را به کار اختصاص دهیم. بخش روشنی از زمان ما در یک سال نیز به خواب اختصاص پیدا می‌کند. به طور واضح ما در زندگی خود به اوقات فراغت و تفریح هم نیاز داریم اما چند درصد از زمانمان را به اوقات فراغت اختصاص می‌دهیم. یک فرد به راحتی می‌تواند بگوید من در روز اینقدر از زمانم را صرف کار می‌کنم و این ساعات مشخص را در ماه می‌خوابم اما اگر از فرد پرسیده شود چه مدت زمانی در ر
بمنظور برنامه ریزی فعالیتهای تابستانی اوقات فراغت ، جلسه ای در روز شنبه 98/2/28 در محل دفتر معاون محترم پرورشی و تربیت بدنی معاونت اداره کل و مدیریت آموزش و پرورش شهرستان برگزار شد. در این جلسه پس از بحث و تبادل نظر پیرامون این فعالیتها ، مقرر شد اطلاع رسانی و ثبت نام دانش آموزان در این کلاسها آغاز و مقدمات تشکیل کلاسها نیز فراهم گردد.
احساسات یک مولفه اساسی در شکل گیری تجارب اوقات فراغت معنی دار و به یاد ماندنی است. در این رابطه در میان محققان اوقات فراغت یک اجماع نظری وجود دارد. احساساتی که در طول هر تجربه تفریحی خاص به وجود می‌آید، باعث می‌شود این تجربه فراغتی از تجربیات دیگر عادی زندگی روزمره متمایز شود.
یادآوری ما از وقایع به طور معمول ناقص و به شدت وابسته به احساساتی است که در طول تجربه فعالیت داشته‌ایم. به نظر می‌رسد که خاطرات ما از تجربیات مثبت و منفی به دو چیز بس
جهت دریافت فرم های مورد نیاز در کلاس های اوقات فراغت تابستان 98  یر روی لینک زیر کلیک نمائید :

فرم های مورد نیاز کلاس های اوقات فراغت در قالب word
فرم های مورد نیاز کلاس های اوقات فراغت در قالب pdf

 از کانونهای برگزار کننده  کلاس های اوقات فراغت تابستان 98 تقاضا می شود به منظور برنامه ریزی مناسب و بازدید از کلاس
های تابستانی و زمانبندی برنامه های جانبی هر چه سریعتر نسبت به تحویل فرم
برنامه هفتگی کلاس ها به کانون ندای اسلام (معین مساجد شهرستان خل
همراه با تغییرات شیوه زندگی در جهان امروز، اوقات فراغت به نیاز خاصی برای جوامع بشری تبدیل شده است. اوقات فراغت یک تجربه درونی است که منجر به احساس تازگی و بهبودی می‌شود و روحیه افراد را افزایش می‌دهد. اوقات فراغت فقدان فشار و تعهد شغلی و استفاده خلاق از زمان است که از نظر تورکیلدسن دارای سه جنبه کاربردی و اساسی است: آرامش، سرگرمی و پیشرفت.
آرامش: این طبیعی است که افراد بعد از شرکت در فعالیت فراغتی احساس آرامش داشته باشند. فردی که به شهربازی
در روز سه شنبه 98/3/7 راس ساعت 11 ظهر جلسه ای با حضور آقای فرهادی رئس اداره آموزش و پرورش شهرستان الشتر و یوسفوند معاونت پرورشی و فرهنگی،کارشناسان فرهنگی هنری و قرآن و عترت اداره آموزش و پرورش،  در  محل اتاق مدیریت اداره  آموزش و پرورش این شهرستان جهت فعالیت های اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان 98-97برگزار گردیددر مجموع تعداد 12 پایگاه تابستانی شامل کلاس های قرآنی ، فرهنگی و هنری و ورزشی در ایام تابستان 1398 در قالب کلاس های اوقات فراغت فعالیت خو
تورستن وبلر در تئوری طبقه فراغت خود بیان می‌کند تجمع ثروت سبب می‌شود که طبقه فراغت به لحاظ ساختار و عملکرد توسعه یابد و موجب تمایز درون طبقاتی می‌شود. با اینکه این تئوری متعلق به سال 1899 است اما امروزه همچنان مردم از فراغت به عنوان ابزاری برای نمایش طبقه اجتماعی خود استفاده می‌کنند و این کار را با خریدها و استفاده از محصولات و خدمات خاص نشان می‌دهند. اوقات فراغت نمادی آشکار و بیرونی از یک طبقه اجتماعی دارد و ارزش‌های خاص آن طبقه و پایگاه
زمان تنها مانع افراد برای لذت بردن و تفریح نیست. موانع و محدودیت‌های زیادی برای گذران اوقات فراغت وجود دارد اما در یک دسته‌بندی کلی می‌توان سه محدودیت کلی برای گذران فراغت در نظر گرفت. موانع و مشکلات مربوط به مشارکت فرد در فعالیت‌های فراغتی با توجه به محدودیت‌های درون فردی، بین فردی و ساختاری مشخص می‌شود.
محدودیت‌های درون فردی
این محدودیت،
ادامه مطلب
برگزاری طرح اوقات فراغت از اامات امروز جوانان و نوجوانان است










مسئول کانون فرهنگی هنری نور سامان بابیان
اینکه ایجاد رشته های مختلف در طرح اوقات فراغت علاقه مندان زیادی را جذب
مسجد کرده است گفت: برگزاری طرح اوقات فراغت از اامات امروز جوانان و
نوجوانان است.



رضا
صفاری سامان
جفری دومازدیه (Joffre Dumazedier) متولد 30 دسامبر 1915 است و در یک خانواده متوسط ​​در شمال فرانسه به دنیا آمد. او دانش آموخته دانشگاه سوربن است. وی در سال 1954، گروه مطالعات تفریحی و فرهنگ عامه را تأسیس کرد. در سال 1956 در آمستردام، وی با حدود بیست جامعه شناس آلمانی، آمریکایی، انگلیسی، برزیلی، هلندی، روسی و یوگسلاوی سابق، کمیته تحقیق در مورد اوقات فراغت، به عنوان مؤلفه ای از انجمن بین المللی جامعه شناسی را ایجاد کرد. او در 25 سپتامبر 2002 چشم از جهان بست و در
مدیران محترم کانونهای مساجد شهر و روستا ی شهرستان خلیل آباد
حضور شما را در جلسه توجیهی اوقات فراغت 98 ( با حضور کارشناسان استانی )
در مورخه 98/3/26 روز یکشنبه هفته آینده ساعت 9 تا 11 صبح ارج می نهیم.
مکان : سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان خلیل آباد
حضور شما در جلسه اامی بوده و در پرداخت کمک هزینه اوقات فراغت سالجاری موثر خواهد بود .
منتظر ارائه طرح ها و ایده های فرهنگی شما نیز هستیم.
روابط عمومی کانون معین مساجد شهرستان خلیل آ
مکس کاپلان (Max Kaplan) در کتاب فراغت خود نوشته است فراغت شامل فعالیتها و تجارب نسبتا خودجوشی است که در زمان آزاد فرد اتفاق می‌افتد و به لحاظ روانشناختی خاطرات خوبی را برای فرد تداعی می‌کند و دامنه وسیعی از مشارکتها را در بر می‌گیرد. همچنین موقعیتهایی را برای تفریح، رشد شخصیتی و کمک به دیگران مهیا می‌کند.
برایت بیل (Bright Bill) فراغت را زمان بیکاری با آزادی عمل معرفی می‌کند که فرد برای استراحت یا انجام آنچه که دلخواه اوست، آزاد باشد. او بیان می‌کن
فراغت به معنای بطالت نیست،پس با اتمام هر الویت کاربعدی و الویت بعد را شروع کن برای اوقات فراغت هم برنامه ریزی کنید مثال۱ساعت مطالعه _۱ساعت کارهنری(انجام کار هنری اامیست زیرا هنر زن را خلاق میکند)۱ساعت کلاس _۳۰دقیقه ورزش پیاده روی اوقات فراغت هم کار مفید انجام دهید نه اینکه به پوچی و بطالت بگذرانید.
تاکنون یک موش را که هر روز در چرخ گردان در حال دویدن است یا یک فرد تنبل که تمام مدت در دنیا سرگردان است را دیده‌اید؟ خیلی افراد مانند آن موش هستند. هر روز عجله دارند تا به جایی برسند بدون اینکه بدانند مقصد کجاست. هر روز تا جایی که بتوانند کار می‌کنند بدون اینکه بدانند چرا کار می‌کنند. ارسطو چهار قرن پیش از میلاد بیان کرد ما جنگ می‌کنیم تا صلح داشته باشیم و کار می‌کنیم تا فراغت داشته باشیم.
چرایی و اساس روانشناختی که ما یک فعالیت فراغتی را بی
کار باعث کسب درآمد، معاشرت با همکاران و دوستان می‌شود و فراغت باعث احساس رضایت و کیفیت زندگی بهتر می‌شود. اما آیا بین این دو مقوله کار و فراغت ارتباطی وجود دارد و چگونه کار کردن تحت تأثیر اوقات فراغت قرار می‌گیرد یا بالعکس چگونه فراغت تحت تاثیر کار قرار می‌گیرد. محققان با دو تئوری به بیان رابطه بین کار و فراغت می‌پردازند.
1- تئوری سرایت (spillover)
طبق نظریه سرایت مردم در فعالیت‌های فراغتی مشابه کار خود شرکت می‌کنند و به این ترتیب فعالیت‌های
              
در آستانه چهل‌سالگی انقلاب آقا با عفو و تخفیف مجازات انبوهی از محکومان موافقت کردند.
+ چه کسانی مشمول عفو می‌شوند و چه مجرمانی بخشیده نمی‌شوند؟
به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و با نامه آیت‌الله صادق آملی لاریجانی، رئیس قوه قضائیه به رهبر انقلاب تعداد زیادی از محکومان دادگاه‌های کشورمان با موافقت آقا می‌توانند از عفو و تخفیف مجازات و بخشش اسلامی بهره‌مند شوند و به آغوش خانواده‌شان بازگردند.
              

۱- 

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها