نتایج جستجو برای عبارت :

انار علی آباد کشمر

پاییز بود ( اوایل آبان ماه 1398 ) و موقع رسیدن انارهایی که میوه بهشتی هستن . به همین خاطر رفتیم روستای علي آباد کشمر که در فاصله 18 کیلومتری شهرستان بردسکن هست البته سه روستا در مجاورت همدیگه قرار دارن به نام های علي آباد ، کشمر و آبنو . میوه این روستاها انار هست و انار آن هم در منطقه ترشیز از شهرت خاصی برخوردار است و همچنین کیفیت بالایی دارد .
ما که به روستا رفته بودیم مشاهده کردیم که کارگران در همه باغات مشغول چیدن انار هستن و این انارها در جعبه ه
فصل پاییز ، فصل رسیدن انار است . بعد از پشت سر گذاشتن تابستان و فرا رسیدن فصل رنگارنگِ پاییز همه ما به یاد میوه انار با دانه های خوشرنگ و آبدارش می افتیم . در این هوای سرد پاییزی ، همه ما لذت انار خوردن را در زیر کرسی گرمِ خانه پدربزرگ تجربه کرده ایم و این صحنه واقعاً لذت بخش و خاطره انگیز است .  
به بهانه فرا رسیدنِ فصل انار سعی کردم به روستاهای آبنو ، علي آباد و کشمر سری بزنم و از نزدیک باغات انار و نحوه جمع آوری این میوه را ببینم . محض اطلاع خد
توابع و روستاهای مسی شهرستان انار در حال حاضر عبارتند از :امین شهربیاض-لطف آباد-گلشن-احمد آباد-
اسدآباد-امین آباد-جمشیدآباد-ناصریهبشرآباد-تراب آباد-رسول آباد-داوودآبادصفاعیه-اکبر آباد-توکل آباد-عباس آبادده رئیس-علي آباد آقا حسن-قبان آباد-گلستاننوشهر-اسدآباد رهنما-شاهم آباد-بهشت آبادتوکل آباد نظری-حجت آباد-مهدی آباد امین-مهرآباد
گیتی آباد-محمدآباد ساقی
انار یک دشت بزرگ با دو کوه است.یکی کوه ایستگاه از رشته کوه مرکزی ایران با 1636 متر ارتفاع که در 12 کیلومتری شمال شرقی انار قرار دارد و دیگری نیز کوه گودچاه از رشته کوه مرکزی ایران با 2484 متر که در 24 کیلومتری جنوب غرب انار قرار گرفته است.رودخانه شور،انار رود(رود اسحاق آباد)،رودخانه فصلی بیاض،دریاچه نمک،تالاب فرهنگ آباد و کلوت ها نیز از جمله رودها و جاذبه های طبیعی انار هستند.
از جمله گونه های گیاهی شهرستان انار میتوان به بادام کوهی،کیکم،تاغ،زرشک،قیچ و گز اشاره کرد.
همچنین اسکنبیل،اشنان(به جای صابون استفاده می شده است)،متکی،تارم،تلخه،مور،شور،چرخه،آدور(خار)سلمون،پنج کلاغو،دوسو،یونجه،گرگو،شیرو،کسرک،از جمله گونه های علفی شهرستان انار است.
دلیجه،جفد،گنجشک،غودی،پخته،چرناسک،دم زنو،خفاش،شونه سر،هفت رنگ،بلدرچین،شانه به سر،سنقر،لک لک،هوبره،بوتیمارو.از جمله پرندگانی هستند که در انار و تالاب فرهنگ آباد انا
انار بومی مناطق شرق ایران و شمال هند است ، ایران بزرگ‌ترین تولید کننده انار در دنیا می باشد. انار یا ترش است و یا شیرین ، طبع انار ترش سرد و خشک و طبع انار شیرین سرد و تر می باشد.
انار حاوی دانه های کوچکی است که درون یک پوست ضخیم غنی از فلاونوئیدها و آنتی اکسیدان ها پوشیده می شوند.
فواید و خواص انار برای پوست صورت
انار برای حفظ سلامت پوست
ترکیبات موجود در انار باعث حفظ سلامتی پوست می شوند, آنها همچنین در رشد فیبروبلاست ها, سلول هایی که الاستین و
شهرداری انار در سال 1335 شمسی تاسیس شد.با تاسیس شهرداری در این سال،محمدرضا بهرامپور به عنوان  اولین سرپرست شهرداری انار معرفی شد.چندماه بعد سید حسین مهدوی به عنوان شهردار انار آغاز به کار کرد.سیدموسی تهامی و بهمن برتر اصفهانی نیز شهرداران بعدی انار تا سال 1357 بودند.
همچنین سید علي اکبر مهدوی،علي اصغر یزدیان،عزیز رحمانی،شیخ مهدی خادمی و حسن محی الدینی نیز جزو اعضای اولین انجمن شهر انار در پیش از انقلاب بودند.
انار در دوره قاجار و پهلوی همچنین
انار را شکافتی. یکی از دانه‌های انار افتاد و غلتید و رفت و رفت تا رسید به رود. رود دست‌هایش را بالا آورد و دانه را بغل کرد. به او گفت که بوی دست‌های تو را می‌دهد و عجب بوی خوبی است. دانۀ انار دلش برای تو تنگ شد و گریست. اشک‌هایش میان رود گم شد.
طرز تهیه پاناکوتای وانیلی 
مواد لازم : 
شیر 2 پیمانهخامه صبحانه 200 گرمشکر یک دوم پیمانهدانه انار مقداری برای تزیینپودر پسته و انار برای تزئینپودر ژلاتین 1 قاشق سوپخوریوانیل یک هشتم قاشق چایخوریپودر ژله انار 1 بستهآبجوش یک و نیم پیمانهدانه انار 200 گرم

ادامه مطلب
نخستین مرکز درمانی انار در سال 1312 شمسی به نام درمانگاه سعدی راه اندازی شد.این درمانگاه که در محله صدرآباد انار قرار دارد.در فهرست میراث ملی کشور به ثبت رسیده است.
دکتر رنجبر،دکترضیایی،دکترسام زاده،.و همچنین پزشکان هندی و پاکستانی از جمله نخستین کسانی بودند که در این درمانگاه طبابت می کرده اند.سید علي اکبر مهدوی از خیرین و خوانین انار زمین این درمانگاه را اهدا کرد.
انار علاوه بر داشتن دانه های ترد و آبدار ارزش غذایی بسیار بالایی دارد. پیش از این در مطلبی به خواص جالب انار اشاره کردیم. خوردن انار شاید مانند دیگر میوه ها راحت نباشد و دانه کردن و سرو انار در ظاهر دشوار به نظر می رسد اما در این مطلب سایت خانومانه می خواهیم به تمامی این موارد از خرید انار رسیده و خوش طعم تا برش زدن و دانه کردن آن اشاره کنیم. قطعا بعد از مطالعه این مطلب شما می توانید به راحتی و سریع انار را برای استفاده و خوردن آماده کنید.
 

ا
فایل آماده به چاپ لیبل انار (عصاره انار)
دسته: فایل های لایه باز و PSDبازدید: 1 بارفرمت فایل: zipحجم فایل: 2008 کیلوبایتتعداد صفحات فایل: 1
برچسب زیبای رب انار برچسب لایه باز رب انار خواص عصاره انار لیبل لایه باز رب انار مارک عصاره انار برچسب و لیبل رب انار برچسب فتوشاپ انار لیبل لایه باز رب انار لیبل psd رب انار عصاره انار
 
توضیحات :
مناسب برای برچسب رب انار،لیبل آب انار و لیبل عصاره انار ، طراحی شده با فتوشاپ
مشخصات فایل:
اندازه 9.5*5.5 سانتی متر ، ح
این گروه خرم آباد مخصوص بچه های خوب شهر خرم آباد هست و از همه شما دختر پسرای خرم آبادی دعوت میشه به این گروه بیان و با دوستان و همشهریای دیگر شهر خرم آباد گپ و چت داشته باشید.خوشحال میشیم که اگر یک گروه خرم آباد دارید به لینکدونی خرم آباد بدین تا برای شما تبلیغ کنه و با اینکار ممبر گروه شما افزایش پیدا میکنه .از دیگر دوستان خودتون هم دعوت کنید تا به گپ خرم آباد بیان
فایل آماده به چاپ و لایه باز لیبل رب انار
دسته: فایل های لایه باز و PSDبازدید: 1 بارفرمت فایل: zipحجم فایل: 2314 کیلوبایتتعداد صفحات فایل: 1
برچسب زیبای رب انار برچسب لایه باز رب انار خواص عصاره انار لیبل لایه باز رب انار مارک عصاره انار برچسب و لیبل رب انار برچسب فتوشاپ انار لیبل لایه باز رب انار لیبل psd رب انار عصاره انار
 
توضیحات :
مناسب برای برچسب رب انار،لیبل آب انار و لیبل عصاره انار ، طراحی شده با فتوشاپ
مشخصات فایل:
اندازه 9*6 سانتی متر ، حا
مواد لازم برای تهیه ژله انار و زنجبیل :
 
ژلاتین:25 گرمآب انار:600 میلی لیترشکر:65 گرمزنجبیل تازه:20 گرمدانه انار:200 گرم ژله انار
آموزش تهیه ژله انار و زنجبیل :
اول زنجبیل را پوست گرفته آن را رنده کرده و کنار بگذارید.
آب انار را به همراه پودر ژلاتین و شکر در قابلمه ای ریخته و روی حرارت بگذارید.
زمانی که دانه های شکر و ژلاتین حل شد آن را از روی شعله بردارید و از صافی عبور بدهید.
دانه های انار را داخل قالب دلخواه بریزید و ژله را روی آن بریزید.
قالب را دا
خواص انار
1. پوست و ریشة انار ضدکرم
2.انار معتدل، مقوی، ملین، ادار آور و ضد تشنگی
3.اگر بعد از غذا انار شیرین خورده شود رنگ چهره زیبا و غذا آسان هضم می‌شود.
4. کسانی که لاغر هستند خوردن انار برای آنها مفید است البته نوع شیرین آن
5. انار شیرین برای کسانی که یرقان دارند مفید است، یک ساعت قبل یا بعد از غذا میل شود.
6. انار شیرین سرفه را تسکین می‌دهد و صدا را باز می‌کند (برای کسانی که آواز می‌خوانند)
7.انار شیرین خارشهای بدن را تسکین می‌دهد.
ادامه مطلب
من پیش از تو فکر می‌کردم تهران انار ندارد، پیش از تو مطمئن بودم تهران انار ندارد. پیش از تو تهران انار نداشت. 
اما حالا توی این شهرِ پردود، باغی هست که انار دارد، و گردوها و توت‌های پرباری که سایه‌های خنکی دارند. 
و صبح‌‌ها، ماشینِ کوچکی از میانِ اتوبان‌ها، با یک بغل انار می‌رود به سمتِ باغ.
این مسیر از کنارِ رود شروع می‌شود، جایی که چنارها می‌ایستند به تماشای تو که می‌آیی.
این‌شهر هیچ‌وقت رود نداشت پیش از تو، حتی چنارها هیچ‌وقت این‌
طرز تهیه خورش انار
خورش انار یکی از انواع خورش های خوشمزه و مجلسی ایرانی است که از نظر طعم و ظاهر شباهت زیادی به خورش فسنجان دارد. این خورش خوشمزه متعلق به استان گیلان می باشد و به عنوان یک غذای شمالی شناخته می شود.
انار خواص بسیار زیادی دارد که با تهیه این خورش می توانید از این خواص ارزشمند بهره مند شوید. از مهم ترین خواص انار می توان به تقویت سیستم ایمنی بدن ، سلامت و شادابی پوست ، تقویت مو ، آبرسانی و رفع خشکی پوست اشاره کرد.
خورشت انار به
طرز تهیه خورش انار
خورش انار یکی از انواع خورش های خوشمزه و مجلسی ایرانی است که از نظر طعم و ظاهر شباهت زیادی به خورش فسنجان دارد. این خورش خوشمزه متعلق به استان گیلان می باشد و به عنوان یک غذای شمالی شناخته می شود.
انار خواص بسیار زیادی دارد که با تهیه این خورش می توانید از این خواص ارزشمند بهره مند شوید. از مهم ترین خواص انار می توان به تقویت سیستم ایمنی بدن ، سلامت و شادابی پوست ، تقویت مو ، آبرسانی و رفع خشکی پوست اشاره کرد.
خورشت انار به
رسوم و سنت ها نشان دهنده فرهنگ و تاریخ یک منطقه است. در شرح ستان انار رسوم هایی در قدیم وجود داشته که از قدمت کهن و فرهنگ مردمان این منطقه خبر می دهد.برخی از این رسوم ها عبارت اند از:رسم شنبه اول سال عاروسو روی بومازدواج قنات هاچهارشنبه سوریمراسم شب اسفندجنگ بادهوعلي جانرسم و رسوم های شهرستان انار
خواص انار
انار میوه ای بهشتی بوده و جزء ده غذای برتر کتاب مقدس محسوب می شود، این میوه دارای پوستی صاف و با ضخامت است که در رنگ های سفید، زرد، قرمز، قهوه ای و سیاه موجود است هر انار تقریبا 600 دانه ی ریز ترش یا شیرین دارد. از شکل ظاهری آن که بگذریم به خواص انار می رسیم که حاوی مقدار قابل توجهی آنتی اکسیدان است، آنتی اکسیدان ها به کاهش کلسترول خون و فشار خون کمک می کنند علاوه بر آن احتمال ابتلا به سرطان را کم کرده، با مصرف مرتب آن حتی می توان قند خ
انار Pomegranate از روزگاران گذشته میوه ای محبوب و مورد توجه بوده است. در کتب مقدس چندین بار نام آن ذکر شده است. هومر شاعر معروف یونان در کتاب خود (اودیسه) از آن نام برده است. معروف است که حضرت سلیمان  باغ بزرگی پر از درخت‌های انار داشته که به آن عشق می‌ورزیده است.درخت انار بومی ایران و مناطق مجاور آن است. کلمه انگلیسی Pomegranate از زبان یونانی مشتق شده
ادامه مطلب
انار را به نام میوه بهشتی می‌شناسند. قسمت‌های مختلف این میوه از خود میوه تا گل، پوست میوه، پوست درخت و ریشه آن کاربرد درمانی دارد.
میوه بهشتی که در این ایام سال در بازار میوه ایران دیده می‌شود در عربی به نام رمان» شناخته می‌شود و در قرآن کریم ۳ بار از آن نام برده شده است. خاستگاه انار تمدن ایران است و اواخر قرن ۱۹ وارد آمریکا شد. ایران بزرگ‌ترین تولید‌کننده انار دنیاست.

ادامه مطلب
ارغوان چارقدش رو سرش کرد، بلند شد سرش رو از میون پنجره نیمه باز برد بیرون، نیم تنه شو کش داد و تا کمر از پنجره آویزون شد و دست دراز کرد تا تنها اناری که تو بالاترین شاخه درخت مونده بود رو بچینه، نوک انگشتاش رسید به انار، ارغوان نگاهش به آسمون بود و میشنید که  پرنده ها بهش میگفتن میرن که تو پرو بمیرن، انار روی زمین افتاد و ترک خورد و رنگ قرمزش سنگ فرش رو پوشوند، چارقد ارغوان روی شاخه موند و ارغوان همراه پرنده ها می رفت که تو پرو بمیره.
مواد لازم برای ۴ نفر
۳۰۰ گرم برگ اسفناج
یک‌چهارم پیاز قرمز
یک‌دوم فنجان پنیر فتا
یک‌دوم فنجان گردوی خردشده
یک‌چهارم فنجان جوانه‌ی یونجه در صورت تمایل
یک عدد انار متوسط
چهار قاشق غذاخوری سرکه باامیک

ادامه مطلب
ما ایرانی ها مناسبت های جالبی داریم که در تمام دنیا کم نظیر است برخی از انها با طبیعت همگرایی خاصی دارند مثل همین شب یلدا میوه و خشکبار اصلی ترین خوارکی ها در این زمینه هستند و  بر اساس یک باور قدیمی مردم با این کار با میوه های تابستانی وداع می کنند و با خوردن خشکبار گرم به استقبال سرما می روند و یلدا را جشن می گیرند تا نشانگر تقابل سرما نا با روری پزمردگی و مرگ با گرما روشنایی باروری سبزی و زندگی باشد
بسیاری از مردم معتقدند که انار درمان کنند
طرز تهیه سالاد انار و کلم
خوردن سالاد همیشه دلپذیره، مخصوصا وقتی از ترکیبات جدید توش استفاده کنیم تا طعم های تازه تری داشته باشیم و لذت ببریم…یکی از این ترکیبات جدید میتونه استفاده 
از انار باشه، مخصوصا وقتی ترکیب ترش و شیرین سالاد رو دوست داریم. حالا که پاییزه و فصل انار هم هست بهتره ازش استفاده کنیم و گرنه بعدا که فصلش تموم شد و دیگه
 دستمون بهش نمیرسید حسرتشو میخوریم.در این مطلب طرز تهیه یه سالاد تازه و خوشمزه با انار و انواع کلم رو برات
اداره طرق و شوارع در دوره پهلوی کار ساخت راه ها را برعهده داشت.اداره طرق انار نیز که شبعه ای از اداره راه مرکزی یزد بود،در سال 1325 شمسی در حاشیه جاده قدیمی رضا خانی که اکنون در ابتدای شهرک آزادگان قرار گرفته،ساخته شد.
اداره طرق انار چندراه از جمله بخشی از راه رفسنجان،بافق و یزد را احداث کرد.
در سال 1320 و همزمان با جنگ جهانی دوم که ایران با بحران اقتصادی شدیدی مواجه شد،انگلستان جهت اعزام نیرو به کشورهای متحد خود به احداث جاده نیاز داشت تا با کمت
به گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از ایرنا، مدیر امور باغبانی سازمان جهاد زراعت خراسان شمالی پنج شنبه ۲۱ آذر با بیان این مطلب اظهار داشت: شهرستان اسفراین استان خراسان شمالی با برداشت ۶۲۰ عضو انار از سطح ۹۷ هکتار و جاجرم با تولید ۴۱۴ تن از ۸۶ هکتار باغ انار، بیشترین سطح باغ و تولید انار استان را به خویشتن خاص داده اند. محمدعلي شریکیان افزود: مابقی محصول انار استان در مناطقی از مانه و سلمقان، گرمه و بجنورد برداشت شده است که با توجه به پایداری
.
جعبه ی کادویش را باز کردم. یک انار سرخ تویش بود. نه که فکر کنید از این شیشه ای ها. نه که فکر کنید از این چینی تزئینی ها. یک انار ِ واقعی. خندیدم. گفتم تو دیوونه ای. گفت مطمئن باش تو دیوونگی به گرد ِ پات هم نمی رسم. گفت حالا چی کارش می کنی این انارو ؟ گفتم یه راهش اینه که برش دارم ببرم بذارم توی ِ دکور ِ اتاقم. یه راهش اینه با جعبه بذارمش توی کمد که بعد ها هر وقت دل تنگت شدم بازش کنم و خاطراتتو نفس بکشم. راه دیگه ش اما اینه که الآن این انارو بشکنم. با ه
در انار علاوه بر کشاورزی و دامداری،صنایع دستی نیز رونق خاصی داشته است.فرش بافی با طرح های کاشان،اصفهان و کرمان ازجمله صنایع دستی پر رونقی بوده که امروز نیز همچنان در انار وجود دارد،هرچند رونق گذشته را ندارد.
کاربافی،لبافی،چرخ ریسی و اسی»از جمله صنایع دستی سنتی و قدیمی دیگری در انار بوده که این روزها جز نام و خاطره از آن ها چیز دیگری باقی نمانده است.
ساکنان انار در گذشته ها در صنعت کاربافی،سفره،جاوند،پارچه نخی و پارچه کرباس»تولید می کرد
مواد لازم برای تهیه پودینگ انار به روشی ساده :
 
آب انار:2 پیمانهدانه انار:مقداری  ،دانه انار بستگی به ذائقه شما داردنشاسته ذرت :50 گرمشکر :50 گرموانیل :1/8 ق مدسر های متنوع
طرز تهیه پودینگ انار :
برای درست کردن این دسر خوشمزه و ساده ابتدا شکر ، وانیل و نشاسته ذرت را با هم مخلوط کرده و آب انار را به تدریج اضافه کنید تا مواد با هم ترکیب شوند.
مواد را داخل قابلمه ای بریزید و روی حرارت قرار دهید تا دانه های شکر حل شده و مواد غلیظ بشود ،
زمانی که مواد به غ
نشستم به انار خوردن(با نوای ابتهاج بخونید که در گفتگو با بی‌بی‌سی فارسی نشسته‌ام به در نگاه می‌کنم رو خوند) و در همین حین به این فکر می‌کنم که کمیت مطالعه‌م پایین اومده و این بر خاطرم گذشت که من شاید به اندازه انگشتان یک دست فقط در تابستون تعطیلی داشتم و ما بقی درحال تحصیل بودم.
تو راه طهران پیرمرد ۷۰ ساله‌ای بود که کتاب حقوقی دستش بود و می‌گفت که تازه شروع کردم به خوندن کارشناسی حقوق و.
قبل از نشستن بر خوان یعنی خوردن انار فکر می‌کردم ک
نخستین کتاب هایی که به شهر انار یا نام کهن آن یعنی آبان اشاره کرده اند.مسالک الممالک اصطخری،مسالک و ممالک ابن خردادبه،احسن التقاسیم مقدسی،حدودالعام و تاریخ طبری است.
اصطخری شهر آبان(انار فعلي)را در 18 فرسخی رودان و 25 فرسخی فهرج یزد معرفی کرده،ابن خردادبه و مقدسی شهر آبان را از توابع روذان(رودان)کرمان دانسته اند و حدودالعام نیز انار را شهری در مسیر رودان از پارس و جای با نعمت نامیده است.
تاریخ طبری نیز به وقایع دوره پادشاهی شاپور بزرگ ساسانی
مردم انار به طور کلی از چند طایفه بومی یا فارس،عرب و جدید تشکیل شده اند.طایفه بومی یا فارس همان ساکنان اصلی و مردمان کهن انار هستند.طایفه جدید،زرتشتیانی هستندکه چندین دهه قبل به دین اسلام گرویدند.زرتشتیانی هم که بر آیین خود ماندند،اندک اندک از انار مهاجرت کردند تا این که در سال های پس از 1357 شمسی جمعین زرتشتیان انار به صفر نزدیک شد.
طایفه عرب نیز جزو ایل عرب عشایر خمسه فارس»هستند که به مرور زمان و در طول قرن های متمادی از فارس به شهرهای مختل
طرز تهیه ترشی انار:
ابتدا لبو ها را بخوبی شسته و آن را برای دو الی سه ساعت بپزید، سپس پوست لبوها را گرفته و رنده درشت کنید. انارها را دانه کرده و روی آن نصف قاشق غذاخوری نمک بپاشید و برای 4 الی 5 ساعت کنار بگذارید.
در گوناگون همراه ما باشید.

ادامه مطلب
اوایل مهرماه 1398 . یک روز جمعه بود و من و همسرم با ماشین مون رفته بودیم روستا گردی . وقتی از روستا داشتیم برمیگشتیم در کنار جاده انار میفروختن . ما هم در کنار جاده ماشین رو پارک کردیم و رفتیم یک جعبه انار خریدیم . انار کیلویی 6 هزار تومان بود و 10 کیلو خریدیم 60 هزار تومان . یکی از انارها رو در کنار جاده خوردیم آخه هوس کرده بودیم .
*
*
*
 
 
 
اولین مدرسه دولتی انار در سال 1314 هجری شمسی آغاز به کار کرد که در نهایت برای آن نام مدرسه سعدی انتخاب شد.بر سردر ساختمان مدرسه سعدی،سال احداث آن 1314 شمسی حک شده است.زمین این مدرسه را سیدعلي اکبر مهدوی یکی از خیرین و خوانین انار اهدا کرد.استاد خانی زاده از معماران یزدی به کمک دانش آموزان این مدرسه را بنا کرد.
بودجه ساخت مدرسه سعدی نیز توسط وزارت فرهنگ وقت تامین شد.آجرهای این مدرسه نیز از کوره های آجر پزی محی الدینی تامین می شد.مدرسه سعدی که در مح
ویژگیهای جالب تابلو فرش آذربایجانی
فرش آذربایجان باکیفیت و دارای ارزش هنری بالایی است و در جهان شناخته شده است. و برخی به عنوان یک سرمایه بزرگ از آن یاد میکنند. بنابراین اگر اطلاعاتی حتی مختصر درباره فرش داشته باشیم برای شستشو و قالیشویی آن سردرگم نخواهیم شد.در آذربایجان هفت منطقه تولید فرش وجود دارد از جمله آنها: باکو، شیران، کوبه، تبریز، قره باغ، گنجا و قزاق.هر منطقه ای که در آن فرش بافته میشود ، تکنولوژی ، الگوهای خاص و تم رنگی خاص خود را

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها