نتایج جستجو برای عبارت :

افعال گیلکی

⚡️ در زبان گيلکي بۊرمه، برمه» در گۊیش‌های مختلف به معنی گریه در زبان فارسی است.
همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، در متون قدیمی زبان گيلکي فعل ساده برمستن» با بن مضارع برم-» ثبت شده است. این فعل در تمامی نمونه متون شرقی، مرکزی و غربی گيلکي وارد شده است.
به‌طور کلی بکار گیری افعال ساده و پیشوندی بر افعال مرکب ارجحیت دارد چرا که افعال ساده و پیشوندی باعث ساخت مفاهیم جدید و زایایی در زبان می‌شوند.
(تصویر بالا مربوط به دیوان پیر شرفشاه و
یادگیری زبان بر اساس قواعد و گرامر، روش چندان خوبی نیست ولی به هرحال صرف افعال در هر زبانی از جمله ترکی آذری، گریز ناپذیر هست. همچنین با توجه به اینکه افعال در زبان ترکی از هجوم دیگر زبان ها، بیشتر مصون بوده اند، یادگیری معنی افعال مختلف باعث خواهد شد، گام بزرگی در یادگیری این زبان برداریم.
در فارسی ساده ترین شکل فعل، سوم شخص گذشته آن است که با افزودن دن و تن به مصدر تبدیل می شود، در زبان ترکی آذری، ساده ترین شکل فعل شکل امری آن است که با افزدو
⚡️ ن» نفی در زبان گيلکي در افعال پیشوندی، پس از پیشوند می‌آید.
چند مثال:
فۊگۊدن (fu-gudan)
فۊنۊگۊدن (fu-nu-gudan)
دکتن (da-ketan)
دنکتن (da-ne-ketan)
هگیتن (ha-gitan)
هنگیتن (ha-ne-gitan)
وگیتن (ve-gitan)
ونگیتن (ve-ne-gitan)
واکتن (va-ketan)
وانکتن (va-ne-ketan)
جیویشتن (ji-vishtan)
جینیویشتن (ji-ni-vishtan)
تکنیک های  تست خوانی
1-درست نخواندن سوال تست و یا گزینه های تست
2-افعال منفی یا مثبت به راحتی شما را گمراه می کنند. بنابراین  فعل های سوالات به ویژه افعال پایان سوال را  خط بکشید و دقت کنید. به عنوان مثال افعال " درست است یا درست نیست"، " وجود دارد  یا وجود ندارد" ،‌"بود یا نبود".

ادامه مطلب
⚡️ در گویش‌های مرکزی و شرقی زبان گيلکي برای ساخت فعل مضارع، پسوند مضارع ساز ن» به‌همراه شناسه به ریشهٔ فعل اضافه می‌شود. برای نمونه:
بن مضارع + پسوند مضارع‌ساز ن» + شناسه
خؤس+ن+ه: خؤسنه (می‌خوابه)
رسنه (=می‌رسه)
ترسنه (=می‌ترسه)
ترکنه (=می‌ترکه)
پرکنه (=می‌لرزه)
⚡️ در گویش‌های غربی زبان گيلکي و در ارتفاعات گیلان در ساخت مضارع پسوند نمی‌آید و ساختار فعل مضارع به‌صورت زیر تغییر می‌کند:
بن مضارع + شناسه
خؤسه/ رسه/ ترسه/
⚡️ گاهی‌اوقات
⚡️ وعده‌های غذایی در زبان گيلکي:
نهار (=صبحونه)
ورنهار (=ساعت دهی)
چاشت (=ناهار)
ورچاشت (=عصرانه)
شؤم (=شام)
ورشؤم (=بعدِ شامی)

* همچنین اصطلاح شؤو چره» برای "میوه و تنقلات بعد شام" و اصطلاح قله نهار» برای صبحانه یا ناشتایی خؤردن در زبان گيلکي مؤجۊد است.

تصویر: ریشهٔ هندؤارۊپایی و ایرانی لغت نهار» که در زبان گيلکي به معنی صبحانه» استفاده می‌شود. (منبع: دیکشنری ریشه شناختی افعال ایرانی/ چئۊنگ)

تصویر: ریشهٔ هندؤارۊپایی و ایرانی لغت چاشت» ک
دوستان سلام
 
در این قسمت می تونید فهرست مهمترین افعال بی قاعده و شکل گذشته (Past Form) و شکل سوم (Past Participle Form) آن ها را که در جاهای مختلف از جمله زمان های کامل» (حال کامل، گذشته کامل و .) به کارتون میاد رو دانلود کنید. لازم به توضیح است برای اینکه این افعال بهتر به ذهن سپرده شود، در جدول هایی جداگانه بر اساس آهنگ و شکل مرتب شده اند.
 
جدول افعال بی قاعده
افعال و اذکار نماز فرصتیست برای همه تا لحظاتی آنگونه که حکیمان خدارا می‌پرستند رفتار کنند. سیر ظاهری نماز تنها یک قاعده فرض شده نیست بلکه بروز فطرت ناب انسان است. انسان هرچه ناب تر شود تک تک افعال نماز را بجاتر و سنجیده تر می یابد گویی که اگر خودش بود و خودش، فعل یا ذکری شایسته تر از همان که فرض است نمی یافت. 
. فِی أَحْسَنِ تَقْوِیمٍ ۴
بخؤجیرترین پچارش
ثُمَّ رَدَدْنَاهُ أَسْفَلَ سَافِلِینَ ۵
پس اما دگاردنیم، بجیرترین درکه دۊجه
⚡️ همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید واژه‌های خؤجیرترین» و جیرترین» ترجمه‌های تحت اللفظی "احسن" و "اسفل" است که در متون قدیمی گيلکي ثبت شده‌است.
نکته: واژه پچارش» که در متون قدیمی گيلکي ثبت  شده در گویش‌های امروزی زبان گيلکي به صورت افعال پیشوندی دپچاردن»، هۊپچاردن» و هاپچاردن» از فعل سادهٔ پچاردن» وجود
نکاتی درباره فعل مضارع  : - در ساختار فعل مضارع بر سر حرف اول ریشه یکی از حروف  ((ا ، ی ، ت و ن  ))می آید که به اختصار به 1 آن حروف اتین می گویند . . - برای ساخت فغل امر ما به فعل مضارع توجه میکنیم و تغییرات را روی آن انجام می دهیم  2 - فعل مضارع در زبان عربی به مضارع اخباری در زبان فارسی ترجمه می شود پس ترجمه آن به مضارع 3 التزامی اشتباه است  . َ : مثال لون :می خورند نه بخورند ُ یأک . - تمام افعال مونث در مضارع به جز یک صیغه با ت شروع میشوند 4  استثناء  :جمع
تصویر: نسخهٔ خطی ترجمه کتاب مقامات حریری به زبان گيلکي
⚡️ گنستن» در زبان گيلکي برای وزیدن باد هم استفاده می شود. همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید عبارت بگنست بمن وا» به صورت ترجمه تحت اللفظی فعصفت بی ریح» در متون قدیمی گيلکي ثبت شده است.
به تصویر زیر دقت کنید. ریشهٔ فعلی گنسن» و نمونه‌هایی از زبان‌های ایرانی و هندواروپایی دیگر در این تصویر آورده شده! این فعل در گویش‌های دیگر زبان گيلکي به شکل‌های بنسن»، بگندستن» هم وجود دارد. هم
⚡️ پیشوندها در زبان گيلکي، بدان ظرافت بخشیده‌اند. بیراه نگفته‌ایم اگر بگوییم گيلکي زبان ظریفی است. توجه به جزئیات ریز در نحوه‌ی حادث شدن واقعات، یکی از ویژگی‌های شاخص زبان گيلکي به‌شمار می‌آید. به این مثال توجه کنید.
مثالی از دو فعل پیشوندی که در فارسی تقریبا "یکجور" برگردانده می‌شوند ولی در گيلکي ظریف با هم فرق دارند:
دؤگۊدن (do-gudan)
فۊگۊدن (fu-gudan)
هر دوی این فعل‌ها به فارسی ریختن» برگردانده می‌شوند، ولی در گيلکي فرق‌هایی دارند که در
⚡️ پیشوندها در زبان گيلکي، بدان ظرافت بخشیده‌اند. به اغراق نگفته‌ایم اگر بگوییم گيلکي زبان ظریفی است. توجه به جزئیات ریز در نحوه‌ی حادث شدن واقعات، یکی از ویژگی‌های شاخص زبان گيلکي به‌شمار می‌آید. به این مثال توجه کنید.
مثالی از دو فعل پیشوندی که در فارسی تقریبا "یکجور" برگردانده می‌شوند ولی در گيلکي ظریف با هم فرق دارند:
دؤگۊدن (do-gudan)
فۊگۊدن (fu-gudan)
هر دوی این فعل‌ها به فارسی ریختن» برگردانده می‌شوند، ولی در گيلکي فرق‌هایی دارند که
افعال گذرا و ناگذر در زبان ترکی استانبولی
فعل گذرا فعلی است که علاوه بر فاعل به مفعول نیاز داشته باشد، مثلا
خوردن؛ فعل ناگذر فعلی است که تنها به فاعل نیاز دارد، مانند آمدن. در زبان
ترکی می‌توان با اضافه کردن میانوند t به افعال ناگذر آنها را تبدیل به
افعال گذرا کنیم، به مثال‌ها توجه کنید:

Anlamak (فهمیدن)
Anlatmak (فهماندن)
başlamak (شروع شدن)
Başlatmak (شروع کردن)

بعضی از افعال هم با اضافه شدن یکی از پسوندهای
dir/-dır/-dur/-dür/-tir/-tır/-tur/-tür به بن فعل از ناگذر به گذ
امروز با فعل امری آشنا می شوید که شامل ضمایر حاضر می شود ؛ برای ساختن این نوع افعال باید حرف (ت) را از اول افعال مضارع حذف کنید که همان فعل امر مذکر حاضر می باشد و برای ساختن مونث حاضر (ی) به انتهای فعل امر مذکر و برای ساختن جمع (و) به انتهای فعل امرمذکر اضافه می کنید.
مثال: تـروح ← حذف (ت)← روح    (مذکر)
روح + ی ←روحی (مونث)               روح + و ← روحو (جمع)
ادامه مطلب
افعال در زبان ترکی استانبولی دارای مشخصه های متفاوتی نسبت به فارسی هستند. در این درس با ساختار افعال در این زبان آشنا می شویم.
مصدر
در زبان فارسی با اضافه کردن –َن به ریشه فعل مصدر ساخته می‌شود، مثلا
خوردن، نوشتن. شکل مصدری افعال در زبان ترکی با پسوند –mek/-mak ساخته
می‌شوند. در فرهنگ لغت، افعال به صورت مصدری خود آمده اند، مثلا:
Uyumak = uyu + mak (خوابیدن)
Bilmek = bil + mek (دانستن)
نکته
حالت مصدری فعل بدون پسوند، حالت امری فعل نیز هست. اگر از مصدر فعل
–mek و
به درس 14 از مجموعه آموزش زبان انگلیسی برای نوآموزان خوش آمدید. در این درس میخواهیم تعدادی از افعال بسیار رایج در زبان انگلیسی را معرفی کنیم و به صورت کاملا سطحی با آنها آشنا شویم.
فعل چیست؟
فعل واژه ایست که انجام عمل را نشان میدهد. مثلا در جمله من کتاب می خوانم.” واژه می خوانم” فعل است. این فعل عمل خواندن را نشان میدهد. در زبان فارسی افعال معمولا در انتهای جمله قرار میگیرند. قبلا با یک فعل در زبان انگلیسی آشنا شده اید. فعل be (بودن) یکی از افع
دومین مرتبه طهارت، طهارت فعل هست، یعنی افعال انسان از آلودگی و نجاست پاک شوند، آلودگی فعلی یا نجاسات افعال عبارت اند ازگناهان مثلا اگر زبان دروغ بگوید این دروغ یک نجاست هست، یک آلودگی هست و لذا زبان نجس می شود، اگر غیبت کند، اگر تهمت بزند، اینها همه آلودگی های زبان هستند و زبان در اثر این افعال گناه آلوده می شود، نجس می شود یا مثلا اگر کسی ی کرد، اگر با این دست ی کرد این دست نجس می شود یا اگر با چشمش گناهی کرد، منظره حرامی را دید، با گوش
کتاب 501 فعل آلمانی. صرف افعال به همراه مثال
کتاب ۵۰۱ فعل آلمانی German Verbs که توسط انتشارات بارون Barron rsquo;s منتشر شده است. راهنما کامل آموزش افعال زبان آلمانی می باشد. در کتاب ۵۰۱ فعل آلمانی German Verbs سعی شده کلیه افعال مهم، پر کاربرد و اساسی زبان آلمانی گرد آوری شود. علاوه بر این افعال دارای معنی انگلیسی و همچنین صرف در زمان .
دریافت فایل
Must   بایدShould بایدShall بایدCan توانستنCould توانستنMay ممکن بودنMight ممکن بودن
 
بعد از افعال مودال فعل به صورت مصدر بدون to می آید. یعنی به صورت کاملا ساده،  نه ing میگیرد نه to و نه s سوم شخص.
 
⚠️نکته اول : اجبار must بیشتر از  should است . در واقع must رو زمانی استفاده میکنیم که اجبار از سمت شخص دیگری باشد . 
مثال . 
The policeman : you must stop.وقتی پلیس فرمان ایست میدهد.
 و کاربرد should:
A. I have a headache.B. You sholud take a pill and rest.
 
وقتی شما سر درد دارید و دوستتون میگه باید (بهتره) قرص بخ
 در یک نگاه نکاتی درباره فعل مضارع  : - در ساختار فعل مضارع بر سر حرف اول ریشه یکی از حروف  ((ا ، ی ، ت و ن  ))می آید که به اختصار به 1 آن حروف اتین می گویند . . - برای ساخت فغل امر ما به فعل مضارع توجه میکنیم و تغییرات را روی آن انجام می دهیم  2 - فعل مضارع در زبان عربی به مضارع اخباری در زبان فارسی ترجمه می شود پس ترجمه آن به مضارع 3 التزامی اشتباه است  . َ : مثال لون :می خورند نه بخورند ُ یأک . - تمام افعال مونث در مضارع به جز یک صیغه با ت شروع میشوند 4  ا
فعل (Verb) :فعل چیست:فعل مهمترین بخش در زبان انگلیسی می باشد، حتی کوتاهترین جملات دارای فعل هستند. شما می توانید یک جمله یک کلمه ای به کمک فعل بسازید مثل: !Stopبرخی از افعال انجام کاری را می رسانند که به آنها Action word می گوییم مانند: fight، run و workبرخی دیگر چنین نیستند و معمولا وضعیت و یا وجود چیزی را می رسانند که به آنها State word می گوییممانند : be، exist ، seem ، belongیک فعل همیشه داری فاعل است ( کننده کار) مثال:John speaks Englishدر اینجا John فاعل(subject) و speaks فعل می باشد. بناب
1- درست نخواندن سوال تست و یا گزینه های تست
2- افعال منفی یا مثبت به راحتی شما را گمراه می کنند. بنابراین  فعل های سوالات به ویژه افعال پایان سوال را  خط بکشید و دقت کنید. به عنوان مثال افعال " درست است یا درست نیست"، " وجود دارد یا وجود ندارد" ،‌"بود یا نبود".
3- روی کلمات استثنا، حروف ربط و کلمات شرطی در سوال خط بکشید. به عنوان مثال "همه موارد زیر درست است به جز" ، " همه موارد زیر غلط است به استثنای". "گزینه ای درست است که "، "گزینه ها را از راست به چپ ب
لازم فعل حالتی هیسه که مفعول نخأنه.
 
✔️ بؤؤن » گودن➖ کار می دوروس ئابؤ.➖ مو می کارء دوروس ئاگودم.
 
✔️ همأن » هوردن➖ می جؤن واج بومئه.➖ ترانه می جؤنء واج بیأرده.
 
➖ کتری آو جوش بومأ.➖ مو کتری آوء جوش بیأردم.
 
✔️ گیتن » دئان➖ وچه تخت ئاگیت.➖ پئر وچهٰء تخت ئادأ.
 
➖ وشم پر ئاگیت.➖ تولله وشمء پر ئادأ.
 
➖ پیچه دؤو ئاگیت.➖ سک پیچهٰء دؤو ئادأ.
 
✔️ کتن » گئنتن (دئان)➖ می کار دومبال ئاکت.➖ وچهٰ‌ن می کارء دومبال ئاگئنتن.
 
➖ کرکِ لؤنه بو ئاکته.
دستور زبان فارسی دانشی است که ما را به درست نوشتن و درست گفتن وامی دارد.
 
 
 
ما در این پکیج سعی داریم تمام نکات دستوری زبان فارسی را در قالب ۱۵۰
صفحه پاورپوینت ارائه دهیم 
در صورت خرید این پکیج ما جدول افعال فارسی را به شما
هدیه میدهیم
 
این پکیج طوری طراحی شده است که میتواند
برای دانش آموزان ، دانشجویان و
معلمان ، استادان و. نیز مفید واقع شود
 
دوستان این پکیج حاصل ماه ها تلاش و زحمت است لطفا به
اشتراک نگزارید
 
 
دانلود فایل
گيلکي بیش از آنکه متعلق به گیلان باشد، متعلق به استان مازندران است! گيلکي تنها» زبان بومی استان مازندران محسوب می‌شود این درحالی‌ست که در استان گیلان علاوه بر گيلکي، تالشی نیز یکی از دو زبان بومی این استان حساب می‌آید. همچنین گيلکي تنها در دو استان گیلان و مازندران خلاصه نمی‌شود! جوامع کوچکتری از استان‌های همجوار نظیر گلستان، سمنان، تهران، البرز و قزوین نیز به این زبان سخن می‌گویند و اکثریت آنان زبان خود را گيلکي/گلکی/گیلیکی» می‌نا
⚡️ نام چند باد در زبان گيلکي:
⏪ گیلوا: بادی است که از سمت مازندران (شرق) می‌وزد.
⏩  دشتوا: بادی است که از سمت غرب می‌وزد.
⏫ گرمش/کۊوا: باد گرمی است که از سمت کۊه (جنۊب) می‌وزد.
⏬ سرتۊک: بادی است که از سمت دریا (شمال) می‌وزد.
↘️  خزری: این باد از سمت شمالغرب می‌وزد که ظاهرا خزرها (نام یک قؤم) قبلتر آنجا می‌زیستند.
 
واژهٔ وا» در زبان گيلکي به معنای باد، نسیم» در زبان فارسی است. این واژه برای ترجمهٔ تحت اللفظی ریح» در متون قدیمی گيلکي ثبت شده
باعث از بعث به معنی فرستادن ، تهییج کردن، بیدار کردن، برانگیختن، تحریک کردن، تشویق کردن، به هیجان امدن، بی اراده بیدار شدن و وادار به انجام یک کار، علت ، سبب، 
اینکه خالق هستی باعث هر انچیزی که در هستی در حرکت است شکی نیست.
هر اتفاقی که خارج از سیر معمول زند‌ی هر ذره هست باعث و علت اصلی آن کسی نیست جز خالق.
شاید درختی که به یکباره خشک میشود و یا دانه ای که از دل یک سنگ جو$نه میزند
شاید تغییرات غیر قابل پیش بینی جوی و یا اتفاقات خارق العاده ای که
باعث از بعث به معنی فرستادن ، تهییج کردن، بیدار کردن، برانگیختن، تحریک کردن، تشویق کردن، به هیجان امدن، بی اراده بیدار شدن و وادار به انجام یک کار، علت ، سبب، 
اینکه خالق هستی باعث هر انچیزی که در هستی در حرکت است شکی نیست.
هر اتفاقی که خارج از سیر معمول زند‌ی هر ذره هست باعث و علت اصلی آن کسی نیست جز خالق.
شاید درختی که به یکباره خشک میشود و یا دانه ای که از دل یک سنگ جو$نه میزند
شاید تغییرات غیر قابل پیش بینی جوی و یا اتفاقات خارق العاده ای که
در زبان گيلکي گاهی برای یک کلمه در گویش‌های مختلف طیفی مانند این را شاهدیم: رندی/ بیشتی/ بۊنه/ سؤخته» معادل "ته‌دیگ" در زبان فارسی یا کیجه/ کیله/ لاکۊ/ کؤر» معادل "girl" در زبان انگلیسی، گت/ پیلا»، گیریه، بۊرمه»، زاک، وچه» و . .
زبان گيلکي میراث مشترک تمامی گيلکي‌زبان‌ها است. هر یک از گویشوران این زبان به یک اندازه صاحب این میراث زبانی هستند و به یک اندازه در برابر آن مسئولند. ازاین‌رو، واژگان این زبان را به گیلانی و مازندرانی دسته‌بندی ک
به درس 15 از مجموعه آموزش زبان انگلیسی برای نوآموزان خوش آمدید. دراین درس قصد داریم در مورد نحوه صرف کردن افعال در زمان حال ساده صحبت کنیم.
مگه در انگلیسی هم افعال را صرف می کنند؟
در واقع بله. در شکل قدیمی تر از زبان انگلیسی (انگلیسی 500 سال پیش و قبل تر) همه افعال دقیقا صرف می شدند. در طول زمان اما این صرف شدن کمتر و کمتر شد تا اینکه امروزه تنها بخشی بسیار جزئی از آن باقی مانده است. برای درک عمیق بهتر است به جدول صرف یک فعل در زمان حال ساده نگاه کنیم
در زمینهٔ آموزش زبان گيلکي همیشه صحبت‌های بسیاری در مورد انتخاب یک گویش معیار» و آموزش آن به همهٔ گيلکي‌زبانان صورت گرفته که همواره به نتیجه نرسیده و در عمل بیشتر از اینکه راه‌حل باشد، مانع حرکت و اقدام شده.
آموزش زبان گيلکي، با توجه به تنوع گویشی آن، به کتاب‌های متنوعی نیاز دارد که عده‌ای در عملی شدن آن تردید می‌کنند ولی این کار قابل اجراست.
زبان گيلکي گویش‌های مختلفی دارد که آموزش تمامی این گویش‌ها لازم است. گویش‌های مختلف زبان گیل
⚡️ شکل‌های متفاوت یک پیشوند در گویش‌های مختلف زبان گيلکي و مقایسه‌ی آن با دیگر پیشوندهای تقریبا هم‌شکل که عملکردی متفاوت دارند:
✔️ در زبان گيلکي و(وی)/ف(فی)/وۊ(اۊ)» شکل‌های متفاوت یک پیشوند در گویش‌های مختلف است. چند مثال:
(فارسی: جمع کردن چیزی از رو جایی)
چابؤک: وچئن (ve-chen)
رۊدسر: فیچئن (fi-chen)
رشت: اۊچیئن (ou-chien)
فؤمن: وۊچیئن (vu-chien)
(فارسی: بالا رفتن از چیزی)
چابؤک: وچکسن (ve-chekesan)
اشکور: فچکسن (fe-chekesan)
رۊدبار: اۊچۊکستن (ou-chukestan)
رشت: وچۊکستن (va
تو پست قبلی (لینک) گفتم که بیاین سعی کنیم به خود افعال نگاه کنیم ، نه به پیشفرضایی که از فاعلش داریم. حالا میخوام یه قید به جمله م اضافه کنم و تکمیل بشه: بیاین با حسن ظن به خود افعال و فاعلشون نگاه کنیم. اجازه بدین به همین جا اکتفا کنم و برم سراغ بحث بعدی.
امشب میخوام یه قدم بریم جلوتر. فرض کنین منِ عروس سعی کردم بدون پیشفرض به افعال مادرشوهرم نگاه کنم. فرض کنین با حسن ظن هم نگاش کردم. بالاخره با تمام این اوصاف یه شرایطی پیش میاد که من ناراحت بشم. ی
ترکیبهای فعل be در زمان حال ساده
فعل be (به معنی بودن) یکی از پرکاربردترین افعال در زبان انگیسی می باشد. در این درس زمان حال ساده این فعل را بصورت am/is/are ملاحظه می نمایید:
I am a teacher.You are students.He is Ali.She is Mary.It is a robat.We are in different classes.They are in the same class.
ترکیبهای سوالی be در زمان حال سادهجهت بیان جملات پرسشی با فعل be در زمان حال ساده کافیست جای فعل be و فاعل را با هم عوض نماییم.
(در این حالت معمولا I به you و you به I/we تبدیل می شود.) مثال :
Are you a teacher?Are we students?Is he Ali?Is she Mary?Is
در این مطلب به بررسی افعال متعدی (Transitive Verbs) و افعال لازم (Intransitive Verbs) و تفاوت این دو فعل همراه با مثال می‌پردازیم.
 
افعال متعدی (transitive)کلمه متعدی” به نظر  بسیار پیچیده است، اما در واقع شناسایی افعال متعدی واقعا دشوار نیست. افعال متعدی بیان عمل و توسط یک شیء (چیز یا فرد است) که عملی را از فعلی دریافت می کند.
مثال:
John wants a car to go to school
جان یک ماشین می خواهد که به مدرسه برود.
Jimmy wrote a poem in my notebook.
جیمی یک شعر در دفتر من نوشت.
 
در مثالهای  فوق همانطو
 
 
زمان آینده ساده با will یا آینده با نوع اول (The future I) برای نشان دادن تصمیمات ناگهانی، فرض کردن یا وقایع آینده که نمی تواند در آنها تغییری ایجاد کرد استفاده می شود.
کاربرد ها
تصمیمات ناگهانی. به مثال زیر توجه کنید:
Come on, I will help you sort the files. (بجنب، من بهت کمک می کنم اسناد را مرتب کنی.)
نظرات، امیدها، تردید ها یا فرض ها در مورد آینده. به مثال های زیر توجه کنید:
You won’t finish it in just one day. (تو نخواهی توانست این را در یک روز تمام کنی.)
It will rain tomorrow anyway. (فردا به
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
السلام علیک یا فاطمه اهراء سلام الله علیها
غدیر؛ نصب جانشین و توجه به مسأله امامت

 1.76 مگابایت
دریافت فایل فلش -  دریافت کد

 
صدّیق یعنی چه؟
 
حضرت آیت‌الله امام ‌ای:
صدّیق یعنی چه؟ صدّیق کسی است که آنچه را میاندیشد و میگوید، صادقانه در عمل آن را نشان دهد. هرچه این صدق بیشتر باشد، ارزش انسان بیشتر است؛ میشود صدّیق؛ اولئک مع الذین انعم اللَّه علیهم من النبیین و الصدیقین». صدّیقین» پشت سر نبی

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها