نتایج جستجو برای عبارت :

افسردگی در سامندانgo

آیا درمان افسردگي با داروهای گیاهی ممکن است؟ در کل موضوع درمان افسردگي با داروهای گیاهی نامفهوم و ناقص است!
بهترین روش های درمان افسردگي با داروهای گیاهی
ما می دانیم که انواع مختلفی از افسردگي وجود دارد.
از افسردگي اساسی و افسرده خویی با علایم و شدت بیشتر گرفته تا ملال پیش از قاعدگی که علائمش با شروع دوره کاهش می یابد یا افسردگي بعد از زایمان، افسردگي سایکوتیک و افسردگي فصلی که در فصل‌های پاییز و زمستان رخ می دهد و…
ادامه مطلب
علت افسردگي بعد از زایمان چیست؟
بعضی از خانم ها بعد از دوران بارداری و زایمان دچار افسردگي می شوند این افسردگي گاهی وقت ها آنقدر زیاد می شود که تاثیر بسیار بدی بر زندگی این خانم ها می گذارد اما افسردگي بعد از زایمان چه علتی دارد؟
به ادامه بروید
ادامه مطلب
انواع افسردگي بسیار زیاد هستند، بله بیشتر از آن چیزی که تصور میکنید اما نگران نباشید این به معنای تهدید نیست. هر کدام از انواع افسردگي نشانه های خاصی دارند که در مطلب نشانه های افسردگي به آنها پرداختیم. در این مطلب به این سوال پاسخ دهیم که انواع افسردگي کدامند و همچنین به بررسی انواع افسردگي در روانشناسی میپردازیم.
برگرفته شده از : انواع افسردگي ویکی روان
ادامه مطلب
افسردگي بعد از زایمان ترکیبی پیچیده از تغییرات فیزیکی، عاطفی و رفتاری است که بعد از زایمان در یک زن رخ می‌دهد. احتمالا دانستن اینکه اصلا افسردگي چیست کمک زیادی به درک افسردگي بعد از زایمان کند.
افسردگي بعد از زایمان چیست؟
طبق راهنمای استفاده شده برای تشخیص اختلالات روانی، افسردگي بعد از زایمان نوعی افسردگي شدید است که چهار هفته پس از زایمان شروع می شود.
تشخیص افسردگي پس از زایمان نه تنها بر اساس زمان بین زایمان و شروع بلکه به شدت افسردگي ن
اگر شما هم به دنبال درمان افسردگي هستید اول باید بدانید که ناراحتی افسردگي فقط به معنای داشتن یک هفته بد یا حتی یک ماه بد نیست. در تعریف افسردگي گفته شده وضعیتی است که شما در آن از زندگی روزمره خود لذت نمی برید.
راه درمان افسردگي چیست؟
 اگر احساس ناراحتی طاقت‌ فرسایی دارید و از تنهایی و بی‌ارزشی رنج می‌برید و نمی‌توانید تصور کنید که اوضاع بهتر ‌شود، ممکن است از افسردگي رنج ببرید.
ادامه مطلب
شاید شما هم نمی دانید تعریف افسردگي چیست و چه معنایی دارد چون معنی افسردگي گستره بسیار وسیعی از احساسات و حالت های روحی انسان را شامل می شود. در واقع بر اساس یافته های رشته روانشناسی منظور از افسردگي یک بیماری شایع و جدی است که بر احساس شما، نحوه تفکر و عملکرد شما تأثیر منفی می گذارد. خب در ادامه این مقاله سایت مشاوره روانشناسی ویکی روان قصد بررسی دقیق تعریف افسردگي در روانشناسی را داریم.
منبع : معنی افسردگي چیست
ادامه مطلب
  همه چیز در مورد افسردگي (علائم افسردگي، علت افسردگي و راههای جلوگیری از افسردگي را بشناسید.)

افسردگي یک اختلال خلقی،یک نوع بیماری روحی است، که افراد آن را به صورت‌های مختلف تجربه می‌کنند گاهی به صورت غم و اندوه و گاهی هم به صورت خشم.
ادامه مطلب
  همه چیز در مورد افسردگي (علائم افسردگي، علت افسردگي و راههای جلوگیری از افسردگي را بشناسید.)

افسردگي یک اختلال خلقی،یک نوع بیماری روحی است، که افراد آن را به صورت‌های مختلف تجربه می‌کنند گاهی به صورت غم و اندوه و گاهی هم به صورت خشم.
ادامه مطلب
 
همه چیز در مورد افسردگي (علائم افسردگي، علت افسردگي و راههای جلوگیری از افسردگي را بشناسید.)

افسردگي یک اختلال خلقی،یک نوع بیماری روحی است، که افراد آن را به صورت‌های مختلف تجربه می‌کنند گاهی به صورت غم و اندوه و گاهی هم به صورت خشم.
ادامه مطلب
چگونه می توان قاطعانه تشخیص داد کسی را که می شناسید از افسردگي رنج می برد، نه ناراحتی عادی؟ تشخیص افسردگي از ناراحتی آسان نیست. به طور خلاصه، غم و غصه احساسی موقت است که عمدتا ناشی از یک رویداد غم انگیز یا پر سر و صدا در زندگی یا برخی علت های قابل تشخیص دیگر است. اما افسردگي از مهمترین بیماری های روحی است که ریشه در عمق وجود دارد. این بیماری طول عمر بیشتری از غم و اندوه دارد. افسردگي به راحتی قابل تشخیص نیست. از آزار دهنده ترین علائم افسردگي ای
افسردگي یک اختلال شایع، مزمن و ناتوان کننده است که افراد زیادی را مجبور به مصرف داروهای ضد افسردگي می‌کند. آیا از عوارض قرص ضد افسردگي آگاهی دارید؟ روش‌های متعددی برای درمان افسردگي وجود دارد. در صورتی که افسردگي بسیار شدید و مزمن شده باشد از دارو درمانی استفاده می‌شود. داروهای ضد افسردگي انواع متعددی دارند که بر اساس تشخیص پزشک تجویز می‌شوند. این داروها عوارض زیادی نیز برای فرد ایجاد می‌ کنند و با برخی از داروها نیز تداخل دارند. آگاهی
امروز می خواهم درباره‌ موضوع بسیار مهم و شایع از انواع افسردگي صحبت کنم، افسردگي سالمندان . این موضوع می تواند عزیزترین افراد زندگی ما را درگیر خود کند. ما با آگاهی از افسردگي سالمندان علایم و راههای درمانش می‌توانیم لحظاتِ زندگی آنها را زیباتر، شادتر، آرام تر و جذاب تر گردانیم.
پیشنهاد میکنیم مقاله افسردگي چیست را حتما مطالعه کنید تا با مفهوم افسردگي بیشتر آشنا شوید.
منبع: افسردگي سالمندان چیست و چه علائمی دارد؟
ادامه مطلب
تست افسردگي چیست ؟
غم ، احساس کمبود ، از دست دادن علاقه یا لذت در فعالیت های روزانه مان ،  علائمی است که برای همه ما آشنا است. اما ، اگر این علائم  همچنان ادامه داشته باشد و زندگی ما را تحت تأثیر قرار دهند ، ممکن است افسردگي باشد.طبق مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها ، ۷.۶ درصد از افراد بالای ۱۲ سال مبتلا به افسردگي در هر دوره 2 هفته ای هستند . طبق آمار سازمان بهداشت جهانی (WHO) ،  شایع ترین بیماری در سراسر جهان و عامل اصلی ناتوانی است. این سازمان طب
افسردگي عمده که از آن به عنوان اختلال افسردگي تک قطبی یا عمده (MDD) هم یاد می شود با احساس مداوم غم و اندوه یا عدم علاقه به محرک های بیرونی همراه است. تک قطبی بودن این اختلال به تفاوت افسردگي عمده با افسردگي دو قطبی که بین افسردگي و شیدایی نوسان دارد اشاره می کند. بر خلاف افسردگي دو قطبی، این نوع اختلال فقط روی نقاط منفی و احساساتی مثل غم و اندوه و علائمی شبیه این متمرکز است. خوشبختانه افسردگي در جامعه کاملا قابل درک و پذیرش است و اغلب از طریق ترک
برای من افسردگي یک سگ سیاه نیست.
افسردگي، تناقض بین خودم است و تصویرم در آینه جریان زندگی؛
بین میل شدیدم به کتاب و نخواندن،
بین ارادتم به کار و بی‌کاری،
بین نیازم به معاشرت و تنهایی در جمع،
بین رقصیدن و جلف‌بازی و تک‌خوری.
افسردگي، تمارض به عادی بودن است.
تاثیر افسردگي بر مغز انسان یک موضوع علمی است که با اختلال افسردگي در ارتباط است. قبلا در مورد تعریف افسردگي به تفصیل صحبت کردیم و گفتیم تاثیر افسردگي بر بدن انسان می تواند تا چقدر باشد.
اما در این نوشتار قصد بررسی تاثیر افسردگي بر مغز از دید علمی و روانشناسی را داریم.
تاثیر افسردگي بر مغز چقدر است؟
کوچک شدن مغزپژوهشگران به بحث در مورد این مساله ادامه می‌دهند که به علت افسردگي کدام مناطق مغز، چه میزان می‌تواند کوچک شوند؟
ادامه مطلب
شاید شما هم نمیدانید افسردگي چیست و چه معنایی دارد. در واقع افسردگي یک بیماری شایع و جدی است که بر احساس شما، نحوه تفکر و عملکرد شما تأثیر منفی می گذارد.
 
خوشبختانه انواع افسردگي قابل درمان است. افسردگي باعث احساس غم و اندوه و یا از بین رفتن علاقه به فعالیتهایی می‌شود که قبلا از آنها لذت می بردید.
 
این می تواند منجر به انواع مشکلات عاطفی و جسمی شود و توانایی فرد در عملکرد محل کار و خانه  را کاهش می دهد.
ادامه مطلب
هورمون افسردگي به هورمونی گفته می شود که یکی از دلایل بروز افسردگي است. می دانیم که رفتارهای ما بسیار تحت تاثیر ترشح هورمونی بدنمان قرار دارند به همین خاطر در این مطلب به بررسی هورمون های افسردگي خواهیم پرداخت.
بررسی انواع هورمون افسردگي
سطح هورمون های خاصی که توسط غده تیروئید تولید می شوند، می تواند عاملی برای افسردگي باشد.
علاوه بر این، برخی از علائم افسردگي با بیماری های تیروئید در ارتباط است.
همچنین چرخه های قاعدگی نیز با آن در ارتب
میدونستید فاز افسردگي PMS ، دلیلی بر function غمگین کننده ی هورمون های نه نیست؟  مسئله اینجاست که فرد سابقه ی افسردگي داره، توی PMS فرد تحمل خودسانسوری نداره، نشانگان افسردگي عود میکنن. 
لذا اگه قبل خلق تون تنگ میشه، فکر نکنید که بالا پایین شدن هورمونها غمگین تون کرده. به فکر درمان روان بیفتید. 
تمام افرادی که یکبار دنیای افسردگي را تجربه کرده‌اند، می‌دانند ترس از بازگشت افسردگي و برگشت مجدد به این دنیای تاریک درونی تا چه اندازه می‌تواند دردناک باشد. فرد حاضر است هر کاری کند تا دوباره افسردگي را تجربه نکند. زمانی که افسردگي پس از بهبود فرد دوباره بازگردد، فرد را به میزان زیادی حتی بیش از قبل درگیر می‌کند؛ به گونه‌ای که ممکن است انگیزه خود را برای از بین بردن بیماری و رهایی از آن از دست بدهد. اما چه عواملی خطر عود افسردگي را به ه
جدیدترین درمان سریع افسردگي
 
درمان افسردگي
جدیدترین درمان افسردگي
درمان فوری افسردگي
درمان سریع افسردگي
جدیدترین درمان سریع افسردگي
-------------
درمان افسردگي
جدیدترین درمان افسردگي
درمان فوری افسردگي
درمان سریع افسردگي
جدیدترین درمان سریع افسردگي
--------------------------------
قانون جذب چیست؟ | بهترین روانشناس |  فروش موفق | ترفند های بازاریابی عصبی | استفاده از تجسم خلاق | مشاور کسب و کار | مشاور کودک و نوجوان |  درمان استرس و اضطراب | درمان وسو
خیلی ها در ویکی روان درباره درمان افسردگي با گیاهان دارویی سوال می کنند. آیا درمان افسردگي با داروهای گیاهی ممکن است؟ خب قویترین داروی گیاهی ضد افسردگي چیست؟ در کل موضوع داروهای گیاهی ضد افسردگي نامفهوم و ناقص است! اما در این مطلب سایت روانشناسی ویکی روان به بررسی دقیق این روش درمان افسردگي می پردازیم.
منبع مقاله : ویکی روان
ادامه مطلب
تاثیر افسردگي بر اعضای خانواده چقدر است؟ افسردگي در خانواده می‌تواند به طور مسری از یک عضو به دیگر اعضای خانواده سرایت کند. افسردگي از لحاظ جسمی و ذهنی به بیمار آسیب می‌زند و بر توانایی‌های او تأثیر منفی می‌گذارد. عوارض افسردگي مثل بیماری‌های جسمی آن چنان قابل مشاهده نیست، همین مسئله باعث می‌شود که رفتارهای اشتباه، این چرخه معیوب را همچنان ادامه دهند. بنابراین اولین قدم این است که نشانه‌های افسردگي را کامل بدانید و درباره بیمار افسر
افسردگي در ن موضوع بسیار مهمی است که نباید از آن غفلت کنیم. افسردگي انرژی و امید به زندگی را از شما می‌گیرد. ن افسرده مادران افسرده‌ای می‌شوند و فرزندانی نامتعادل نیز به بار می‌آورند. به همین دلیل لازم است به بهترین شکل بر افسردگي خود غلبه کنید. علائم افسردگي در ن به دلایل زیادی بروز می‌یابد. مانند هورمون‌های تولید مثل و یا فشارهای خانوادگی، اجتماعی. در راه درمان افسردگي باید قدم‌های کوتاه اما با اراده بردارید. اگر افسردگي خو
بیدار شدن در افسردگي بیشترین مشکلی است که افسردگي برای بیمار ایجاد می‌کند، این موضوع بیرون آمدن از رختخواب و بیدار شدن را در افسردگي تبدیل به یک معضل می‌کند. بی‌حوصلگی در ابتدای روز و ادامه یافتن آن در باقی روز باعث تشدید افسردگي و کاهش عملکرد فرد در زمینه‌های مختلف زندگی‌اش می‌شود. این در حالی است که اگر فرد بتواند روزش را با انرژی مثبت شروع کند، به راحتی می‌تواند از باقی روزش نیز لذت ببرد. بیدار شدن در ابتدای روز به درمان افسردگي نیز
آیا افسردگي خطرناک است؟
افسردگي برای بسیاری از افراد در برهه های مختلف زندگی رخ می دهد. درواقع افسردگي را نمی توان یک مشکل کمیاب تلقی کرد و اغلب ن و مردان در سراسر جهان حداقل یکبار درجاتی از افسردگي را تجربه کرده اند.


ادامه مطلب
پاورپوینت تاثیر ورزش بر افسردگي
دانلود پاورپوینت با موضوع تاثیر ورزش بر افسردگي، در قالب ppt و در 23 اسلاید، قابل ویرایش، شامل: مقدمه علائم افسردگي غلبه بر افسردگي و افزایش نگرش مثبت ورزش راهی برای درمان نقش ورزش در پیشگیری و درمان افسردگي اتیولوژی افسردگي درمان افسردگي فیزیولوژی
عشق مهربونم افسردگي گرفته و از فراغ دچار حالت گریه و افسردگي شدید شده
خب من نمیدونم چه کار کنم حالش خوب شه
فقط باید مواظب باشم حال خودم بد نشه (شاید اوج خودخواهی  منه)
دوسش دارم ولی علتهای من برای افسردگي بیشمار هست و اون الان بقول خودش مریض عشق شده نه علت دیگری (برای همین سعی می کنم این روزهای بلند بهارو تابستون رو الکی هدر ندم و سرم رو شلوغ کنم تا هیچ حس بدی بهم غلبه نکنه)
از آن جا که شدت و تعداد علائم افسردگي مزمن نسبت به افسردگي اساسی کمتر است، امکان عدم تشخیص آن توسط بیمار یا اطرافیان بیشتر می‌باشد. اگر به مدت بیش از 2 هفته نشانه‌های افسردگي مانند فقدان لذت، غم و ناامیدی، تغییرات در خواب و وزن و . را تجربه کردید ممکن است به افسردگي مزمن مبتلا شده باشید. حتی ممکن است فکر کنید از زمانی که خودتان را شناختید همیشه غمگین بوده‌اید با این حال چون تغییر بارزی در روند زندگی‌تان حس نمی‌کنید توجهی به آن نمی‌کنید.
ظلمت آشکار (خاطرات افسردگي)» اثر ویلیام استایرن.
یه کتاب خیلی کوتاه در باب افسردگي. ویلیام استایرن در برهه‌ی زمانی خاصی از زندگیش با افسردگي دست و پنجه نرم کرده. توی این کتاب از شروع افسردگيش، علائمش، تجربیاتش و قدم به قدم تا خودکشی پیش رفتن و بعد از اون، درمانش، صحبت کرده. از نویسندگان و افراد موفقی گفته که در دام افسردگي حاد و خودکشی افتادن و از اینکه افسردگي بیماری جدی و حادیه که دست کم گرفته میشه ولی آدم‌های زیادی بهش دچارن
کتاب خوبی ب
افسردگي پس از زایمان یک اتفاق معمول بین خانم ها است اما افسردگي قبل از زایمان چطور؟ آیا افسردگي خانمها بر زایمان، کیفیت آن و از همه مهم تر سلامت نوزاد تاثیر خواهد گذاشت؟
افسردگي قبل از زایمان چیست؟
 افسردگي قبل از زایمان به حالتی گفته میشود که مادر قبل از بارداری دچار بیماری افسردگي است اما قصد بارداری هم دارد. بارداری به خودی خود یک بیماری روانی است که میتواند در سطوح مختلفی قرار داشته باشد. اما همزمانی آن با بارداری و زایمان میتواند برای
کلید درمان افسردگي شناخت علائم افسردگي میباشد .
متاسفانه بیشتر افراد   مبتلا به افسردگي از علائم افسردگي شناخت کافی ندارند .
 
نشانه ها و علایم افسردگي :
۱- اختلال تمرکز بزرگترین علائم افسردگي
۲- عدم یاد آوری جزئیات
۳- عدم توانایی تصمیم گیری
۴- خستگی زیاد
۵- احساس گناه بصورت همیشگی
۶- احساس بی تکلیفی
۷- احساس بی ارزش بودن
۸- بدبینی و نا امیدی
۹- بی خوابی یا خواب در هنگام صبح  یا حتی خواب بیش از حد .
۱۰- زود رنجی یکی از مهمترین علائم افسردگي ا
افسردگي در نوجوانان یکی از اختلال‌های شایع در این دوران است. آمارها نشان می‌دهند که روز به روز تعداد نوجوانان افسرده در سطح جهان افزوده می شود. حل نشدن مشکل افسردگي در این سن، می تواند باعث بروز مشکلات دیگری در سنین بزرگسالی شود. نوجوانان به دلیل قرار داشتن در برهه حساس و دوران بلوغ، ممکن است بنا به دلایلی که در ادامه مقاله خواهیم گفت، به افسردگي در نوجوانی مبتلا شوند. 
برای دریافت مشاوره در زمینه افسردگي در نوجوانان می توانید با مشاورا
افسردگي و بروز علائم افسردگي یکی از شایع‌ترین اختلالاتی است که کارکرد روزانه فرد را تحت تأثیر قرار می‌دهد. افسردگي به احساس غم و تجربه‌ی مشکلات و بحران‌های زندگی محدود نمی‌شود و به تشخیص زود هنگام و اقدامات درمانی نیاز دارد. چنانچه علائم و نشانه‌های افسردگي در مراحل اولیه‌اش تشخیص داده شود، شخص می‌تواند با تغییر سبک زندگی، استفاده از جلسات روان درمانی و روانشناسی راحت‌تر بهبود پیدا کند. اما اگر در مراحل اولیه این بیماری تشخیص داد
علائم افسردگي
افسردگي یک اختلال خلقی شایع اما جدی است. این امر باعث علائم شدیدی است که بر  آنچه شما احساس می‌کنید، فکر می‌کنید و سایر فعالیت‌های روزانه، مانند خواب، خوردن و یا کار تأثیر مستقیم دارد.برای اینکه این عارضه را تشخیص دهید، علائم باید برای حداقل دو هفته وجود داشته باشد. افسردگي می‌تواند در هر سنی رخ دهد، اما اغلب در بزرگ‌سالی آغاز می‌شود و البته هم‌اکنون در کودکان و نوجوانان نیز به شکلی غالب به رسمیت شناخته شده، اگر چه گاهی
افسردگي و بروز علائم افسردگي یکی از شایع‌ترین اختلالاتی است که کارکرد روزانه فرد را تحت تأثیر قرار می‌دهد. افسردگي به احساس غم و تجربه‌ی مشکلات و بحران‌های زندگی محدود نمی‌شود و به تشخیص زود هنگام و اقدامات درمانی نیاز دارد. چنانچه علائم و نشانه‌های افسردگي در مراحل اولیه‌اش تشخیص داده شود، شخص می‌تواند با تغییر سبک زندگی، استفاده از جلسات روان درمانی و روانشناسی راحت‌تر بهبود پیدا کند. اما اگر در مراحل اولیه این بیماری تشخیص داد
علائم افسردگي
افسردگي یک اختلال خلقی شایع اما جدی است. این امر باعث علائم شدیدی است که بر آنچه شما احساس می‌کنید، فکر می‌کنید و سایر فعالیت‌های روزانه، مانند خواب، خوردن و یا کار تأثیر مستقیم دارد.برای اینکه این عارضه را تشخیص دهید، علائم باید برای حداقل دو هفته وجود داشته باشد. افسردگي می‌تواند در هر سنی رخ دهد، اما اغلب در بزرگ‌سالی آغاز می‌شود و البته هم‌اکنون در کودکان و نوجوانان نیز به شکلی غالب به رسمیت شناخته شده، اگر چه گاهی او
اگر به علائم افسردگي پس از زایمان مبتلا هستید حتما با پزشک یا روانپزشک صحبت کنید. پزشک ممکن است توصیه کند که مرتباَ با یک مشاور روانشناس ملاقات کنید و یا شروع به مصرف داروهای ضد افسردگي کنید. اما برای درمان افسردگي پس از زایمان اغلب، هر دو نوع درمان توصیه می شود.
راه درمان افسردگي پس از زایمان چیست؟
در حالی که افسردگي پس از زایمان گاهی اوقات به خودی خود از بین می رود، معمولاَ علائم آن نیز با کمک دارو و گفتار درمانی سریعتر از بین می روند. بعد از
تنهای زمانی می‌توانید به اعماق تاریک دنیای افسردگي پی ببرید که خودآن را تجربه کرده‌باشید. افسردگي، یکی از شایع‌ترین اختلالات روانی است که هر ساله تعداد زیادی از افراد به آن مبتلا می‌شوند. افسردگي دنیای تاریک غم و اندوه می‌باشد که با خزان آرزوها همراه است، هر چه افسردگي عمیق‌تر می‌شود دنیای فرد به سرزمینی یخ زده، بدون هیچ امیدی برای رویش مجدد مبدل می‌شود. با اینکه بیمار افسرده از درون می‌سوزد ولی فریاد‌های کمک خواهی‌اش را معمولا کس
مبانی نظری اضطراب و افسردگي
جهت مشاهده و دانلود فایل به روی لینک زیر کلیک نمایید
دانلود مبانی نظری اضطراب و افسردگي

تعریف اضطراب و افسردگي  : دانلود فایل مبانی نظری و
پیشینه پژوهش اضطراب و افسردگي و استرس فایل وورد مبانی نظری اضطراب و استرس چارچوب
نظری اضطراب مبانی نظری درباره استرس پیشینه تحقیق درباره اضطراب و استرس
مروری بر ادبیات اضطراب.فصل دوم مبانی نظری افسردگي هم اکنون فایل با مشخصه
ی دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختلالات اف
افسردگي در کودک و بزرگسال معنای مشابهی ندارد و نشانه های هر کدام متفاوت است. به طور کلی ، افسردگي عبارت است از احساس درماندگی و به بن بست رسیدن ؛ گاهی این اختلال علائم جسمانی دارد و گاهی علائم روانی ؛ در بسیاری از موارد نیز علائم جسمانی و روانی همزمان دیده می شود.پژوهش ها نشان داده است که افسردگي می تواند از آغاز زندگی یعنی دوران نوزادی هم پدید آید. برای مثال ، زمانی که نوزاد به مرحله ای از رشد می رسد که مادر خود را می شناسد ( شش تا هشت ماهگی ) جد
فصل دوم مبانی نظری اضطراب و افسردگي
جهت مشاهده و دانلود فایل به روی لینک زیر کلیک نمایید
دانلود فصل دوم مبانی نظری اضطراب و افسردگي

تعریف اضطراب و افسردگي  : دانلود فایل مبانی نظری و
پیشینه پژوهش اضطراب و افسردگي و استرس فایل وورد مبانی نظری اضطراب و استرس چارچوب
نظری اضطراب مبانی نظری درباره استرس پیشینه تحقیق درباره اضطراب و استرس
مروری بر ادبیات اضطراب.فصل دوم مبانی نظری افسردگي هم اکنون فایل با مشخصه
ی دانلود مبانی نظری و پیشینه تح
افسردگي سالمندان یکی از ناراحت کننده‌ترین مسائلی است که با نشانه‌های مختلف و گاها شدید همراه می‌شود و تنش و فشار روانی را جایگزین سلامت روان و آرامش در دوران سالمندی می‌کند. سالمندان ریشه‌های یک خانواده هستند و به دلیل سن و شرایطشان باید مورد توجه خاص اعضای خانواده قرار بگیرند. سالمندان به دلایلی همچون تنهایی، از دست دادن سلامت جسمی، انزوای اجتماعی، احساس ناکارآمدی و ترس از مرگ مستعد افسردگي هستند. افسردگي در سالمندان شایع است ولی طبی
افزایش طول درمان افسردگي گاه بسیاری افراد را از ادامه‌ی آن باز می‌دارد. برخی نیز اصلا به دنبال درمان نرفته و باور دارند تنها برای مقابله با علائم افسردگي نیاز به زمان دارند. این در حالی است که اختلال افسردگي از پتانسیل بالایی برای تبدیل شدن به یک بیماری مادام العمر برخوردار است. افسردگي تنها خلق فرد را تحت تأثیر قرار نمی دهد، به دنبال افسردگي در عملکرد اجتماعی، شغلی و تحصیلی افت شدیدی رخ خواهد داد. شاید سرعت این افت به قدری باشد که کسی متو
بسم‌الله الرحمن الرحیم
 یافارس الحجاز ادرکنی الساعه العجل
اگر از بیماری های روحی مانند افسردگي یا بدتر از آن سؤظن رنج میبرید ،بهترین و سریعترین را علاج آن خواندن حدیث محیرالعقول کساء می باشد باتوجه به ترجمه و باور ‌‌.
همانطور که آب آتش را خاموش میکند
خواندن این حدیث بویژه در جمع باعث نابودی کامل بیماری افسردگي و. می شود
بالاترین دلیلی که دارم تجربه می‌باشد هنوز یک مورد هم سراغ ندارم که حدیث شریف کساء افسردگي شخصی را علاج نکرده باشد
خی
آیا در به خاطر سپردن اسم ها مشکل دارید ؟ راهکارهایی برای درمان افسردگي شدید
فراموش کردن فراموشی
اگر افسرده هستیدنباید از گم کردن محل پارک اتومبیل، فراموش کردن یک واژه به خصوص یا اسم کسی و گم کردن وسایل خود شگفت زده شوید. نگرانی در مورد مشکلات کوچک حافظه افسردگي شما را تشدید می کند. روانشناسی خانواده تکنیک هایی ساده معرفی کرده که می توانید از انها برای کمک به حافظه تان استفاده کنید.
بخوانید ادامه مطلب را در درمان افسردگي شدید
یکی از مهمترین مسائلی که پس از ترک اعتیاد ممکن است برای فرد پیش بیاید افسردگي بعد از ترک اعتیاد است که فرد پس از کنار گذاشتن مواد با آن مواجه می‌شود. چرا که اعتیاد معمولاً ریشه‌های درون روانی دارد و بسیاری از افراد برای فرار از حالات روحی ناخوشایند به آن پناه می‌برند. در نتیجه افسردگي بعد از ترک می‌تواند عامل خطری برای لغزش مجدد باشد. مواد اعتیاد آور نه تنها در دوران مصرف مشکلات زیادی را برای فرد ایجاد می‌کنند بلکه ممکن است مدت‌ها پس از ت
همیشه پیشگیری از افسردگي امکان پذیر نیست. به هر حال، پیشگیری از افسردگي تنها راه برای جلوگیری از به وجود آمدن اتفاقی که در زندگی شما به نام افسردگي می باشد نیست.
شما می توانید تاثیرات افسردگي را، با یادگیری اداره کردن نشانه ها  و علائم افسردگي در زندگی خود کاهش دهید. سپس مراجعه به پزشک برای درمان افسردگي تان بیشترین کمک را به شما خواهد کرد.
علائم افسردگيافسردگي علائم مختلفی دارد، بیشتر از دو هفته طول می کشد که بر روی توانایی ها و لذت ها و فعا
همیشه پیشگیری از افسردگي امکان پذیر نیست. به هر حال، پیشگیری از افسردگي تنها راه برای جلوگیری از به وجود آمدن اتفاقی که در زندگی شما به نام افسردگي می باشد نیست.
شما می توانید تاثیرات افسردگي را، با یادگیری اداره کردن نشانه ها  و علائم افسردگي در زندگی خود کاهش دهید. سپس مراجعه به پزشک برای درمان افسردگي تان بیشترین کمک را به شما خواهد کرد.
علائم افسردگيافسردگي علائم مختلفی دارد، بیشتر از دو هفته طول می کشد که بر روی توانایی ها و لذت ها و فعا
بهبود و درمان با خواص داروی گیاهی افسردگي هل
مناسب برای سرد مزاجها
هل جزو گیاهان از تیره زنجبیل بوده و نام علمی آن Elettaria cardamomum می باشد.
دو زیرگونه هل سبز و هل سیاه از این خانواده وجود دارد.
دانه و ریشه این گیاه بخش های درمانی آن می باشند.
این دانه معطر بوده و به طرق مختلف و نیز به عنوان ادویه در سبد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد
هل تاثیر شگفت انگیزی در بهبود سلامت گوارشی داشته و مانع از بروز برخی بیماری های سخت مانند سرطان می شود ، در کنترل دیا
شاید تا بحال با خود به این فکر کرده باشید که بعضی از حالات بد نوجوانان شما در خانواده ناشی از چیست؟ باید روشن کنیم که افسردگي از بیماری هایی است که بسیار زیاد دامن گیر نوجوانان و جوانان می شود و باید در درمان افسردگي نوجوانان کوشا باشیم.
اما چاره کار برای غلبه بر افسردگي نوجوانان چیست؟ راه درمان افسردگي نوجوانان چیست؟ روانشناسی چه راهکارهایی را پیشنهاد میکنم؟
در اینجا با ارائه راهکار های علمی و عملی توضیح خواهیم داد که برای درمان افسردگي ن
حتما بارها شنیده اید که عقل سالم در بدن سالم است! مواد غذایی و داروهای گیاهی مختلف هر کدام اثرات ویژه ای بر سلامتی جسم و روح دارند. افسردگي بر مغز، حافظه، تصمیم گیری، قدرت های ذهنی، شادابی مغز و… تأثیر می گذارد و فرد افسرده را دچار رخوت ذهنی و خستگی همیشگی می کند. سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که: آیا درمان افسردگي با داروهای گیاهی روشی مطمئن، قطعی و دائمی است؟
ادامه مطلب
در بسیاری موارد خشم فروخورده ناشی از افسردگي افراد نشأت می‌گیرد. اگر خیلی راحت از کوره در می‌روید و یا با کوچکترین مسئله‌ای خشمگین می‌شوید، می‌تواند هشداری برای ابتلا به افسردگي باشد. بیمار افسرده ممکن است این خشم را ابراز کند یا آن را در اعماق وجودش مخفی نگه دارد. ابراز خشم می‌تواند به صورت پرخاشگری کلامی، رفتاری و احساسی باشد. زمانی که به دیگران پرخاشگری می‌کنید دچار احساس گناه می‌شوید و اگر خشم خود را درونی کنید دچار درون‌ریزی من
قهوه ضد افسردگي و شادی آور
 
 
افسردگي:
 
افسردگي یک اختلال روحی جدی است که کیفیت زندگی را تا حد زیادی پایین می‌آورد. این بیماری به طور باورنکردنی شایع است و هم اکنون حدود ۴.۱ درصد مردم امریکا دچار افسردگي شدید هستند.
طبق مطالعه‌‌ای که از سوی دانشگاه هاروارد انجام شد و در سال ۲۰۱۱ به چاپ رسید، نی که هر روز ۴ فنجان یا بیشتر قهوه می‌خوردند، ۲۰ درصد کمتر دچار افسردگي می‌شدند.
در مطالعه‌ی دیگری که روی ۲۰۸۴۲۴ نفر انجام شد، دریافتند کسانی که
همیشه می‌گن کسایی که افسردگي دارن ، با دوستاشون صحبت کنند و همه چی رو تو خودشون نگه ندارن . نه که بخوام‌بگم من افسردگي دارم ، ولی در‌کل کسی به این فکر نمی‌کنه که اعتراف به بعضی چیزا ، مثل اعتراف به شکست می مونه . اعتراف به این که من تو زندگیم ریدم و کمک می خوام  ، چندان خوشایند نیست !
افسردگي پدر مانند افسردگي مادر تأثیر مستقیمی بر اعضای خانواده می‌گذارد. مردان اغلب ناراحتی و غم هایشان را در خود نگه داشته و آن را ابراز نمی‌کنند. نگاه عموم به مردان نیز باعث می‌شود آن‌ها زیر بار تمام مسئولیت‌هایی که دارند تنها مانده و مرهمی برای دردهایشان نداشته باشند. مسئله تأمین مخارج خانه، بی خوابی، استرس‌ها، تربیت فرزندان و دیگر موضوعات، همه و همه مردان را به سمت افسردگي سوق می‌دهد. این در حالی است که با تمام این سختی‌ها پدر هر ر
بسیاری از مادران بعد از به دنیا آوردن فرزندشان دچار اختلال افسردگي پس از زایمان (PDD) می‌شوند. این اختلال کنار آمدن با شرایط جدید و انجام وظایف مادرانه را بسیار سخت می‌کند و فرد را دائما به سمت پرورش افکار و احساسات منفی آزاردهنده‌ای می‌کشاند؛ به صورت طبیعی این احساسات بر رابطه‌ی مادر و نوزادش تأثیر می‌گذارد و باعث می‌شود از بودن فرزندش لذت کافی را نبرد، در تربیت و رشد او در سال‌های حساس اولیه موفق نباشد و احساس گناه کند که این احساس افس
نقطه‌ی مقابل افسردگي خوشحالی نیست، بلکه شورِ زندگی است، و چیزی که در آن لحظه از من رخت برمی‌بست، شور زندگی بود.» اندرو سالمون، نویسنده، در نطقی قدرتمند و در عین حال تخریب‌گر، شما را به تاریک‌ترین گوشه‌های ذهنش در سال‌هایی می‌برد که با افسردگي دست و پنجه نرم می‌کرد. دورانی که انگیزه او برای سفری روشنگر به گوشه و کنار جهان شد تا با افراد مبتلا به افسردگي گفت‌وگو کند-- تا در کمال تعجب دریابد، هر چه بیشتر از خودش حرف می‌زند، افراد بیشتری
نقطه‌ی مقابل افسردگي خوشحالی نیست، بلکه شورِ زندگی است، و چیزی که در آن لحظه از من رخت برمی‌بست، شور زندگی بود.» اندرو سالمون، نویسنده، در نطقی قدرتمند و در عین حال تخریب‌گر، شما را به تاریک‌ترین گوشه‌های ذهنش در سال‌هایی می‌برد که با افسردگي دست و پنجه نرم می‌کرد. دورانی که انگیزه او برای سفری روشنگر به گوشه و کنار جهان شد تا با افراد مبتلا به افسردگي گفت‌وگو کند-- تا در کمال تعجب دریابد، هر چه بیشتر از خودش حرف می‌زند، افراد بیشتری
وسط مرور خاطرات این نیم سال، یاد کیسه قرص‌هام افتادم که همیشه همه جا دنبال خودم می‌بردمشون. یادم افتاد که دیگه قرص افسردگي نمی‌خورم. یادم افتاد که ۲ماه و نیمه که این قرص رو نخوردم. حالم انقدر خوب بوده که حتی گاهی یادم نبود چه زجری توی چهار سال گذشته کشیدم. آدم فکر می‌کنه این زخم‌ها هیچوقت خوب نمیشن. مخصوصا وقتی افسردگي افتاده روش و بلند نمیشه حس می‌کنه کارش تمومه. اما افسردگي هیکل سنگینش رو هر از گاهی جمع می‌کنه و میذاره حریفش نفسی تازه ک
درمان قطعی افسردگي من رفتن از این خونه ست! 
هربار دیدن خواهرم و ادا اطوارش و اینکه عین تن لش میفته رو مبل و همش صداش میاد که اعضای خونه رو صدا میزنه تا واسش کاری انجام بدن و از اون طرف بابام عین غلام حلقه به گوش در خدمت دخترشه و به ما که میرسه یادش میفته کار داره و ما باید مستقل بار بیاییم! 
دقیقا کل سال 98 به افسردگي حاد گذشت برای من دلیلشم این بود که خواهرم( چقدر از اینکه خواهر صداش کنم متنفرم) بعد از 9 سال درس خوندن و طرح گذروندن برگشت خونه!
و وقت
پرسش و پاسخ @Ameli_Office پرسش:سه ساله که بیماری ام اس دارم و آمپول سینووکس مصرف میکنم. بخاطر برخی مشکلات الان سه ماهی میشه که دارویم را مصرف نمیکنم. اولین علت این است که آمپول سینووکس خیلی افسرده‌ام کرده است. الان میخوام آمپولم را بزنم بعد از مدتی که آمپولی نزدم.  واقعیتش میترسم خواستم بدونم دارومو مصرف کنم مشکلی پیش نیاد؟ @Ameli_Office پاسخ: ✅ افسردگي از اختلالات شایع روانشناختی است که در بسیاری از افراد به درجات مختلف می تواند دیده شود. ابتلای به بیم
افسردگي یک بیماری روانی محسوب می شود.
که موجب احساس غم و ناراحتی به طور مداوم و از دست رفتن علاقه خواهد شد.
بیشتر اشخاص برخی اوقات احساس ناراحتی و افسردگي به آنها دست می دهد.
 وقتی حالم خوب نیستاحساس افسردگي و ناراحت بودن واکنش معمولی  می باشد .نسبت به مشکلات زندگی و از دست رفتن چیزها .و اشخاصی که به آنها علاقه مند هستیم،  محسوب می شود.هنگامی که احساس ناراحتی حاد،  ناامید شدن .و  بی ارزش بودن اگر بیشتر از چند هفته طول بکشد. شما به بیماری افسرد
افسردگي یک بیماری روانی محسوب می شود.
که موجب احساس غم و ناراحتی به طور مداوم و از دست رفتن علاقه خواهد شد.
بیشتر اشخاص برخی اوقات احساس ناراحتی و افسردگي به آنها دست می دهد.
 وقتی حالم خوب نیستاحساس افسردگي و ناراحت بودن واکنش معمولی  می باشد .نسبت به مشکلات زندگی و از دست رفتن چیزها .و اشخاصی که به آنها علاقه مند هستیم،  محسوب می شود.هنگامی که احساس ناراحتی حاد،  ناامید شدن .و  بی ارزش بودن اگر بیشتر از چند هفته طول بکشد. شما به بیماری افسرد
ورزش کردن، راهی مناسب برای درمان افسردگي
 
افسردگي در واقع یک بیماری فراگیر و لطمه زننده به روح و روان آدمی است که از مشخصات آشکار آن احساس پوچ
بودن و ناراحتی، احساس نا امیدی وبی ارزش بودن و تفکرات منفی است.
طرفداری- فرد مبتلا به افسردگي دارای رفتار کند و آهسته است. محققان علوم رفتاری میگویند
که افسردگي های پیشرفته نشانه ها و علائمی هستند که می توانند فعالیتهای روزمره ، مطالعه ، خواب ،‌ خوراک
و شرکت در فعالیت های خوشایند و سرگرم کننده ر
سلاماین پست برای اینه که خواهش کنم درصورتی که کسی میخواد برای پست اورژانس افسردگي دو درخواست رمز بده فقط درصورتی درخواست بده که:افسردگي‌های عود کننده رو تجربه کرده (یعنی افسرده شده، دوباره حالش خوب شده و این روند بارها تکرار شده) و هنوز هم باتوجه به زمینه‌ی درونی (ژنتیکی، فیزیولوژیکی یا هرچی) و شرایط محیطیش، بیم این میره که دوباره مبتلا بشه. بعلاوه یقین داشته باشه افسردگي رو تجربه کرده (از جمله شامل احساس عدم توانایی برای اینکه کاری در جهت
با به دنیا آمدن نوزاد ممکن است که مادر به دلیل افت شدید هورمون های بدن و استرس های ناشی از دوران بارداری به افسردگي دچار شود .
مادران پس از 4 هفته از زایمان به دلیل تغییرات هورمونی و بدنی ممکن است که دچار احساسات ناخوشایند شوند . این احساسات ناخوشایند اگر همراه با بی حوصلگی و بی علاقگی ، خستگی مفرط ، بی خوابی و بی اشتهایی همراه با ناامیدی و افکار مرگ و آسیب به فرزند باشد باید به افسردگي پس از زایمان در مادر فکر نمود و هر چه سریعتر جهت درمان به رو
افراد زیادی سوالاتی در مورد رابطه افسردگي و فراموشی دارند. اینکه افسردگي باعث بروز فراموشی می شود یا تنها تحریک کننده آن است؟ قبلا در مطلبی مجزا به تاثیر افسردگي بر بدن انسان پرداختیم اما در این مطلب به بررسی تاثیر آن بر حافظه خواهیم پرداخت. بیشتر ما گاه و بی گاه یا مکررا دچار از دست دادن حافظه خود در موقعیت های مختلف شده ایم. فراموشی می تواند موجب تحریک یا ناامیدی یا ترس از شروع آایمر گردد و فشار های روانی بسیاری بر فرد تحمیل کند.
رابطه اف
افسردگي در کودکان با نشانه‌های افسردگي که در بزرگسالان می‌شناسیم تفاوت‌هایی دارد. معمولا فرد افسرده دستخوش تغییراتی در خلق می‌شود، نشانه‌ی اصلی این اختلال خلق غمگین بسیار شدید است. از دیگر علائم، کاهش لذت در تمام یا بیشتر فعالیت‌ها، خستگی مفرط، کاهش تمرکز، کاهش یا افزایش وزن می‌توان اشاره کرد. کودکان نیز هیجانات را تجربه می‌کنند، ولی دقیقا نمی‌توانند احساساتشان را بیان کنند، در نتیجه باعث منزوی و درون گرا شدن آن‌ها شده و می‌توا
مادر افسرده مسلما نمی‌تواند مانند یک مادر سالم برای فرزندانش والدگری کند، چرا که غم فراوان و رنج حاصل از افسردگي، مانع از تعامل مثبت با بچه‌هایش می‌شود. کودک به دلیل افسردگي مادر همیشه مورد غفلت واقع می‌شود و هر زمان با اشتیاق به سمت مادر می‌دود با بی‌حوصلگی پس زده می‌شود؛ پس مجبور است در تنهایی خود آرام بازی کند، چون مادر انرژی کافی ندارد تا با او همراه شود و هر موقع صدای شیطنت کودک را می‌شنود از او می‌خواهد آرام باشد. مادر افسرده گذ
تمایل به گوشه گیری در افسردگي یکی از نشانه‌هایی است که در اغلب بیماران افسرده دیده می‌شود. هر شخصیتی، ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارد، برخی درون گرا و منزوی و برخی برون گرا و اجتماعی هستند. بنابراین کناره گیری از اجتماع به خودی خود بیماری نیست، اما یکی از مهمترین نشانه‌های افسردگي محسوب می‌شود. توجه نکردن به گوشه گیری افراد افسرده آن‌ها را در معرض خطر مرگ قرار می‌دهد. در ادامه این مقاله ابتدا به بررسی گوشه گیری در وضعیت‌های مختلف و
تغییرات ناخوشایندی که بسیاری از سالمندان با آن مواجه می‌شوند نظیر فوت همسر، مشکلات جسمی و . می‌تواند از علل بروز افسردگي بالاخص در افرادی باشد که حمایت‌های لازم روحی و فیزیکی را دریافت نمی‌دارند. با این وجود، افسردگي جزئی از روند طبیعی پیری نیست و در واقع بسیاری از سالمندان به‌رغم چالش‌های گذران عمر، از زندگی خود خرسندند.
افسردگي نه تنها موجب می‌شود‌، افراد آن طور که باید از زندگی لذت نبرند بلکه می‌تواند عاملی برای به خطر انداختن س
افسردگي در ن خانه دار یکی از معضلاتی است که در جوامعی مانند ایران که تعداد ن شاغل در آن‌ پایین‌تر است بیشتر دیده می‌شود. البته خانه دار بودن به تنهایی منجر به بروز مشکلات سلامت روان نمی‌شود بلکه اگر با احساس ناکارآمدی و وابستگی زیاد به همسر همراه باشد می‌تواند مشکل‌ساز شود. معمولا این نوع افسردگي با علائم جسمی و روانی همراه است و به علل گوناگونی مانند نداشتن استقلال کافی در زندگی و نپرداختن به امور مورد علاقه به وجود می‌آید. راهک
حوالی دی ماه سال گذشته دانشجویان روان‌ شناسی بالینی دانشگاه ی گروه در مانی تشکیل دادن  و تو چنل دانشگاه فراخوان دادن 
برا اول تستش همون بهمن ماه رفتم نمره افسردگي من 28بود 29 افسردگي شدید هست 
بعدعید  کلاس ها شروع شد یک جلسه 8 9 نفره ادمای مختلف با افسردگي های مختلف،
خیلی ها بهم گفتن مگه فایده داره؟ تو کجات شبیه افسرده هاست؟
رفتم و کلاسام ادامه دادم
دیگه جوری بود ک برای تشکیل کلاسا دل تو دلم نبود 
اواخر خرداد کلاسم تموم شد 
اون حال خوبی ک داشت
پاورپوینت مهار افسردگي فرمت فایل دانلودی: .pptxفرمت فایل اصلی: pptتعداد صفحات: 31حجم فایل: 2964 کیلوبایت قیمت: 7000 تومان
پاورپوینت مهار افسردگي، در 31 اسلاید.بخشی از متن فایل :افسردگي یکی از شایع‌ترین اختلالات روانی است که به احساس غم محدود نمی‌شود و به تشخیص زودهنگام و اقدامات درمانی مناسب نیاز دارد. در صورتی که این بیماری در مراحل اولیه تشخیص داده شود، فرد بسته به تجویز پزشک از طریق اخذ دارو، شرکت در جلسات روان‌درمانی یا حتی دگرگونی ها سبک زن
افسردگي فصلی نوعی از افسردگي است که به آن اختلال عاطفی فصلی یا (ASD) می گویند.
هر فردی ممکن است گاهی احساس دلتنگی کند.
این حس ناخواستنی غم و ناراحتی که برای همه ما آشناست ممکن است در پی یک رویداد تلخ اتفاق افتاده باشد یا بدون هیچ دلیل خاص و شناخته شده…
آنچه که در این نوع خاص یعنی افسردگي فصلی مهم است زمان بروز این حالات و نیز مدت ماندگاری آن است.
افسردگي فصلی نوعی از افسردگي است که به آن اختلال عاطفی فصلی یا (ASD) می گویند.
این اختلال اصولا با کاهش ن
امروزه به دلیل تنهایی و زندگی به اصطلاح ماشینی، افراد زیادی دچار افسردگي
می‌شوند. افسردگي انواع مختلفی دارد که افسردگي صبحگاهی یکی از آن‌ها به
شمار می‌رود. برخی از افراد مبتلا به افسردگي‌های شدید و اساسی به افسردگي
صبحگاهی نیز دچار می‌شوند. کسانی که به افسردگي صبحگاهی مبتلا می‌شوند، در
صبح به نسبت بعدظهر یا غروب، علائم افسردگي شدیدتری را تجربه خواهند کرد.
این علائم معمولا شامل احساس ناراحتی، غم، ناامیدی، عصبانیت و خستگی
می‌شوند.
تفاوت علائم افسردگي زنها و مردها در چیست؟
بعضی از علائم افسردگي در زن‌ها و مردها یکسان است. علائمی مثل کم‌تحرکی، از دست دادن انگیزه و حس لذت، تغییر در اشتها و کم‌خوابی. ولی نحوه بروز این بیماری مرموز، در زنها متفاوت از مردهاست. خوب است در مورد این علائم بیشتر بدانیم. زیرا متاسفانه در باور عموم، افسردگي به عنوان یک بیماری نه جاافتاده. در صورتی که مردها هم دچار این حالت می‌شوند ولی طبق باور سنتی جامعه، آنها کمتر از حالت‌های روحی خود صحب
هیچ سلامتی بدون سلامت روانی وجود ندارد. در دهه گذشته، میزان افسردگي افزایش یافته است و یک نفر از چهار نفر آمریکایی از افسردگي در زندگی خود رنج می برند. در حالی که هیچ راه حل سریع و متناسب برای غلبه بر افسردگي وجود ندارد، مراجعه به مرکز مشاوره و دنبال کردن توصیه دکتر روانشناس برای غلبه بر افسردگي می تواند راه گشا باشد. در این مقاله قصد داریم تا شما را با هفت توصیه دکتر روانشناس برای غلبه بر افسردگي آشنا کنیم. راهنمایی های زیر می تواند به شما کم
چند شبه باز خوابم نمیبره و من ازین علامت به شدت میترسم
سرچ که می کنم ترسم بیشتر میشه .اون جاهاییش که میگه واسه کمبود ویتامین و استفاده از کامپیوتر و تلویزیونه ترسناک نیست اما اونجایی که میگه واسه خاطر افسردگي بی خواب میشی و خود بی خوابی باعث بهم خوردن شرایط هورمونی و فیزیولوژیکی میشن ترسناکش میکنه .
من تحمل افسردگي را ندارم تمام
این چند روز احساس می کنم که دارم توی شهر مردگان زندگی می کنم. امروز وقتی داشتم مسیر بین خوابگاه و دانشگاه رو می رفتم، احساس میکردم که دارم توی خرابه ها قدم می زنم. نه فقط من که توی خوابگاه توی دانشگاه هر کی رو می بینم احساس می کنم روی همه مون گرد افسردگي و ناامیدی نشسته.
بعله؛ گربه ای که روی نقشه ی جغرافیا، آشناست رو سگ سیاه افسردگي بلعید.
عوارض قرص سیتالوپرام چیست؟ داروی سلسکا که با نام عمومی سیتالوپرام شناخته شده است، یک داروی ضد افسردگي است که با بالا بردن میزان ترشح سروتونین در مغز، برای بهبود بیماری های خلقی تجویز می‌شود. سیتالوپرام از خانواده‌ی داروهای مهارکننده بازجذب سروتونین (SSRls)  است. این دارو معمولا برای اختلالات خلقی و افسردگي‌های شدید تجویز می‌شود. گاهی علاوه بر اختلالات افسردگي، برای درمان اختلالات اضطرابی هراس و اضطراب اجتماعی نیز به کار برده می‌شود. اگ
 
مغز بیماران مبتلا به افسردگي شدید، کوچیک میشه.
این نتیجه ی یکی از تازه ترین پژوهش ها در این زمینه هست. مرکز تحقیقاتی بیومدیکالی بخش سلامت روانی وابسته به یک بیمارستان در لندن این موضوع رو منتشر کرده.
پزشکان بریتانیایی نتیجه گیری کردن که حجم نواحی مغز افراد مبتلا به افسردگي کاهش پیدا میکنه. از جمله لوب پیشانی که مسئول برنامه ریزی، قضاوت، احساسات، حافظه و حرکته. اونا معتقد هستن که یکی از دلایل کوچیک شدن این نواحی و از جمله تحلیل رفتن حافظه م
چرا بعد از رابطه جنسی احساس افسردگي می‌کنیم؟








افسردگي پس از رابطه جنسی
 
مطالعه‌ای جدید که در نشریه‌ی Journal of
Sex & Marital Therapy منتشر شده می‌گوید: اینکه زنها بعد از رابطه
جنسی به جای اینکه احساس خوبی داشته باشند، احساس افسردگي می‌کنند فقط خاص
زنها نیست و مردها نیز چنین چیزی را تجربه می‌کنند. به این حالت اندوه،
افسردگي پس از رابطه جنسی گفته می‌شود.
ادامه مطلب
وقتِ آزاد زیاد دارم. وقتِ آزاد باعث می‌شود آدم‌ها فکر کنند. تفکر باعث می‌شود مردم به طرزِ بیمارگونه‌ای متوجهِ خود شوند و درصورتی‌که بی‌نقص و بی‌چون‌وچرا نباشی، این در خود فرورفتن موجبِ افسردگي می‌شود. برایِ همین است که افسردگي دومین بیماریِ شایعِ جهان است؛ بعد از خستگیِ چشمِ ناشی از تماشایِ سایت‌هایِ مستهجنِ اینترنتی!
 جزء از‌ کل ⁦ استیو‌ تولتز 
جدیدترین داروی ضد افسردگي
قرص ضد افسردگي بدون عوارض


سلب مسئولیت
  قبل از این که بخوانید، لطفا سلب مسئولیت را ببینید
 



 
ا ین برشور برای افرادی که می خواهند درباره داروهای ضد افسردگي بدانند
تهیه شده است و در مورد چگونگی عملکرد داروها، اثر دارو ها، عوارض جانبی و
درمانهای غیرداروئی اطلاعاتی می دهد.چنانچه پاسخ سوالات خود را در این
پمفلت نیافتید در انتها منابعی دیگری را برای اطلاعات بیشتر معرفی خواهیم
کرد.در مواردیکه  عقاید متفاو
روابط از دست رفتهعلل اصلی افسردگي و اضطراب و راهکارهای غیرمنتظرهنوشته جوهن هریترجمه مهدی قراچه داغیانتشارات پیکانافسرگی از کجا می آید و ما چرا افسرده می شویم. آیا افسردگي ها ناشی از فعل و انفعالات شیمیایی است؟ اگر چنین است پس چرا در اغلب موارد مصرف دارو نمی تواند مشکل افسردگي ما را حل و فصل نماید.جوهن هری نویسنده ی کتاب، توضیح می دهد که از نوجوانی به افسرگی مبتلا بوده و دارو مصرف می کرده ولی این داروها به تنهایی نمی توانستند مشکل افسردگي ا
دریافت پرسشنامه استاندارد افسردگي کودکان ماریا کواس
کاربران گرامی ،در این بخش پرسشنامه استاندارد افسردگي کودکان ماریا کواس با فرمت ورد در 6 صفحه آماده دانلود شده است.
ﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ اﻓﺴﺮد ﻮدﺎن ﻣﺎرﺎ ﻮاس
CDIیک ابزار خود گزارشی 27 آیتمی است که جهت ارزیابی نشانه های افسردگي در کودکان و نوجوانان استفاده می شود.آیتم های این پرسشنامه که از پرسشنامه افسردگي بک برگرفته شده است هر نشانه ای را که می تواند مختص افسردگي دوره کودکی باشد ارزیابی می کند:
برخی از مخالفین حجاب با انگیزه‌های ی و با توسل به پژوهش‌های ساختگی و به‌اصطلاح علمی، به حجاب و پوشش سیاه‌رنگ بانوان مسلمان هجوم آورده و آن را موجب افسردگي و بروز بیماری‌های روانی می‌دانند درحالی‌که این ادعا دروغی بیش نیست و هرگز رنگ‌ها موجب بیماری روانی نمی‌شوند؛ و به فرض اگر این ادعا صحت […]
نوشته آیا چادر مشکلی و به‌طورکلی پوشش سیاه موجب افسردگي می‌شود؟ اولین بار در گناه شناسی. پدیدار شد.
طلاق یکی از پراسترس‌ترین و عاطفی‌ترین تجربیات زندگی است. صرف نظر از دلیل جدایی و موافق بودن یا نبودن شما با طلاق، به پایان رسیدن زندگی مشترک دنیای شما را زیر و رو می‌کند و تمام عواطف دردناک و ناراحت کننده را برمی‌انگیزد. علاوه بر احساس غم و اندوه برای فروپاشی زندگی‌تان، احساس گیجی و گم‌گشتگی می‌کنید، گوشه‌گیر و منزوی می‌شوید و از آینده می‌ترسید. اما کارهای زیادی هست که می‌توانید برای کنار آمدن با این درد، پشت سر گذاشتن این دوران دشوا
 افسردگي
 افسردگي : همه ما گاهی احساس ناامیدی، پوچی، بدشانسی، خستگی و یا ناراحتی می کنیم. شاید درست از ریشه این احساس ها آگاه نباشیم و حتی شاید ندانیم این مشکل دائمی می باشد یا فقط یک حس گذرا است و شاید هم اتفاقی باعث به وجود آمدن این حالات در ما شده است. آیا داشتن هر یک از این علائم نشان دهنده افسردگي است؟
در ادامه می توانید با تعریف دقیق افسردگي،علائم و علت های افسردگي آشنا شوید.
و همچنین می توانید برای دریافت راه حل های درمان افسردگي با مش
یکی از بچه‌ها توی کانالش نوشته بود اگه تجربه‌ی افسردگي داشتین بگین برای شما چه‌جوری بوده. براش نوشتم شبیه سقوط توی یه چاهیه که ته نداره و نمی‌تونم ازش بیرون بیام. مزخرف گفتم. چاهه فقط یه سرازیریه. وقتی توی چاهی ازش آگاهی. افسردگي شبیه عکساییه که از یه تاریخ خاص به بعدشون برای خودت هم غریبه‌ن و هرچی نگاه‌شون می‌کنی توی چشم‌هات هیچ‌چیز آشنایی پیدا نمی‌کنی.
بیماری ها و داروها :
بیماران قبلی به طور کلی از تقلای زیادی منع می شوند که همین مساله باعث ایجاد مشکلات جنسی می گردد . هم چنین افسردگي می تواند به شدت میل جنسی را کاهش داده و مصرف داروهای ضد افسردگي و یا داروهای کاهش فشار خون بر میل جنسی تاثیر منفی دارد .
 
ادامه مطلب
روش نوروفیدبک در درمان انواع مختلف اختلالات از جمله اضطراب ، افسردگي و بیش فعالی روند رو به رشدی دارد و هر روز تعداد علاقمندان به این روش درمانی افزایش میابد. پژوهشی در ارتباط با درمان افسردگي شدید با نوروفیدبک انجام شده است این پژوهش مطرح میکند که موج الفا در قسمت چپ و راست منطقه پیشانی افراد افسرده تقارن ندارد و یکسان نمیباشد لذا هدف پژوهش مذکور کاهش عدم تقارن موج مغزی الفا در لب پیشانی مغز بوده است. تعداد 9 شرکت کننده در این پژوهش شرکت نم
تاثیر آهنگ های شاد بر افسردگي
افسردگي, یک اختلاف روانی است که بر فکر, احساس,رفتار و عملکرد جسمانی فرد تاثیر می گذارد افسردگي, مسئله ٔ شماره ٔ یک سلامتی در دنیاست و به قدری توسعه پیدا کرده که آن را ”سرماخوردگی اختلال های دماغی “ نامیده اند.
آیا شما هم احساس افسردگي می کنید؟! اگر این طور است، هرچه سریع تر به آهنگ شاد و پُر از هیجان گوش بدهید تا خلق وخوی خودتان را تقویت کنید!
درمان افسردگي با گوش دادن به اهنگ شاد
 
براساس گزارش منتشرشده در Journal of Posi
بیماری ها و داروها :
بیماران قبلی به طور کلی از تقلای زیادی منع می شوند که همین مساله باعث ایجاد مشکلات جنسی می گردد . هم چنین افسردگي می تواند به شدت میل جنسی را کاهش داده و مصرف داروهای ضد افسردگي و یا داروهای کاهش فشار خون بر میل جنسی تاثیر منفی دارد .
 
ادامه مطلب
افسردگي دوران بارداری که از آن به عنوان افسردگي پری ناتال یا پس از زایمان نیز یاد می شود، اختلالی رایج در میان ن است که ممکن است در حین بارداری و یا پس از تولد نوزاد ایجاد شود.
اگر به عنوان مادر باردار علایم زیر را تجربه می کیند و یا پس ازتولد فرزندتان دچار چنین علایمی شده اید، لازم است تا در مورد افسردگي پریناتال اطلاعات بیشتری کسب کنید.
همچنین در صورتی که قبل از بارداری، دچار افسردگي بوده اید و یا در وضعیت کنونی تان، اطرافیانی افسرده دار
بیماری ها و داروها :
بیماران قبلی به طور کلی از تقلای زیادی منع می شوند که همین مساله باعث ایجاد مشکلات جنسی می گردد . هم چنین افسردگي می تواند به شدت میل جنسی را کاهش داده و مصرف داروهای ضد افسردگي و یا داروهای کاهش فشار خون بر میل جنسی تاثیر منفی دارد .
 
ادامه مطلب
اگه عکس پروفایل هم‌کلاسی‌های دهه‌ی هشتادیم رو بذارم براتون فکر کنم همتون افسردگي بگیرید، یکیش روی پروفایلش نوشته "بهم بگو وصال چه حسی داره؟"! اون یکی نوشته تنهایی خیلی سخته! یکی دیگه‌اش نوشته جات رو به سایه‌ات هم نمیدم چه برسه به بقیه! و . :|
واکنش من به همشون اینه (-_-) 
خدایا این دهه‌ی هشتادی‌ها کی انقدر بزرگ شدن؟ کی وقت کردن عاشق بشن؟ عاشق هم هیچی، کی وقت کردن شکست عشقی بخورن اخه؟:|
+حس افسردگي و پیری دارم، بیاین دلداریم بدین :(
درمان افسردگي چیست
افسردگي بیماری مخربی است که معمولا به درمان جواب می‌دهد، فقط کافی است با مراجعه به مراکز درمانی نسبت به پیگیری بیماری خود کوشا باشید.

دارودرمانی: داروهای ضدافسردگي، تثبیت‌کننده‌های خُلقی و داروهای آنتی‌سایکوتیک (ضد روان پریشی)
روان‌ درمانی: رفتار درمانی شناختی (CBT)، درمان خانواده‌محور و درمان بین‌فردی
درمان تحریک مغزی: درمان الکتروشوک (ECT) و تحریک مغناطیسی جمجمه‌ای تکرارشونده (RTMS)
نور درمانی: در این روش، فرد با است
مبانی نظری وپیشینه تحقیق استرس وسندرم افسردگي
 
فرمت فایل: ورد(word) _ قابل ویرایش و بخشی از متن تحقیق - ,  
( -- قابل ویرایش ) 
 
تعداد صفحه : 68مبانی نظری وپیشینه تحقیق استرس وسندرم افسردگي فصل دوم : سابقه پژوهش 8 استرس و سندرم فرسودگی 9 افسردگي 10 افسردگي زیست - شیمیایی 12 افسردگي واکنشی 14 مدل سلیه از استرس 16 افسردگي 16 سرزنش خود 17 نومیدی 18 ترحم به خود 19 معضل افسردگي واقعاً تا چه حد جدی است 20 نظریه روانکاوی 21 نظریه های یادگیری 23 رویکرد شناختی 24 تعریف 24
سوالی که در اغاز بهار پیش میاد اینه که ایا افسردگي فصلی هم جز همون مجوعه است که حتی خاری که به پای بنده تو بره بی حساب نمیمونه؟
خواستم بگم که خار بزرگیه. استخون لای زخمه. من امروز با اولین گرمای شرجی که به تنم خورد تمام دلایلم برای خوشبختی توی چشمم محو شد.
حتی افسردگي نه
حتی غمگینی ژنتیکی.
اینا خیلی بزرگن برای حساب و کتاب. 
داروین بهتر خودشو خلاص کرده که همینه که هست تا جهش ژنتیکی بعدی.
پروتکل کامل روان درمانی شناختی افسردگي
کاربران گرامی ، این فایل حاوی مطالعه پروتکل درمان شناختی- رفتاری افسردگي (مناسب جهت ارائه کنفرانس و به عنوان مقاله و پژوهش ) می باشد که با فرمت پاورپوینت در 62 اسلاید قابل ویرایش تهیه و تنظیم گردیده است.
 
درمان شناختی- رفتاری افسردگي
سه بخش اصلی کارگاه آموزشی
.1چیستی افسردگي
.2ساختار جلسه به جلسه درمان افسردگي
.3آموزش فنون رفتاری- شناختی درمان افسردگي
اختلال خلقی در DSM-IV  
اختلالهای خلقی شامل اختلالها
تمام فکرم این شد از سلسه رابطه های مغزی ،از تحلیلات روحی دلیل یک بخش بزرگ از افسردگي  این میتونه باشه که استرس و اضطراب زیاد در طولانی مدت باعث افسردگي میشه . دانشگاه جای من نیس ، راستش اونجوری که باید میبود نبود نتونست منو ع کنه . هدف ها دانشگاه با من فرق میکن، اونا ردمپ اموزشی  رو 40 ساله همونی که هس الانم هست . و خیلی چیزهای دیگه که با رو مسیر من فرق داره . 
پی نوشت : این متن دیشب داشت نوشته می شد ولی نمیدونم چه وقت خوابم برد وسط تایپ :|
قهوه و افسردگي:برای اکثر مردم عجیب نیست که قهوه بر روی خلق و خو تاثیر می گذارد.
خیلی از ما قبل از این که صبح ها بیرون برویم و در طول روز سر کار بر این نوشیدنی تکیه می کنیم.تاثیر قهوه در کاهش افسردگي
اما ممکن است قهوه خواص خلق و خویی دیگری داشته باشد.
که به راحتی در زمان کوتاهی پس از مصرف قهوه خلق و خو را بهبود بخشد.
مطالعات کوچک متعددی نشان دادند که قهوه می تواند.
اندکی به جلوگیری از افسردگي- اختلالی که روی ۱۵% از مردم در کشور های با درآمد بالا تاث

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها