نتایج جستجو برای عبارت :

استرس کودکان

درمان استرس در کودکان معمولا دیرتر از آن چه که بایداتفاق می‌افتد، چرا که استرس در کودکان بیشتر در غالب تغییرات رفتاری است. کودکان کمتر درباره عوامل استرس زا و ناراحتی هایشان صحبت می‌کنند. استرس در کودکان به خصوص در سنین دبستان بسیار شایع است. استرس مزمن با تغییرات منفی در ساختار مغز رشد کودک را به خطر انداخته و به عنوان عاملی مخرب کودک را مستعد ابتلا به انواع بیماری‌های روانی می‌کند. همچنین اثرات زیان باری بر پیشرفت تحصیلی و کیفیت روابط
طلاق والدین باعث به وجود آمدن آسیب‌های زیادی از جمله استرس و اضطراب برای کودکان می‌شود. بر همین اساس کاهش استرس طلاق در کودکان از اهمیت بسزایی برخوردار است چراکه باعث اخلال در عملکرد کودک می‌شود. بنابراین باید برای کاهش استرس کودکتان در هر مرحله‌ای از طلاق اقداماتی انجام دهید. افراد زیادی به دلیل ناآگاهی سعی می‌کنند با فرار کردن و پنهان کاری کودکشان را از آسیب دور کنند که اینگونه باعث آسیب بیشتری به فرزندشان می‌شوند. در ادامه مقاله به
دلایل درد دور ناف در کودکان
 
 

گاهی درد ناف در کودکان به علت عفونت مجاری ادراری ایجاد می شود
 
درد دور ناف در کودکان، بسیار متداول است و دلایل آن میتواند از استرس مدرسه تا یک بیماری جدّی، متغیر باشد.
درد دور ناف در کودکان
دلایل زیادی برای درد شکم در کودکان وجود دارد. بعضی از این دلایل کاملا جدّی و بعضی دیگر جزیی هستند. با این حال، با تشخیص درست و درمان مناسب، درد میتواند کاملاً و به سرعت بهبود یابد.
ادامه مطلب
همه ما انسان ها در طول زندگی، ترس و استرس را به عنوان دو هیجان طبیعی و اصلی تجربه می کنیم. ترس ها و اضطراب ها, انسان ها را بر آن وا می دارد، که از خود رفتارهایی برای بقاء خود نشان دهند، محرک هایی که در افراد استرس و اضطراب ایجاد می کند در طول جریان رشد نیزتغییر می کند، می توان گفت ترس و اضطراب جزیی از زندگی طبیعی کودکان محسوب می شود مگر آن که خللی به زندگی کودک وارد کند.
استرس و اضطراب یکی از عوامل مهم اختلالت خلقی و عاطفی در کودکان است، استرس م
با فراگیر شدن ویروس کرونا در جهان، کودکان همانند بزرگسالان با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند. طبق آخرین تحقیقات ویروس کرونا در کودکان مشکلات جسمانی ایجاد نمی‌کند و کودکان به ندرت به این ویروس مبتلا می‌شوند اما آنچه که اهمیت دارد جنبه روانی موضوع و استرس‌های زیادی است که برای کودکان در پی دارد. تعطیلی مدارس، مهدکودک‌ها، دور بودن از دوستان و فضای اضطراب آور جامعه منجر به این شده است که کودکان ساعت‌های طولانی را با خانواده‌ خود در
مقاله‌ امروز درباره‌ استرس بچه ها در مدرسه است و یکی از مهمترین مقاله های سایت روانشناسی ویکی روان می باشد. امروز می خواهیم از بچه ها بگوییم؛ موجودات بسیار مهمی که نیاز به مراقبت، عشق و توجه ما دارند.
هر چقدر آگاهی خود را از مسائل مربوط به کودکان بیشتر کنیم، کودکانی سالم تر، تواناتر و شادتر پرورش خواهیم داد.
پیش از شروع بد نیست مطلب تعریف استرس چیست را مطالعه نمائید تا با دیدی باز ت به سراغ این موضوع بیایید.
علت بروز استرس بچه ها در مدرسه
اگرچه استرس صبحگاهی یک اصطلاح پزشکی نیست، به بیدار شدن با احساس استرس و نگرانی اشاره دارد.
اگر صبح ها با اضطراب بیش از حد، استرس، و اضطراب روبرو می شوید، احتمال زیادی وجود دارد که شما هم استرس فراگیر داشته باشید.
اضطراب و استرس صبحگاهی
استرس صبحگاهی صبحگاهی چیست؟ 
ادامه مطلب
کودکان در حین رشد و بلوغ یاد می‌گیرند که با استرس مواجه شوند و به آن واکنش نشان بدهند. بسیاری از عواملی که موجب استرس‌ می‌شوند، برای بزرگسالان قابل‌مدیریت هستند، اما برای کودکان بسیار پیچیده و آزاردهنده‌اند، درنتیجه حتی تغییرات کوچک نیز می‌توانند بر احساس آرامش و امنیتِ کودکان خدشه وارد کنند.
موارد زیر از رایج‌ترین عوامل ایجاد استرس در کودکان هستند:
نگرانی درمورد تکالیف یا نمرات مدرسه؛
درد، جراحت، بیماری و …؛
حجم فعالیت‌ها و مسئولی
چگونه استرس را کنترل می کنید؟ استرس تفاوت زیادی را در نحوه احساس شما ایجاد می کند. از استراتژی های آرام بخش برای درمان سریع و کاهش استرس استفاده کنید.
استرس اصولا مانع عملکرد صحیح بسیاری از فعالیت های فیزیکی و روحی افراد میشود.
استرس خود نیز از عوامل و فرآیند های خاصی در بدن و روح آدمی پدید می آید.
استرس نیز میتواند از تغذیه های ناسالم زیادی در انسان به وجود آید.
اما برای درمان انواع استرس چه کار کنیم؟؟ در اینجا راهکار های علمی و عملی درمان
مقاله استرس در دانش آموزان
عوامل ایجاد کننده استرس شامل عوامل ایجاد کننده استرس فردی، عوامل ایجاد کننده استرس گروهی، علایم فیزیولوژیک استرس، علایم روانی استرس،علایم رفتاری استرس، عوامل ایجاد کننده استرس درون سازمانی، عوامل موجد استرس برون سازمان و همچنین روشهای مقابله با استرس فردی و استرس سازمانی شرح داده می‌شود.از این رو شیوه‌‌هایی از قبیل ایجاد محیط حمایتی برای دانش آموزان، غنی سازی شخصیت آن ها، کاهش تعت مدرسه، پرهیز از برقر
والدین و معلمان با کاهش اضطراب امتحان در دانش آموزان می‌توانند شاهد نتایج بهتری در فرزندان خود باشند؛ چرا که در بسیاری مواقع کودکان علی رغم اینکه آمادگی بالایی برای امتحانات خود دارند، به خاطر اضطراب و استرس، عملکرد واقعی خود را نشان نمی‌دهند. استرس کودکان اغلب به خاطر ارزیابی‌ها و باورهای غلط آن‌ها از امتحان و نتایج مربوط به آن است. دانش آموزان با اطلاع از نحوه برخورد با شرایط استرس زا می‌توانند با ذهنی روشن و اطمینان به خود وارد جلس
درمان استرس و اضطراب
در این مطلب می‌خوانید: درمان استرس با داروهای گیاهی,درمان استرس و اضطراب شدید,درمان دلشوره و اضطراب,درمان استرس با طب سنتی,درمان استرس و 
افسردگی,درمان دارویی استرس,درمان استرس و تپش قلب,برای درمان استرس چه بخوریم


ادامه مطلب
به گزارش سایت تفریحی چفچفک برگرفته از هنر زندگی : راه های کاهش استرس آن هم بعد از یک روز پر تنش و استرس‌زا امری است که خیلی‌ها در جامعه امروزی به دنبال آن هستند. حدودی از استرس که به جدیت و پیگیری امور روزمره منجر شود، پیامدهای مثبتی برای انسان دارد. اما در صورتی که استرس بیش از حد باشد و کنترل نشود، جنبه‌ی
ادامه مطلب
استرس قبل از ازدواج (استرس قبل از مراسم ازدواج) به یکی از انواع استرس های زندگی گفته می شود که مربوط به قبل از مراسم ازدواج و عقد رسمی است. اما مگر روزهای قبل از ازدواج نباید سراسر از شادی و خاطرات ناب باشد؟ پس علت استرس قبل از ازدواج چیست و چه چیزی باعث بروز آن می شود. خب در این مطلب از سایت روانشناسی ویکی روان به بررسی استرس شب عروسی می پردازیم.
منبع مقاله : علت استرس قبل از ازدواج چیست؟علائم و ۹ راه درمان
ادامه مطلب
چگونه استرس و اظطراب جدایی کودک از مادرش را کاهش دهیم؟
چطور بچه ما بدون استرس به مهدکودک یا مدرسه عادت کند؟
در این ویدئوکه در سایت مسیر سبز میتوانید آنرببینید استاد یزدان مهربانی راه کار هایی را برای کم کردن اضطراب و استرس جدایی کودکان از پدر و مادر در هنگام ورود به مهدکودک یا مدرسه را ارائه میدهد که بسیار کاربردی و قابل فهم میباشد.
پیشنهاد میکنیم حتا این ویدیو رو ببینید
ادامه مطلب
علائم استرس از اولین راه های درمان انواع استرس هستند. با شناخت نشانه های استرس است که می توانیم آن را درمان و در آینده از آنها پیشگیری کنیم. در این مطلب سایت روانشناسی ویکی روان به علائم اصلی استرس از دید روانشناسی می پردازیم.
استرس را معمولا به عنوان فشار روانی و یا عاطفی ناشی از شرایط نامساعد تعریف می کنند که اکثر افراد دچار این وضعیت هستند. فارغ از اینکه اصلا استرس چیست، مطالعات نشان داده است که ۳۳ درصد از بزرگسالان در معرض سطوح بالای
آیا می‌دانید استرس چه تاثیرات مخربی دارد و درمان استرس شدید چگونه امکان پذیر است؟ همه افراد در طول روز با عوامل استرس‌زای بسیار زیادی روبه‌رو می‌شوند. استرس‌هایی که ظاهرا کوچک هستند اما تاثیر بسیار زیاد و مستقیمی بر سلامت جسم و روان انسان می‌گذارند. به همین دلیل لازم است که برای مقابله با استرس چاره‌ای اندیشید. عوامل بسیار زیادی در بروز استرس نقش دارند که شناسایی آن‌ها به مقابله با استرس و درمان آن کمک می‌کند. در ادامه مقاله به توضیح
 در تعریف کودکان کار آمده است؛ کودکی که به صورت مداوم از او کار کشیده می‌شود. حمایت از کودکان کار یکی از دغدغه‌های همیشگی افراد دغدغه‌مند به خصوص ساکنین کلان شهرهاست. چطور می‌توانیم از کودکان و خیابان در ایران حمایت کنیم، آدرس مدرسه کودکان کار و انجمن حمایت از کودکان کار را در اختیارشان قرار دهیم. در این یادداشت ما به شما خواهیم گفت که چگونه به کودکان کار کنیم.
ادامه مطلب
چطور به کاهش استرس کودکان در مدرسه کمک کنیم؟











۲


اشتراک‌گذاری




کودکان ما میان کار در مدرسه، تکلیف خانه، تست‌های استاندارد، اضطراب امتحان
و فعالیت‌های بعد از مدرسه و گاهی اوقات هم اذیت و آزار همکلاسی‌ها گرفتار
شده‌اند. در حقیقت طبق نظرسنجی اخیر آژانس رسانه‌ای NPR، بیش از یک‌سوم
والدین می‌گویند فرزندان‌شان تحت استرس فوق‌العاده زیادِ مدرسه قرار دارند.
اما چطور می‌ت
رفتار با کودکان طلاق از حساسیت و اهمیت خاصی برخوردار است چرا که این کودکان نسبت به سایرین آسیب‌پذیری روانی بالاتری دارند و بیشتر در معرض انواع مشکلات رفتاری هستند. جدایی والدین برای کودکان رویدادی بسیار استرس‌زا است و سازگاری با آن نیاز به مراقبت و توجه جدی از جانب اطرافیان دارد. به همین خاطر لازم است که پدر و مادرها قبل از طلاق و پس از آن در مورد نیازهای ویژه فرزندشان آگاهی کافی داشته باشند و نحوه رفتار با کودک خود را بیاموزند. مشاوره طلا
در اینبخش راه های مقابله با استرس امتحان و همچنین عدم تمرکز در درس خواندن را مرور میکنیم. استرس امتحان یک پدیده عادی اسـت، وقت آزمون ها فرا رسیده و قرار اسـت ثمره یک دوره تحصیلی را برداشت کنید. هر شخصی استرس امتحان را دارد اما در مواردی این فشار و اضطراب بیش از حد اذیت دهنده می شود، در ادامه روش هایی برای کاهش استرس امتحان را مرور می‌کنیم. 
 
ادامه مطلب
#فرزند_پروری

⚜فواید مهم نقاشی کشیدن توسط کودکان
1⃣ نقاشی به هماهنگی چشم ها و دست های کودک کمک می کند.
2⃣ نقاشی کشیدن کودکان ، راهی عالی برای تقویت ماهیچه های کوچک دستان بچه هاست که در سنین مدرسه و از اول ابتدایی در مهارت نوشتن کودکان نقش مهمی دارد.
3⃣ در نقاشی کشیدن؛ هم نیمکره چپ مغز که محل فعالیتهای تحلیلی و منطقی است و هم نیمکره راست که محل فعالیتهای خلاقانه و احساسی است ، فعالیت می کند.
4⃣ هماهنگی و فعالیت دو نیمکره، اهمیت زیادی در قدرت
مطب دندانپزشکی کودکان
مطب دندانپزشک باید محیطی آرام ، امن و به دور از استرس برای کودکان باشد مطب دندانپزشکی دکتر فدرایکی از بهترین مطب های دندانپزشکی برای کودکان شما است .دکتر فدرا یوسف پور با داشتن سالها تجربه در دندانپزشکی کودکان و نوجوانان می تواند درمانگر خوب و مناسبی برای کودکان شما باشد و کودکان شما را در رسیدن هر چه سریع تر به سلامت دهان و دندان یاری نماید.
راه های مقابله با ترس کودکان از دندانپزشکی
ترس از دندانپزشکی یکی از شایع تر
استرس شغلی در محیط های مختلف کاری از جمله مواردی است که می تواند سطحِ کیفی زندگی انسانها را به شدت پایین بیاورد. امروز می خواهم به طورِ اختصاصی از استرس شغلی پرستاران بگویم. در مقالات بعدی سایت روانشناسی ویکی روان به استرس شغلی به صورت عمومی خواهیم پرداخت.
استرس شغلی پرستاران چیست؟ 
بهتر است ابتدا تعریف مشخصی از بحث امروز داشته باشیم. همانطور که در تعریف استرس گفتیم، استرس، احساسِ فشار بیش از حد ذهنی یا قلبی است و دلایلِ مختلفی دارد.
دلیلِ
استرس ن هم مانند استرس در مردان دلایل زیادی دارد. اینکه بدانیم تعریف استرس چیست و چه تاثیراتی بر سبک زندگی ما دارد کمک شایانی به مطالعه بهتر استرس ن خواهد کرد.
استرس ن چیست و چه علائمی دارد؟
برای بروز استرس دلایل زیادی وجود دارد. معمولاَ مسائل مربوط به پول، امنیت شغلی، سلامتی و مشکلات مربوط به روابط از علت‌های مشترک استرس، بین ن و مردان است. شاید برای ن، مسئولیت‌هایی که بر عهده می گیرند، دلیلی خاص‌ برای استرس باشد. در جامعه
علل ریزش مو در کودکان و راه‌های درمانـی
  
علت ریزش مو در کودکان
 
یکی از مواردی که ممکن است برای کودکان اتفاق بیفتد، ریزش مو است. که باعث نگرانی بسیاری از والدین شده است و دنبال چرایی و همچنین راه درمان برای ریزش موی فرزندشان هستند. در این مقاله ما دلایل ریزش موی کودکان و همچنین روش های درمان ریزش موی کودکان را گردآوری نموده ایم با آگاهی بیشتر با ما همراه باشید.
ادامه مطلب
بیشتر از آن چیزی که فکر کنید غذاهای استرس زا اطراف ما به وفور پیدا می شوند. قبلا در مطلبی به بررسی انواع غذاهای ضد استرس پرداختیم. اما در این مطلب قصد داریم غذاهای استرس زا را از دید روانشناسی و سلامت روانی معرفی کنیم تا با دوری از آنها در کاهش استرس موفق تر باشید.
مهمترین غذاهای استرس زا کدامند؟
منبع: لیستی از مهم ترین غذاهای استرس زا
ادامه مطلب
راه های کاهش استرس در زمان اسباب کشی در این مطلب راه های کاهش استرس در زمان اسباب کشی را بیان می کنیم. با خواندن این مطلب می توانید استرس خود را هنگام اسباب کشی کنترل کنید. صرف نظر از اینکه شما هیجان زده و مشتاق هستید که به خانه جدید خود بروید یا تمایلی […] راه های کاهش استرس در زمان اسباب کشی
منبع : سپند بار
استرس در مردان چه علائمی دارد؟ استرس یا همان فشار روانی مسئله‌ای جنسیتی نیست و می‌تواند هرکسی را تحت تأثیر خود قرار دهد. اما آنچه بین ن و مردان متفاوت است نحوه واکنش‌های جسمانی و روانی آن‌ها به استرس است. همچنین شیوه‌های مدیریت استرس نیز می‌تواند بین دو جنس متفاوت باشد. با آنکه تمام علائم استرس در مردان، در ن نیز قابل مشاهده است، تعداد کمی از آن‌ها در مردان شیوع بیشتری دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه واکنش مردان به استرس
اولین نکته در مورد تاثیر استرس بر قلب این است که داشتن استرس بیش از حد، برای سلامت قلب شما بسیار بد است. اگر اغلب استرس دارید و نمی توانید به خوبی آن را کنترل کنید، بیشتر احتمال دارد که دچار بیماری قلبی، فشار خون بالا، درد قفسه‌ سینه، یا ضربان قلب نامنظم شوید.
 
در ادامه به بررسی تمام جانبه تاثیرات استرس و نگرانی بر سلامت قلب انسان می پردازیم. 
ادامه مطلب
فایل بررسی مقایسة هوش و هیجان کودکان عادی و کودکان کار و خیابان در دسته بندی #کامپیوتر در سایت فایل مهم قرار گرفت .
--------------------بررسی مقایسة هوش و هیجان کودکان عادی و کودکان کار و خیابان
دانلود فایل بررسی مقایسة هوش و هیجان کودکان عادی و کودکان کار و خیابان
عنوان فایل : بررسی مقایسة هوش و هیجان کودکان عادی و کودکان کار و خیابان
دسته بندی : کامپیوتر
برچسب ها:
بررسی مقایسة هوش و هیجان کودکان عادی و کودکان کار و خیاباننام فایل : بررسی مقایسة هوش
طرز برخورد با کودکان پرخاشگر
طرز برخورد با کودکان پرخاشگر به این صورت است کودک با رفتار پرخاش گر خود در واقع قصد دارد
به هدفش برسد. دلیل آن این است که او قبلا مورد اذیت قرار گرفته و خشم خود را نتوانسته نشان دهد
و حالا به وسیله پرخاش گری اضطراب خود را کم می کند.
والدین پرخاشگر
والدینی پرخاشگر توانایی تربیت آرام فرزندان را ندارند ، کودکانی که اختلافات والدین را
می بینند بعضی از خصوصیات آنها را به دست می آورند ، همچنین کودکانی که با آنها جر و بحث
درمان استرس پرنده(سهره،قناری)

حمل و جابجایی پرنده از جایی به جایی دیگر باعث بروز عارضه ای به نام استرس در آن می‌گردد. در این حالت میکروبها در بدن پرنده فعال می شوند. استرس مکانیسم فیزیکی بدن پرنده را در برمی‌گیرد. فرار یا حمله از جمله نشانه های فیزیکی آن می باشد. در این حالت قلب ، ریه و مغز پرنده تحت تاثیر استرس قرار گرفته و هورمون آدرنالین در بدن پرنده ترشح می شود و این هورمون موجب کاهش سیستم دفاعی بدن آن می‌گردد و پرنده ضعیف شده و به راحتی
آیا علائم استرس را می‌شناسید؟ استرس و اضطراب هیجاناتی هستند که همواره با انسان و در زندگی او همراه بوده‌اند. اضطراب یک حس ناخوشایند است که منبع مشخصی ندارد و مقداری از آن طبیعی است ولی در صورتی که مزمن و شدید شود، تبدیل به نوعی از اختلالات روانی می‌شود و اختلالات اضطرابی را نیز به همراه دارد. علائم اضطراب به دلایل متعددی همچون مشکلات جسمی، عوامل محیطی، و غیره ایجاد می‌شوند. علائم و نشانه‌های زیادی برای تشخیص اضطراب وجود دارد که از انوا
بالاخره عزمم رو جزم کردم کنکور بخونم. هنوز خیلییی از مطالب مونده و استرس گرفتم، همسر گرام هم که هدفش ترغیب من هست برای درس خوندن، بیشتر باعث استرس میشه :|
نمی‌دونم خوبه یا نه شاید این استرس لازمه تا بتونم کارام رو جلو ببرم وگرنه باید بی‌خیال کنکور امسال ‌می‌شدم.
آبله مرغان در کودکان
 
 

آبله مرغان، بیماری ویروسی ای است که ویروس واریسلا زوستر آن را ایجاد می کند
 
یک یا دو روز پیش از پدید آمدن جوش های آبله مرغان، برخی از کودکان دچار تب ، درد شکم، گلو درد، سردرد شده یا احساس ضعف می کنند.
ادامه مطلب
درمان استرس در کودکان معمولا دیرتر از آن چه که باید اتفاق می‌افتد، چرا که استرس در کودکان بیشتر در غالب تغییرات رفتاری است. کودکان کمتر درباره عوامل استرس زا و ناراحتی هایشان صحبت می‌کنند. استرس در کودکان به خصوص در سنین دبستان بسیار شایع است. استرس مزمن با تغییرات منفی در ساختار مغز رشد کودک را به خطر انداخته و به عنوان عاملی مخرب کودک را مستعد ابتلا به انواع بیماری‌های روانی می‌کند. همچنین اثرات زیان باری بر پیشرفت تحصیلی و کیفیت روابط

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها