نتایج جستجو برای عبارت :

از انقراض قاجاریه تا انقراض پهلوی حسن خزائل

وابستگی متقابل بسیاری از گونه های گیاهی و گرده افشان آنها به این معنی است که اثرات منفی تغییرات آب و هوایی تشدید می شود. محققان دانشگاه زوریخ نشان می دهند که تعداد کل گونه هایی که به دلیل انقراض تهدید شده اند، به میزان قابل توجهی بالاتر از پیش بینی شده در مدل های قبلی است.
ادامه مطلب
یکی از عوامل اصلی انقراض دایناسور ها این بود که
دانشمندان معتقدند که یک شهاب سنگ غول پیکر به زمین برخورد کرده و به قدری بر زیست بوم های روی زمین اسیب رسانده است که دایناسور ها نتوانستند بقایایشان را حقظ کنند . در اثر برخورد این شهاب سنگ با زمین، که در کشور مکزیک رخ داده، گودالی به قطذ 180 کیلو متر به وجود آمده است که امروزه دهانه چیکلاسوب نام دارد . حدود 50تا80 درصد تمام جانداران و حیات گیاهی روی زمین در ان دوره بر اثر این برخورد منقرض شدند.
اسکی ح
بسم الله الرحمن الرحیم
 
درباره انقراض سلسله ماد بوسیله کورش منابع متعددی وجود دارد لکن بررسی تک تک آنها زمان و انرژی زیادی را می طلبد ، دیاوف یکی از شرق شناسان برجسته اینکار را انجام داده است ، وی نظر مثبتی نسبت به کورش هخامنشی دارد بنابراین نمیتوان به سخنانش برچست غرض ورزی زد :
ادامه مطلب
دانشمندان، تقریباً مطمئن بودند که انقراض نسل دایناسورها بر اثر برخوردی بزرگ بوده است. زیست‌شناسان و زمین‌شناسان احتمال می‌دادند که شاید علت دیگری باعث این انقراض شده باشد.
 
از جمله علل انقراض دایناسورها :دهانه برخوردی شیوا در هند که باعث فعال شدن آتش فشان‌ها شدهفوران‌های عظیم آتش فشانی در سطح زمینشاید هم فرایندی تدریجی اینها نظریه‌های موازی به شمار می‌رفتند.برپایه آخرین پژوهش‌ها ثابت شده‌است که برخورد یک شهاب‌سنگ عظیم با زمین در
1.طبق تحقیقات انجام شده توسط دانشمندانی که در استنفورد، پرنستون و برکلی مقاله ای را در مجله علمی منتشر کردند، گزارش شده است که سیاره ما در حال ورود به دوره جدیدی از انقراض با دانشمندان برتر است که هشدار می دهند که گونه ها در سراسر جهان عمدتا به مرحله مردن قدم میگذارند، از جمله انسان.مهره داران با سرعت 114 بار سریعتر از حد معمول در حال ناپدید شدن هستند، چنین رویدادی مشابه 65 میلیون سال پیش است، زمانی که دایناسورها ناپدید شدند، به احتمال زیاد به
 
شاید نسلهای بعد گونه ی ما رو نبینند
 
توی گونه ی ما مواردِ خاص و کمیابی مشاهده شده
 
مثلا تصور کن وقتی عشقت تب کنه تو بمیری
وقتی پای عشقت در میون باشه.
. دیگه نه کارت مهمه، نه خودت مهمی.
 
تصور کن همه چی شو زیبا ببینی
عشقت
هر چی از عشقت می بینی برات زیبا باشه
هرچی
چیزایی که بقیه به خاطرش عشقت رو سرزنش می کنند
ولی تو به جای سرزنش، سرسلامتی بهش بدی و کمکش کنی تا زیباترش کنه
 
به نظرت گونه ی ما در حال انقراض نیست؟
 
نع
 
در حال انقراض نیست
به جاش ی
نمیتونم مقاومت بدنم نسبت به شادیو درک کنم 
از دیروز صبح سعی کردم با غمگین بودنم مقابله کنم و فکر کنم فقط انقراض دایناسور ها قلبمو بدرد نیاورده :| و نگرانش نبودم و واسش غصه نخوردم 
ولی من تسلیم نمیشم اینبار برنده من خواهم بود :)))
فهرست قرمز گونه های در معرض خطر انقراض
اتحادیه بین‌المللی حفاظت از محیط زیست (IUCN)، که این سیاهه را منتشر می‌کند، اصلی‌ترین مرجع در جهان برای بررسی وضعیت بقای جانوران است. در عین حال سیاهه‌هایی نیز از وضعیّت گونه‌های در خطر توسط گروه‌ها و کشورها منتشر می‌شوند که برآوردی از وضعیت انقراض این گونه‌ها در یک منطقه خاص هستند. IUCN تلاش می‌کند تا برآورد خود از هر جاندار را در هر پنج سال، یا بیشینه ده سال، یکبار بازبینی و به روز کند.
   
شیر ایرانی پس از ۸۰ سال، شب گذشته به ایران بازگشت و امروز طی مراسمی در باغ وحش ارم از آن رونمایی شد
حدود ساعت ۲۲ شب گذشته، پس از گذشت ۸۰ سال از انقراض شیرهای ایرانی در کشور، جفت نر این گونه جانوری ارزشمند از باغ وحش بریستول انگلستان وارد گمرک فرودگاه امام (ره)
مستند "خطر انقراض درختان گردو" ساخته‌ی یک جوان هست به اسم امیر منیری که در آن دلیل عدم استقبال مردم از حضور در مساجد در شهر استهبان استان فارس آسیب شناسی می شود.لینک

آدم با خودش میگه چرا یه باید در مورد درخت گردو فیلم بسازه!
اما مستند
خطرانقراض‌درختان‌گردو»  مشت نمونه‌ی خرواری است از وضعیت مساجد ایران اسلامی که
امروز با کم فروغ شدنشان روبرو هستیم، شاید در آینده نزدیک مثل کلیسا‌ها
هفته‌ای یک روز دربشان به روی مردم باز شو
دانلود مستند مسابقه انقراض Racing Extinction 2015 مستند مسابقه انقراض با کیفیت 1080p & 720p & 480p با لینک مستقیم دانلود رایگان فیلم Racing Extinction 2015
نام فیلم : مستند مسابقه انقراض – Racing Extinction 2015 ژانر : مستند | اکشن | ماجراجویی زبان : زبان اصلی کیفیت : BluRay 1080p + BluRay 720p مدت زمان : 95 دقیقه امتیاز : 8.1 از 10 سال انتشار : 2015 محصول کشور : آمریکا | چین | هنگ کنگ | اندونزی | مکزیک | انگلیس کارگردان : Ron Howard ستارگان : Louie Psihoyos, Elon Musk, Joel Sartore اطلاعات بیشتر : کلیک کنید خلاصه داستان 
شماهارو نمیدونم اما من واقعا اعصاب و روانم بهم ریخت!
عصرم که رفتم سرکار بچه ها همه دپرس بودن
یعنی از عید هیچی نفهمیدم
الان تو فکر خرید دوچرخه ام!
هم ورزشه هم پاکه هم جای پارکش همه جا هست هم هزینه بنزینم میاد پایین چون واقعا صرف نداره!
اونایی ک شعار با تا ۱۴۰۰ میدادن الان بشینن تا منقرض بشه نسل ایرانیا تا ۱۴۰۰
 
حکم زیبای دادگاه کیفری دوی زرند برای شکارچی غیرمجاز زرندی 
شکارچی غیر مجاز زرندی به ساخت آب انبار جهت استفاده پرندگان و حیوانات در حال انقراض محکوم شد
احسان بهجتی ،رئیس شعبه101دادگاه کیفری دوی شهرستان زرند طی حکمی فردی را که متهم به شکار غیر مجاز بود مم به ساخت آب انبار جهت استفاده پرندگان و سایر حیوانات در حال انقراض کرد.
بهجتی در تشریح جزئیات این خبربیان داشت :پس اعلام مرجع انتظامی و گزارش اداره حفاظت محیط زیست شهرستان زرند مبنی بر
تهدید زیستگاههای بکر شنزاری استان خوزستان با مالچ پاشی
 
مالچ پاشی را متوقف کنید؛ خروس کولی اجتماعی در لبه پرتگاه انقراض است.
 
خروس کولی اجتماعی (یا دشتی)
Sociable Lapwing
Vanellus gregarius
Critically Endangered (CR)
 
"خروس کولی اجتماعی" با درجه حفاظتی به شدت در حال انقراض(CR) ، در لبه پرتگاه انقراض جهانی قرار دارد. درجه حفاظتی این گونه مانند یوزپلنگ آسیایی و درنای سیبری است.
اکنون تعداد ۲۲ فرد از این گونه در زیستگاه های سرشار از زندگی شن زار های خوزستان در حال زمستان گ
تهدید زیستگاههای بکر شنزاری استان خوزستان با مالچ پاشی
 
مالچ پاشی را متوقف کنید؛ خروس کولی اجتماعی در لبه پرتگاه انقراض است.
 
خروس کولی اجتماعی (ابروسفید یا دشتی)
Sociable Lapwing
Vanellus gregarius
Critically Endangered (CR)
 
"خروس کولی اجتماعی" با درجه حفاظتی به شدت در حال انقراض(CR) ، در لبه پرتگاه انقراض جهانی قرار دارد. درجه حفاظتی این گونه مانند یوزپلنگ آسیایی و درنای سیبری است.
اکنون تعداد ۲۲ فرد از این گونه در زیستگاه های سرشار از زندگی شن زار های خوزستان در حا
مارخور (Markhor)
شاخ های این بز آدم را یاد آبنبات قیچی های قدیم می اندازد که در هم پیچیده و خمیده بودند. بز کوهی مارخور یکی از گونه های بزرگ‌ جثّه بز کوهی است که در شمال شرقی افغانستان، شمال پاکستان، کشمیر، جنوب تاجیکستان و جنوب ازبکستان زندگی می‌ کند. این حیوان در معرض خطر انقراض قرار دارد.در باور محلی گفته می شود این حیوان مارها را کشته و آن‌ ها را می‌ خورد.
خبر را نیمه شب دریافت کردم از کسی که خودش سالهای جوانی اش را در خطرها و دلهره های کارهای امنیتی برون مرزی سپری کرده است.دوست داشتم باور نکنم ولی خیلی زود خبر توسط منابع رسمی تایید شد: سردار بزرگ اسلام سرلشگر پاسدار حاج قاسم سلیمانی به یاران شهیدش پیوست
یک لحظه یاد زمانی افتادم که خبر شهادت مالک را به امیرالمومنین علیه السلام دادند. فرمود:
ادامه مطلب
سلام به دوستای عزیزممم براتون یه متن درباره خرس ها گذاشتم
                                                                                                                                                                                                خرس ها بزرگترین گوشت خواران جهان ان. اونا در گروه گوشت خواران طبقه بندی میشن اما بیشتر گیاهخوارن چون دندون های آسیایی پهن اونا برای گیاه خواری سازگارترن. در ایران دو نوع خرس زندگی میکنن: خرس قهوه ای و خرس سیاه. 
نویسنده: Tabnak
 
بسم الله الرحمن الرحیم
۱۴ آبان ۱۳۹۷
محمد امین حجازی
دیگر هیچکس شمارا با تفنگ نمی کشد، شمارا با شمشیر تکه تکه نمی کند.
مشروبی به شما می دهند، از حقیقت دور می شوی اما حقیقت را نمی دانی، تفنگ را میگیری هرکس را می بینی می کشی، میروی زندان باز بدتر، الان آنها کسی را کشتند؟ خیر!
شما می شوید همجنس باز، نسل انسان را انقراض می کنی، الان هولوکاست اتفاق افتاد؟!
این است روش قتل، احمق هایی من جمله من که با خواندن چند کتابی فکر می کنند خیلی می دانند، اما با ا
خفاش بینی لوله ای میوه‌خوار در سال ۲۰۰۹ در جنگلهای پاپوئا واقع در گینه نو کشف شد. این خفاش از حیوانات بومی فیلیپین به شمار می رود. اگر به شکل بینی این خفاش دقت کنید متوجه خواهید شد که دلیل انتخاب نام "بینی لوله ای" برای این خفاش چه بوده است. این خفاش نسبت به سایر همنوعان خود از ظاهر مهربان‌تری برخوردار است و بر اساس تحقیقات صورت گرفته، این خفاش، تنها خفاش میوه خوار است. متاسفانه این خفاش در لیست قرمز و جزو گونه های در خطر انقراض قرار گرفته است.
فهرست قرمز گونه های در معرض خطر انقراض
اتحادیه بین‌المللی حفاظت از محیط زیست (IUCN)، که این سیاهه را منتشر می‌کند، اصلی‌ترین مرجع در جهان برای بررسی وضعیت بقای جانوران است. در عین حال سیاهه‌هایی نیز از وضعیّت گونه‌های در خطر توسط گروه‌ها و کشورها منتشر می‌شوند که برآوردی از وضعیت انقراض این گونه‌ها در یک منطقه خاص هستند. IUCN تلاش می‌کند تا برآورد خود از هر جاندار را در هر پنج سال، یا بیشینه ده سال، یکبار بازبینی و به روز کند.
روایتی از یک اردوی علمی با سفینه قاره‌پیما
داستان صهیونیست‌ها کجا می‌زیستند؟!» ماجرای گردش علمی دانش‌آموزان ایرانی با سفینه‌ قاره‌پیما به کشور جمهوری اسلامی فلسطین است.
                 

۱- سفینۀ ایران ۳۱۳»


آقای امیری قلم نوری‌اش را روی میز می‌گذارد و می‌گوید: بچه‌ها تا این‌مشکل فنی حل بشه، رایانه‌های دستیتون رو بردارین و تکالیفتون رو بفرستین روی شبکه».
محمد از جلوی کابین می‌گوید: آقا پدر من اگه الآن این‌جا بود، فوری درستش می
گرگ یالدار
به دیدار جانورانی عجیب آمده ایم. حیواناتی که معلوم نیست گرگ هستند یا سگ. زادگاهشان تنها در آمریکای جنوبی است و در برخی از همین کشورها هم در حال انقراض هستند.
چهره‌شان شبیه به گرگ، پاهایی بلند و کشیده چون روباه هایی قد بلند و گوش هایی باریک و ترسناک دارند. به راستی این جانوران چیستند؟ گرگ یا روباه؟ شاید هم نژادی وحشی از سگ. 
به این جانوران لقب سگ های طلایی ( Chrysocyon ) را داده اند و بومیان آمریکای جنوبی که با زبان گواران صحبت می کنند
 
 
۲۶ دی ۱۳۹۸
مصاحبه ای ۷۰ دقیقه ای با دکتر بروس لیپتون استاد بین المللی شناخته شده در علم ژنتیک و روان  او یک بیولوژیست سلول بنیادی است وکتاب او یعنی بیولوژی باور جزو پرفروش ترین و مهم ترین کتاب های دنیا در زمینه زیست شناسی است همچنین او در سال ۲۰۰۹ جایزه صلح را دریافت کرده و در صدها برنامه تلویزیون و رادیویی مهمان بوده همچنین یکی از ارائه دهندگان کلیدی کنفرانس های بین المللی
خلاصه ای از ابتدا سخنرانی مصاحبه بروس لیپتون
 اتفاقی هست که جها
پراکندگی زیست این جانور در خراسان جنوبی در منطقه حفاظت شده شاسکوه شهرستان قاین، منطقه شکار ممنوع آهنگران شهرستان قاین، پناهگاه حیات وحش نای بندان شهرستان طبس است.
 
پلنگ از راسته گوشتخواران و خانواده گربه سانان بوده و دارای بدنی نرم و انعطاف پذیر است. رنگ عمومی بدن از خاکستری تا قهوه‌ای روشن که در قسمت پشت و پهلوها یک سری خال‌های توخالی دیده می‌شود که از کنار هم قرار گرفتن 2 تا 5 لکه سیاه، به وجود آمده است.
ادامه مطلب
ASGایسناAROOOON نوشت: هفته دوم لیگ قهرمانان اروپا چهارشنبه شب به پایان رسید. داخل مهمترین ورزش زنیت برابر بنفیکا راحتی گرفت و  سه پهلو یک مهمانش را شکست عدالت. سردار آزمون که در خیساندن اصلی زنیت محضر داشت توانست گل سوم تیمش را داخل دقیقه ۷۸ بوسیله ثمر برساند. مهاجم ایرانی دقایقی بعد تعویض شد. آزمون دومین گلش را داخل این رقابت ها بوسیله ثمر رساند. درون دیگر بازی این گروه لیون با دو گل لایپزیگ را ضعف عدل و با ۴ امتیاز در ایستگاه دوم فراغت گرفت. زنی
* سلوکیان جانشینان اسکندر بودند ، که پس از انقراض حکومت هخامنشی حدود ۶۵ سال بر ایران حکومت کردند. تندیس سنگی هرکول در بیستون کرمانشاه ، مربوط به این دوره است. 
* آثار عصر سلوکی یا بیشتر تحت تاثیر هنر ایرانی و دنباله ی هنر هخامنشی است ، یا آمیزه ای است از هنر ایران و هنر یونان و یا با هنر و دنیای یونانی رابطه ی مستقیم دارد .
* اشکانیان ( پارتیان ) در حدود ۲۵۰ قبل از میلاد بر سلوکیان شوریدند و سلسله ی اشکانیان را به وجود آوردند .در سال ۲۲۴ میلادی ارد
این کافه تو ماه پیش در شهر چنگدو در شهر سیچوآن در جنوب مغرب چینگشایش یافته است که محل زندگی جمعیت اضافی از خرس های پاندا است که یک راه جانوری تو ریسک انقراض است. این جمیع جگر سگ چوچوی پرمو را بوسیله طعم جزیی سیاه و سفید و شبیه پانداها تو آورده است. ویدئویی از این سگ ها که درون کافه بالا و پایین می پرند، درون رسانه های اجتماعی چین فراگیر شده است و صاحب کافه می گوید به قیمت ۱۵۰۰ یوآن (۱۶۵ یورو) حاضر است حیوانات خانگی افراد را به رنگ مشابهی در آور
سلام. 
چنگیزخان از مردم آسیای میانه بود و نمی دانست که برای آنکه کوکب اقبال بر روی شانه‌هایش بنشیند باید تا پنجاه سالگی صبر کند. چنگیزخان سالها در حصار کوه و بیابان جنگید و بعداز کشتار بازرگانانش و پررویی ها و یاوه گویی های گوجلوک خان قراخاطایی و همچنین نامه های قره خان از سرزمین قره خانیان ، عزم را جزم کرد تا هر دوی آنان سرجای خود بنشاند. چنگیزخان نامه ای به گوجلوک مسیحی که مسلمانان را می کشت تا طوایف چینی های سیاه را جایگزین آنان کند نوشت :
ایسنا نوشت: تو ادامه هفته دوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا ۶ دیدار برگزار شد. در یکی از احساساتی ترین و جذاب ترین دیدارها دو تیم بایرن مونیخ و تاتنهام به نبردگاه هم رفتند. در این بازدید نتیجه عجیبی نما خورد و تاتنهام فینالیست فصل قبل لیگ قهرمانان اروپا با بود آنکه درون بناء از بایرن پذیرایی می کرد اما با مولود نوظهور و دور از غبطه هفت بر دو تن به شکست قسط. تاتنهام در این بازی فاتحه بیش خوبی داشت و در دقیقه ۱۲ توسط سون هیونگ مین به تراب رسید
به گزارش ایسنا، به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، از مجموع ۱۷۸ نماینده پارلمان چک ۱۱۲ پلیس به پیش نویس این طرح رای سلبی و عزب ۶۶ پلیس رای مثبت دادند. بدین ترتیب، طرحی که "یانا چرنوخوفا" پلیس پارلمان چکاز حزب دمکرات مدنی بخاطر ارجاع سفارت این ناحیه بوسیله قدساشغالی ارائه داده بود، با انقراض مواجه شد. چرنوخوفا در طرح خود پیشنهاد داده بود که کشورهای تن ویزگراد (جمهوری چک، اسلواکی، بلغارستان و لهستان) سفارت خود را بوسیله قدس اشغالی منتقل کنند
تقویم شیعه
دوازدهم ربیع الاول
۱- ورود پیامبر صلی الله علیه و آله به مدینه
در غروب این روز پیامبر صلی الله علیه و آله بعد از هجرت از مکه وارد مدینه طیبه شدند، و در قبا نزول اجلال فرمود و منتظر ماند تا امیر المومنین علیه السلام به ایشان ملحق شد، و سپس وارد مدینه شدند؛ چون رسول خدا صلی الله علیه و آله فرموده بودند من وارد مدینه نمی‌شوم تا اینکه پسر عمویم و دخترم فاطمه علیهما السلام بیایند. این در حالی بود که در چهارم ربیع الاول پیامبر صلی الله عل
آپوکالیپتو (به انگلیسی: Apocalypto) یا آخرامان،نام فیلمی حماسی به کارگردانی مل گیبسون محصول ۲۰۰۶ آمریکا است. فیلم روایت‌گر انقراض تمدن مایا است و به زبان غیر انگلیسی ساخته شده‌است.کیفیت پوشش و زندگی مردم مایا به سبک انسان‌های اولیه به تصویر کشیده شده‌است و توحش مردم و بیگانگی فیلم از مظاهر مدرنیته گواه بر این مدعاست.
سلام
در یک سری سلسه پست میخوام به این موضوع که مدتی ذهنم رو مشغول کرده بپردازم و در موردش متن بنویسم.اونم اینه 1000دلیل که از ایفون متنفرم و اپل چطور میتونه باعث انقراض بشریت بشه!
در هر پست 10 دلیلم را تفسیر میکنم.
اخطار!!!تمام نوشتهای این موضوع غیر حرفه ای و بدون آزمایش و ممکن است احساس و پیش بینی و کمی تخیل هم چاشنی کنم.
----------------------------------------------------
ادامه مطلب
دوست داشتم چوپانی بودم در دل دشت و کوهستان، با ده گوسفند و چند مرغ و سه سگ. همین کافی بود. خلاصی از شر دنیای مدرن، از فاز امپریالیست، از استثمار. خلاصی از عروسک بودن مرا بس است. چه می‌شود کرد؟
کاش آنقدر انسان‌ها بمیرند و بمیرند و بمیرند و بمیرند و بمیرند و بمیرند و بمیرند و بمیرند و بمیرند و بمیرند و بمیرند و بمیرند و بمیرند و بمیرند و بمیرند و بمیرند و بمیرند و بمیرند تا زمین جای کوچکی برایشان نباشد و جای پیش رفتن، بازگردند. بازگردند به قبل
ارکیده گوست یا ارکیده شبح مانند، بومی فلوریدا، کوبا و باهاما است. می‌توان گفت که مهمترین علت شهرت و خاص بودن این گل، شکل ظاهری آن است زیرا درست شکلی شبح مانند دارد. گلبرگ‌های این گیاه سفید رنگ و کشیده هستند. گل ارکیده گوست بسیار نادر است و متاسفانه در معرض انقراض قرار دارد. گفته می‌شود که ازدیاد زباله‌ها در طبیعت و کم شدن گرده‌افشانی این گیاهان توسط پروانه‌ها دلایل اصلی کم شدن تعداد این نوع گل‌هاست.
منبع : عجیب ترین و نایاب ترین گل های دن
یافتن سطح استرس کودک کار آسانی نیست و ممکن است در واقع او را به سمت آن سوق دهد با گذشت زمان بیشتر چشم بسته شوید.
محققان گفتند که این یافته ها ممکن است به والدین محروم از خواب بینش بیشتری ببخشد که استراتژی های والدین می توانند بهترین کار را برای نوزادانشان داشته باشند.
با این حال ، آنها هشدار دادند که این مطالعه کوچک است و شامل خانواده هایی با تحصیلات عالی و با درآمد بالاتر است. آنها گفتند ، بنابراین تحقیقات بیشتری لازم است تا ببینیم این یافته
باید همه ارکان دولت رازیرسوال ببریم.درابعاداقتصادی.ی.مذهبی.تفریحی.حتی پوشش افرادرازیرسوال ببریم.
طبیعی هست جامعه ای که در عرض سه ماه باافزایش قیمت کالاهای اساسی مواجه گرددشورش میکند.
این حرف هادراتاق فکرفراماسونرهای اسرائیل رخ می نمود.
رشددوبرابری تورم نقطه به نقطه در ایران به عوامل مختلفی گره میخورد.این رشددوبرابری قیمت کالاهادرعرض سه ماه همواره دراسفندماه استارت پروژه اش خورده میشد.
طبیعی بودن رشدنرخ کالاهاراکسی قبول نداشت.درک

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها