نتایج جستجو برای عبارت :

ارتوپددرمانگاه نبی اکرم تربت جام

سلام 
برای رزرو نوبت درمانگاه رسول اکرم تربت جام از طریق لینک زیر وارد شوید . 
پس از کلیک روی لینک زیر صفحه ی جدید باز میشود ، پس از چند ثانیه روی گزینه رد تبلیغ کلیک کنید تا وارد سایت نوبت دهی شوید . 
سیستم نوبت دهی اینترنتی درمانگاه رسول اکرم تربت جام 
نحوه نوبت دهی : 
برای رزرو نوبت ابتدا کلینیک مورد نظر را انتخاب مبکنبد . ( مثلا کلینیک اطفال یا داخلی یا چشم یا قلب و عروق و . ) 
سپس لیست پزشکان و تاریخ و روز های همین هفته نمایش داده میشود . در س
روزگاری که هواش ابری باشه و تنهایی هاش بهانه گیر ،فاصله ها درد بیشتری دارند ،میگن دیوونه ام. اما من  یه حالی دارم مثل رؤیا از خاطره هایم خواهم گذشت ، نه اینکه زیر پا بگذارم   .
 
( شنیدستم که مجنون دل افکارچو شد از مردن لیلی خبر دار )
( گریبان چاک زد او تا به دامانبه سوی تربت لیلی شتابان )
( در آن ره کودکی دید ایستادهبه هر سو دیده حسرت گشاده )
( سراغ تربت لیلی از او جستپس آن کودک بخندید و به او گفت )
( که ای مجنون تو را گر عشق بودیز من کی این تمنا می
بنا به گزارش روابط عمومی هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی استان خراسان رضویز؛ مرحله نهایی نوجونان و جوانان پسر روستایی استان خراسان رضوی به میزبانی شهرستان تربت جام با حضور تیم های فوتسال از شهرستان های درگز - نیشابور - سرخس - جغتای - بردسکن و تربت جام در تاریخ پنجشنبه 5 اردیبهشت ماه 98 در سالن ورزشی وحدت شهرستان تربت جام برگزارمی شود .
بنهنگ، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان تربت حیدریه استان خراسان رضوی ایران.
ریشه نام بنهنگ مربوط به زمان نادرشاه افشار می‌باشد.
نادرشاه سپاهی داشته که ابتدای آن در روستای سرهنگ واقع در ۴۵ کیلومتری تربت حیدریه بوده و انتهای آن در روستایی که بعدها بن- هنگ» (bon-hang) به معنای انتهای هنگ یا انتهای سپاه» نامیده شد، قرارداشت.
تلفظ نام این روستا به مرور زمان به شکل BENHANG  تغییر کرده‌است.
ادامه مطلب
برگزاری مراسم بزرگداشت ۲۷ شهید امنیت در تربت جام
مراسم بزرگداشت ۲۷ شهید امنیت حادثه تروریستی سیستان و پلوچستان، با حضور امامان جمعه و جماعات، مسوولان و قشرهای مختلف مردم شیعه و اهل سنت در تربت جام برگزار شد.
به گزارش خبرنگار شریعت نیوز مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کاشمر در این مراسم در مسجد مهدیه تربت جام گفت: دشمنان وقتی نمی توانند اقتدار و قدرت ایران را تحمل کنند، روباه صفتانه دست به جنایت می زنند تا به اهداف شوم خود برسند.
حجت ال
در لغت
تربت در لغت به معنای خاک» است.[۱] برخی احتمال داده‌اند به خاکی که از اطراف هر قبر مقدسی، همچون قبر امامان، پیامبران، شهیدان و صالحان برداشته می‌شود تربت می‌گویند؛ ولی معنای شایع یا منحصر آن، خاک قبر امام حسین(ع) است و مراد از کلمه الطین» یا طین القبر» هم در روایات ائمه(ع)، همین معناست.[۲]
ابوریحان بیرونی[۳] از مزار امام حسین(ع) با تعبیر تربت مسعوده» یاد کرده است. تربت همواره نزد شیعیان محترم، مقدس و شعار» آنان بوده است.[۴]
در احادیث
1⃣ مقصود از تربت سیّد الشهداء (ع)، آن خاک مقدّسی است که محل شهادت و ریخته شدن قطرات خون مطهّر امام حسین (ع) است.
مقدّس اردبیلی می گوید: تا چند فرسخ اطراف گودال قتلگاه، معرکهٔ نبرد سیّد الشهداء (ع) بوده و به خاطر جراحات حضرت (ع) احتمال ریخته شدن ولو یک قطره خون مطهّر هست.

ادامه مطلب
قنوات روستای اهل سنت "باغک سفلی" از توابع بخش مرکزی تربت جام که در اثر خشکسالی خشک شده بود، با صرف هزینه بیش از ۲۰ میلیون تومان احیا شد
به گزارش خبرگزاری شریعت نیوز  ، مرکز خراسان رضوی، فرماندار تربت جام در مراسم بهره برداری از این قنوات، گفت: به دلیلخشکسالی های پی درپی بیش از ۱۵۰۰ قنات در این شهرستان خشک شده که در اجرای طرح توسعه روستایی، احیای این قنوات در دستور کار دولت قرار گرفته است .
مرتضی حمیدی افزود: قنوات روستای باغک سفلی با صرف هزین
#حدیث_مهدوی
#کلام_امام_زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف 
مِنْ فَضْلِهِ، أنَّ الرَّجُلَ ینْسَی التَّسْبیحَ وَ یدیرُا السَّبْحَةَ، فَیکْتَبُ لَهُ التَّسْبیحُ.
ای شیعه ما !
از فضائل تربت حضرت سیدالشّهداء آن است که چنانچه تسبیح تربت حضرت در دست گرفته شود ثواب تسبیح و ذکر را دارد، گرچه دعایی هم خوانده نشود.
بحار الانوار/ ج53/ ص165
 
 میلاد امام جعفر صادق و پیامبر (ص)
 
تو آمدی و جهان غرق در خِرَد می‌شد
دلیل‌ها همه با عشق مستند می‌شد
تو آمدی پر و بالی دهی به این دل‌ها
به پای درس تو هفت آسمان رصد می‌شد
میلاد رسول اکرم و ولادت امام جعفر صادق (ع) بر همگان مبارک باد
 
پیام تبریک میلاد رسول اکرم و امام جعفر صادق
 
درخلوت شب آمنه زیبا پسری زاد
 تنها نه پسر بربشریت پدری زاد
 در فتنه بیدادگران دادگری زاد
چشم همه روشن که چه قرص قمری زاد 
 میلاد رسول اکرم (ص) و امام جعفرصادق (ع) بر ه
بعد از شورش اتباع احمد بصری در تربت حیدریه و درگیری با مامورین نظم و‌امنیت
تعدادی از یاغیان این جماعت بازداشت شدند
جالب این جاست که امام فیسبوکی در این باره بیانیه داده است 
در بیانیه بازهم رسوایی به بار آورده و جهل خودش را نشان داده است
علاوه بر خطاهای موجود در گفتار و‌نوشتار، در سطر ششم بعد از موضوع
نوشته 
ادناه فیدیو فی تربة حیدریه فی مشهد!!
یعنی در زیر نوشته : فیلم درگیری در تربت حیدریه در مشهد است
این یعنی جهل و‌رسوایی و‌ بی سوادی 
چون
سوالات آزمون استخدامی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه (دی 98 )
به اطلاع کلیه متقاضیان شرکت در آزمون پذیرش و بکارگیری نیروی شرکت خدمات حفاظتی و مراقبتی جهان نظم توس نوین (نگهبان) که اطلاعات ثبت نامی آنها در سامانه جذب نیروی انسانی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه تأیید گردیده است می رساند آزمون کتبی بشرح ذیل برگزار خواهد شد .نکته: داوطلبین محترم می توانند جهت آگاهی از وضعیت اطلاعات ثبت نامی خود، با ورود به سایت سامانه جذب نیروی انسانی دانشگاه ع
روزی امیرالمومنین علی (ع) همراه حضرت فاطمه (س) به صحرا رفتند و در آنجا در حال تناول خرما بودند که امیرالمومنین علی (ع) به شوخی فرمودند: یا فاطمه! به درستی که پیامبر اکرم (ص) مرا از تو بیشتر دوست دارد!
حضرت فاطمه(س) فرمودند: یا علی از تو تعجب می کنم! تو را از من بیشتر دوست دارد؟! و حال آنکه من میوه قلب رسول الله و عضوی از اعضای او و تکه ای از بدن آن حضرتم و من تنها فرزند پیامبر اکرم (ص) هستم.
امیرالمومنین علی(ع) به حضرت فاطمه (س) فرمودند: ای فاطمه اگر از من
شهرستان کاشمر - ترشیز اسپرت
سرپرست هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی خراسان رضوی  از پایان مرحله نهایی مسابقات فوتسال نوجوانان و جوانان روستایی استان خراسان رضوی به میزبانی شهرستان تربت جام و والیبال روستایی استان به میزبانی شهرستان سبزوار خبر داد .

ادامه مطلب
#حدیث_مهدوی
کلام امام زمان(عج)
مِنْ فَضْلِهِ، أنَّ الرَّجُلَ ینْسَی التَّسْبیحَ وَ یدیرُا السَّبْحَةَ، فَیکْتَبُ لَهُ التَّسْبیحُ.
ای شیعه ما 
از فضائل تربت حضرت سیدالشّهداء آن است که چنانچه تسبیح تربت حضرت در دست گرفته شود ثواب تسبیح و ذکر را دارد، گرچه دعایی هم خوانده نشود.
بحار الانوار/ ج53/ ص165
بوی خوش تربت امام حسین علیه السلام (به اعتراف اهل تسنن)
ابن کثیر دمشقی از علمای بزرگ اهل تسنن می‌نویسد:
وذكر هشام بن الكلبی أن الماء لما أجری على قبر الحسین لیمحی أثره نضب الماء بعد أربعین یوما، فجاء أعرابی من بنی أسد فجعل یأخذ قبضة قبضة ویشمها حتى وقع على قبر الحسین فبكى وقال: بأبی أنت وأمی، ما كان أطیبك وأطیب تربتك ثم أنشأ یقول: أرادوا لیخفوا قبره عن عدوه فطیب تراب القبر دل على القبر .
هشام بن الکلبی می‌گوید: چهل روز آب را به سوی قبر [آقا اما
حدیث تاثیر گذار پیامبر در مورد امام حسین (ع)
پیامبر اکرم صلى الله علیه و آله و سلم فرمودند : قالَ رَسُولُ اللّهِ صلّى اللّه علیه و آله : اِنَّ لِقَتْلِ الْحُسَیْنِ علیه السّلام حَرارَةً فى قُلُوبِ الْمُؤ منینَ لا تَبْرَدُ اَبَداً. پیامبر اکرم صلّى اللّه علیه و آله فرمود: براى شهادت حسین علیه السلام، حرارت و گرمایى در دلهاى مؤ منان است که هرگز سرد و خاموش نمى شود.منبع : کتاب جامع احادیث الشیعه ، ج 12، ص 556 
***********************
زرشان سایتی است که که کشاورزهای زعفران را به مردم وصل می کند. از آنجایی که خود ما اصالتا اهل تربت حیدریه مشهد هستیم (تربت حیدریه بیشترین تولید زعفران در ایران را دارد) به راحتی توانستیم با کشاورزهای منطقه این کار را شروع کنیم و سعی کنیم که آنها را به مردم وصل کنیم.
زرشان به این صورت باعث افزایش درامد کشاورزان و سلامتی بیشتر مردم می شود. اگر شما در گوگلسایت هایی که خرید و فروش زعفران انجام می دهند، جستجویی را انجام دهید، احتمالا فرق زرشان با بق
دست هایت،بوی یاس و بوی گندم می دهد؛بوی نان گرم، بوی تفاهم می دهد؛بر سپهر بی کران روی تو،بادهای صبا برموی تو؛چشم هایت، یک غزال بی صدا،ابر و باران و شبی بی انتها؛لب به لب،چون می گذاری برصدا،نغمه ها، پیدا شود با‌ هر ندا؛تو نباشی شعر من عصیان کند؛این دلم، با حسرتت، طوفان کند.
شاعر: اکرم (قلمدون)
اکرم  
@author_aa
!
وَأَنذِرْ عَشِیرَتَکَ الْأَقْرَبِینَ
و خویشان نزدیکت را بیم ده.
 
 
وقتی این آیه شریفه نازل شد رسول اکرم به علی(ع) فرمود غذایی ترتیب بده و بنی هاشم و بنی عبد المطّلب را دعوت کن. علی (ع) هم غذایی از گوشت درست کرد و مقداری شیر نیز تهیه کرد که آنها بعد از غذا خوردند. پیغمبر اکرم اعلام دعوت کرد و فرمود من پیغمبر خدا هستم و از جانب خدا مبعوثم. من مأمورم که ابتدا شما را دعوت کنم و اگر سخن مرا بپذیرید سعادت دنیا و آخرت نصیب شما خواهد شد. ابو لهب که ع
عملی برای قطع باران :
مرحوم آیت الله ، که نماینده ولی فقیه در استان مازندران بودند ؛ در صبح روز سفر مقام معظم رهبری به مازندران  ، دیدند باران شدیدی شروع به بارش کرد. ایشان نگران حضور مردم برای استقبال از رهبر معظم شدند، کمی خاک تربت حضرت سیدالشهداء (علیه السلام) را به نیت قطع باران به طرف آسمان پرتاب کردند؛ به برکت خاک تربت، باران قطع شد.  بعد از  مراسم استقبال، رهبر معظم بدون اینکه آیت الله حرفی زده باشند فرمودند: برای قطع بار
به گزارش روابط عمومی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان شهرستان تربت حیدریه، مراسم اختتامیه جشنواره مدرسه انقلاب با حضور آقای تاریخی(دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان کشور)، جمعی از مسئولین اتحادیه استان و همچنین بیش از ۳۰۰ نفر از دانش آموزان فعال عضو انجمن های اسلامی در محل تالار اندیشه شهرستان تربت حیدریه در روز سه شنبه ۱۴ اسفندماه ۱۳۹۷ برگزار گردید.
برای دیدن تصاویر بیشتر به بخش " ادامه مطلب " مراجعه کنید

ادامه مطلب
بغضم به غرورم میچربید امشب.
همه راه ها را نیمه تمام گذاشتم و رسیدم به تو.
دستم بی اختیار شماره ات را میگرفت و دهانم بی اختیار چرخید به "میخوام باهات حرف بزنم!فقط حرف!میشه؟".و سکوت تو.
اتو تقصیری نداری.حق داری دنیایی داشته باشی که من تویش جایی ندارم‌‌.
سجاده پهن میکنم وسط اتاق .تربت حسین ع توی مشتم میگیرم و بو میکنم.بو میکنم و اشک میریزم و میدانم .میدانم تمام داراییم همین است.
میدانم سکوتت یعنی قطع کن.میدانم یعنی حوصله ام را نداری .م
بنا به گزارش روابط عمومی هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی استان
خراسان رضوی؛ مرحله نهایی مسابقات والیبال  نوجونان و جوانان پسر روستایی استان خراسان رضوی
به میزبانی شهرستان تربت جام با حضور تیم های فوتسال از شهرستان های سبزوار - تربت جام - سرخس - جغتای - چناران و میان جلگه  در تاریخ پنجشنبه 5 اردیبهشت
ماه 98 درشهرستان سبزوار  برگزارمی شود .
کمیته والیبال هیات روستایی و بومی محلی خراسان رضوی
شخصی (یهودی ) آمد خدمت رسول اکرم (ص ) و مدعی شد که من از شما طلبکار هستم و الان در همین کوچه هم بایستی طلب مرا بدهید.
پیامبر فرمودند: اولا که شما از من طلبکار نیستید، ثانیا اجازه بدهید که من بروم منزل و پول برای شما بیاورم. پول همراه من در حال حاضر نیست.
مرد یهودی گفت: یک قدم نمی گذارم از اینجا بردارید.
ادامه مطلب
سیرجان 09335738303 شماره دعانویس در شهرکرد 09335738303 شماره
دعانویس در مرودشت 09335738303 شماره دعانویس در بندر ماهشهر 09335738303 شماره
دعانویس در تربت حیدریه 09335738303 شماره دعانویس در خرمشهر 09335738303 شماره
دعانویس در تربت جام 09335738303 شماره دعانویس در شوش 09335738303 شماره دعانویس
در قشم 09335738303 شماره دعانویس در آشخانه 09335738303 شماره دعانویس در ماکو 09335738303
شماره دعانویس در نجف آباد 09335738303 شماره دعانویس در فردیس 09335738303 شماره
دعانویس در ایلام 09335738303 شماره دعانویس در دهلران
سیرجان 09335738303 شماره دعانویس در شهرکرد 09335738303 شماره
دعانویس در مرودشت 09335738303 شماره دعانویس در بندر ماهشهر 09335738303 شماره
دعانویس در تربت حیدریه 09335738303 شماره دعانویس در خرمشهر 09335738303 شماره
دعانویس در تربت جام 09335738303 شماره دعانویس در شوش 09335738303 شماره دعانویس
در قشم 09335738303 شماره دعانویس در آشخانه 09335738303 شماره دعانویس در ماکو 09335738303
شماره دعانویس در نجف آباد 09335738303 شماره دعانویس در فردیس 09335738303 شماره
دعانویس در ایلام 09335738303 شماره دعانویس در دهلران
سیرجان 09335738303 شماره دعانویس در شهرکرد 09335738303 شماره
دعانویس در مرودشت 09335738303 شماره دعانویس در بندر ماهشهر 09335738303 شماره
دعانویس در تربت حیدریه 09335738303 شماره دعانویس در خرمشهر 09335738303 شماره
دعانویس در تربت جام 09335738303 شماره دعانویس در شوش 09335738303 شماره دعانویس
در قشم 09335738303 شماره دعانویس در آشخانه 09335738303 شماره دعانویس در ماکو 09335738303
شماره دعانویس در نجف آباد 09335738303 شماره دعانویس در فردیس 09335738303 شماره
دعانویس در ایلام 09335738303 شماره دعانویس در دهلران
سیرجان 09335738303 شماره دعانویس در شهرکرد 09335738303 شماره
دعانویس در مرودشت 09335738303 شماره دعانویس در بندر ماهشهر 09335738303 شماره
دعانویس در تربت حیدریه 09335738303 شماره دعانویس در خرمشهر 09335738303 شماره
دعانویس در تربت جام 09335738303 شماره دعانویس در شوش 09335738303 شماره دعانویس
در قشم 09335738303 شماره دعانویس در آشخانه 09335738303 شماره دعانویس در ماکو 09335738303
شماره دعانویس در نجف آباد 09335738303 شماره دعانویس در فردیس 09335738303 شماره
دعانویس در ایلام 09335738303 شماره دعانویس در دهلران
سیرجان 09335738303 شماره دعانویس در شهرکرد 09335738303 شماره
دعانویس در مرودشت 09335738303 شماره دعانویس در بندر ماهشهر 09335738303 شماره
دعانویس در تربت حیدریه 09335738303 شماره دعانویس در خرمشهر 09335738303 شماره
دعانویس در تربت جام 09335738303 شماره دعانویس در شوش 09335738303 شماره دعانویس
در قشم 09335738303 شماره دعانویس در آشخانه 09335738303 شماره دعانویس در ماکو 09335738303
شماره دعانویس در نجف آباد 09335738303 شماره دعانویس در فردیس 09335738303 شماره
دعانویس در ایلام 09335738303 شماره دعانویس در دهلران
⭐⭐⭐⭐⭐
ویژگی های محصول:
قطع: خشتی
نوع جلد: زرکوب
خرید با تخفیف ویژه کتاب حج به روایت کارت پستال های تاریخی اثر اکرم کریم زاده اصفهانی و دیگران
دسته بندی محصول :
#کتاب_لوازم_تحریر_و_هنر
برای خرید با تخفیف ویژه کتاب حج به روایت کارت پستال های تاریخی اثر اکرم کریم زاده اصفهانی و دیگران یا دیدن جزئیات بیشتر بر روی لینک زیر یا بر روی عنوان محصول کلیک کنید.کتاب حج به روایت کارت پستال های تاریخی اثر اکرم کریم زاده اصفهانی و دیگران
[عکس 320×320]
دیدن
سیرجان 09335738303 شماره دعانویس در شهرکرد 09335738303 شماره
دعانویس در مرودشت 09335738303 شماره دعانویس در بندر ماهشهر 09335738303 شماره
دعانویس در تربت حیدریه 09335738303 شماره دعانویس در خرمشهر 09335738303 شماره
دعانویس در تربت جام 09335738303 شماره دعانویس در شوش 09335738303 شماره دعانویس
در قشم 09335738303 شماره دعانویس در آشخانه 09335738303 شماره دعانویس در ماکو 09335738303
شماره دعانویس در نجف آباد 09335738303 شماره دعانویس در فردیس 09335738303 شماره
دعانویس در ایلام 09335738303 شماره دعانویس در دهلران
 
سروده ای در نقد صائب و وصف شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی
از حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ محمدرضا عصمتی مدیر مدرسه علمیه هراتی تربت حیدریه و امام جمعه شهرستان تربت حیدریه
 
نشانه رفتی ای صیاد، صائب تبریزی بال مرغ عنقاحافظ را نکردی فهم فی الواقع، کلام خواجه ما را
چنین گفتی که بخشیدن، ز جیب خویش می بایدنه چون حافظ که می بخشد سمرقند و بخارا را
مراد خواجه ی شیراز ترک ما سوی الله استنه بخشیدن به خال لب، سمرقند و بخارا را
سمرقند و بخارا مظهرِ شرک
سیرجان 09335738303 شماره دعانویس در شهرکرد 09335738303 شماره
دعانویس در مرودشت 09335738303 شماره دعانویس در بندر ماهشهر 09335738303 شماره
دعانویس در تربت حیدریه 09335738303 شماره دعانویس در خرمشهر 09335738303 شماره
دعانویس در تربت جام 09335738303 شماره دعانویس در شوش 09335738303 شماره دعانویس
در قشم 09335738303 شماره دعانویس در آشخانه 09335738303 شماره دعانویس در ماکو 09335738303
شماره دعانویس در نجف آباد 09335738303 شماره دعانویس در فردیس 09335738303 شماره
دعانویس در ایلام 09335738303 شماره دعانویس در دهلران
برای توسعه کاشت زعفران در ارومیه ، آذربایجان غربی ، ایران ، یک آزمایش کرت خرد شده بر اساس CRBD به مدت دو سال در مزرعه تحقیقاتی دانشگاه ارومیه انجام شد. نانو کودهای (Fe ، P ، K و کودهای نیتروژن (شاهد)) به عنوان توطئه اصلی ، اکوتیپ های زعفران (مشهد ، تربت-حیدریه ، تربت جام ، گناباد ، قائن و بیرجند) به عنوان نمونه های فرعی و وزن گربه مادر (6 ، 8 ، 10 و 12 g) به عنوان توطئه های فرعی در نظر گرفته شد. در طی دو سال از مطالعه ، نتایج نشان داد که بین سطح نانو کود ، اکوت
تصویری از یک حدیث به زبان عربی و  انگلیسی از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله درباره حضرت زهرا سلام الله، امام علی،امام حسن و امام حسین علیهم السلام آماده شده است. در این تصویر، از منابع اهل سنت برای این حدیث استفاده شده است.
ادامه مطلب
جشن میلاد حضرت نبي اکرم و امام جعفر صادق (ع) با حضور مردم شریف مهرگان قزوین همراه با سخنرانی و مداحی و هم خوانی نو گلان کلاس قرآن مسجد برگذار گردید 
 
 
 
مراسم جشن ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع) در مسجد  امیر المومنین (ع)
با حضور مردم شریف مهرگان همراه با مولودی خوانی و سخنرانی و پذیرایی برگزار گردید
 
 
#دوستان عزیزی که نماز و روزه و ختم قرآن قضای اموات(ره) برگردنشان میباشد می توانند با مراجعه به منوهای بالای صفحه وبلاگ وارد گزینه نماز و روزه استیجاری شوند واین دین بزرگ را از خود ساقط کنند  /\   /\
 
#حدیث_مهدوی 
پیامبر اکرم(ص)
و منا مهدی هذه الامة، له غیبته موسی و بهاء عیسی و حلم داوود و صبر ایوب .
مهدی این امت از ماست، که غیبت موسی، عظمت عیسی، بردباری داود، و شکیبائی ایوب را یک جا دارد .
کفایت الاثر/ ص43
 اکرم خانم امروز یه مقدار خرید کرده بود. زنبيلش سنگین بود و با زحمت اونو می برد. احمد داشت تو کوچه بازی می کرد. اکرم خانم رو دید که داره چقدر اذیت می شه. سریع دوید سمت اکرم خانم وگفت:
سلام اکرم خانم ،اجازه بدین من اینو تا خونه براتون میارم. اکرم خانم گفت: سلام به روی ماهت، خدا خیرت بده پسر مهربونم. ان شا الله دست به خاک بزنی طلا بشه. بگیر مادر که از نفس افتادم. احمد هم زنبيل رو گرفت و تا خونه اکرم خانم برد. اکرم خانم باز ازش تشکر کرد و یه دونه شکلات
سیرجان 09335738303 شماره دعانویس در شهرکرد 09335738303 شماره
دعانویس در مرودشت 09335738303 شماره دعانویس در بندر ماهشهر 09335738303 شماره
دعانویس در تربت حیدریه 09335738303 شماره دعانویس در خرمشهر 09335738303 شماره
دعانویس در تربت جام 09335738303 شماره دعانویس در شوش 09335738303 شماره دعانویس
در قشم 09335738303 شماره دعانویس در آشخانه 09335738303 شماره دعانویس در ماکو 09335738303
شماره دعانویس در نجف آباد 09335738303 شماره دعانویس در فردیس 09335738303 شماره
دعانویس در ایلام 09335738303 شماره دعانویس در دهلران
قال رسول الله - صلّی الله علیه و آله - : 
پیامبر اکرم - صلّی الله علیه و آله - فرمود: ای سلمان بر تو باد تلاوت قرآن، به درستی که تلاوت قرآن کفاره است برای گناهان و حجاب از آتش و امان از عذاب است و برای کسی که قرآن می خواند به ازای هر آیه ثواب صد شهید نوشته می شود. بحار الأنوار، ج ۹۲، ص ۱۷»
قال رسول الله - صلّی الله علیه و آله - :   پیامبر اکرم - صلّی الله علیه و آله - فرمود: کسی که ده آیه در یک شب بخواند، نوشته نمی شود از غافلین و هر کس پنجاه آیه بخواند د
علیرضا پارچه ی سبز تا شده ایی را که درون پلاستیک کوچکی بود، به فهیمه که برای آماده شدن و تعویض لباس می رفت، داد و دستش را به آرامی پشت فهمیه گذاشت و گفت: " فهیم جان اینو همراه خودت داشته باش. بهت آرامش میده و یادت هم باشه که به محض به دنیا اومدن بچه، کمی از این تربت رو در  دهانش بزاری. کام برداشتن با تربت آقا، آثار روحی و معنوی زیادی برای بچه داره."
                                         
فهیمه که اولین تجربه ی وضع حملش را می گذراند و از وقتی
بسم الله الرحمن الرحیم . کاربرگ ویژه شهادت پیامبر اکرم (صل الله علیه و آل وسلم)
مراسم سوگواری پیامبر اکرم(ص) و امام مجتبی(ع) با حضور مددجویان کمیته امداد آب پخش برگزار شد.
به گزارش سفیر جنوب؛رئیس کمیته امداد آب پخش اظهار داشت:در بیست و هشتمین روز از ماه عظیم صفر مصادف با رحلت فخر کائنات حضرت نبي اکرم ص و شهادت فرزند بزرگوارش حضرت امام حسن مجتبی مراسم روضه خوانی و مداحی با حضور چشم گیر مددجویان معزز تحت حمایت برگزار شد
رمضان غلامی افزود: سخنران مجلس,پیرامون فضائل و حسن خلق پیامبر و سجایای باارزش,کریم اهل مطالب ارزشمندی
مردی به پیامبر اکرم(ص) گفت :
مرا از اخلاق نیکو(و یا نیکوترین اخلاقها) خبر دهید.
حضرت محمد(ص) فرمودند :
بخشیدن کسی که به تو ستم کرده است ؛
ایجاد رابطه با کسی که با تو قطع رابطه کرده است ؛
دادن کمک به کسی که تو را محروم کرده است ؛
و گفتن کلام حق ، گرچه علیه تو باشد.
_پرسشهای مردم و پاسخهای رسول اکرم(ص)
☆&☆&☆ مبعث مبارک☆&☆&☆
مردی به پیامبر اکرم(ص) گفت :
مرا از اخلاق نیکو(و یا نیکوترین اخلاقها) خبر دهید.
حضرت محمد(ص) فرمودند :
بخشیدن کسی که به تو ستم کرده است ؛
ایجاد رابطه با کسی که با تو قطع رابطه کرده است ؛
دادن کمک به کسی که تو را محروم کرده است ؛
و گفتن کلام حق ، گرچه علیه تو باشد.
_پرسشهای مردم و پاسخهای رسول اکرم(ص)
☆&☆&☆ مبعث مبارک☆&☆&☆
 
▪️رحلت نبي اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت حضرت امام رضا (ع) تسلیت باد
✨خدایا.به حرمت این شب معنوی✨دوای درد همـهدردمندان باش✨پنـاه همـه بی کسان باشگره از مشکلات✨همه باز کنای مهـربان.✨دستی که به سوی توبلند شد خالی برنگردان
"شبتون پر از نگاه خداوند"
 
 
گِلمان ساخته از تربت بُستانت شد
 
گِلمان ساخته از تربت بُستانت شد
روحمان خلق ز انوار فروزانت شد
عقل می خواست تقابل بکند با عشقت
بی خبر از همه جا آمد و حیرانت شد
مستی از رو به روی مجلس روضه که گذشت
عاقل از مستی جانانه ی مستانت شد
یوسف گمشده پیدا شد و از مصر شبی
به حرم آمد و آواره ی کنعانت شد
قبل از آنی که به میّت بدهد جان عیسی
دست بر سینه نشست ، طفل دبستانت شد
و سلیمان نبي مُلک خودش را بخشید
آمد و کنج حرم نوکر دکّانت شد
شیخِ قاضی ز کرامات تو شد صاحب
پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله فرمودند:اِن اکرم العباد الی الله بعد الانبياء العلماء ثم حملة القرآن یخرجون من الدنیا کما یخرج الانبياء و یون من قبورهم مع الانبياء . .همانا گرامی ترین مردم در نزد پروردگار بعد از پیامبران، علماء و سپس حاملان قرآن هستند، آنها خارج می شوند از دنیا همان گونه که انبياء خارج می شوند و برانگیخته می شوند از قبور همراه انبياء و می گذرند از صراط با انبياء و می گیرند ثواب و پاداش انبياء را پس چه خوب پاداشی است برا
برای  لیلی شدن 
پیش از انکه مجنون بخواهی 
باید حال عشق داشته باشی 
میدانی چه طور ؟
برو و در خاک های عاشقان 
با مجنون های بی سر و نشان 
نفس بکش
کجاست خاک عاشقان ؟
خاک عشق 
همان جایی است 
که پروانه ها 
بر روی مجنون های شلمچه و طلائیه 
تربت کربلا 
میسازند . 
لیلی 
در امواج پر خروش اروند
در نیزار های گرم هور 
در سنگریزه های دوکوهه
بر روی رمل های بی تاب و بی قرار فکه
فقط 
نشان 
عشق 
را می جوید  
اری 
لیلی 
با هر
یا فاطمه
یا علی 
یا حسین
دوباره 
جان
ناوگان حمل‌ونقل اینترنتی اسنپ همچنان در حال گسترش کار خود است و طبق آخرین خبرها فعالیتش را در شهرهای کاشمر و گنبد کاووس هم آغاز کرده است.
آنطور که روابط عمومی اسنپ خبر می‌دهد، با اضافه شدن کاشمر به فهرست شهرهای فعال در استان خراسان رضوی، شهروندان ۱۲شهر، چناران، سبزوار، شاندیز، طرقبه، طوس، گلبهار، مشهد، نیشابور، تربت جام، تربت حیدریه، قوچان و کاشمر در این استان می‌توانند از خدمات اسنپ در شهر خود استفاده کنند. همچنین علاوه بر شهر گرگان،
روزچهارشنبه 29 آبان در گار شهدای امامزاده سید محمد خمینی شهر در جوار تربت پاک شهیده مراسمی برگزار میشود از تمامی دوستان و آشنایان دعوت میکنیم دراین مجلس حضور پیداکنند. لازم بذکر هست مجلس از ساعت 2 الی 4 بعدازظهر برپاست.
علیرضا پارچه ی سبز تا شده ایی را که درون پلاستیک کوچکی بود، به فهیمه که برای آماده شدن و تعویض لباس می رفت، داد و دستش را به آرامی پشت فهمیه گذاشت و گفت: " فهیم جان اینو همراه خودت داشته باش. بهت آرامش میده و یادت هم باشه که به محض به دنیا اومدن بچه، کمی از این تربت رو در  دهانش بزاری. کام برداشتن با تربت آقا، آثار روحی و معنوی زیادی برای بچه داره."
                                         
فهیمه که اولین تجربه ی وضع حملش را می گذراند و از وقتی
در روایتی آمده است که پیغمبر اکرم(ص) به حضرت علی(ع) فرمود: بنویس! حضرت فرمود: چه بنویسم؟ پیغمبر اکرم(ص) فرمود: بنویس: بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ، الْإِیمَانُ مَا وَقَرَ فِی الْقُلُوبِ وَ صَدَّقَتْهُ الْأَعْمَالُ». جایگاه ایمان در قلب است و اعمال بیرونی، آن را تصدیق می کند. پس ایمان جزء واردات قلبی است و تا در دل نرود، ایمان نیست. از امام هشتم(ع) روایت است که فرمود: الْإِیمَانُ عَقْدٌ بِالْقَلْبِ». حضرت نفرمود: دَرکٌ بِالعَقْل»،
    باربری مشهد یکی از شرکتهای قدیمی در صنعت حمل و نقل است که حمل بار از مشهد به تربت جام را با قیمتهای استثنایی و خدمات ویژه به انجام می رساند. حمل بار از مشهد به دیگر شهرهای کشور و همچنین حمل بار درون شهری در مشهد از جمله خدمات باربری مشهد به شمار می اید.
حمل بار از مشهد به تربت جام یکی از مسیرهای مهم در صنعت حمل و نقل شرق کشور محسوب می شود که باربری مشهد این مسیر را کاملا تحت پوشش خود گرفته و انواع بار و اثاثیه منزل و کالای اداری را از مشهد به ت
و سُئِلَ اَلصَّادِقُ عَلَیْهِ اَلسَّلاَمُ لِمَ أَیْتَمَ اَللَّهُ نَبِیَّهُ مُحَمَّداً صَلَّى اَللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ قَالَ لِئَلاَّ یَکُونَ لِأَحَدٍ عَلَیْهِ طَاعَةٌ»♦️از امام صادق علیه السلام پرسیدند: چرا خداوند پیامبر اکرم (ص) را یتیم کرد؟ایشان فرمودند: به این دلیل که اطاعت هیچ کس بر گردن او نباشد.♦️در روایت دیگری نسبت به همین پرسش می فرمایند: لئلا ی لمخلوق علیه حق»یعنی به این دلیل که هیچ مخلوقی حقی بر پیامبر اکرم(ص) نداشت
حکایت
شخصی به مدینه آمده بود و ادعا داشت حضرت رسول اکرم(ص) را در خواب دیده است.به او گفتند به چهره حاضران در مسجد بنگر و بگو حضرت به کدام یک از اینان شباهت داشت؟
وی با دقت به چهره نمازگزاران نگریست و انگشت اشاره اش را به سمت جوانی که در صف آخر ایستاده بود گرفت.
همه سرها به عقب برگشت او کسی نبود جز حضرت علی اکبر علیه السلام.همه دعوی او را تصدیق کردند.
ای آنکه قبرت بی چراغ و سایبان استروضه نمی خواهی؛ مزارت روضه خوان استگلدسته ات سنگی ست، روی تربت توگنبد نداری.گنبد تو آسمان است
شهادت جانگداز بنیان‌گذار نهضت علمی علوی و شکافنده علوم الهی، حضرت امام محمد باقر علیه‌السلام تسلیت باد. 
سروده های تربتی همه نوع محتوا رو شامل میشن ولی من میخوام اینجا به در مورد محتوای اخلاقی اونا براتون میگم 
بزرگان وعارفان و مشایخ تربت جام مفاهیم بلند اخلاقی خودشون یا اداب نیکوی اجتماعی رو تویه شعر سرایی بیان میکردن؛ مثلا سفارش به دینداری :
(( برادر رسم دینی را به جا کن         نماز و روزه وذکر خدا کن 
   اگر مایی که جنت را ببینی           به ناموسای مردم کم نگاه کن ))
یا مثلا  سفارش به توکل خالصانه :
(( نمک با دانه فلفل مزن یار            سخن در پیش
نام:محسن ابراهیم زاده
تاریخ تولد:17 شهریور 1366
محل تولد:تربت حیدریه
سبک : پاپ
پیشه:خواننده و آهنگساز
سال های فعالیت:1389-اکنون

------------------------------------------
زندگینامه محسن ابراهیم زاده
محسن ابراهیم زاده 17 شهریور سال 1366 در تربت حیدریه متولد شد. مدتی در کرج ساکن بود ولی در حال حاضر ساکن قلعه حسن خان (شهر قدس) می باشد، اولین بار بطور جدی صدایش در تیتراژ برنامه مهتاب از شبکه تهران شنیده شد، او در سال 96 برای برنامه مهتاب شبکه تهران تیتراژ ویدیویی خواند که ب
در کلام علماء اعلام و سلّاک الى اللّه الهادى دارد که اعلى و اکرم اوراد مر راهرو را کلمه طاهر و مطهّر لا اله الا اللّه و درود مروّح و معطّر اللهمّ صلّ على محمّد و آل محمّد آمد.
 
 
نامه‏ ها برنامه‏ ها، علامه حسن زاده آملی ص: 20
راه اندازی فست فود در تربت جام : چند سالی است که شاهد رونق روزافزون فست فود ها هستیم. تا جایی که در قرن حاضر راه اندازی فست فود و کسب و کار های مربوط به این حوزه جزء مشاغل پر درآمد و پر سود محسوب می شوند. از این رو راه اندازی فست فود در هر ابعاد و سبکی مورد اسقبال افراد زیادی قرار گرفته است. تربت جام نیز یکی از شهر های پرتردد ایران است که سالانه توریست ها و مسافران بسیاری را میزبانی می کند. راه اندازی فست فود در تربت جام را می توان یکی از سرمایه گذا
#حدیث_مهدوی
پیامبر اکرم(ص)
لو لم یبق من الدنیا الا یوم واحد، لطول الله ذلک الیوم حتی یبعث رجلا من ولدی، اسمه اسمی .
اگر از عمر دنیا به جز یک روز باقی نباشد، خداوند آن روز را طولانی سازد و مردی ازتبار من و هم نام با من برمی انگیزاند .سلمان پرسید: از کدامین فرزندت، ای رسول خدا؟ فرمود:  از این پسرم . و با دست مبارکش به شانه ی امام حسین علیه‌السلام زد.
ذخائر العقبی/ ص136
سیرجان 09120539720 شماره دعانویس در شهرکرد 09120539720 شماره دعانویس در مرودشت 09120539720 شماره دعانویس در بندر ماهشهر 09120539720 شماره دعانویس در تربت حیدریه 09120539720 شماره دعانویس در خرمشهر 09120539720 شماره دعانویس در تربت جام 09120539720 شماره دعانویس در شوش 09120539720 شماره دعانویس در قشم 09120539720 شماره دعانویس در آشخانه 09120539720 شماره دعانویس در ماکو 09120539720 شماره دعانویس در نجف آباد 09120539720 شماره دعانویس در فردیس 09120539720 شماره دعانویس در ایلام 09120539720 شماره دعانویس در دهلران
سیرجان 09120539720 شماره دعانویس در شهرکرد 09120539720 شماره دعانویس در مرودشت 09120539720 شماره دعانویس در بندر ماهشهر 09120539720 شماره دعانویس در تربت حیدریه 09120539720 شماره دعانویس در خرمشهر 09120539720 شماره دعانویس در تربت جام 09120539720 شماره دعانویس در شوش 09120539720 شماره دعانویس در قشم 09120539720 شماره دعانویس در آشخانه 09120539720 شماره دعانویس در ماکو 09120539720 شماره دعانویس در نجف آباد 09120539720 شماره دعانویس در فردیس 09120539720 شماره دعانویس در ایلام 09120539720 شماره دعانویس در دهلران
در این پست از سایت غنی فایل دانلود طرح درس پیش دبستانی با موضوع آشنایی با پیامبر اکرم(ص)و آیه ی محمد رسول الله   را برای شما قرار داده ایم طرح آشنایی با پیامبر اکرم(ص)و آیه ی محمد رسول الله  در قالب فایل ورد word و قابل ویرایش آماده خرید و دانلود می باشد.
در ادامه توضیحات تکمیلی طرح درس آشنایی با پیامبر اکرم را برای شما قرار می دهیم.
 
خرید و دانلود
 
دانلود طرح درس پیش دبستانی با موضوع آشنایی با پیامبر اکرم(ص)و آیه ی محمد رسول الله
شماره پست: ۳۳۰ س
#حدیث_مهدوی
پیامبر اکرم(ص)

در ینابیع المودة ص 440 از موفق بن احمد اخطب خطباء خوارزم نقل می کند که عبدالرحمن بن ابی یعلی از پدرش نقل کرد:  در جنگ خیبر پیغمبر اکرم پرچم را در اختیار علی علیه السلام گذاشت و خداوند بدست او فتح را نصیب مسلمانان کرد سپس در غدیر خم اعلام نمود که علی ولی هر مرد و زن مومن است دنباله حدیث را در فضیلت علی و امام حسن و امام حسین می کشاند تا آنکه می گوید جبرئیل به من خبر داد که به خانواده ام پس از من ستم خواهند کرد و این ستم باق
چهارمین گفتمان دینی کانون در شامگاه 14 بهمن 97 در محل دبیرستان نمونه دولتی حضرت رسول اکرم (ص) طبس برگزار شد. در این برنامه ، حجه الاسلام لشکری از فضلای حوزه علمیه قم پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء با استفاده از شیوه های نوین و جذاب به بیان مطالب معرفتی و اخلاقی پرداخت که مورد استقبال دانش آموزان قرار گرفت. گفتنی است ؛ علاوه بر مدیر کانون و مدیر آموزشگاه ، رئیس اداره تبلیغات اسلامی طبس نیز در این مراسم حضور داشتند.
سیرجان 09120539720 شماره دعانویس در شهرکرد 09120539720 شماره دعانویس در مرودشت 09120539720 شماره دعانویس در بندر ماهشهر 09120539720 شماره دعانویس در تربت حیدریه 09120539720 شماره دعانویس در خرمشهر 09120539720 شماره دعانویس در تربت جام 09120539720 شماره دعانویس در شوش 09120539720 شماره دعانویس در قشم 09120539720 شماره دعانویس در آشخانه 09120539720 شماره دعانویس در ماکو 09120539720 شماره دعانویس در نجف آباد 09120539720 شماره دعانویس در فردیس 09120539720 شماره دعانویس در ایلام 09120539720 شماره دعانویس در دهلران
انجمن هنرهای نمایشی شهرستان تربت حیدریه
با همکاری انجمن هنرهای نمایشی استان خراسان رضوی
و با حمایت شورای اسلامی شهر و شهرداری تربت حیدریه برگزار می کند:
 
پنجمین جشنواره نمایش های کوتاه استان خراسان رضوی
 
شرایط شرکت در جشنواره
‌ 1. متقاضیان از سراسر استان خراسان رضوی، می توانند در این دوره جشنواره شرکت نمایند.
2. مدت زمان اجرای هر نمایش باید حداکثر 25 دقیقه باشد.
3. محدودیتی در استفاده از نمایشنامه های خارجی نیست. اما اولویت انتخاب با نمایشن
#حدیث_مهدوی
پیامبر اکرم(ص)
ی من بعدی اثنا عشر امیرا .
پس از من دوازده امیر خواهد بود .جابر بن سمره می گوید: سپس وجود مقدس خاتم الانبياء صلی الله علیه و آله و سلم چیزی فرمود که من متوجه نشدم. از پشت سری پرسیدم که حضرت چه فرمود؟ فرمود: کلهم من قریش ؛همه ی آنها از قریش است .
سنن ترمذی/ ج4/ ص501
 


سیرجان 09335738303 شماره دعانویس در شهرکرد 09335738303 شماره
دعانویس در مرودشت 09335738303 شماره دعانویس در بندر ماهشهر 09335738303 شماره
دعانویس در تربت حیدریه 09335738303 شماره دعانویس در خرمشهر 09335738303 شماره
دعانویس در تربت جام 09335738303 شماره دعانویس در شوش 09335738303 شماره دعانویس
در قشم 09335738303 شماره دعانویس در آشخانه 09335738303 شماره دعانویس در ماکو 09335738303
شماره دعانویس در نجف آباد 09335738303 شماره دعانویس در فردیس 09335738303 شماره
دعانویس در ایلام 09335738303 شماره دعانویس در دهل
درباره ارزش "شیر" و سودمندی های متنوع و متعدد آن و سهم موثری که در سلامت و تامین تغذیه انسان دارد، روایات زیادی از معصومین (ع) وارد شده است و از آنجا که انبيا و ائمه اطهار الگوی عملی برای همه انسان‌ها هستند باید سبک زندگی خود را بر اساس گفته‌های آنان اصلاح کنیم تا سلامت جسمی و روحی ما تضمین شده و بیماری‌ها از بدنمان دور شوند.
پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند: "خداوند برای هر دردی که فرستاده، درمانی قرار داده است و شیر گاو، درمان همه دردها است."
2) پیا
به گزارش روابط عمومی مخابرات کاشمر با تلاش  مخابرات شهرستان کاشمر سایتbtsهمراه اول با پشتیبانی باند 2gو4gروستای فرگ جهت پوشش و تامین ارتباط روستاهای منطقه و محور کاشمر به تربت حیدریه راه اندازی و مورد بهره برداری قرار گرفت و با استعانت از خداوند منان در هفته اتی2gو4g در سایت btsهمراه اول بهاریه نیز راه اندازی خواهد گردید .
دانلود مقاله مکارم اخلاقی پیامبر اکرم
دسته: معارف اسلامی
فرمت فایل: doc
تعداد صفحات فایل: 19
حجم فایل: 188 کیلو بایت
مقاله ای جهت دروس عمومی رشته های دانشگاهی با عنوان مکارم اخلاقی پیامبر اکرم که دارای روایات و سیره آن بزرگوار می باشد فهرستخوش اخلاقی خیرخواهیمردم داریوفای به عهدامانت داریراست گوییبخششسپاس گزاریدوست یابی و دوست داریخشنود کردن مردممیهمان نوازیخطاپوشیبی تکلفی
توضیحات بیشتر و دانلود فایل
مشاور پرورش شترمرغ
 
بررسی اثر تاریخ کاشت و رقم بر عملکرد و کیفیت ذرت علوفه ای
نویسندگان

جواد بزرگمهر  1 
 
حسین نستری نصرآبادی  2

1 دانشگاه جامع علمی کاربردی تربت جام
2 دانشگاه پیام نور تربت جام
 10.22092/AJ.2014.101830
چکیده
تولیدکنندگان ذرت علوفه‌ای معتقدند که می‌توان ذرت علوفه‌ای را نسبت به ذرت دانه‌ای دیرتر کاشت، زیرا در برداشت ذرت علوفه‌ای نیاز به رسیدن به مرحله بلوغ دانه نیست. هدف از این تحقیق بررسی ارتباط بین تاریخ کاشت و رقم جهت تعیین ب
در شمال شرق ایران 4 شهر مشهد، سبزوار، تربت حیدریه و بجنورد با قرار گرفتن در نقطه اتصال چندین شاهراه اصلی ارتباطی که شمال و جنوب و غرب و شرق کشور را به یکدیگر متصل کرده اند که امتداد آنان به مرزهای کشور در همسایگی با افغانستان، ترکمنستان و نیز دریاهای آزاد جنوب کشور و دریاچه مازندران در شمال می رسد. 
گفتنی است مشهد مرکز استان خراسان رضوی و بجنورد مرکز استان خراسان شمالی است و ترببت حیدریه و سبزوار هر یک به ترتیب مرکز منطقه خراسان مرکزی و دیگر
رسول اکرم (ص) : بهترین شما کسی است که چهره او در برابر مردم گشاده است.
شرح حدیث خیارکم احاسنکم اخلاقاً، الذین یَألفون و یُؤلفون‌ »
مربوط به حضرت رسول اکرم (ص) ؛ تحف العقول صفحه ۴۵.
بهترین شما، کسانی هستند که برخوردشان با مردم، از همه بهتر است چهره‌ای گشاده دارند که مردم رغبت میکنند با آنان انس و الفت بگیرند معنای روایت، این نیست که اگر کسی پای‌بند عمل به تکلیف شرعی نیست ولی خوش برخورد است بر کسی که وظائف دینی خود را انجام می‌دهد ولی گشاده‌ر
بزرگترین کانال خبری جامعه خاوری ها
در کمال بی طرفی و جهت اطلاع رسانی به قوم عزیز خاوری تقدیم میکند:
معرفی نامزدهای خاوری انتخاباتی مجلس
#دکتر_محمدرضا_باقری
سوابق اجرایی و فعالیتهای ی_اجتماعی:
نامزد #خاوری انتخابات مجلس
از حوزه تربت جام
مدرس دانشگاه
دستیار ویژه و مشاور معاون وزیر آموزش و پرورش
مشاور رییس کمیسیون امنیت ملی
کاندیدای دهمین دوره انتخابات مجلس
مشاور مدیر کل آموزش و پرورش استان
مشاور امور بین الملل معاون فرهنگی دانشگاه ش
سوره‌ی بقره
اشاره
این سوره همه‌اش مدنی است جز یک آیه و آن وَ اتَّقُوا یَوْماً تُرْجَعُونَ فِیهِ إِلَی اللّٰهِ» (بترسید از روزی که همه به سوی خدا باز می‌گردید) که در منی، سال حجةالوداع نازل شد.
عدد آیاتش دویست و هشتاد و شش است بنا بر عدد کوفی که از علی علیه‌السلام نقل شده است و دویست و هشتاد و هفت بنا بر عدد بصری و دویست و هشتاد و پنج در عدد حجازی و دویست و هشتاد و چهار بنا بر عدد شامی (که از ذکر موارد اختلاف آن‌ها در این‌جا صرف نظر کرده و بیا
اثبات فضایل و ولایت امیر المومنین علیه السلام :
 
 
در روز غدیر ،این حرکت عظیمی که طبق روایات متواتره ،به وسیله نبي اکرم (ص)انجام شد،دارای ابعاد بود.
 
البته یک بعد،فضیلت امیرالمومنین(ع)بود.
مردم هم می دانستند و از نزدیک این فضایل را در آن بزرگوار مشاهده می کردند
 
پیامبر اکرم (ص) ،و در واقع اراده الهی هم همان فضایل و ارزش ها را معتبر دانست و بر اساس آن ارزش ها ،ولایت و حاکمیت بعد از پیامبر را تعیین کرد.
 
معلوم شد آن کسی می تواند در مرتبه حکومت ب
ﺮﺳﺪﻡ: ﺑﻬﺘﺮﻦ ﺭﺍﻩ ﺗﺮﺑﺖ ﺮﺩﻥ ﺴﺖ؟ﻔﺖ : ﻓﺮﺯﻧﺪ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﻣﺜﻞ ﻓﺮﺯﻧﺪ ﻫﻤﺴﺎﻪ ﺑﺰﺭ ﻦ !ﻔﺘﻢ: ﻮﻧﻪ؟ﻔﺖ : ﻭﻗﺘ ﻓﺮﺯﻧﺪ ﻫﻤﺴﺎﻪ ﺩﺭ ﺧﺎﻧﻪ ﺗﻮ ﻣﻬﻤﺎﻥ ﺍﺳﺖ ﺑﻪ ﺍﻭ ﺍﺣﺘﺮﺍﻡ ﻣﺬﺍﺭ،ﺣﺎﻟﺶ ﺭﺍ ﻣﺮﺳ،ﻭﻗﺘ ﺍﺯ ﻣﺪﺭﺳﻪ ﺑﺮﺸﺖ ﺍﺑﺘﺪﺍ ﺳﺮﺍﻍ ﻒ ﻭ ﻧﻤﺮﺍﺕ ﺍﻭ ﻧﻤﺮﻭ،ﺩﺭ ﺭﺍﺑﻄﻪ ﺑﺎ ﻧﻮﻉ ﻏﺬﺍ ﻧﻈﺮﺵ ﺭﺍ ﻣﺮﺳ،ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﺯﻣﺎﻥ ﺧﻮﺍﺑﺪﻥ ﺑﺎ ﺍﻭ ﻣﺸﻮﺭﺕ ﻣﻨ،ﻧﻈﺮ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺧﻠ ﺍﺯ ﻣﻮﺍﻗﻊ ﺟﻮﺎ ﻣﺸﻮ،ﻧﺰﺩ ﺍﻭ ﺑﺎ ﻫﻤﺴﺮﺕ ﺩﻋﻮﺍ ﻧﻤ
#حدیث_مهدوی
امام مهدی از دیدگاه پیامبر اکرم
معاشر الناس! امنوا بالله و رسوله و النور الذی انزل معه من قبل ان نطمس وجوها فنردها علی ادبارها . معاشر الناس! النور من الله عزوجل فی مسلوک ثم فی علی ثم فی النسل منه الی القائم المهدی الذی یأخذ بحق الله و بکل حق هولنا .
رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم در خطبه ی معروف خود در روز غدیر خم در برابر 120 هزار نفر از اصحاب در سرزمین  غدیر خم  می فرماید: ای گروه مردمان! به خدا و رسول خدا و نوری که همراه او نازل ش
 ازآنجایی که خدای متعال رسول اکرم(صلی الله علیه واله و سلم) را به عنوان بهترین و برترین الگویی زیستی و زندگی الهی معرفی می‌فرماید؛ سزاوار است، جویندگان سعادت از این الگوی برتر زندگی به درستی در مسیر کمال و سعادت دنیا و آخرت استفاده نمایند و نیازهای و کاستی های زندگی فردی و اجتماعی خود را با بهره گیری از برترین الگوی زندگی سامان بخشند. در این نوشتار سعی داریم به پنج مورد از مهمترین اصول اخلاقی سیر اجتماعی رسول اکرم (صلی الله علیه واله و س
 ازآنجایی که خدای متعال رسول اکرم(صلی الله علیه واله و سلم) را به عنوان بهترین و برترین الگویی زیستی و زندگی الهی معرفی می‌فرماید؛ سزاوار است، جویندگان سعادت از این الگوی برتر زندگی به درستی در مسیر کمال و سعادت دنیا و آخرت استفاده نمایند و نیازهای و کاستی های زندگی فردی و اجتماعی خود را با بهره گیری از برترین الگوی زندگی سامان بخشند. در این نوشتار سعی داریم به پنج مورد از مهمترین اصول اخلاقی سیر اجتماعی رسول اکرم (صلی الله علیه واله و س
 
ناراحتی های شیطان درباره صدقه
 
 
روزی حضرت رسول اکرم (ع) از شیطان پرسیدند : ای ملعون ! چرا مانع از صدقه دادن می شوی ؟
عرض کرد : ای رسول خدا اگر اره ای بر سرم گذارند و مانند درخت اره ام کنند  برایم راحتر است از تحمل صدقه دادن اشخاص. حضرت فرمود: چرا از صدقه دادن مردم ناراحتی ؟ شیطان گفت : در صدقه پنج خصلت است:۱. مال را زیاد می کند.۲. مریضان را شفا می دهد.۳. بلاها را دفع می کند.۴. صدقه دهندگان به سرعت از پل صراط عبور می کنند.۵. بدون حساب وارد بهشت می شون
حقیقت توسل
بخش چهارم
 
 
4- توسل به دعای صالحان
 قسمت دیگری از توسل آن است که انسان به ادعای فردی مومن متوسل شود و از آن شخص بخواهد که در حق او دعا کنند و وهابیان نیز مانند سایر مسلمانان توسل به ادعای زندگان را مشروع می‌دانند اما آنچه محل نزاع بین وهابیان و سایر مسلمانان است توسل به ادعای شخصی است که در عالم برزخ به سر می‌برد که وقت خابی آنان را شرک یا بدعت می‌دانند
 
اثبات مشروعیت توسّل به دعای پیامبر صلی الله در برزخ:
قرآن کریم در آیه ۶۴ سوره
خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به بهانه چاپ تازه‌ترین رمان خانم اکرم پدارم نیا با ایشان مصاحبه‌ای داشته‌اند که خواندن آن را برای دوستداران ادبیات داستانی لازم می‌دانم. نکاتی در این گفتگو هست که لازم است خیلی از ما به آن توجه کنیم. چه کسی که می‌نویسد و چه کسی که می‌خواند. چه آنکه به کتاب گرایش دارد به هر حال به درد اندیشیدن دچار است و آدم متفکر باید از کلیشه‌ها و تفکرات تکراری برهد! مصاحبه را با دقت بخوانیم. 

ستاره گویی همان پرسش فوکو را مطرح
خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به بهانه چاپ تازه‌ترین رمان خانم اکرم پدارم نیا با ایشان مصاحبه‌ای داشته‌اند که خواندن آن را برای دوستداران ادبیات داستانی لازم می‌دانم. نکاتی در این گفتگو هست که لازم است خیلی از ما به آن توجه کنیم. چه کسی که می‌نویسد و چه کسی که می‌خواند. چه آنکه به کتاب گرایش دارد به هر حال به درد اندیشیدن دچار است و آدم متفکر باید از کلیشه‌ها و تفکرات تکراری برهد! مصاحبه را با دقت بخوانیم. 

ستاره گویی همان پرسش فوکو را مطرح
بسم الله الرحمن الرحیم نظریات شخصی است عظمت شب
قدر- جریان شب قدر را بهخواست پیامبر اکرم صلواته اله علیه  واله والسلم بوجود امد که بعدشرح خواهم
داد-دونظر است  که  ارزش ان بخاطر ذکر الهی – دوم استغفار از
گناهان  وجه غالب ذکر الهی است وسپس احیا
وبعد غفران وسپس برکت خواستن- تنها شبی است کل خیره میتواندبرفردی  نازل شود وباری  معصومین صلواته الله علیهم اجمعین سرنوشت بشریت
در دوگر سعددا-و- اشقیا- یعنی خوبان وبدان مشخص میشود وتمام گناهان فردی امر
 
 

وقتی مکه در سال هشتم هجری به دست مسلمین فتح شد، رسول اکرم صلی الله علیه و آله دستور عفو همگانی صادر کردند. اما فرمودند عبدالله(برادر رضاعی عثمان) را هرجا گیر آوردید بکشید حتی اگر خود را به پرده ی کعبه چسبانده باشد.این شخص ابتدا مسلمان بود ولی بعد مرتد شد و به مکه فرار کرد و شروع کرد به خدا و پیامبرش دروغ بستن.وقتی عبدالله دستور قتلش را شنید به برادرش عثمان پناه برد و از او خواست که نزد رسول خدا واسطه شود تا او را نکشند.عثمان برادر را برداشت
                                      لا اله الا الله سبحان الملک الملک
بسم الله الرحمن الرحیم
ربنا انک تعلم ما تخفی و ما یعلن و ما یخفی علی الله من شی وفی الارض و لا فی السماء رب اجعلنی
مقیم الصلواة و من ذریتی ربنا و تقبل دعاء انما امره اذا اراد شیئا ان یقول له کن فی
پیامبراکرم(ص)میفرمایند:
"چه خوب فرزندانۍ هستند دختران، هرڪس یڪی ازآنہا را داشته باشدخداوند آن
دختر رابراے او مانعی دربرابر آتش دوزخ قرار مۍدهد. هر کس دو تا داشته
باشد، خداوند به خاطر آنان، او را وارد بهشت می سازد و اگر سه دختر (یا
خواهر) داشته باشد، جهاد و صدقه از او بر می دارد.پیامبر
اکرم(ص) فرمودند: "هر خانه‌ای ڪه در آن دختر باشد، هر روز بر آن خانه
دوازده برڪت و رحمت از آسمان نازل مۍ شود و زیارت فرشتگان از این خانه قطع
نمۍگردد و فرشته‏ ها
#حدیث_مهدوی 
پیامبر اکرم(ص)
در ینابیع المودة ص 440 از موفق بن احمد اخطب خطباء خوارزم نقل می کند که عبدالرحمن بن ابی یعلی از پدرش نقل کرد:  در جنگ خیبر پیغمبر اکرم پرچم را در اختیار علی علیه السلام گذاشت و خداوند بدست او فتح را نصیب مسلمانان کرد سپس در غدیر خم اعلام نمود که علی ولی هر مرد و زن مومن است دنباله حدیث را در فضیلت علی و امام حسن و امام حسین می کشاند تا آنکه می گوید جبرئیل به من خبر داد که به خانواده ام پس از من ستم خواهند کرد و این ستم باق
♦️ کدام شهرهای خراسان رضوی به کرونا مبتلا شده اند؟
دبیر کمیته مراقبت و درمان کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیشترین تعداد مبتلایان به ویروس کرونا مربوط به دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ۸۹ نفر است و پس از آن نیشابور ۴۳ مورد مبتلا را دارد.
علی‌اصغر انجیدنی گفت: در حال حاضر تمامی دانشکده و دانشگاه‌های علوم پزشکی مستقر در استان خراسان رضوی حداقل یک مورد ابتلا به ویروس کووید۱۹ را دارند. دبیر کمیته مراقبت و درمان کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشه
احکام و اداب پیش از سفر به کربلا
این نکات برای تمام کسانی که به تور کربلا میخواهند بروند مهم است.
رعایت این عوامل قبل از سفر و هنگام سفر مستحب است:
1- سعی کنید برای این سفر از خدا بخواهید خیر و خوبی را همراه شما کند.
2- طلبیدن حلال کردن از دوستان یا آشنایان که چه بهتر است هنگامی که به سفر کربلا می روید همه کسانی که باآن ها آشناییت دارین از شما راضی باشند.
3- چون در سفر کردن ممکن است حادثه پیش بیاید بهتر است، وصیت خود را بنویسید.(بیشتر برای امور واجب)
                                  
                                                                          دلم به یاد تو امشب لبالب از شور است                                                                      تو کیستی که حریمت چو کعبه مشهور است؟                                                                                                        رحلت پیامبر اکرم (ص)                                                        
حاج آقا مقید بودند که پیش از تحویل سال 365 مرتبه دعای یا مقلب القلوب را بخوانند .از یک ساعت و نیم قبل از تحویل سال شروع میکردندتا قبل از تحویل سال تمام شود .
بعد هم مقید بودند اولین چیزی که در ابتدای سال جدید می خوردند مقداری از تربت سیدالشهدا علیه السلام باشد.
برگی از خاطرات حاج آقا مجتبی تهرانی از کتاب زندگینامه ی ایشان
راوی: حجه الاسلام حسین تهرانی (فرزند معظم له)
بسم الله الرحمن الرحیم . ویژه شهادت پیامبر اکرم (صل الله علیه و آل وسلم) اطلاعاتی درمورد مسجدالنبي در مدینه
جشن *هفته وحدت* میلادپیامبر اکرم و امام جعفر صادق علیهما السلام  در مسجد امام حسن مجتبی علیه السلام دهستان برنطین برگزار شد.
این جشن با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین رنجبری، و با مداحی آقای فدائیان ، برگزاری مسابقات و اجرای زیبای گروه سرود
ابن اهرا و گروه سرود نوجوانان ،  قرعه کشی بین شرکت کنندگان و اهدای جوایز
به اسامی متبرک به نام *محمد* برگزار شد.

ادامه مطلب
پاسخ:آنچه در منابع معتبر تاریخی معروف و مشهور است، این است که سن پیامبر اکرم(ص) ۲۵ سال و سن حضرت خدیجه(س) ۴۰ سال بوده است.ولی از آنجایی که حق هیچگاه مخفی نمانده و نخواهد ماند، در لابلای کلمات مورخین و علما اعترافاتی موجود است، که احتمال تحریف واقعیت خارجی را تقویت می‌نماید.پس از گذشت بیش از نه قرن از منع نقل احادیث، بسیاری از احادیث و حتی اتفاقات تاریخی دچار تحریف و یا تغییر شد و از طرفی چون پیامبر اکرم(ص) چندین زن داشتند، و به اقرار برخی از ا
#خاطرات_شهدا 
ای که بر تربت من می‌گذری، روضه بخوان
یک دوست دیگری هم داشت که به واسطه شهید خلیلی با او آشنا شده بود. همین بنده خدا تعریف می‌کرد: با شهید دهقان امیری در گار شهدا بهشت زهرا(س) قرار داشتیم وقتی رسید، حدود دو ساعت سر مزار رسول حرف زدیم.
بعد سر خاک بقیه شهدا رفتیم و هر شهیدی را که می‌شناخت سر خاکش می‌ایستاد و حدود یک ربع راجع به شهید صحبت می‌کرد، جوری حرف می‌زد و خاطره تعریف می‌کرد که انگار سال ها با آن شهید رفیق بوده است.
گرمای ط
مینی آلبوم قبل بکهیون به نام city lights رکورد پر فروش تربت مینی آلبوم رو زد!
 
و حالا بعد از یک سال دومین مینی آلبوم بکهیون درحال انتشاره و در حال حاضر توی تمام سایت هایی که پیش فروش میشه رتبه اول و دوم رو ماله خودش کرده!
برای جزییات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه فرمایید.
ادامه مطلب
✅قطره ای از دریا
کتاب فضل تو را آب بحر کافى نیست                که تر کنم سر انگشت و صفحه بشمارم
علامه مصباح: 
براى تحقیق این مسأله  [ شناخت فضائل امیرالمؤمنین (ع) ] بهتر است به کلام خود امیرالمؤمنین(علیه السلام) مراجعه کنیم و ببینیم خود آن حضرت درباره خودش چه مى‌گوید؛ چرا که ما معتقدیم این بزرگواران سخنى به گزاف نمى‌گویند.
حضرت در  خطبه قاصعه  مى‌فرماید:
زمانى که من متولد شدم پیامبرصلى الله علیه وآله مرا در آغوش گرفت و به سینه خود چسبانید، غ
امام علی علیه السلام در یک نگاه
وی امیر مؤمنان سرور اوصیاء و به فرمان خدا و تصریح پیامبر اکرم صلّی اللّه علیه و اله و سلم نخستین جانشین رسول خدا صلّی اللّه علیه و اله و سلم است. قرآن کریم به صراحت از عصمت و پیراستگی آن بزرگ مرد از پلیدی ها سخن گفته است.
نبي اکرم صلّی اللّه علیه و اله و سلم به اتفاق او و همسر و فرزندانش با مسیحیان نجران مباهله کرد و آن حضرت را از آن دسته از نزدیکان خود تلقّی نمود که دوستی و محبت آنان واجب به شمار می آید و مکرّر تصر

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها