نتایج جستجو برای عبارت :

نقشه ساخت تانکgo

نقشه سپتیک تانک 20 متر مکعب
سپتیک تانک 20 متر مکعب از جمله انواع سپتیک تانک پلی اتیلن تولید گروه ناب زیست می باشد که در قطر های 2 و 2.5 متر قابل تولید می باشد. کارفرمایان و خریداران محترم می توانند بر حسن نیاز و محل جایگذازی سپتیک تانک نسبت به انتخاب این محصول اقدام نمایند. قیمت سپتیک تانک 20 متر مکعب پلی اتیلن در وهله اول بر اساس وزن پلی اتیلن مصرفی تعیین می گردد. جهت استعلام قیمت سپتیک تانک و دریافت اطلاعات فنی با کارشناسان ناب زیست تماس بگیرید.

نقشه سپتیک تانک 5 متر مکعب
سپتیک تانک پلی اتیلن به ظرفیت 5 متر مکعب تولید گروه صنعتی ناب زیست از مرغوب ترین مواد اولیه موجود درکشور تولید و عرضه می گردد.
سپتیک تانک 5 متر مکعب ناب زیست با طول 3.4 متر و قطر 1.4 متر تولید می شود.
نقشه سپتیک 5 متر مکعبی
نقشه سپتیک تانک 25 متر مکعب
سپتیک تانک پلی اتیلن در ابعاد و ظرفیت های مختلفی تولید می گردد. گروه صنعتی ناب زیست مفتخر است به عنوان تولید کننده سپتیک تانک با استفاده از بهترین متریال موجود در کشور و بهره گیری از جدید ترین تکنولوژی دستگاه های پلی اتیلن، یکی از مرغوب ترین سپتیک تانک 25 متر مکعب را تولید و به کارفرمایان و خریداران محترم عرضه نماید.
جهت استعلام قیمت سپتیک تانک 25 متر مکعب با کارشناسان ما تماس بگیرید.

برای دانلود نقشه اتوکد و دتایل س
نقشه سپتیک تانک 10 متر مکعب
سپتیک تانک پلی اتیلن در ابعاد و ظرفیت های مختلفی تولید می گردد. گروه صنعتی ناب زیست مفتخر است به عنوان تولید کننده سپتیک تانک با استفاده از بهترین متریال موجود در کشور و بهره گیری از جدید ترین تکنولوژی دستگاه های پلی اتیلن، یکی از مرغوب ترین سپتیک تانک 10 متر مکعب را تولید و به کارفرمایان و خریداران محترم عرضه نماید.
جهت استعلام قیمت سپتیک تانک 10 متر مکعب با کارشناسان ما تماس بگیرید.


برای دانلود نقشه اتوکد سپتیک تا
نقشه سپتیک تانک 30 متر مکعب
سپتیک تانک پلی اتیلن ناب زیست در ابعاد و ظرفیت های مختلفی و بسته به سفارش مشتری تولید می گردد. گروه صنعتی ناب زیست مفتخر است به عنوان تولید کننده سپتیک تانک با استفاده از بهترین متریال موجود در کشور و بهره گیری از جدید ترین تکنولوژی دستگاه های پلی اتیلن، یکی از مرغوب ترین سپتیک تانک 30 متر مکعب را تولید و به کارفرمایان و خریداران محترم عرضه نماید.
جهت استعلام قیمت سپتیک تانک 30 متر مکعب با کارشناسان ما تماس بگیرید.
بر
نقشه اجرایی سپتیک تانک
بیشترین سوالی که متقاضیان سپتیک تانک از کارشناسان ناب زیست در خصوص سپتیک تانک دارند در مورد نحوه جاگذاری سپتیک تانک در محل مربوطه است .
توجه در خصوص سپتیک تانک
باید در ابتدا به این نکته اشاره کرد که در هنگام جاگذاری سپتیک تانک بایستی ابتدا به این نکنه حائز اهمیت فکر کرد که آیا محلی که میخواهیم سپتیک تانک را دفن کنیم امکان خروج آبهای زیر زمینی نباشد . چرا که در بخش های آبخیز مثل مازندران آبهای زیرزمینی به سطح زمین نزدیک
نقشه سپتیک تانک 10 متر مکعب
سپتیک تانک پلی اتیلن در ابعاد و ظرفیت های مختلفی تولید می گردد. گروه صنعتی ناب زیست مفتخر است به عنوان تولید کننده سپتیک تانک با استفاده از بهترین متریال موجود در کشور و بهره گیری از جدید ترین تکنولوژی دستگاه های پلی اتیلن، یکی از مرغوب ترین سپتیک تانک 10 متر مکعب را تولید و به کارفرمایان و خریداران محترم عرضه نماید.
جهت استعلام قیمت سپتیک تانک 10 متر مکعب با کارشناسان ما تماس بگیرید.


برای دانلود نقشه اتوکد سپتیک تا
نقشه سپتیک تانک 5 متر مکعب
سپتیک تانک پلی اتیلن به ظرفیت 5 متر مکعب تولید گروه صنعتی ناب زیست از مرغوب ترین مواد اولیه موجود درکشور تولید و عرضه می گردد.
سپتیک تانک 5 متر مکعب ناب زیست با طول 3.4 متر و قطر 1.4 متر تولید می شود.

قشه سپتیک 5 متر مکعبی

برای دانلود نقشه اتوکد سپتیک تانک 5 متر مکعب ناب زیست کلیک نمایید.
نقشه ساخت منبع کویل دار
در زیر نقشه Azbuilt ساخت منبع کویل دار مربوط به یکی از سفارشات شرکت ناب زیست برای متخصصان فنی این صنعت قرار داده میشود.
دقت شود منبع کویلی زیر یک منبع کویل دار 4000 لیتری صنعتی می باشد.
که از دو کویل 91 فوت مربعی بری گرمایش سیال درون مخزن استفاده شده است.
هم چنین برای هر مخزن یک دریچه منهول به قطر 50 در نظر گرفته شده است.
 
 
نقشه GIS منطقه 2 تهران | جی آی اس منطقه دو
نقشه GIS منطقه 2 تهران که شامل شیپ فایل های مختلف هستش و توسط مهندسین مشاور . منطقه ۲ شهر تهران از شمال به محدوده قانونی شهر ، از جنوب به خیابان آزادی، از شرق به .
 
 
شیپ فایل های منطقه ۲ تهران - پایگاه داده های جغرافیایی و مکانی
شیپ فایل های منطقه ۲ تهران - این لایه در نرم افزار global mapper,arc view ,arc gis و سایر نرم . [corner-ad id=2]نقشه اتوکد شیب و جهت شیب شهر ارومیه دانلود نقشه .
 
شیپ فایل نقشه منطقه 2
امروز میخواهیم تعداد پروژه های شهرستان های سپتیک تانک کشورمون را برایتان معرفی نماییم :
سپتیک تانک تبریز
سپتیک تانک مازندران
سپتیک تانک سازآب
سپتیک تانک
سپتیک تانک اهواز در کنار کارون
و
همانطور که میدانید برای اجرای هر سپتیک تانک بایستی زمان زیادی را صرف نماییم تا در نصب سپتیک تانک و راه اندازی سپتیک تانک موفق شویم . این موفقیت مستم پشتکار زیاد و استفاده از مواد اولیه پلی اتیلن مرغوب در ساخت و تولید سپتیک تانک میباشد .
نقشه برداران در دفتر و محل انجام پروژه با استفاده از فناوریهای جدید مانند GPS، اسکنرهای هوایی و زمینی برای نقشه برداری از یک منطقه و انجام محاسبات و گرفتن عکس به عنوان شواهد استفاده می کنند. نقشه برداران از نرم افزارهای پیشرفته برای تهیه نقشه ها و اندازه گیری های داخلی استفاده می کنند. نقشه برداران بر روی پروژه هایی نظیر اکتشاف معتدن، راه سازی، ساخت تونل و پل و ساخت سازه های ساختمانی و …کار می کنند. آنها در تعیین اندازه و اندازه گیری زمین متخ
نقشه سپتیک تانک 15 متر مکعب
همانگونه که مستحضر هستید سپتیک تانک ها در ابعاد و ظرفیت های مختلف در بازار یافت می شوند. می توان گفت هر تولید کننده سپتیک تانک نسبت به دستگاه های موجود در خط تولید خود و برخی مسائل اجرایی دیگر ابعادی را به عنوان ابعاد دفالت برای محصولات خود تعریف نموده است.
برای مثال سپتیک تانک 15 متر مکعب ناب زیست با قطر 2 متر و طول 5 متر به حالت افقی یا خوابیده تولید می گردد. اما این بدان معنی نیست که دیگر امکان تولید با ابعاد دیگر وجو
با سلام خدمت دوستان عزیز
در راستای آموزشهای عملی،اجرایی،کارگاهی نقشه برداری این بار هم به سراغ دوربین نقشه برداری رفتم و نحوه تخلیه دوربین و همچنین ساخت نقاط با فرمت IDEX , GSI  برای ورود به دوربین نقشه برداری را با ساخت فیلم چند دقیقه ای آموزش دادم.
از آنجا که برنامه کوردینیت ادیتور سوروی آفیس فقط در ویندوزهای 32 بیتی باز می شود بنابراین نرم افزار Copan جایگزین خوبی برای آن است که هم در این فیلم روش کار با اون رو توضیح دادم و هم اون برنامه را اینجا
سیم کشی برق ساختمان های مسی در قالب pdfبرای استفاده و آموزش های اولیه شما آماده است
برای درک این که چگونه یک خط لوله الکترونیکی ساختمان وجود دارد ، باید توضیح مختصری از این فاز از سیستم الکتریکی ساختمان بدهیم و توضیح دهیم که چطور این خط لوله را انجام دهیم .ما نیاز به دانستن این مساله داریم که برای ساخت برق ، ما باید ترانزیستورهای جداگانه‌ای بسازیم و این transducers که برای لوله‌های الکتریکی ساخته شده‌اند ، باید حدود ۲ سانتیمتر از مبدل‌های لو
دوره نرم افزاری اتوکد
برگزاری دوره نرم افزاری اتوکد در شرکت نوین مکانیک ذوق.
نرم افزار اتوکد یک نرم افزار بسیار قدرتمند و کاربردی در تمامی رشته های مهندسی می باشد.
مدلسازی دو بعدی و گرفتن نقشه ساخت از مدل ها اهمیت بسیار بالایی در صنایع دارد که این کارد توسط نرم افزار اتوکد انجام می شود.
این دوره آموزشی از صفر تا صد طراحی و ایجاد نقشه ساخت و رعایت استانداردهای طراحی در حین نقشه کشی صنعتی می باشد.
همچنین در هر ماه این دوره آموزشی بصورت خصوصی و گ
بسم الله الرحمن الرحیم
شهر مقدس قم میزبان برگزاری نشست تخصصی تبیین الگوی ساخت(الگوی نظام سازی اسلامی-مفاد خانه ۱/۱/۱ نقشه الگوی پیشرفت اسلامی) است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نقشه راه این نشست-که چهارمین نشست با این موضوع است- در ساعت ۱۷:۳۰ روز سه شنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ در محل سالن شهید چمران بنیاد خاتم الاوصیاء شهر قم برگزار می شود و در آن چارچوب کلی الگوی ساخت-که یکی از الگو های بخش مدیریت نقشه الگوی پیشرفت اسلامی است(مفاد خانه ۱/۱/۱ نقشه الگوی
در بازی GTA V که در حال حاضر جدید ترین نسخه ی این سری از بازی های بحث برانگیزه، کوهی وجود داره که در بدو ورود به این کوه وقتی که از تلکابین پیاده میشید یک نقشه شبیه یک نقشه ی گنج روبروی دیوار کنار پله ها پیدا میکنید. این نقشه دقیقا روبروی شماست اما شما هیچ ایده ای نخواهید داشت که این نقشه برای چیه!✨نه سازندگان این بازی درمورد وجود همچین نقشه ای حرف زدن و نه هیچ بازیکنی نه به صورت انلاین و نه به صورت افلاین نمیتونست راز پشت این نقشه رو به دست بیار
نقشه ازبیلت (As Built) یا نقشه ساخت به نقشه های سازه ای گفته می شود که از وضعیت موجود و اجرا شده سازه برداشت می شود و معمولا با نقشه های اجرایی متفاوت است. غالبا کارفرما (بسته به اهمیت و بزرگی) در انتهای هر فاز از پیمانکار درخواست نقشه ازبیلت را می کند تا برای اجرای مراحل بعد مورد استفاده قرار دهد.

نقشه 1/2000 چیست؟
نقشه ازبیلت به دو دلیل تهیه می گردد :
1) خطای حین اجرا: به عنوان مثال در پروژه ای پس از برداشت نقشه ازبیلت فونداسیون مشخص شد در یکی از آکس ه
ساخت سوله
سوله هم اکنون در کشور ما کاری بسیار توسعه یافته و در عین حال تخصصی است .
ساخت و ساز سوله هم اکنون به روش نوین صورت می گیرد و همه کسانی که قصد دارند کارخانه ، کارگاه یا انبار ، گاوداری ، مرغداری و احداث کنند همگی سازه های خود را با سوله می سازند .
ساخت سوله چند مرحله کلی و اساسی دارد :
1.مشاوره با سوله ساز و تعیین مساحت سوله ، نوع سوله  و
2.خرید مصالح مورد نیاز جهت ساخت سوله مد نظر
3.نقشه کشی ، طراحی معماری و انجام محاسبات 
4.شروع ساخت در
دانلود رایگان نقشه اتوکد تهران جدید

دانش پژوهان گرامی و دانش جویان ارجمند در این قسمت نقشه اتوکد تهران بزرگ در قالب  آماده دانلود شده و در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. کاملترین نقشه اتوکدی تهران ( نقشه شهر تهران dwg ) - تمامی مناطق نقشه اتوکدی تهران - نقشه اتوکد تهران - نقشه dwg تهران - نقشه تهران cad - نقشه شهر تهران - نقشه تهران dwg - نقشه مناطق تهران - نقشه منطقه تهران. . نقشه تهران pdf٬ نقشه تهران اتوکدی٬ نقشه تهران با فرمت dwg٬ نقشه تهران دانلود
تصویر (jpeg) نقشه تهران و حومه جهت استفاده بروی کامپیوتر و تلفن همراه آماده دانلود برای شما دوستان عزیز.
(تصویر نقشه از سایت google map.com)
 
لینک دانلود نقشه تهران :  دریافت نقشه تهرانعنوان: نقشه تهرانحجم: 4.55 مگابایتتوضیحات: نقشه تهران به صورت عکس 
دانلود رایگان نقشه های توپوگرافی 1:250000 کل ایران
▫ دانشگاه تگزاس آرشیوی از نقشه های توپوگرافی 1:250000 ایران را بصورت تصویری در اختیار عموم قرار داده است.
▫ برای دانلود نقشه ها ابتدا روی نقشه ایندکس کلیک نمایید. سپس با انتخاب شمار سری نقشه آن را دانلود فرمایید. ارتفاعات به فوت می باشد.
https://maps.lib.utexas.edu/maps/jog/iran/index_map.html
گفت: نشست هم اندیشی ناظرین نقشه بردار و تفکیک آپارتمان‌ها با حضور بیش از ۵۰ مهندس نقشه بردار برگزار و قوانین این حوزه مرور و همچنین تجربیات و مسائل و مشکلات انتقال داده شد.سالاری اظهارداشت: در حال حاظر ۳۰۰ مهندس نقشه بردار عضو سازمان نظام مهندسی بوده که از این تعداد ۸۰ نفر دارای پروانه فعالیت و صلاحیت انجام کار‌های نقشه برداری و تفکیکی  هستند.وی افزود: سازمان نظام مهندسی ظرفیت‌های بالایی در رشته‌های مختلف ایجاد کرده که تمام این ظرفیت‌ه
دانلود حل المسائل نقشه کشی صنعتی متقی پور
 
 
 
دانلودفایل
 
 
Search ResultsWeb resultsحل المسائل نقشه کشی صنعتی 1 (متقی پور) Catechism .https://iran-mavad.com › جزواتحل المسائل نقشه کشی صنعتی ۱ (متقی پور). 25 آوریل 2017 . کشی صنعتی ۱ (متقی پور). قالب بندی : PDF تعداد صفحات : 192 حجم :25MB منبع : ایران مواد. دانلود.دانلود حل المسائل رسم فنی ونقشه های صنعتی ۱ - همیار دانشجوhttps://hdaneshjoo.com › product › دانلود-حل-المسائل-ر.Translate this page۵حل المسائل رسم فنی ونقشه های صنعتی ۱ مهندس متقی پور شامل
کتاب نقشه ذهن (ابزار فکری نامحدود که زندگی شما را دگرگون می کند)
نویسنده: تونی بازان
مترجم: عفت داودی
ناشر : بوکتاب
رقعی شومیز
88 صفحهکتاب نقشه ی ذهن » فرایند کشیدن یک نقشه ی ذهن را از ابتدا برای شما
توضیح می دهد. به این ترتیب متوجه خواهید شد که به چه چیزهایی می توانید
برسید و چقدر می توانید خلاق باشید و نقشه ی ذهن چقدر در زندگی روزانه ی
شما کاربرد خواهد داشت .نقشه ی ذهن به طرز شگفت انگیزی زندگی را به سمت
بهتر شدن سوق می دهد این که این ابزار چگ
نقشه ایران قابل ویرایش و تغییر رنگ تک تک استان ها مناسب برای پرزنتیشن های پاورپوینت و تهیه فایل تحقیق و ارائه است. با این فایل پاورپوینت نقشه ایران ، رنگ کردن نقشه ایران کار ساده‌ای است و فقط نیاز به چند کلیک دارد!
ادامه مطلب
برای جستجوی نقشه راه و مسیر مطالعاتی و حوزه انتخابی باید یک نقشه راه یا roadmap داشت. شرکت کامپتیا به نظرم منسجم‌ترین رود مپ رو برای هر یک از حوزه‌های مختلف IT از ابتدا تا انتها رسم کرده است. این راه یک راه یک شبه نیست. آهسته و پیوسته قدم برداریم.برای دیدن تصویر با کیفیت بر روی تصویر زیر کلیک راست کرده و گزینه open image in  new tab را انتخاب کنید.  
خدمت شما عزیزان هستیم با یک جزوه خوب برای نقشه کشی معماری که  در آن اصول نقشه کشی معماری تدریس میشود و کاری است از جناب مهندس خلیل گودرزی سروش که در ادامه میتوانید سرفصل ها و لینک دانلود  این جزوه  را بیابید نقشه کشی معماری   میتوانید سرفصل ها و لینک دانلود  این جزوه  را بیابید ١‐اصول کلی ترسیم نقشه ٢‐ ابعاد نقشه ٣‐ نقشه کشی معماری ۴‐ پلان ۵‐ اندازه گذاری ۶‐ برش ٧
برداشت پلان ساختمانانجام نقشه برداری پلان وضعیت موجود ساختمان هاهر ساختمان ، مطابق نقشه های معماری اولیه ای ساخته می شود . اما در هنگام ساخت و پس از ساخت ، وضعیت و نقشه ساختمان به مرور تغییر می کند .وقتی ساخت ساختمان به پایان می رسد و تزئینات نهایی اِعمال می شوند و پس از گذشت مدتی از بهره برداری ساختمان ، نقشه های وضع موجود بسیار متفاوت هستند .شرکت نقشه برداری بابک ، با مدیریت مهندس بابک اسحاقیان ، در زمینه انجام نقشه برداری وضع موجود ساختما
آیا واژه نقشه های کاداستر برای شما نا آشناست؟ یکی از مهم‌ترین اهدافی که سازمان ثبت اسناد و املاک بر عهده دارد و از مهم‌ترین وظایف این سازمان می‌باشد، داشتن آگاهی و اطلاعات دقیق در مورد املاک و اراضی در کشور است تا بر اساس این اطلاعات بتواند مالکیت افراد را در خصوص اراضیشان تعیین کند. برای تحقق این امر استفاده از نقشه های دقیق و کاملی که تمامی اطلاعات املاک مانند مساحت، زوایا و … را ثبت کرده باشد ضروری است. دسترسی به این امر با کمک گرفتن از
ساخت ویلا در شمال
 
در این مقاله از مستر دکور به معرفی مراحل ساخت ویلا در شمال، بررسی هزینه ساخت در سال 99، قیمت بر اساس متراژ و نحوه معماری نقشه ساخت می پردازیم. ساخت ویلا شمال دارای اصول، قواعد و قوانین خاص خود می باشد، ویلا باید طوری ساخته شود که اکثریت غریب به اتفاق مردم تمایل به خرید و یا اجاره آن داشته باشند لذا طراحی دکوراسیون ویلا در هنگام ساخت از اهمیت بالایی برخوردار است.  
 
بررسی مراحل ساخت ویلا در شمالمنبع: مستر دکور 
https://www.mrdecor.com/
با سلام خدمت دوستان عزیز
در راستای آموزشهای عملی،اجرایی،کارگاهی نقشه برداری این بار هم به سراغ دوربین نقشه برداری رفتم و نحوه تخلیه دوربین و همچنین ساخت نقاط با فرمت IDX , GSI  برای ورود به دوربین نقشه برداری را با ساخت فیلم چند دقیقه ای آموزش دادم.
از آنجا که برنامه کوردینیت ادیتور سوروی آفیس فقط در ویندوزهای 32 بیتی باز می شود بنابراین نرم افزار Copan جایگزین خوبی برای آن است که هم در این فیلم روش کار با اون رو توضیح دادم و هم اون برنامه را اینجا
رشته نقشه کشی معماری به ساختمان و مسایل پیرامون ساختمان می پردازد.در این رشته هنرجویان با انواع نقشه های ساختمانی آشنا شده با ترسیم نقشه ها و تهیه نقشه های معماری از ابتدا تا انتهای آن آشنا می شوند.
در کنار درس نقشه کشی ساختمان دروسی همچون عناصر و جزییات ساختمانی شناخت مواد و مصالح ساختمانی به کند و کاو پیرامون نحوه ساخت و اجرای ساختمان میپردازد.و هنرجویان علاقمند در دروسی همچون  حجم و ماکت ایده های خلاقانه خود را میسازند و ذهن خود را میپرو
با سلام خدمت دوستان عزیز
در راستای آموزشهای عملی،اجرایی،کارگاهی نقشه برداری این بار هم به سراغ دوربین نقشه برداری رفتم و نحوه تخلیه دوربین و همچنین ساخت نقاط با فرمت IDEX , GSI  برای ورود به دوربین نقشه برداری را با ساخت فیلم چند دقیقه ای آموزش دادم.
از آنجا که برنامه کوردینیت ادیتور سوروی آفیس فقط در ویندوزهای 32 بیتی باز می شود بنابراین نرم افزار Copan جایگزین خوبی برای آن است که هم در این فیلم روش کار با اون رو توضیح دادم و هم اون برنامه را اینجا
یکی از مهمترین نکات در مورد فعالیت با دستگاه های نقشه برداریتوجه به ماهیت کار نقشه برداریهباید توجه کرد ماهیت کار دقت کار یا حداقل خطاستبرای این موضوع یک وجه کار حذف خطای دستگاهیه که با کالیبره کردن دستگاه این خطاها اصلاح خواهد شد.
جهت خرید، تعمیر، سرویس و یا کالیبراسیون دستگاه های نقشه برداریبا شماره های
09143030502-09363290410
تماس حاصل نمائید.
نحوه طراحی سپتیک تانک
برای طراحی سپتیک تانک ، ابتدا متقاضی ابعاد و متراژ مدنظر خود را در قالب فایل یا عکس به کارشناسان فنی ما ارسال میکند و  کارشناسان طراحی سپتیک تانک شرکت ناب شروع به آماده سازی حجم مورد نظر می پردازند .
البته قابل ذکر است که برای طراحی سپتیک تانک باید نقشه کاملی از آنچه مدنظر است را در دست داشته باشیم تا بتوانیم به هرآنچه که میخواهیم برسیم .
در طراحی سپتیک تانک ابتدا بایستی ابعادد کلی سپتیک تانک را بشناسیم و سپس به طراحی م
سپتیک تانک ,
انواع,  نقشه اجرایی  ؛ ناب زیست
امروزه در
صنعت وقتی بحث تصفیه فاضلاب به میان بیاید ، اولین پاسخی که به ذهن خطور میکند ،
انباره فاضلابی یا سپتیک تانک است .
معنای سپتیک تانک در ویکی پدیا
سپتیک تانک
بعنوان مخزن فاضلابی در صنعت آب و فاضلاب (تصفیه فاضلاب) توانسته است بسیاری از
مشکلات تصفیه پساب را حل نماید . به همین دلیل است که میگویند سپتیک تانک بعنوان
تصفیه خانه ی کوچک عمل میکند . حتی در منابع رسمی اینترنتی از جمله ویکی پدیا ، به
سپتی

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها