نتایج جستجو برای عبارت :

مفعول مشهدیgo

مفعول مطلق:
مفعول مطلق اسمی است منصوب هم باب وهم ریشه فعل اصلی(  َو  ً یعنی منصوب)
مفعول مطلق دو نوع است:تاکیدی ونوعی(بیانی)
مفعول مطلق تاکیدی:
۱_اگر بعد مفعول مطلق کلمه نیاید تاکیدی است ودرترجمه از (حتماًوقطعاً)استفاده میکنیم.
۲_اگر بعد مفعول مطلق حرف عطف(وَ,فَ,ثم,لکن)وحروف ناصبه(اَن,ل,لِکی)بیاید مفعول مطلق تاکیدی است.
مفعول مطلق نوعی:
۱_اگر بعد مفعول مطلق کلمه ای منصوب بیاید صفت است و خودش معنی می شود.
۲_اگر بعد مفعول مطلق فعل بیاید فعل نق
تمرین هفتم:
۱_قطعا ما برای تو به صورت آشکار فتح کردیم.(فتحاً:مفعول مطلق نوعی / مبیناً:صفت)
۲_قطعا ما قرآن را بر تو تدریجی نازل کردیم.(قرآن:مفعول به / تنزیلاً:مفعول مطلق)
۳_هیچ فقری مانندنادانی نیست وهیچ میراثی مانندادب نیست(لافقرَ:اسم لای نفی جنس/کالادب:شبه جمله(جارومجرور)خبر اسم لای نفی جنس)
۴_کم میشود هر چیزی با انفاق جز علم پس همانا آن زیاد می شود.(کل:فاعل /بالانفاق:جار و مجرور/علم:مستثنی)
۵_بخیل در دنیا زندگی میکند مانند نیازمندان و در آخرت مان
شما انسان ها دقت کردین
که در تمام این سالها
و سالهای قبلی
هر وقت من اومدم اینجا نوشتم
یعنی ناخوداگاه venting رو انجام دادم؟
و شماها همه رو خوندین؟!
یعنی الان شماها قربانی پروسه venting هستین مفعول های خاک تو سردون؟ :)))) الان شماها مفعولین مفعول
مفعول به : این
مفعول همون مفعولی است که شما از کلاس سوم راهنمایی باهاش آشنا میشید .
همونی که در جواب به سوال چه چیزی را؟  یا چه کسی را ؟ می اید . در ضمن اگر
کلمه ای هم داشتید که معنای متمم فارسی رو داشت (می دونید که متمم اسمی
است که بعد از حروف اضافه میاد ) ولی حرف اضافه قبلش نیومده بود و فقط در
معنا معنی اون حرف رو می شد فهمید ، اون هم جزء مفعول به حساب میشه . توجه: تمام
ضمایر متصل منصوبی (ه . هما. هم . ها .هما .هنّ . ک .کما . کم . ک . کما
.کنّ . ی . نا) در صو
 
❗️سوال : شیوه بلاغی یعنی چه ؟
 
✅ پاسخ #شیوه_بیان_جمله_در_زبان_فارسی
گروه‌های سازنده‌ی جمله به دو صورت در پی هم قرار می‌گیرند :
الف) شیوه ی عادی :کاربرد این شیوه در نوشته های خبری ، اداری ، آموزشی» به روش زیر معمول است:
 
نهاد همه ی جمله ها در ابتدای جمله می اید.
فعل همه جمله ها درپایان جمله می آید.
ترتیب سایر جمله ها نیز به این صورت است :
1) نهاد + مفعول +  فعل 
 مجید  او  را دوست دارد
 
2) نهاد + مسند +  فعل
 من  خوشحال  بودم
 
3) نهاد + متمم + فعل
م
Garnsey و همکارانش در سال 1997 همچنین اثر محدودیت های انتخابی بر پردازش جمله را مورد بررسی قرار دادند. بعنوان مثال، برای فعلی مثل understand کلمه snow مفعول مستقیم خوبی مثل کلمه message نمیباشد (جمله32). به همین شکل برای فعلی مثل admit کلمه airplane مفعول مستقیم خوبی مثل کلمه mistake نمیباشد(جمله33). و برای فعلی مثل fear کلمه dress مفعول مستقیم خوبی مثل کلمه tantrums نمیباشد(جمله34). به یاد داشته باشید که understand با بایاس مفعول مستقیم میباشد در حالیکه admit با بایاس مکمل جمله ای میباش
"به نام مهربان ترین"
 
آن قصه شنیدید که در باغ یکی روز                      از جور تبر زار بنالید سپیدار»   2 جمله خبری و پرسشیآن قصه ← مفعولشنیدید ← ماضیکه ← حرف ربطدر← حرف اضافهباغ← متممیکی روز← قید زماناز ← حرف اضافه ، تبر متممزار ← قید حالتبنالید ← فعل ماضیسپیدار ← نهادآرایه: تشخیصکز من نه دگر بیخ و بنی ماند و نه شاخی                از تیشه ی هیزم شکن و اره ی نجار»   2 جمله (کلمه "نه" فعل منفی میشود)
کز (که از) ← حرف اضافهمن ← متممدگر ← قیدبی
اسم فاعل و اسم مفعول
قواعد درس
اسم فاعل
کلمه‌ای است که به انجام دهنده یک کار یا دارنده‌ی یک حالت نسبت می‌دهید.
مثال در فارسی:
آموزگار - گوینده - شنونده - ستمکار - جویا
 
مثال در عربی
ظــالِــم - غــافِــل - مُــعَــلِّــم - مُــســتَــغــنی
ساختن اسم فاعل در عربی
در عربی دو مسیر جدا گانه برای ساختن اسم فاعل در ثلاثی مجرد و ثلاثی مزید، داریم.
 
ساختن اسم فاعل در ثلاثی مجرد
برای این کار کافی است که سه حرف اصلی ریشه یک فعل را به وزن "فــاعــل" ببریم
در این سری از آموزش زبان به موضوع حالت‌های اسامی در زبان ترکی استانبولی اشاره می کنیم در زبان ترکی استانبولی،
یک اسم می‌تواند شش حالت کلی داشته باشد. در زبان فارسی این حالت‌ها
معمولا با حروف اضافه نمایش داده می‌شوند (مثلا مفعول با حرف اضافه را مشخص
می‌شود). از جمله زبان‌هایی که اسامی حالت‌های مختلف به خود می‌گیرند زبان
ترکی، روسی، آلمانی، فنلاندی و … است. زبان ترکی تنها شش حالت دارد ولی
برخی زبان‌ها مانند فنلاندی 15 حالت و مجارستانی
"به نام مهربان ترین"
 
آن قصه شنیدید که در باغ یکی روز                      از جور تبر زار بنالید سپیدار»
2 جمله خبری و پرسشیآن قصه ← مفعولشنیدید ← ماضیکه ← حرف ربطدر← حرف اضافهباغ← متممیکی روز← قید زماناز ← حرف اضافه ، تبر متممزار ← قید حالتبنالید ← فعل ماضیسپیدار ← نهادآرایه: تشخیص
کز من نه دگر بیخ و بنی ماند و نه شاخی                از تیشه ی هیزم شکن و اره ی نجار»  
2 جمله (کلمه "نه" فعل منفی میشود)
کز (که از) ← حرف اضافهمن ← متممدگر ← قیدبیخ
حرکات چشم هنگامی که شرکت کنندگان جملات ارایه شده را یکی پس از دیگری بر روی صفحه کامپیوتر می خواندند، و دیگری، خواندن از کجا سمعک بخرم زمانها برای جملاتی که یک کلمه در یک زمان ارائه میشد (تکنیکی که self-paced reading نامیده شد).
Garnsey و همکارانش نشان دادند که افعال با بایاس مستقیم مثل understand                                 (mary understood the question han no solution) دیده نمیشود.
استفاده تجزیه گر از اطلاعات بایاس فعل یا آزمایشات ERP نیز مورد بررسی قرار گرفته است. همانگو
در این مطلب، با توجه به اینکه امروزه استفاده از نرم افزار های ترجمه افزایش یافته وسطح کیفیت ترجمه و ارزش کار مترجم را کاهش داده، قصد داریم روش ترجمه ی متون انگلیسی به فارسی را به طور گام به گام برای شما دوستداران ترجمه، آموزش دهیم. با ما همراه باشید
مرحله ی اول: تشخیص فاعل، فعل و مفعول
هر کلمه ای که قبل از فعل is قرار دارد، نقش فاعلی دارد مانند educational administration
مرحله دوم: برگرداندن و یافتن معادل فارسی واژه ها
کلمه به کلمه معنای کلمات را پیدا کرده
سلام ودرود!
جواب پرسشهای فعالیت های نوشتاری » درس 16 فارسی هفتم
1.ترکیب های وصفی : احساس خوب ، افرادسرشناس ، صدای بلند
ترکیب های اضافی : درخت بلوط ، مربای زردآلو ، اسم من
2-اطمینان ، مسئله ، قصص ، متوجه
 
3-شناسنامه ما  : نهاد       عمرحقیقی : مفعول
فرصت های خوب وعزیز : نهاد
دانش آموزان : نهاد           شهیدرجایی : مفعول
آفتاب : نهاد        بر: حرف اضافه      گل ها وسبزه ها : متمم
4-  خواهند ایستاد  ، خواهدآمد ،خواهندپرسید ، خواهدگفت
 
 أ. عین نوع الکلمات التی تحتها خط. (نوع الکلمات :اسم فاعل و اسم مفعول و اسم مکان و اسم مبالغة " و فعل ماضی و فعل مضارع و مصدر و حرف جر و ).
السید مسلمی مزارع. هو یسکن فی قریة بطرود بمحافظة مازندران. إنه رجل صادق و صبار و محترم. فی یوم من الأیام شاهد جماعة من المسافرین واقفین أمام مسجد القریة. فذهب و سألهم عن سبب وقوفهم، فقالوا: إن سیارتنا معطلة
فاتصل السید مسلمی بصدیقه مصلح السیارات؛لکی یصلح سیارتهم.وجاء صدیقه و جرّ سیّارتهم بالجرّارَّة و أخذها
تمرین اول :
۱_هیچ مومنی از شما وجود ندارد که دوست داشته باشد برای برادرش آنچه را که دوست ندارد برای خودش /هر آنچه کانت نیاید پسند
۲_هرگاه تو گرامی بداری فرد بخشنده را فرمانروایی میکنی براو اگر گرامی بداری فرد پست را نافرمانی میکند / چو با سفله گویی به لطف و خوش
۳_عاقل می سازد خانه اش را روی صخره و نادان می سازد آن را روی شن/به جویی که یک روز بگذشت آب.
۴_روباه چیزی را خواست گفته شد آیا شاهدی داری گفت دمم/ز روباهی بپرسند احوال.
۵_هر کسی که
کلاز مستقل Independent clause: IC کلازی می باشد که در آن علاوه بر حداقل یک فاعل و یک فعل صرف شده، معنی و مفهوم کاملی انتقال می یابد:
I like spaghetti.He reads many books.کلاز وابسته Dependent clause: DC کلازی است که معنی و مفهوم کاملی را نمی رساند؛ و باید با کلازی مستقل ترکیب شود تا جمله ی کاملی ساخته شود.
Although I like spaghetti,…Because he reads many books,…Subject –فاعل: شخص، حیوان، مکان یا چیزی که کاری انجام دهد. برای مشخص کردن فاعل در جمله باید بپرسید چه کسی یا چه چیزی؟
I like spaghetti.He reads many books.verb-فعل: ب
اطلاعات واژگانی  (Lexical Information)
  ورودی مستقیم به تجزیه گر شامل مجموعه ای از کلمات میباشد که سمعک بصورت خطی قرار گرفته اند (یکی پس از دیگری). وظیفه تجزیه گر اینست که معین نماید این کلمات از لحاظ سلسله مراتب چگونه بهم مربوط میشوند. متریال واژگانی با حجم بالایی از اطلاعات نه تنها معنایی بلکه Morphosyntactic به سمت تجزیه گر می آیند.
ورودی های واژگانی حاوی اطلاعاتی هستند که هم درباره فریم های زیرگروهای افعال میباشد (یعنی مباحثی که یک فعل میتواند داشته با
جمع مذکر سالم درحالت مجرور (ینَ و ونَ) بر میدارد.
ضمیر بعد از اسم نقش مضاف الیه دارد.
ضمیر بعداز فعل نقش مفغول دارد.
لیتَ ولَعلَّ+مضارع =مضارع التزامی. 
لیتَ+ماضی=ماضی استمراری.
اِلّا حرف استثناء است.
بعد از انَّما حتما مبتداوخبر می آید.
از فعل لازم مفعول ساخته نمی شود.
فعل آینده نوعی فعل مضارع است.
اسامی مثنی و جمع مذکر سالم هرگز تنوین نمی پذیرد.
 سمکة السهم
 سمکة السهم من أعجب الأسماک فی الصید. إنها تطلق قطرات الماء متتالیة من فمها إلى الهواء بقوة تشبه إطلاق السهم و تطلق هذا السهم المائی فی التجاه الات فوق الماء و عندما تسقط الة على سطح الماء تبلعها حیّة.
 هواة أسماک اینة معجبون بهذه السمکة، ولکن تغذیتها صعبة علیهم؛ لأنها تحب أن تأکل الفرائس الحیة
 ماهی تیرانداز ماهی تیرانداز از شگفت انگیزترین ماهی ها در شکار است. آن با نیرویی شبیه پرتاب تیر قطره های آب را پی در پی از دهان
جملات در زبان عربی به دو صورت به کار می روند:
  اسمیه و فعلیه اسمیه = مبتدا + خبر ( الطالب فی المدرسة )
فعلیه = فعل + فاعل + مفعول ( یکتب الطالب درسه )
جمله اسمیه چیست؟
 جمله ای که با اسم شروع شود جمله اسمیه نام دارد.
جمله اسمیه در زبان عربی از ۲ قسمت اصلی تشکیل شده است:
۱ – مبتدا ۲ – خبر
ویژگی های مبتدا: - مبتدا همواره مرفوع است یعنی یکی از علامتهای رفع ُ(ضمه و تنوین) را داراست.
- مبتدا می تواند اسم خاص – دارای ال با تنوین – ضمیر منفصل و اسم اشاره باشد
م
1- ربنا أتنا فی الدنیا حسنة و فی الأخرة حسنة: پروردگارا، در دنیا به ما نیکی و در آخرت (نیز) نیکی بده. حسنه: مفعول- فی الأخرة: مجرور به حرف جر
 ۲- جاء الحق و زهق الباطل : حق آمد و باطل نابود شد. / الحق: فاعل ؛ الباطل: فاعل
 ٣- واستعینوا بالصبر و الصلاة: از بردباری و نماز باری بجویید. / الصبر: مجرور به حرف جر
4- فان حزب الله هم الغالبون : بی گمان حزب خدا چیره شدگان اند. / الله: مضاف الیه
5- کل نفس ذائقة الموت : هر کسی چشنده مرگ است. / کل: مبتدا ؛ ذائقة: خبر
 
 
از جملات مجهول در زبان انگلیسی در مواردی استفاده می شود که فاعل جمله ناشناخته است یا اهمیت چندانی ندارد. با استفاده از این حالت می توان تاکید بر روی خود کار را به جای فاعل نشان داد. به مثال زیر توجه کنید:
A man was hit by a car.
(یک مرد توسط ماشین زیر گرفته شد.)

He was injured.
(او مجروح شد.)

The man has been given first aid and now he is being taken to hospital.
(مرد کمک های اولیه دریافت کرد و حالا به بیمارستان برده می شود.)
ساختار گرامری
نحوه ساختن جملات مجهول در هر زمان متفاوت است. اما
 
 ضمایر مفعولی در زبان ایتالیایی
 
در گرامر زبان ایتالیایی ضمایر مفعولی جهت عدم تکرار مفعول جمله جایگزین اسم مفعول می شوند این ضمایر به دو دسته ضمایر مفعولی مستقیم تاکیدی و ضمایر مفعولی مستقیم غیر تاکیدی تقسیم می شود در دسته اول تاکید بر مفعول جمله می باشد برای مثال 
chiamano te  تو را صدا می زنند ( تاکید روی مفعول)
ti chiamano  صدات می کنند ( تاکید رو ی فعل) حرکت صدا زدن مورد نظر گوینده است.
ضمایر مفعولی غیر مستقیم PRONOMI INDIRETTI
ضمایر مفعولی نشان دهنده ی
لغزش‌ها و خطاهای دستوری از دیگر غلط‌های
انشایی است. شماری از این غلط‌ها رواج بیشتری یافته‌اند و به همین دلیل لازم است دربارهٔ
آن‌ها بیشتر بدانیم:
۱. را» پس از فعل
را» علامت مفعول صریح یا بی‌واسطه است و قرارگرفتن آن پس از فعل یا هر کلمهٔ دیگری که نقش مفعولی ندارد، خطاست.
غلط: نباید خدایی که دوستمان دارد را معصیت کنیم.
درست: نباید خدایی را که دوستمان دارد، معصیت کنیم.
۲. جدایی میان را» و مفعول
میان را» و مفعول صریح نباید فاصله بیفتد؛ حتی
لغزش‌ها و خطاهای دستوری از دیگر غلط‌های
انشایی است. شماری از این غلط‌ها رواج بیشتری یافته‌اند و به همین دلیل لازم است دربارهٔ
آن‌ها بیشتر بدانیم:
۱. را» پس از فعل
را» علامت مفعول صریح یا بی‌واسطه است و قرارگرفتن آن پس از فعل یا هر کلمهٔ دیگری که نقش مفعولی ندارد، خطاست.
غلط: نباید خدایی که دوستمان دارد را معصیت کنیم.
درست: نباید خدایی را که دوستمان دارد، معصیت کنیم.
۲. جدایی میان را» و مفعول
میان را» و مفعول صریح نباید فاصله بیفتد؛ حتی
معدود:
اعداد ترتیبی در وزن فاعل می آیند وغالباً(ال)دارند.
اعداد ترتیبی همیشه نقش صفت دارند.
معدود اعداد ۳ تا ۱۰ همیشه جمع و مجرور می آیند.
معدود اعداد۳ تا ۱۰ با عدد مخالفت جنس دارند.
معدود اعداد ۱۱تا۱۰۰ همیشه مفرد و منصوب می آید.
عدد های یک و دو هم دراعداد اصلی و هم در اعداد ترتیبی نقش صفت دارند.
اعداد داخل جمله میتوانند نقش های مختلفی بپذیرند مثل فاعل,مفعول,جارو
مجرور وکلمه بعد آنها معدود است.
عقود:عشرونَ,ثلاثونَ,اربعونَ,(ینَ و ونَ) دارن
لازم فعل حالتی هیسه که مفعول نخأنه.
 
✔️ بؤؤن » گودن➖ کار می دوروس ئابؤ.➖ مو می کارء دوروس ئاگودم.
 
✔️ همأن » هوردن➖ می جؤن واج بومئه.➖ ترانه می جؤنء واج بیأرده.
 
➖ کتری آو جوش بومأ.➖ مو کتری آوء جوش بیأردم.
 
✔️ گیتن » دئان➖ وچه تخت ئاگیت.➖ پئر وچهٰء تخت ئادأ.
 
➖ وشم پر ئاگیت.➖ تولله وشمء پر ئادأ.
 
➖ پیچه دؤو ئاگیت.➖ سک پیچهٰء دؤو ئادأ.
 
✔️ کتن » گئنتن (دئان)➖ می کار دومبال ئاکت.➖ وچهٰ‌ن می کارء دومبال ئاگئنتن.
 
➖ کرکِ لؤنه بو ئاکته.
بسم الله الرحمن الرحیم
یا فارس الحجاز ادرکنی الساعه العجل
در کتاب طبقات کبری لابن سعد صفحه ۲۸۹
نقل میکند که عمر می گوید از عادات دوران جاهلیت یک چیز در من باقی مانده وآن هم اینکه من پروا ندارم که با چه کسی نکاح میکنم و چه کسی با من نکاح می کند
آنچه مسلم است اگر نکاح به معنای ازدواج باشد ،نکاح یک سنت جاهلی نبود و از سنتهای پیامبر ص بود و عمر هم زن نبود که بگوید برایم مهم نیست که  چه کسی با من ازدواج کند
پس نکاح معنی عمل جنسی می دهد نه معنی ازدواج
البوتاکس
یبقى تاثیر البوتاکس لأول مرة حوالی من 2 الى 6 اشهر . هذا المدة تختلف بین الافراد بشکل کبیر . فی الواقع ان اهم ملاحظة یجب على الشخص الذی یعمل حقن البوتاکس هو فهم ومعرفة المدة والاوقات الواجب فیها تکرار عملیة الحقن . حیث یجب على الشخص الاطلاع الکامل حول هذه القضیة . وذلک لان الحقن للمرة الثانیة یجب ان یتم بعد ان فقد الحقن الأول مفعوله . انتم بمرور الوقت ستعرفون الحقن یستمر مفعوله الى متى بالنسبة لکم . بکل تأکید لا یجب علیکم الانتظار حت
abiston
پنبه نسوز، پنبه کوهی، سنگ معدنی دارای رشته‌های بلند (مانند آمفیبل) .
==============
abject
پست، فرومایه، سرافکنده، مطرود، روی برتافتن، خوار، پست کردن،کوچک کردن، تحقیرکردن.
==============
abjuration
پیمان شکنی، عهد شکنی، سوگند شکنی، نقض عهد، ترک عقیده، ارتداد، انکار==============
abjure
سوگند شکستن، نقض عهد کردن، برای همیشه ترک گفتن، مرتد شدن، رافضی شدن .
=============
ablactate
از شیر گرفتن .
=============
ablactation
از شیر گیری، شیرواگیران .
=================
ablate
از بیخ کندن، قطع کردن، (جراحی)
افعال متعدی
در بحث گرامر زبان ایتالیایی افعال را می توان به دو دسته لازم و متعدی تقسیم بندی کرد. در فعل متعدی عمل انجام شده از طرف فاعل بر شخص یا شیء دیگری صورت می‌گیرد که آن شخص یا شی از لحاظ نحوی متمم مستقیم یا مفعول oggetto ” جمله محسوب می شود. علامت مفعول مستقیم در زمان فارسی را” است. افعال متعدی نیاز به مفعول دارند. مانند:
Io guardo lo specchio  من به آینه نگاه میکنم
Io guardo la Panorama  من به منظره نگاه می کنم
 در مثال های فوق عمل نگاه کردن بر آینه” و
برادرم، سروش
نامه‌ی تو را تمام نکرده‌ام هنوز و ذهن‌ام به هزار جا می‌پرد. درود بر تو که همیشه هم بذر بوده‌ای و هم آب و هم آفتاب.
~
ملال،
هرکه جز ماهی ز آب‌اش سیر شد/هرکه بی‌روزی‌ست روزش دیر شد
مصراعِ دومِ گزارشِ ملال است. که در وقتِ ملال بی‌نصیبی به نهایتِ خود می‌رسد. در ملال، نه ما از غیبِ‌مان سرمی‌کشیم و از غیبِ جهان چیزی رسوخ می‌کند. آدم آن وقت آبستنِ هجوم است و حمله. دستِ تهی خیز برمی‌دارد به سوی نصیب. مثلِ راسکولنیکف یا مورسو که تو گف
نوشته
کلمه
جمله
نهاد
گذار
فعل
مفعول
فاعل
قید
صفت
ضمیر
یک جمله کامل
یک فعل
کاری که باید انجام شود.
دستور به انجام یک کار.
مراحل انجام کار.
دلیل انجام کار.
اسم.
thing, concept, idea
یک دو سه
چی؟
چرا؟
چطور؟
چگونه؟
کی؟
کجا؟
آیا؟
اما
بله
خیر
 
کاری که باید انجام بدیم
چگونه کار را انجام بدیم
چطور بفهمیم چه کاری باید انجام بدیم
چطور همه ی این اطلاعات رو مدیریت کنیم
چطور بدانیم چه کاری رو کی انجام بدیم؟
چطور بدانیم آیا کاری که انجام میدیم درسته یا نه؟
چطور بدانی
abiston
پنبه نسوز، پنبه کوهی، سنگ معدنی دارای رشته‌های بلند (مانند آمفیبل) .
==============
abject
پست، فرومایه، سرافکنده، مطرود، روی برتافتن، خوار، پست کردن،کوچک کردن، تحقیرکردن.
==============
abjuration
پیمان شکنی، عهد شکنی، سوگند شکنی، نقض عهد، ترک عقیده، ارتداد، انکار==============
abjure
سوگند شکستن، نقض عهد کردن، برای همیشه ترک گفتن، مرتد شدن، رافضی شدن .
=============
ablactate
از شیر گرفتن .
=============
ablactation
از شیر گیری، شیرواگیران .
=================
ablate
از بیخ کندن، قطع کردن، (جراحی)
۱. این خشم و عذاب این‌روزها رو توی قلبم ذخیره خواهم‌کرد؛ این اندوه رو! که اگه فراموش کنم تا ابد به خودم بدهکارم.
۲. می‌گن که دل مرنجان که ز هر دل به خدا راهی هست.» نمی‌دونم این اشعار و جملات پرمغز و نغز چرا فقط برای من موثر هستن؟! اگهمن دل یه نفر رو شکسته بودم، فورا عکس‌العمل کارم رو دریافت می‌کردم ولی الان که مفعول قضیه محسوب می‌شم، اساسا قانون سومنیوتون از سرفصل تمامی کتاب‌های فیزیک و ایضا واقع
این دو تا ایرانی که هیچ، توی گروه سابقموناونا حسودی کننم مهم نیست واسم
اما چیزی که عجیب و غیرب هست
اینه که یه دختری همکارم بود
که حدود سی سانت از همه ما کوتاه تر بود و همیشه پاشنه بلند ده سانتی میپوشید که قدش یه کمی نرمال تر به نظر بیاد
حتی کتونیاش پاشنه بلند بود
تا وقتی من یه دانشجوی ساده معمولی مفعول بودم
همه اونها و اون خودش
با من گرم و مهربون بودن و دوستای صمیمی شده بودیم
زندگی خیلی عجیبه
بارها اینو دیدم
همه اینطوری نیستن
ولی یه عده اینجور
در شکلهای امروزی ، مردم نگاری و تاریخ نگاری دوقلوهایی هستند که در همان لحظه در طلوع قرن هجدهم مدرنیته غربی از همان والدین متولد می شوند. به نظر می رسد که غالباً آنها دوقلوهای غیرمسئول و حتی ضد مذهبی هستند ، هر یک از ویژگیهای یکی که به یک صفت متناظر اما متضاد پاسخ می دهد در دیگری. این رابطه مکمل تقریباً از قرن هجدهم مورد توجه و تحلیل قرار گرفته است. خلاصه ای که میشل د Certeau در پی ساختارگرایی لوی استراوس ارائه کرده است ، چنین می گوید: از آنجا که مر
1. بعد دقیقا یازده روز از خونه در نیومدن بیرون امروز اختیار از کف دادم و رفتم بیرون:))) چی کار کردم؟ سمنو خریدم:| :)) و واسه بقیه خرخونیا ازین اون کاغذ رنگیایی که میزنم رو دیوار خریدم:)) و یکم هم از کریسمس لذت بردم:)) حقیقتا حتی زمستون هم همچین برفی نیامده بود:|
2. از اونجایی که علاقه ی "خاص" و "شدیدی" به خونواده ی بابا اینا و به خصوص عمه افراطیم دارم امروز که اومدن خونه مون منم ظهور کردم و رفتم یه خودی نشون دادم:)) بعد یه اتفاق خفن هم افتاد، من چند وقت پیش
سلسلۀ
غرامتیان

قسمت سوم : ( کابوسی در خواب )

 

قاضی : چرا آن مرد را کشتی ؟

متهم : مگر فامیل شما بود ؟

قاضی : چه فرقی میکند چه کسی بود ؟ سوال
من این است که چرا آن مرد را کشتی ؟

متهم : اگر آشنای شما نیست ، پس شما
چکاره اید که می پرسید ؟ به شما چه مربوط ؟

قاضی : من باید بین شما و آن مردی که
کشتی ، عدالت را برقرار کنم .

متهم : چرا ؟ مگر شما خدا هستید ؟  

قاضی : اولا اینجا من سوال میکنم و شما
جواب میدهید و شما حق سوال کردن ندارید . دوما این چه سوالی است که م
سلسلۀ
غرامتیان

قسمت سوم : ( کابوسی در خواب )

 

قاضی : چرا آن مرد را کشتی ؟

متهم : مگر فامیل شما بود ؟

قاضی : چه فرقی میکند چه کسی بود ؟ سوال
من این است که چرا آن مرد را کشتی ؟

متهم : اگر آشنای شما نیست ، پس شما
چکاره اید که می پرسید ؟ به شما چه مربوط ؟

قاضی : من باید بین شما و آن مردی که
کشتی ، عدالت را برقرار کنم .

متهم : چرا ؟ مگر شما خدا هستید ؟  

قاضی : اولا اینجا من سوال میکنم و شما
جواب میدهید و شما حق سوال کردن ندارید . دوما این چه سوالی است که م
توی زبون انگلیسی در یه رابطه جنسی هر دو‌ طرف می‌تونند از کلمه F*ck برای اشاره به فعل کامش استفاده کنند؛ یعنی هر دو در آمیزش فاعلیت دارند. اما در فارسی معادل اون یعنی کردن یا گا*یدن اساسا امری یک طرفه و مردونه است و ن توی این فرهنگ زبانی فاعلیتی در امر جنسی ندارند. فاجعه رو وقتی می‌فهمیم که متوجه می‌شیم توی فارسی شنیدن جمله‌ای مثل این که من حمید رو کردم» از زبون یه زن یا برامون خنده‌داره یا بی‌معناست و هرچقدر هم که سعی کنیم معادل دیگه‌ای
انحرافات اخلاقی شمس تبریزی و مولوی بلخی
شرم آور نیست؟
صوفی مشهور عبد الرحمن جامی در کتاب نفحات الانس از بزرگ ترین کتب صوفیه آورده است:
روزی مولانا شمس الدین (شمس تبریزی) از مولانا شاهدی (مفعول) زیبارو درخواست کرد. مولانا حرم (همسر) خود را در دست گرفته در میان آورد. (شمس تبریزی) فرمود که او خواهر جانی من است، نازنین پسری می.خواهم. (مولوی) فی الحال فرزند خود سلطان ولد را پیش آورد. شمس فرمود: حالیا اگر قدری شراب دست می‌داد ذوقی می‌کردیم. مولانا بیر
در این مطلب به بررسی افعال متعدی (Transitive Verbs) و افعال لازم (Intransitive Verbs) و تفاوت این دو فعل همراه با مثال می‌پردازیم.
 
افعال متعدی (transitive)کلمه متعدی” به نظر  بسیار پیچیده است، اما در واقع شناسایی افعال متعدی واقعا دشوار نیست. افعال متعدی بیان عمل و توسط یک شیء (چیز یا فرد است) که عملی را از فعلی دریافت می کند.
مثال:
John wants a car to go to school
جان یک ماشین می خواهد که به مدرسه برود.
Jimmy wrote a poem in my notebook.
جیمی یک شعر در دفتر من نوشت.
 
در مثالهای  فوق همانطو



لواط چیست؟ + حکم شرعی لواط







لواط یکی از گناهان کبیره است
 
لَواط»
یک عمل شنیع و از گناهان کبیره می باشد و معنی آن این است که مردی آلت
تناسلی خود را به اندازه حشفه و بیشتر در مقعد مرد دیگر وارد کند!. درصورتی
که لواط به‌طور دخول نباشد، مانند تفخیذ یا بین دو باسن، حد آن صد تازیانه
است. چنین گناهی موجب ثبوت حد شرعی است و اگر فاعل یا مفعول از گناه خود
توبه نکنند سخت ترین عذابها و مجازاتها را خواهند چشید.
ادامه مطلب
هر چیز را که روز ازل آفریده است
بی شک خدای عزّوجل آفریده است
از جمله تو.چه سنگ تمامی گذاشته‌ست!
آخر تو را بدون بدل آفریده است!
وقتی که آفرید تو را، گفت آفرین!
عمداً تو را شبیه غزل آفریده است!
شاید برای وصف رُخَت این چنین خدا
مفعول و فاعلات و فَعَل آفریده است
دید از جمال روی تو شرمنده است ماه
بین زمین و ماه، زحل آفریده است
شیرینی لب تو خدا را مجاب کرد
از شهد خنده هات عسل آفریده است!
مشغول فکر بود کجا جا دهد تو را
بعد از کمی درنگ.بغل آفریده است!‌
|
انواع حال:حال مفرد,جمله اسمیه.
حال مفرد:
سه ویژگی منصوب,نکره,مشتق را دارا است.
حال مفرد فقط در جمله فعلیه کاربرد دارد و غالباً در آخر جمله قرار دارد.
حال نکره است و ذوالحال معرفه است.
منظور ما از شتق اسم فاعل اسم مفعول وصفت مشبه بالفعل(فَعِل,فعیل)است.
جمله حالیه:
در وسط عبارت بعد از اسم معرفه به صورت فعل یا جمله می آید.
اگر بعد اسم معرفه فعل مضارع بیاید(و) حالیه کاربرد ندارد.
اگر ذوالحال جمع مکسر غیرانسان باشد حال مفرد مونث است.
جمله حالیه فعلیه ت
واژه بقیه»؛ یعنی، باز مانده و پاینده و آنچه از چیزی باقی گذاشته شود و آن مصدری است که به جای اسم فاعل یا اسم مفعول به کار می‌رود.ترکیب بَقیّةُاللّه» در قرآن مجید و روایات خاندان عصمت‌علیهم السلام آمده است. در قرآن فقط یک بار در داستان حضرت شعیب آمده است که پس از آنکه قوم خود را از کم‌فروشی نهی می‌کند، چنین فرماید: بَقیَّتُ اللّهِ خَیْرٌ لَکُمْ اِنْ کُنْتُمْ مُؤمِنینَ» [1] ؛ یعنی، آنچه را که خداوند [در ازای چشم پوشی از منافع نامشروع دنیوی
‏گاهی کامش نه واسه لذت که فراری از آگاهیه. جایی خوندم مردا توی لحظات منتهی به انزال برای یه بازه زمانی نسبتا کوتاه خودآگاهیشون رو از دست می‌دند. انگار کل فرایند برای همون بازه کوتاه ناخودآگاهیه. اون لحظاتی که اوبژه و سوژه و فاعل و مفعول و عین و ذهن و خوب و بد و تاریک و روشن و زشت و زیبا و اخلاقی و بی‌اخلاقی درون هم فرو می‌رند و تفکیک‌ناپذیر می‌شند. 
گاهی غریزه‌ام خواهان چنین لحظه‌ایه. لحظه‌ای که از چنگ پوچی خودت و افکارت دوست داری به یه ار
کلمات مشتق به ۸نوع تقسیم می شوند که عبارتند از:۱⃣اسم فاعل: درواقع همان صفت فاعلی زبان فارسی که با پسوند ا» یا نده» می آید؛ مانند: بینا یا بیننده .توجه داشته باشیم که اسم فاعل را با نقش فاعل اشتباه نگیریم .اسم فاعل درزبان عربی به دو روش ساخته می شود:الف- ازفعل یا مصدرثلاثی مجرد: بروزن فاعل ساخته می شود.مانند:عِلم ←عالِم کتاب ← کاتِبب – ازفعل ثلاثی مزید بدین ترتیب:ابتداازکلمه داده شده، فعل مضارع می سازیم،آنگاه حرف مضارعه را حذف کرده و به جای
مزید:علاوه بر حروف اصلی حروف زاید نیز دارد.
مجرد:فقط از سه حرف اصلی تشکیل شده است.
برای تشخیص مزید و مجرد به اولین صیغه غایب نگاه میکنیم اگر به جز سه حرف اصلی حروف دیگری داشت مزید است.
تشخیص افتعال استفعال:اگر کلمه دارای دوحرف(س,ت)باهم باشد آن موقع باب,باب افتعال است.به شرطی که (س)جزو حروف اصلی است.
باب های تفعیل وتَفَعُّل دارای تشدید هستند.
تشخیص افتعال و انفعال:اگر دومین حرف(ت)باشد حتما افتعال است در غیر این صورت باب انفعال است.
باب مُفاعَلَه ک
به درس 4 از مجموعه آموزش زبان انگلیسی
برای نوآموزان خوش آمدید. در این درس قصد داریم کمی از اطلاعاتی که تا
اینجا آموخته ایم را استفاده کنیم. ساده ترین ساختار استفاده از فعل be و
ضمیر برای معرفی است.
پیش از شروع این بخش باید به یک تفاوت اساسی بین زبان انگلیسی و فارسی
اشاره کنیم. زبان انگلیسی یک زبان SVO است در حالی که فارسی یک زبان SOV
است.
ای SVO که گفتی، ای یعنی چه؟
S کوتاه شده واژه Subject به معنای فاعل است.
O کوتاه شده واژه Object به معنای مفعولی است.
V کوت
سوالات عربی در کنکور سراسری 25 عدد است و بعد از سوالات ادبیات از شماره 26 تا 50 باشد و مدت پاسخگویی به آنها 20 دقیقه است یعنی هر تست به طور میانگین 45 ثانیه فرصت دارد.
ساختار سوالات به شکل زیر در 6 قسمت می­باشد:
ترجمه : 10 سوال اول مربوط به ترجمه است. سوال اول یکی از آیات قرآن کتاب درسی دهم یا یازدهم و یا دوازدهم است. از این ده سوال 7 سوال به صورت عربی به فارسی است. یک سوال به صورت فارسی به عربی (تعریب) است. دو سوال به صورت "عین الصحیح" و "عین الخطأ" است که در
 
منبع: کتاب حقوق جزای عمومی کاربردی (منطبق با قانون مجازات اسلامی 1392)


درجه مجازات معاون

مجازات

موضوع مجازات

مصادیق جرم

حبس تعزیری درجه 2 یا 3
بیش از 10 تا 25 سال
سلب حیات
یا
حبس دائم
قتل عمدی- جرایم مستوجب اعدام
حبس دائم (ابد)
سرقت حدی بار سوم و چهارم

اعدام
محاربه به تشخیص قاضی

رجم
ی محصنه

اعدام
لواط با عنف، اکراه و وجود شرایط احصان- لواط مفعول

اعدام
بار چهارم حدود موجب شلاق به جز قوادی

حبس تعزیری درجه 5 یا 6
بیش از 6 ماه تا 5 سال
قطع دست راس
 
افعال عبارتی (Phrasal verbs) در زبان انگلیسی افعالی هستند که از
ترکیب فعل با یک حرف اضافه یا قید ساخته می شوند. این افعال معمولا معنایی کاملا
متفاوت با فعل اصلی دارند. افعال عبارتی در زبان انگلیسی باید دقیقا مشابه یک فعل جدید در
نظر گرفته شوند. از آنجا که هیچ قانون یکپارچه ای برای مشخص کردن ساختار مفهومی
این ترکیب ها وجود ندارد، معمولا نمی توانید از روی ترکیب فعل و حرف اضافه معنای
فعل را حدس بزنید.
بسیاری از افعال عبارتی دارای یک مترادف با معنای
ن
طرز ساختن یک جملۀ ساده در زبان انگلیسی
در زبان انگلیسی، یک جملۀ ساده حداقل از یک فاعل
و یک فعل ساخته شده است.
 فاعل،
همان کنندۀ کار است وفعل، کلمه ای است که دربارۀ فاعل حرف می زند. گاهی هم فعل
جملهگذرا» است ونیاز به مفعول دارد و اگر فعل را در برابرسؤال چه کسی را» یاچه
چیزی را» قرار دهیم،پاسخی که به دست می آید، مفعول جمله است.




(object)فاعل


(verb)فعل


(object)مفعول




Hamid


Is sleeping.


 




The boy


Doesn’t walk.


 




I


ate


 درود ، مهربانو اسحاقی عزیز
شعرِ بس زیبایتان:* با:۱- تشبیه استثنایی " فرهاد چشم"۲- ایهام تناسب "شیرین"۳- مراعات نظیر شب و خواب و خیال۴- واج آرایی کسره،آغاز خوشی دارد.* وزن و قافیه اش بسامان است.* یکی از جاهایی که شاعر اختیار دارد مصوت کوتاه را بلند محسوب کند ، کلمهء " نه" است.پس: نَ  چ  گو  نِفا  ع  لا  تن* فراموش شدن (فعل مجهول مخفف) صحیح است ولی "فراموشِ کسی شدن" ، خیر.موضوع،فراموشِ من شد: م ، مضاف الیه شده است; در حالی که معنی  نمی دهد. ولی در شکل پیش
به نقل از سایت مشاوره کیفری دینا ،  تفخیذ عبارت است از قراردادن اندام تناسلی مرد بین ران ها با نشیمنگاه انسان مذکر دیگر . مجازات تفخیذ صد ضربه شلاق است که هم نسبت به فاعل و هم نسبت به مفعول اعمال می شود و فرقی بین محصن و غیرمحصن وجود ندارد .  برای اثبات تفخیذ از طریق اقرار باید مرتکب چهار بار اقرار کند که این عمل را مرتکب شده است و از طریق شهادت باید چهار مرد در دادگاه شهادت دهند که این عمل را به صورت حضوری دیده اند . برای مطالعه بیشتر دربار
گروه اسمی چیست؟
به اسم های موجود در یک جمله گروه اسمی می گویند .
گروه چیست ؟ گروه در این جا به معنای اصطلاحی که تا کنون با آن سر و کار داشته اید نیست . یعنی مثلاً ما در زندگی خود تا زمانی که چند چیز در کنار هم قرار نگیرند ، به آن گروه نمی گوییم . مثلاً  ما به مجموع چند نفر گروه می گوییم . ولی هیچ گاه به یک نفر گروه نمی گوییم.
توجّه : گروه در زبان فارسی چنین معنایی ندارد . یعنی ما به یک کلمه ( اسم ) هم گروه می گوییم و به یک اسم با وابسته های آن نیز یک گروه
افعال با قاعده
افعالی هستند که در حالت گذشته ستوم دوم  (Past) و حالت اسم
مفعول ستون سوم( P.P) همواره یک ed” به انتهای آنها اضافه می شود.چون این
دسته از افعال از این قاعده تبعیت می کنند،اصطلاحا افعال
باقاعده” نامیده می شوند.
اینک به چند مثال ازکاربرد افعال باقاعده در زمان های حال ساده،
گذشته ساده و حامل کامل ساده در زیر توجه کنید :
 
Alireza listen to music every day.  
علیرضا هر روز موسیقی گوش می کند.
Alireza listened to music last day.
علیرضا دیروز موسیقی گوش کرد.
Alireza has list
بودن توی کانادا
پسرها رو submissive and passive میکنه
یعنی همش بنده خداها یاد گرفتن که چشم بگن، بله بگن، همش خودشون رو ضعیف نشون بدن که کار پیدا کنن، همش باید دو دو تا چهار تا کنن، همش باید بترسن.
به نظر من
پسر ایرانی خیلی اخلاقای خوب داره، ولی کانادا گند میزنه متاسفانه.
به همه پسرا گند میزنه،
در راسش پسرای مهاجر هستن که برای اینکه INTEGRATED بشن باید خیلی حل بشن توی همه چی.
چون هم فرهنگ رو درست و حسابی نمیفهمن، هم باید از اول درست قدم بردارن.
همین باعث میشه ن
افعال hear و listen از آن دسته افعالی هستند که گاهی اوقات در استفاده از آنها دچار اشتباه شده و نمیتوانیم به درستی از آنها استفاده کنیم. هردو این افعال مربوط به حس شنوایی می باشند اما تفاوتهای مهمی در مفهوم و کاربرد آنها وجود دارد. در این مقاله قصد داریم تا تفاوت های افعال hear و listen را همراه با چند مثال در داخل جمله به شما آموزش دهیم.
Hear به معنای شنیدن
فعل hear به معنای شنیدن میباشد و این شنیدن اختیاری نیست؛ یعنی صداهای اطراف به گوش ما میرسند و ما آنها
برای درس املا:
تعریف و مثال از نکته های املایی یعنی
نکته های جزوه املا » که شامل این
موارد است:
مترادف، متضاد، تناسب، تضمن، واژگان
هم خانواده، واژگان مخفف، اسم از نظر تعداد،
واژگان دوتلفظی، هم آوا، هم نویسه،
هم آوا و هم نویسه، واژگان چند املایی +
 برای درس فارسی:
 از کتاب فارسی: ستایش + سه فصل اوّل کتاب
 را دقیق و کامل مطالعه کنید.
(در هر درسی باید معنی شعر، معنی واژگان،
نویسنده  ی هر درس، قافیه و ردیف شعرها،
مطالعه شود.
[آرایه های موجود د
به نقل از سایت مشاوره کیفری دینا ، لواط عبارت است از دخول اندام تناسلی مرد به اندازه ختنه گاه در دُبُر انسان مذکر دیگر " . با توجه به این ماده می توان گفت برای اینکه جرم لواط یا گی صورت بگیرد باید اندام تناسلی یک مرد به اندازه ختنه گاه وارد معقد مرد دیگری شود . مجازات لواط برای فاعل در صورت همسر داشتن اعدام است و در غیر این صورت صد ضربه شلاق و مجازات مفعول در هر حال اعدام است . اثبات لواط از طریق اقرار ، شهادت و علم قاضی صورت می گیرد . برای مطال
کتاب 50 داستان کوتاه ترکی استانبولی مجموعه‌ای است از بهترین و آموزنده‌ترین داستان‌های ترکی که همه زبان‌آموزان و علاقمندان را به خواندن آن توصیه می‌کنیم.
نکات اخلاقی و آموزشی در ابعادی همه جانبه رعایت شده‌اند. خواننده از امید به آینده و پیروی از راه راست و نتایج آن بهره‌مند می‌گردد.
واژه‌های جدید همراه با تلفظ، به یادگیری این زبان شیرین کمک شایانی خواهد کرد.
دیگر محصولات ما: بسته خودآموز زبان ترکی استانبولی
ریشه زبان‌ ترکی
زبان ترکی م
در بخش ساختار
جمله خود جمله و اجزای ساختاری آن به طور کلی معرفی
شده است.حال در این قسمت می خواهیم انواع جمله در انگلیسی را مورد بررسی قرار
دهیم.به طور کلی جملات در انگلیسی می توانند بر اساس محتوا و مقصودشان به چهار
دسته تقسیم شوند:


جمله خبری (Declarative sentence):

جمله ای
که یک واقعیت یا ایده ای را بیان می کند و در تعریف سنتی،به جمله ای که خبری را
اعلان می نماید.اینگونه جملات با علامت نقطه (.) به پایان می رسند.


ترتیب
جمله خبری ساز:

 فاعل – گزاره (فعل ا
در . می توان از مترادف و مراعات نظیر بهره گرفت
 
       □ نوشته       □ سجع       □ شعر       □ جناس

کلمه مناسب را برای جمله زیر انتخاب کنید.
شما امروز در سال های عمر خود قرار دارید»
 
       □ طلایی       □ تلایی

نهاد زندگی بر تو می زند لبخند» کدام است؟
 
       □ زندگی       □ تو       □ نهاد محذوف است       □ لبخند

در بیت  زیر نهاد و مفعول به ترتیب در کدام گزینه آمده است؟
می کند پر فضای خانه ز عطر                    
1.  چند دهه است که راه‌اندازی کلاس‌های تجزیه و
ترکیب در دستور کار برخی مدارس و حتی گروه‌هایی قرار گرفته که آشنایی با ادبیات
عرب را مدّ نظر قرار داده‌اند. طبعاً طلبه‌های زیادی دربارۀ وم و یا عدم وم
شرکت در این کلاس‌ها می‌پرسند و این بنده همیشه اصرار داشته و دارم که برای این
کار باید یک مغنی اللبیب» خوب آن هم با همۀ 8 باب
آن را درس گرفت (همچون همیشه تاکید می‌کنم که: مغنی اللبیب» و نه هیچ مغنی» دیگری)
و مباحثه و سپس به طور مکرّر تدریس کر
افعال گذرا و ناگذر در زبان ترکی استانبولی
فعل گذرا فعلی است که علاوه بر فاعل به مفعول نیاز داشته باشد، مثلا
خوردن؛ فعل ناگذر فعلی است که تنها به فاعل نیاز دارد، مانند آمدن. در زبان
ترکی می‌توان با اضافه کردن میانوند t به افعال ناگذر آنها را تبدیل به
افعال گذرا کنیم، به مثال‌ها توجه کنید:

Anlamak (فهمیدن)
Anlatmak (فهماندن)
başlamak (شروع شدن)
Başlatmak (شروع کردن)

بعضی از افعال هم با اضافه شدن یکی از پسوندهای
dir/-dır/-dur/-dür/-tir/-tır/-tur/-tür به بن فعل از ناگذر به گذ
پاورپوینت درس اول عربی زبان قرآن دوازدهم مشترک
وب درس ---  پاورپوینت عربی دوازدهم

به نام خدا، با سلام !در این سری از سایت وب درس پاورپوینت درس اول عربی زبان قرآن دوازدهم مشترک را در این مطلب قرار دادیم .این پاورپوینت یکی دیگر از محصولات پر محتوا و کامل این سایت است.از چگونگیپاورپوینت درس اول عربی زبان قرآن دوازدهم براتون بگم، در این درس ما ابتدا ترجمه کلی درس اول را گذاشتیم و بعد ترجمه بند بند و جمله به جمله را در این فایل نمایش دادیم تا شما ک
حالا که این را مینویسم یک روز از خبر مرگ تو و خدا میداند چند روز از مرگت گذشته .روز گذشته، روزی که میخواستیم بدانیم تو خواهرِ xx مان هستی یا برادرِ xy مان، دانستیم خدا از علم امواج فراصوتی انسان هایش خیلی خیلی جلوتر است ‌.شاید خدا میخواست مرا تنبیه کند که در لیست نگرانی هایم نوشته بودم :مادر در چهل سالگی فرزند پنجم را باردار است .یا شاید میخواست دیگر نگران این نباشم که اگر به شهر دیگری بروم چطور از پشت تلفن و صفحه های شیشه ای برای تو مثل محمد ما
اجمالی در مولوی شناسیمختصری در شرح دیوان کبیر شمسغزل اولمطابق چاپ فروزانفربهداد2
حضرت مولانا قدسی آفاق می‌فرماید: خورشید را حاجب تویی اومید را واجب تویی»تو ماهی هستی که بر روی خورشید و نورش حجاب بر می‌کشیتو زیبای زیبایان هستیتو مظهر امیدی و البته به تو وجوب و دسترسی   هست کام دادن به تو و کام گرفتن از تو آسان و فراهم استسپس می‌فرماید:مطلب تویی، طالب تویی هم منتها هم مبتدا تو هم چون خداوند و پروردگاری، تو دهر لایزالیازل و ابد در تو جمع ا
دانلود پاورپوینت آرایه های ادبی ( درس بیست و پنجم ، لف ونشر )








فرمت فایل : ppt
حجم : 76


صفحات : 17






گروه : ز
وسط‌های فیلم سلینجر ـ مستندی که دربارۀ جی. دی. سلینجر ساخته شده ـ یه جمله از جرج اورول نقل می‌شه که یه بار گفته: نوشتن یه نبرد ترسناک و خسته‌کننده است، هیچ‌کسی اگه جن توی جلدش نره به‌هیچ‌عنوان همچین کاری نمی‌کنه»؛ بعد گوینده حرفش رو این‌طوری ادامه می‌ده: و به‌نظر من، او (سلینجر) اجنه‌ای داشت که به دام می‌انداختنش». 
اینجای فیلم من یه لبخند کش‌داری زدم؛ چون یاد حرف دیگه‌ای با همین مضمون افتادم. این از اون لحظه‌هاییه که خودت با خودت
وسط‌های فیلم سلینجر ـ مستندی که دربارۀ جی. دی. سلینجر ساخته شده ـ یه جمله از جرج اورول نقل می‌شه که یه بار گفته: نوشتن یه نبرد ترسناک و خسته‌کننده است، هیچ‌کسی اگه جن توی جلدش نره به‌هیچ‌عنوان همچین کاری نمی‌کنه»؛ بعد گوینده حرفش رو این‌طوری ادامه می‌ده: و به‌نظر من، او (سلینجر) اجنه‌ای داشت که به دام می‌انداختنش». 
اینجای فیلم من یه لبخند کش‌داری زدم؛ چون یاد حرف دیگه‌ای با همین مضمون افتادم. این از اون لحظه‌هاییه که خودت با خودت
افعال انعکاسی در زبان ایتالیایی
افعال انعکاسی در گرامر زبان ایتالیایی به فعل هایی گفته می شود که عملی که از فاعل سر می زند به جای واقع شدن روی مفعول، روی خود فاعل واقع می شود . به عبارتی دیگر در افعال انعکاسی فاعل عملی را روی خود انجام می دهد. این افعال به دو دسته ی افعال انعکاسی حقیقی I verbi riflessivi veri  و افعال انعکاسی ظاهری  I verbi riflessivi apparenti  تقسیم می شوند.  این افعال همراه با ضمایر انعکاسی  (  mi خودم ،  ti خودت ، si  خودش ، ci  خودمان ، vi  خودتان ، si  
دفاع
از حقوق فردی مظلوم عملیست که در ذات همه انسان ها وجود داشته و به عنوان عملی
پسندیده نزد عموم مردم شناخته می شود . اگر کلمه مظلوم (بر وزن مفعول) را "
فردی که به او ظلم شده است " ترجمه کنیم ، هر شخصیت حقیقی یا حقوقی که حقی از
وی ضایع شده است را می توان مظلوم دانست ، پس با شنیدن نام مظلوم نباید صرفاً
انسانی نحیف و بی جان ، با البسه ای کهنه و حالی نامطلوب به ذهنمان خطور کند ، با
توجه به این تعریف حتی فردی ثروتمند که با ناجوانمردی حقی از او ضایع شده
ضمایر انعکاسی و تأکیدی:قسمت اول
اگر بخواهیم بگوییمخودم،
خودت،خودش،خودمان،خودتان،خودشان» از ضمایر تأکیدی و انعکاسی استفاده می کنیم.



Myselfخودم


Ourselves خودمان




Yourself خودت


Yourselves خودتان




Itself/ herself/ himself خودش


Themselvesخودشان



 
ضمیر انعکاسی:
اگر فاعل و مفعول یک باشند،از ضمایر انعکاسی به
جای مفعول استفاده می کنیم.
Ali looked at (Ali, himself) in the mirror.
علی خودش را در آینه نگاه کرد.
جایشان کجاست؟
1.بعد از فعل یا بعد از یک حرف اضافه در آخر
آیا است است؟
آیا هرگز گل یاس از عطر خویش سر مست شده است ؟آیا هرگز خشخاش از مخدّر خویش نشئه گشته است ؟آیا هرگز فوتونهای نور بر خویش تابیده است ؟آیا هرگز بوته توت فرنگی میوه خویش را چشیده است ؟آیا هرگزعصبهای بینائی ، خویش را دیده است ؟آیا هرگز سلولّهای مغز انسان به خویش فکر کرده است ؟آیا هرگز انسانی در حال تفکّر بر تفکّر خویش اندیشیده است ؟آیا هرگز فاعلی در حال فاعلیّت ، مفعول خویش بوده است ؟.آیا خوب بهتر است یا بد ؟آیا زیبا ، زیبا تر است یا زش
بسم الله الرحمن الرحیم-نظرایت شخصی است  برگرفته از کتاب سترگ  تفسیر نمونه  جلدبیست وهفتم-در تفسیر سوره  قارعه امده است  که اعمال انسان یا سبک است ویاسنگین  ومیتواند حدس زد بعضی درجات بین ایندو هم است برای خوبان  بهشت مانند  والدین است  عیش یعنی زندگانی راضیه اسم فاعل یعنی  راضی ساز گفته شده راصی شونده نیست که اسم مفعول  یعنی بهشت روح وحیات وشعوردارد وزندگانی-مورد راضایت فرد  بوجود میاوردبرای جهنمایان  کلمه ام هاویه است هاویه یعنی مداوم
 
کارکرد فعل در مرزبان نامه
مرزبان­ نامه یکی از آثار مصنوع نثر فارسی است که در اوایل سده­ی هفتم هجری سعدالدّین وراوینی آن را به روش ترجمه و تهذیب نوشته است و از انواع ادب تمثیلی محسوب می­شود
مشخصات فایل

تعداد صفحات
216

حجم
0 کیلوبایت

فرمت فایل اصلی
docx

دسته بندی
زبان و ادبیات فارسی

توضیحات کامل
کارکرد فعل در مرزبان نامه
 
مرزبان­نامه یکی از آثار مصنوع نثر فارسی است که در اوایل سده­ی هفتم هجری سعدالدّین وراوینی آن را به روش ترجمه و تهذیب نوش
لیست 100 فعل پرکاربرد و مرکب چند بخشی انگلیسی100most common English phrasal verbs100Frequently used Phrasal Verbs.همراهان عزیز توجه داشته باشید.بعد از یه مدت که انگلیسی کار می کنید،دقیقا خودتون تشخیص خواهید داد و یا همین الان که دارید این پست رو می خونید متوجه شده اید که یه فعلهایی وجود داره که دو بخشی اندمثلا Go down, Take in , Take away, Pull up و اینها Phrasal verbs هستند. یا فعلهای عبارتیاستفاده از این افعال در نوشتارتون و صحبت هاتون باعث میشه که دقیقا مثل یک انگلیسی زبان باشیدالبته ن
لیست 100 فعل پرکاربرد و مرکب چند بخشی انگلیسی100most common English phrasal verbs100Frequently used Phrasal Verbs.همراهان عزیز توجه داشته باشید.بعد از یه مدت که انگلیسی کار می کنید،دقیقا خودتون تشخیص خواهید داد و یا همین الان که دارید این پست رو می خونید متوجه شده اید که یه فعلهایی وجود داره که دو بخشی اندمثلا Go down, Take in , Take away, Pull up و اینها Phrasal verbs هستند. یا فعلهای عبارتیاستفاده از این افعال در نوشتارتون و صحبت هاتون باعث میشه که دقیقا مثل یک انگلیسی زبان باشیدالبته ن
در باب مفاد لا ضرر» یک اختلاف اساسی در ناهیه یا نافیه بودن لا» بود. اما این اختلاف در قاعده‌ی نفی عسر و حرج راه ندارد؛ زیرا آیات قرآن در این مورد کاملاً صریح‌اند.1 بنابر این، در تقدم و حکومت این قاعده بر احکام فرعیه اختلافی نیست.2
اما وقتی لا» در این قاعده نافیه باشد، انتظار می‌رود همانند قاعده‌ی لا ضرر، این بحث باشد که نفی به حکم تعلق گرفته یا به موضوع. اما با توجه به اینکه فقیهان بسیار کمی، به طور مستقل به این قاعده پرداخته‌اند؛ کمتر به
حال :
 حال :حالت فردیا افراد بیان میکند .       صاحب حال :قید حالت براش امده است.
ویژگی حال (مشخصات ظاهری):
1-نکره است و ال نمی گیردو  َ-هم نمیگیرد .
2- منصوب _ًیَن،یِن
3-جنس و تعدادبا صاحب حال مطابق باشد.(جمع غیرعاقل صفت مونث می آید)
4-ساختار وصفی(مشتق باشد)=باشدوصفی باشد ومعنای  وصفی بدهد.
مثل جمیل_مسرور.امااگرمعنای وصفی ندهد یامصدری بدهد:اجتهاد_مشارکت(مفاعله مصدر)سرعت(مصدر ثلاثی مجرد)دیگر حال نیست .
که به چهار شکل می آیند:
1ـ بر وزن فاعل
2ـ بر وزن مف
آموزش گرامر فعل با ing یا Gerund از کتاب انگلیسی یازدهم
یک جراند یا Gerund از ترکیب فعل با ing ساخته می شود و نقش اسم یا Noun می گیرد. ادامه آموزش گرامر را در وبلاگ کنکور زبان دنبال کنید. 
نویسنده مطلب: فاضل احمدزاده – مدرس کنکور زبان انگلیسی
یک Gerund می تواند فاعل Subject یا یک مفعول Object در یک جمله باشد.
به مثال های زیر دقت کنید:
Cycling is good exercise.
دوچرخه سواری ورزش خوبی است.
Vahid enjoys cycling.
وحید از دوچرخه سواری لذت می برد.
استفاده از Gerund به عنوان فاعل Subject
Swimming is useful f
جدول حذفیات کنکور سراسری 99
منابع کنکور سراسری 99 برای کلیه گروه های نظام قدیم و نظام جدید چیست؟
بودجه بندی کنکور 99 چگونه است؟
مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری 99 کدامند؟
خبر فوری: ثبت نام کنکور 99 تمامی رشته ها (نظام جدید و نظام قدیم) در تاریخ 24 بهمن ماه 98 روز چهارشنبه آغاز خواد شد و تا 4 اسفند ماه ادامه حواهد داشت لطفا برای اطلاع از شرایط و نحوه ثبت نام با مشاوران درخت دانش از طریق شماره 9099072943 بدون گرفتن پیش شماره و از ریق تلفن ثابت تماس حاصل
بارم بندی امتحانات نهایی سال دوازدهم رشته ریاضی 99 ارزش و اهمیت هر درس ، مبحث ها و فصل های هر درس رو مشخص می کنه . دانش آموزای ریاضی فیزیک با توجه به بارم بندی امتحانات نهایی دوازدهم ۹۹ می تونن زمان مناسبی رو برای مطالعه هر درس اختصاص بدن .
 
با نزدیک شدن به فصل امتحانات نهایی دانش آموزا باید کم کم برنامه ریزی خودشون رو برای خوندن هر درس مشخص کنن . این برنامه ریزی معمولا برای کسایی که از اول سال مطالعه منظم داشتن و با مباحث هر فصل آشنایی دارن راح
خلاصه نویسی
در سال کنکور یکی از مهم ترین کارها در مطالعه ی دروس و جمع بندی ها، خلاصه نویسی جزء به جزء و جامع میباشد.
خلاصه نویسی ها میتوانند به صورت درس به درس مثل دروس عمومی باشد و یا به صورت مبحثی و فرمولی در دروس تخصصی باشد. اندازه ی خلاصه نویسی ها گاهی در حد سه الی چهار خط و گاه در حد یک یا چند صفحه میباشد.
طول متن خلاصه نویسی:
اندازه ی خلاصه نویسی بسته به نوع درس یا مبحث و نکات تخصصی آنها متغیر میشود. به عنوان مثال در درس عربی برای یک درس مثل
accusation
( حقوق) : تهمت، اتهام .
+
+
+
accusative
(زبان و ادبیات):  حالت مفعولی، مفعول، اتهامی، رایی . 
+
+
+
accusatory
(زبان و ادبیات) : مفعولی.
+
(حقوق) : اتهامی .
+
+
+
accuse
(حقوق ): متهم کردن، تهمت زدن .
+
+
+
accused
(حقوق): متهم .
+
+
+
(توضیح : از آنجاییکه  پایه و ستون فقرات ِ  رشته ی حقوق ؛   زبان و ادبیات (فارسی ، عربی ، فرانسه ،  انگلیسی  و .)  می باشد لذا در بسیاری از موارد لغات تخصصی رشته ی حقوق ، لغاتی ادبی و مربوط به رشته ی زبان و ادبیات و زبانشناسی  می باشند .
به همین جه
#نقد_شعر ⓜⓐⓡⓨ:درود همراهان گرامی#نقد_شعر #انـجمن_ادبی_شعر_باران #مدیریت_برنامه :#بانو_مریم_راد#مورخ:۹۷/۱۱/۳۰سه شنبه#ساعت_شروع :2⃣2⃣*⃣*⃣*⃣*⃣*⃣‍ ‍ ‍ ‍‍ امشب دوباره یاد تو و گریه های منهرگز نبوده آن چه تو کردی سزای منهر لحظه با نگاه تو پیوند می خورَداین قلب رنج دیده ی درد آشنای منباید ببینمت که بپرسم دلیل چیستکاینسان بریده ای ز دل ِ با وفای منای آنکه همچو جان منی دوست دارمتای مهربان تر از همه عالم برای من! دل کندن از دلم که مرام ِ وفا نبود! دا
بارم بندی امتحانات نهایی سال دوازدهم رشته تجربی 99 ارزش و اهمیت هر درس ، مبحث ها و فصل های هر درس رو مشخص می کنه . دانش آموزای تجربی با توجه به بارم بندی امتحانات نهایی دوازدهم ۹۹ می تونن زمان مناسبی رو برای مطالعه هر درس اختصاص بدن .
با نزدیک شدن به فصل امتحانات نهایی دانش آموزا باید کم کم برنامه ریزی خودشون رو برای خوندن هر درس مشخص کنن . این برنامه ریزی معمولا برای کسایی که از اول سال مطالعه منظم داشتن و با مباحث هر فصل آشنایی دارن راحت تر هست
فهرست خواسته های نیافته‌ام را بالا و پایین کردم، تو نبودی.! حال نمی‌دانم در سال هایی که رفت من به تو رسیده‌ام و خاطرم نیست؟ یا تا تو فرسنگ ها راه مانده.؟ سر خودم را گول چه می‌مالم؟ تو هر لحظه با منی و هر روز می‌بینمت. در خاطرم، در کوچه ها، لابلای صدای ترمز ها و پشت چراغ های قرمز و میان تبلیغات تلویزیونی.! که البته این حال و هوای عاشقی‌ست که همه چیز را به تو ربط می‌دهد. و شانس تخمی ما، که چرا پیرمرد ته‌کوچه دختری دارد شبیه به تو! که تخمی ت
 
   
یک‌چند لب از یار گرفتیم                         
لب از لبِ پروار گرفتیم
از یارِ پر از عشوه و اطوار                          
با منت بسیار گرفتم
در کوچه‌ی باریکِ دَم ظهر                     
لب‏، گوشه‌ی دیوار گرفتیم
وقتی دوسه‌لب رد‌ ّوبدل شد                   
گرد از سرِ شلوار گرفتیم‏،
رفتیم ته جیرمحلّه                                 
خاموشیِ گفتار گرفتیم»
این غزلِ بر وزنِ مفعول مفاعیل فعولن» را به‌مناسبتی و در تابس
اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد سایت کوله پشتی - سایت عالی - لطفا از صفحه ما بخواهید.
15- سعی کنید همواره کوله خودرا سبک نظر دارید و ان رابه صنف ای صحیح تاویل کنید. امروزه بخاطر فایده جویی زمانمون و همچنین کاهش هزینههای خرید سعی میکنیم ورق زمین امکان خریدهایی که داریم وجه بصورت اینترنتی اعمال بدیم. کوله پشتیهای دانشجویی اسوه های مغایر و متنوعی دارن اما شما باید برازنده با نیاز و نوع استفادهای که از کول
جزوه صرف و نحو رشته عربی
این جزوه آموزشی جز مجموعه جزوات آمادگی آزمون کارشناسی ارشد رشته عربی ویژه کنکور می باشد که به همراه تست ها و پاسخ تشریحی ارائه شده است ،در قالب pdf و در 141 صفحه.
مشخصات فایل
تعداد صفحات
141

حجم
1082 کیلوبایت

فرمت فایل اصلی
pdf

دسته بندی
جزوه

توضیحات کامل
فهرست مطالب :

بخش اول صرف و نحو
فصل اول:علم صرف
گفتار اول :کلیات
بند اول: تعریف علم صرف
بند اول:مقدمه 
بند دوم:ماضی (گذشته) 
بند سوم: مضارع
بند چهارم: فعل امر
طریقه ساخت فعل
بسم الله الرحمان الرحیمتفسیر جوامع الجامع- سوره مبارکه یوسف-آیات (بروز رسانی20 خرداد98)بِسْمِ اَللّٰهِ اَلرَّحْمٰنِ اَلرَّحِیمِ .
الر تِلْکَ آیٰاتُ اَلْکِتٰابِ اَلْمُبِینِ(1) إِنّٰا أَنْزَلْنٰاهُ قُرْآناً عَرَبِیًّا لَعَلَّکُمْ تَعْقِلُونَ (2) نَحْنُ نَقُصُّ عَلَیْکَ أَحْسَنَ اَلْقَصَصِ بِمٰا أَوْحَیْنٰا إِلَیْکَ هٰذَا اَلْقُرْآنَ وَ إِنْ کُنْتَ مِنْ قَبْلِهِ لَمِنَ اَلْغٰافِلِینَ (3) إِذْ قٰالَ یُوسُفُ لِأَبِیهِ یٰا أَبَتِ إِنِّی
یکی از مشکلاتی که زبان آموزان در یادگیری زبان انگلیسی دارند این است که نمیتوانند متن ها را به خوبی ترجمه کنند.ترجمه متن از یک زبان به زبان دیگر واقعا کار سختی است حتی اگر بخواهیم این کار را به صورت حرفه ای انجام دهیم. مترجم حرفه ای شدن یک شنبه اتفاق نمی افتد و پروسه ای زمانبر است. چرا که مترجمی تنها به معنای یادگیری یک زبان خارجی نیست. این کار حساسیت خاصی دارد به خاطر این که ممکن است مفهومی را به اشتباه انتقال دهید.
ترجمه چیه ؟
برگرداندن زبانی
بسم الله الرحمن الرحیم
نشست علمی با عنوان جایگاه لغت شناسی در پژوهشهای قرآنی در مدرسه علمیه حضرت ابالفضل علیه السلام با تدریس استاد محترم عبدالله پور از اساتید دفتر تبلیغات اسلامی در تاریخ 1398/7/25 ساعت 7 صبح برگزار گردید.
چکیده مطالب استاد عبدالله پور در این نشست 
مراحل فهم لغوی بصورت تک واژه در قرآن سه مرحله است
مفهوم شناسی از طریق کتب لغوی
مقصودشناسی
فرق گذاشتن میان مراد استعمالی و جدی مثل فبشرهم بعذاب الیم
مراد از بشارت که برای مژده دادن
به درس 9 از مجموعه آموزش زبان انگلیسی برای نوآموزان خوش آمدید. در این درس نحوه ساختن سوالات بله و خیر را یاد میگیرم. در درسهای قبلی نحوه ساختن جملات بسیار ساده با ترکیب ضمیر و فعل be آشنا شدیم.سوال بله و خیر چیست؟سوال بله و خیر سوالی است که می توان با بله و خیر به آن جواب داد. مثلا آیا انگلیسی را دوست داری؟”.سوالی کردن در فارسیدر زبان فارسی برای ساختن سوالات بله و خیر به ابتدای جمله آیا” اضافه می کنیم. البته این تنها در شکل نوشتاری استفاده می
ضمایر انعکاسی و تأکیدی:قسمت دوم
ضمیر تأکیدی:
شکل و شمایلشان عیت ضمایر انعکاسی است و برای
تأکید روی یک اسم یا ضمیر می آیند. برای این می آیند که بگوییمخود آن شخص یا خود
آن چیز» نه شخص یا چیز دیگر. و جایشان هم بلافاصله بعد از خود فاعل یا بعد از
مفعول است.
She herself made the cake.
یا
She made the cake herself.
خود او کیک را درست کرد.
I myself saw the teacher.
یا
I saw the teacher myself.
من خودم معلم را دیدم.
Maryam and I ourselves did the experiment.
یا
Maryam and I did the experiment ourselves.
من و مریم خودمان آزمایش را انجام داد
Object pronouns: ضمایر مفعولی
 
ضمایر مفعولی مثلِ ضمایر فاعلی، جانشین اسم میشوند.
تنها تفاوتی که با ضمایر فاعلی دارند، این هست که ضمایر فاعلی در ابتدای جمله به کار میرفتند ولی ضمایر مفعولی، بعد از فعلِ اصلی، جانشینِ مفعول جمله میشوند. و در بعضی موارد هم بعد از حرف اضافه به کار میروند.
I……me (تلفظ: می) 
You…… you (تلفظ: یو)
He…… him (تلفظ: هیم)
She…… her (تلفظ: هِر)
It……it (تلفظ: ایت)
We……us (تلفظ: آس)
You……you (تلفظ: یو)
They…… them (تلفظ: دِم)
 
I like Maryam…… I like her. من مریم
گفتار درمانی کودک کمتر از دو سال
در این سن کودک توانایی صحبت نداشته و فقط آواهایی تولید می‌کند و تشخیص اینکه کودک به درمانگر نیاز دارد، راحت نیست. می‌توان در این سن، آواهای همچون دا، ما را تکرار کرد تا کودک نیز آن‌ها را بگوید. و با تشویق والدین، کودک علاقه بیشتری برای ساخت آواهای جدید دارد. 
در این سن باید والدین در زمان غذا خوردن، حمام با فرزند خود با حرکاتی مانند اشاره کردن و تکان دادن صحبت کند.
در این سن کودک می‌تواند اسامی را تکرار کند م
یک زمانی خیانت به همسر، محدوده تعریف شده و مشخصی داشت! و البته به این شدت هم مد نبود! فقط افراد از خدا بی خبر و بوووووق خیانت می کردند و خیلی هم کارشان زشت بود! به جای پارتنر و کراش و عشق و مرلول (اسم مفعول از فعل رل زدن!!!) و بی اف و جی اف و بوی فرند و گرل فرند و جاست فرند و دوست اجتماعی و فیزیکی! و تاریخی و دینی و هدیه های آسمانی و سایر دروس مربوطه و ازدواج سفید و سیاه و سرخ و آبی و بنفش کمرنگ و خاکستری مایل به طلایی و سایر رنگها و روابط ی و تقسیم
یک زمانی خیانت به همسر، محدوده تعریف شده و مشخصی داشت! و البته به این شدت هم مد نبود! فقط افراد از خدا بی خبر و بوووووق خیانت می کردند و خیلی هم کارشان زشت بود! 
به جای پارتنر و کراش و عشق و مرلول (اسم مفعول از فعل رل زدن!!!) و بی اف و جی اف و بوی فرند و گرل فرند و جاست فرند و دوست اجتماعی و فیزیکی! و تاریخی و دینی و هدیه های آسمانی و سایر دروس مربوطه و ازدواج سفید و سیاه و سرخ و آبی و بنفش کمرنگ و خاکستری مایل به طلایی و سایر رنگها و روابط ی و تقسی
بارم بندی امتحانات نهایی سال دوازدهم رشته انسانی 99 ارزش و اهمیت هر درس ، مبحث ها و فصل های هر درس رو مشخص می کنه . دانش آموزای انسانی با توجه به بارم بندی امتحانات نهایی دوازدهم ۹۹ می تونن زمان مناسبی رو برای مطالعه هر درس اختصاص بدن .
با نزدیک شدن به فصل امتحانات نهایی دانش آموزا باید کم کم برنامه ریزی خودشون رو برای خوندن هر درس مشخص کنن . این برنامه ریزی معمولا برای کسایی که از اول سال مطالعه منظم داشتن و با مباحث هر فصل آشنایی دارن راحت تر ه

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها