نتایج جستجو برای عبارت :

معنای استراتژیgo

ما خسته ایم ! خسته به معناي واقعی
دلهای ما شکسته به معناي واقعی
ما لشکریم ! لشکر پخش و پلا که دید ؟
خیلی ز هم گسسته به معناي واقعی
این زخم سجده نیست به پیشانی ام رفیق
جای دریست بسته به معناي واقعی
از بادبان نخیزد و از ناخدا ، بخار
کشتی به گل نشسته به معناي واقعی
تنگ است جای ما و چنین است حال ما
باغی درون هسته ! به معناي واقعی
یه کتابی با عنوان《ایرانیان فرزندان خود را چه می نامند ؟》خوندم 
میگفت اسم "هاشم" به معناي کسی است که نان ترید میکند . معناي خوبی ندارد ولی ایرانیان چون هاشم بر میگردد به خاندان بنی هاشم و حضرت محمد برای این اسم احترام قائلند و بدون توجه به معناي اسم اون رو برای فرزندانشون انتخاب می کنند یا "میثم" . به معناي بندی است که به پای شتر میبندند که دور نرود اما ایرانیان به دلیل آوای خوشی که داره بدون توجه به معنا این اسم رو روی فرزندانشون میذارن 
حا
تسویه به معناي برابرکردن بستانکاری و بدهکاری و تصفیه به معناي پاک کردن.اگر مراد پاک کردن حساب باشد که دیگرکسی طلبکار و بدهکار نباشد "تصفیه حساب"درست است و اگر به معناي تعادل و موازنه در حساب باشد" تسویه حساب"درست است.*شناخت افراد و اعتماد کار خود رامی کرد و حساب ها به مرور تسویه می شد.*گویی عجله داشت تا هر چه زودتر حساب همه را تصفیه کند.البته علاوه بر معناي اصلی، به مجاز گاهی "تسویه حساب" به معناي انتقام گیری هم به کار می رود.*بعد از ماجرای خونی
 
معناي روشنفکری| روشنفکری چیست؟: روشنفکری در معناي افواهی و رایج آن، مترادف با داشتن تحصیلات و اطلاعات، خوش فکر بودن یا به اصطلاح داشتن فکر باز» و نظایر اینهاست، اما اگر به یک بررسی عمیق و تحلیلی- تاریخی بپردازیم، در می یابیم که روشنفکری یک تعریف و معناي تخصصی دارد.
ادامه مطلب
ابو بصیر  گوید  از حضرت صادق ع  پرسیدم معناي.اینکه همه  صلواتم را بری شما قرار دهم چیست فرمود یعنی پیغمبرص را  مقدمه و جلو هر حاجتی قرار میدهد و از خدای عزوجل  چیزی در خواست ک تکتد تا بنام پیغمبر ص ابتدای کند و صلوات بر او فرستد سپس حاجات  خودرا  از خدا در خواست کند شرح  فیض ره ر شرح خویث 3 گوبد  مقصوداز صلوه معناي لغوی ان انست که دعا باشد معناي گفتار ان مرد به پیغمبر  اینست که هرگاه بدر گاه  خداوند در بار حاجتی  دعا میکنم  اول  بشما  دعا  می
در سخنرانی زنده تلوزیونی به مناسبت عید نیمه شعبان: انسان در مواجهه با مشکلات نبایستی مأیوس بشود؛ باید انتظار فرج داشته باشد؛ باید بداند که فرج خواهد آمد/ انتظار به معناي فقط نشستن و دست روی دست گذاشتن و چشم به در دوختن هم نیست؛ انتظار به معناي آماده شدن، به معناي اقدام کردن است؛ باید تلاش کنیم در راه ایجاد جامعه مهدوی/ جامعه مهدوی جامعه قسط، معنویّت، معرفت، برادری، علم و جامعه عزّت است.
واژه شناسان سه معناي عمده را برای لغت سنت» ذکر کرده اند:
1. دوام و استمرار و در کل ادامه دادن،
2. راه و روش به معناي مطلق کلمه،
2. راه و روش پسندیده، که در این صورت هرگاه واژه سنت» به تنهایی و یا به همراه قید "حسنه" آورده شود بمعنی روش پسندیده و نیکو» خواهد بود. و برای اینکه معناي روش ناپسند» از این کلمه مستفاد نگردد، بایستی به همراه قید سیئه» آورده شود.
لهذا با توجه به معناي لغت اهل» که گروه» میباشد، اهل سنت» عبارت است از "گروهی که متحدا را
Shirazart.blog.ir 
*اطلاق لفظ مینیاتور : به معناي عام یا خاص واژه مینیاتور که بنگریم این لفظ در مورد نقاشی شیوه ی ایرانی مصداق ندارد .
* این واژه به معناي ریز نقش است .
* واژه ی (miniature) را اروپائیان عموماً در مورد تک چهره های کوچکی که در سده ی هجدهم. م روی عاج با آبرنگ نقاشی می شد بکار می بردند.( در اینصورت گویا : از ریشه minuere به معناي کاستن و کوچک کردن مشتق شده است ( که در این صورت ، احتمالاً از کلمه ی لاتین ( miniare) یعنی رنگ کردن با سرنج ریشه گرفته است .
دردی که نهایتا آدم را وقت و بی وقت به جایی میکشد که دوست ندارد؛ پیش کسانی که دوست ندارد؛ به کاری وادار میکند که دوست ندارد! 
و چقدر این درد قدرتمند است! 
و چقدر من قدرتمند تر که هنوز از پا در نیامده ام.
به ساز رقصیدن به معناي از پا در آمدن نیست. به معناي مدارا کردن است. به معناي صبر کردن در جایی که کاری به جز این از دست آدم بر نمی آید. البته یک کاری هست. تسلیم شدن ! ولی هنوز وقتش نیست . 
نماز واژه‌ای فارسی است که برای صلاة» به کار می‌رود. نماز به معناي خم شدن، سرفرودآوردن برای ستایش پروردگار، احترام و اظهار بندگی و اطاعت است.واژۀ قرآنی "صلاة" از ریشۀ ص ل و» به معناي دعاست[۳] و جمع آن "صَلَوات" است، "صلاة" در بعضی آیات به معناي دعا هم به کار رفته است.
 برای دریافت فایلPDF نماز به ادامه مطلب بروید.
ادامه مطلب
فرزند قلب انسان را نرم می‌کند. تا صدای گریه‌ی بچه‌ی خودت را نشنیده باشی، معناي گریستن بچه‌های دیگر را نمی فهمی.
_ آتش بدون دود ، نادر ابراهیمی
+ قبلاً جملات کتابا رو توی پست معرفی کتاب کنار هم میذاشتم، اما ازین ببعد میخوام کم کم بذارم ( همزمان با خوندن) تا کلمات بهتر چشیده و جویده و هضم بشن :) 
++ همه رو با هشتگ #کلمه منتشر میکنم
در اصطلاح علمای اصول یعنی سبقت به ذهن ، بدین معنی که در ذهن ما هزاران معنی انبار شده، حال انسان وقتی لفظ خاصی را می شنود،از آن معانی ذهنیه یکی زودتر از همه حاضر شده و خود را بر آئینه لفظ عرضه می کند، این تبادر است، مثلا" از لفظ (ید) معناي دست زودتر از معانی دیگر بنظر می رسد پس این معناي حقیقی آن است و استیلا معناي مجازی آن است و این معنا در جلسه ( اماره ید و تصرف) بکار رفته است، تبادر علامت حقیقت و عدم تبادر علامت مجاز است.
این روز ها ساختار و معناي همه چیز در ذهنم بهم ریخته حواسم پرت چیز هایی میشود که نمیدانم برایم همه چیز در عین تکرار عجیب شده انگار دلم نمیخواهد حتی دنبال این باشم که چرا نبودنم با بودنم به معناي واقعی کلمه یکیست چرا حتی انگار نیستم انگار نفس نمیکشم 
ته ذهنم مرور میکنم که خب اهمیتش چه میتواند باشد   لابد همان هیچ همیشگی 
اباحه اخص
 
اباحه اخص به چه معناست؟
 
 
اباحۀ اخص در جایی است که رخصت مکلّف در انجام دادن یا ترک فعل ناشی از نظر شارع مبنی بر ترجیح نداشتن انجام دادن یا ترک فعل باشد. بنابراین، اباحه به معناي اخص از احکام تکلیفی است. به عبارتی واضح تر از محقق حلی بیان کنم تا بحث واضح شود: در کتاب معارج الاصول ص۴٨ آمده که: اباحه تکلیفی که از آن به اباحه خاصه، اباحه به معناي اخص، اباحه صرف و اباحه محض نیز تعبیر می‌شود از احکام پنچگانه تکلیفی و مقابل وجوب، حرمت، ا
حوزه کاری وکیل حقوقی چیست؟
امور حقوقی به طور معمول در معناي عام خود، به دو دسته‌ی امور حقوقی و کیفری تقسیم می‌شود. این تقسیم‌بندی را بر اساس طیف موضوعاتی است که وکیل حقوقی یا وکیل کیفری با آن روبه‌رو می شوند. هنگامی که از لفظ وکیل حقوقی استفاده می‌شود، ممکن است دو معنا از آن استنباط شود؛
1-منظور امور حقوقی در معناي عام است که شامل تمامی محورهای مربوط به این دانش می‌شود.
2- امور حقوقی به معناي خاص کلمه است که فقط شامل مسائل و دعاوی میان اشخا
انقلاب» (به انگلیسی: revolution) به معناي زیر و رو شدن، دگرگون شدن یا پشت و رو شدن است که در آغاز از اصطلاحات علم اخترشناسی بود و در معناي چرخش دورانی افلاک و بازگشت ستارگان به جای اول به کار می‌رفت. از نظر ی نیز به هرگونه تحول اساسی در حکومت یک کشور توسط توده های ناراضی جامعه که باعث تحولات ی، اقتصادی و. می شود را انقلاب گویند.
ادامه مطلب
انقلاب» (به انگلیسی: revolution) به معناي زیر و رو شدن، دگرگون شدن یا پشت و رو شدن است که در آغاز از اصطلاحات علم اخترشناسی بود و در معناي چرخش دورانی افلاک و بازگشت ستارگان به جای اول به کار می‌رفت. از نظر ی نیز به هرگونه تحول اساسی در حکومت یک کشور توسط توده های ناراضی جامعه که باعث تحولات ی، اقتصادی و. می شود را انقلاب گویند.
ادامه مطلب
احتمالا خیلی از ما ایرانی ها و حتی برخی کشور های دیگر،نام زرتشت را شنیده ایم.زرتشت پیامبر سرزمین جاوید ایران و دین زرتشتی پیام و هدایت اوست که حدودا بیشتر ما از دوره هخامنشیان آن را می شناسیم.
حال بد نیست پیامبر سرزمینمان و در اصل متعلق به همه جای جهان را بیشتر بشناسیم.
 
نام : زرتشت (زردشت) به معناي دارای شتر زرین.
نام پدر : پوروشسب
نام مادر : دوغدو
محل تولد : احتمالا خوارزم و به نقلی دیگر بلخ
لقب : پیامبر ایرانی
 
نام زرتشت به معناي دارای شتر زرد
معناي غدیر چیست؟ و چرا عید غدیر خم به این نام خوانده شده است؟
واژه غدیر» در لغت به چند معنا آمده است؛ مانند آبگیر»،قطعه‌ای از آب»، وجای جمع شدن آب باران».
 
غدیر خُمّ در میان راه دو شهر بزرگ دنیای اسلام، مکه و مدینه، در محلی به نام جُحفه» وجود دارد که در زمان رسول گرامی اسلام(ص) کاروانیان حج در آن‌جا از هم جدا می‌شدند و به طرف دیار خود می‌رفتند. درباره علت نام‌گذاری این مکان به غدیر خمّ، احتمالاتی داده شده است؛ مانند این‌که به اعتبار
گذشته من بخشی از وجود و هویت من هست و من نباید اونو طرد کنم. معناي رشد همین هست و یک پله بالاتر رفتن به معناي انکار و طرد پله های پایین تر نیست.
پذیرش و قبول گذشته، حس بهتری بهم میده تا طرد کردن اون. وقتی گذشته خودم رو طرد می کنم از خودم بیزار میشم. پس گذشته خودم رو هر چه هست می پذیرم و در کنار خودم نگه میدارم.
دموکراسی واژه ای است برگفته از واژه یونانی demos»به معناي مردم و krato یا cratia به معناي قدرت.    Demos»در کاربرد آنتی یا یونانی به معناي جمع روستاییان بود است و از این رو هر واحد روستایی را در آن  demoi   و ساکنان آن را demotai می نامند . در سده پنجم پیش از میلاد تغییری در معناي دموس پدید آمد و این واژه بر اجتماع همه مردم آتن اطلاق شد که برای اجرای کار های حکومتی گرد هم می آمدند . در سال 509 میلادی در نتیجه اصلاحات گلیستن ، قانونگذار آتن، اداره جامعه به دست ر
از جمله آثار زیانبار تنبیه به معناي عام آن میتوان به چهار بازخورد زیر اشاره داشت که به چهار ت تنبیه معروفند. 
 
البته بسیار مهم است که ما تنبیه را حذف نمیکنیم بلکه به آن ساختار و شکل صحیح میدهیم و گفتن این مسائل به معناي نفی اقتدار و دادن بازخورد مناسب به اشتباه نیست. 
 
در ضمن در این بیان کلمه تنبیه اشاره به معناي عام آن دارد و الا در ادبیات تربیتی این مقوله با سه واژه تنبیه، مجازات و کیفر بیان میشود و توضیح این سه واژه مطلب جداگانه ای میطلبد
عزیز و عزت ابدا مرتبط به هم نیستند
عزت به معناي گرامی و سرافرازیست
و عزیز به معناي شکست ناپذیر
در آن حال عزیز را نیز گرامی نامند
عزیزحقیقت ، عزتمندترینِ دنیای وجود
عزتت در سرشاریِ درونم ، عزیز است
(متن نیاز به تفسیر به تفضیل دارد)
روز مادر.
امسال دومین سالی که به معناي واقعی مامان شدم.
خدایا خیلی ازت ممنونم که منو به بالاترین درجه مقام یک زن رسوندی.
مادر بودن یعنی همه چیز.
وقتی مادر میشی تازه معناي اصلی خیلی چیزها رو می فهمی، دیدت و دریچه نگاهت به دنیا عوض میشه و اون وقت دنیارو خیلی قشنگتر می بینی و قشنگتر می خواهی.
الهی شکر.
ادامه مطلب
شب هایم تاریک است. روزهایم تاریک است.
دقیقه ها دلهره آور و اضطراب آلود سپری می شوند
و من هر لحظه حس می کنم در آن چاه تاریک و مخوف فرود می روم.
اسمش را گذاشته ام چاه هرماس.
هرماس به معناي اهریمن نه به معناي شیر که سلطان جنگل است.
من سلطان نیستم.
انگار به ترمیناتور تبدیل شده ام.
یک نابودگر خودشکن.
من نابودگر خودم هستم
و روزی با این پاهایم در چاه هرماس سقوط می کنم.
به همین سادگی.
معصومه باقری
برشی از رمان 
زندگی معناي خاصی ندارد و مطلقا منحصر به فرد است و هر کس باید خودش معناي آن را بفهمد و به آن ایمان قلبی داشته باشد و به همان روش به زندگی ادامه دهد درسته که زندگی کوتاهه ولی کوتاه بودن آن نباید موجب رها کردنش شود و باید هر روز از روز قبل بهتر زندگی کرد و خوشحال تر بود. امید های زندگی را باید در خود ساخت و باید آن ها را هر روز به خود یاد آوری کرد تا فراموش نشوند. و زندگی یعنی همین
آموزش مخفف کلمات  چت که آکثر کاربران چتی جهت سریعتر جواب دادن همیشه آنها را بکار می برند Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
 
DCمخفف: Disconnectبه معناي: قطع ارتباط با اینترنت
Cمخفف: Seeبه معناي: دیدن، می بینمت
U Rمخفف: Yourبه معناي: برای شما
2مخفف: Tooبه معناي: همچنین
4مخفف: Forبه معناي: برای
BRBمخفف: Be Right Backبه معناي: زود برمی گردم
H&Kمخفف: Hug And Kissبه معناي: در آغوش گرفتن و بوسیدن
IOUمخفف: I Owe Youبه معناي: من به شما مدیونم
ATBمخفف: All The Bestبه معناي: همه چیز عالی است
DLمخفف: Downloadب
اعتباری تعاریف مختلفی دارد، امّا دو معناي آن خیلی از اوقات باهم اشتباه می‌شود:
معناي اوّل: اعتباری محض است، به عبارت دیگر، اعتباری یعنی قراردادی، یعنی چیزی که دو یا چندنفر، با همدیگر قرارداد می‌کنند. مثل نامگذاری خیابان‌ها. مسئولین شورای شهر، تصمیم می‌گیرند که نام خاصی را روی خیابانی بگذارند. هروقت هم که دوست داشته باشند، نام آن را عوض می‌کنند، هیچ مشکلی هم پیش نمی‌آید.
معناي دوم: اعتباری حقیقی. این نوع از اعتباری، اگرچه ساخته‌ی ذهن اس
تخصص گوارش و کبد یا گاستروانترولوژی (به انگلیسی: Gastroenterology) شاخه‌ای از علم پزشکی است که به مطالعه دستگاه گوارش انسان می‌پردازد. واژه گاستروانترولوژی از دیدگاه ریشه‌شناسی واژگان از سه قسمت واژگان یونانی گاستروس به معناي معده، آنترون به معناي روده و لوگوس به معناي عقل و فکرت تشکیل یافته‌است.

ادامه مطلب
رهبر معظم انقلاب اسلامی:عدالت به معناي یکسان بودن همه برخورداریها نیست، به معناي یکسان بودن فرصت هاست،یکسان بودن حقوق است. همه باید بتوانند از فرصت های حرکت وپیشرفت بهرمند شوند. باید سرپنجه عدالت گریبان ستمگران ومان از حدود را بگیرد و مردم به این اطمینان پیدا کنند.1385/8/20
 
این یعنی عدالت علی وار.
اسم های زیبا که معنی نور، درخشش و روشنایی می دهند
نام هایی که به معناي نور و یا درخشش روشن و زیبا و جسورانه بر روی کودک است. معناي نور می تواند یک روز آفتابی یا ترکیدن دانش را یادآوری کند ، می تواند به آینده کودک شما تأثیر بگذارد یا تولد اواسط زمستان را روشن کند. به نوزادان متولد Hanukkah یا سال نو گاهی نامهایی داده می شود که به معنی نور است ، مانند هارون و کلارا.
یا مثل نامهای هلن و .
و بیشتر این نام ها، اسم دختر هستند.
در کنار هارون و کلارا ، نامهای
 
الف:مبحث اول:تعریف شهادت
۱- بند اول :معناي لغوی
۲- بند دوم :معناي اصطلاحی
ب:مبحث دوم:بینه و شهادت
۱- بند اول :معناي بینه
۲- بنددوم: انواع بینه
۳- بند سوم :شهادت در قوانین ایران
ج:مبحث سوم : شرایط و شاهد
۱- بند اول: دیدگاه قانون مصر
د:مبحث چهارم: منشاء علم شاهد
۱- بند اول: دیدگاه حقوقدانان مصری
۲- بند دوم:نظریه قانون مصر
ه:مبحث پنجم: نصاب شهادت
۱- بند اول: نصاب شهادت در حق الله
۲- بند دوم: نصاب شهادت در حق الناس
۳- بند سوم:نصاب شهادت در قوانین جدید مصر
ی:م
پرسشنامه استاندارد معناي زندگی (MLQ)
پرسشنامه استاندارد معناي زندگی (MLQ) تالیف استگر، فریزر، اویشی و کالر (۲۰۰۶) ، در قالب فایل word ، به همراه روایی و پایایی، راهنمای امتیازدهی و تفسیر پرسشنامه و منبع مورد استفاده. مقیاس معنی زندگی شامل دو زیر مقیاس است که وجود معنا در زندگی و نیز جستجو برای یافتن معنا .
3/ رهبر انقلاب: اینکه مرتّب میگوییم نشاط، بعضیها خیال میکنند که نشاط یعنی رقاصی، که فلان برنامه موسیقی را یا فلان برنامه را در تئاتر و در تلویزیون بگذاریم تا مردم نشاط پیدا کنند! معناي نشاط این نیست؛ نشاط یعنی حوصله کار، نشاط کار، تحرّک، که دل انسان آماده باشد برای حرکت، کار، فعّالیّت کردن؛ خسته و ملول و افسرده نباشد؛ این معناي نشاط است. بخصوص شما جوانها خیلی به این احتیاج دارید.
چنانچه انتظار داشتیم بعلت محدودیت در افزایش تعداد تستها، آمار مبتلایان جدید بجای آنکه تصاعدی بالا رود تقریبا به اندازه روز قبل افزایش می‌یابد. این به معناي خطی شدن ابتلا نیست، بلکه به معناي خطی شدن نمونه‌گیری است!!این در حالیست که فی‌المثل در ایتالیا کاملا شاهد روند رشد تصاعدی مورد انتظار هستیممبتلایان یا قربانیانی که تست نشده‌اند در این آمار اعلام نمی‌شوند
‍ تجربه ما و کشتار مردم در جای جای دنیا ثابت کرده است که منظور از حقوق بشر، حقوق بشر به معناي عام نیست، بلکه به معناي حقوق بشرهای خاص است.
مثلا:  اگر در فرانسه ده بشر کشته شوند، دولت ها و ملت های زیادی جوش می آورند، اما در جای دیگری مانند سنگال و یمن و عفرین، دنیا در برابر قتل عام و نسل کشی انسان ها سکوت می کند!!!
پس در اینجا حقوق یک بشر فرانسوی یا دانمارکی، با حقوق یک بشر کرد، ایزدی یا عرب ، بسیار فرق می کند!!!
اینجاست که حقوق من بشر بایستی در راست
 
کاربران گرامی ،این فایل حاوی مطالعه پاورپوینت فقه تطبیقی - قصاص در 40 اسلاید قابل ویرایش می باشد که پس از پرداخت آنلاین ،میتوانید این محصول را دریافت و دانلود نمایید.
جهت آشنایی شما عزیزان با محتوای پاورپوینت فقه تطبیقی - قصاص ، بخشی از متن چند تا اسلاید را قرار می دهیم .
بررسی مفاهیم
اجتهاد
شیوه اجتهاد
مذاهب اسلامی
اجتهاد
اجتهاد[ازریشه جهد] ازباب افتعال(به مفهوم مطاوعه و پذیرش) به معناي بذل مجهود است برای پیدا کردن مقصود از راه استدلال –
DCQ/ ACQ/ MDCQ :اشنایی با سه اصطلاح در قراردادهای نفت و گاز DCQ :• Daily Contract Quantity (DCQ) – quantity of gas Seller is obliged to deliver to Buyer on a daily basisدی سی کیو :این عبارت در قراردادهای نفت و گاز مخفف عبارت Daily Contract Quantityو به معناي مقداری از گاز است که فروشنده در طول یک روز موظف به تحویل ان به خریدار می باشد .ACQ:• Annual Contract Quantity (ACQ) – maximum quantity to be delivered in any year ACQ = 365 X DCQای سی کیو :این اصطلاح در قراردادهای خرید و فروش نفت و گاز به معناي حداکثر میزان نفت و گاز تحویلی در مدت یکسال میباشد
من معناي زندگیم را فکر میکنم فهمیدم دیروز از درونم یکی به من میگفت لازم نیست برای خوشحال بودن تلاش کنی لازم نیست معناي زندگی رو از کسی بپرسی معناي زندگیت همین کارهای روزمره ای هست که انجام میدی میتونی این کارهارو با خوشحالی انجام بدی یا با نگرانی و اضطراب و افسردگی اون دیگه دست خودته .
چکیده:
آیه نسخ‌ با آیه لوح‌محفوظ و آیه احکام و‌نیز آیه نفی اختلاف ناسازگار به نظر می رسد و چطور قرآنِ محفوظ‌ و‌محکم، نسخ می شود؟ مگر اینکه برای جمع بین آیات تلاش کنیم و نسخ را به معناي تأویل و تطبیق آیه بر معناي بالاتر (اِحکام آیات) بدانیم بدون آنکه آیات قرآن را حذف کنیم. اگر نسخ را به معناي اِحکام آیات بدانیم آیه نسخ نه‌تنها با آیه احکام اختلافی ندارد بلکه لازمه درک صحیح آن است! نسخ به معناي تبدیل مکان آیه است یعنی با نسخ  آیه ای از مکانی
امشب،شب لیلة الرغائب است.
کلمهٔ رغائب» جمع رغیبه» است و به دو معنا بکار رفته است:
یک- به معناي چیزی که مورد رغبت و میل است . بنابر معناي اول، لیلة الرغائب» شبی
است که میل و توجه به عبادت و بندگی در آن در نزد بندگان بسیار است و بندگان خدا در این
شب گرایش زیادی به رفتن به در خانه خدا و ارتباط و انس با او دارند.
دو- به معناي عطا و بخشش فراوان است. بر پایهٔ معناي دوم، لیلة الرغائب» شبی است که در آن عطاء و بخشش خدا بسیار
است و بندگان با رو آوردن به
 
استکبار از ریشه کبر به معناي بزرگی (فراهیدى، العین، ج 5، ص 361) است، این واژه مفهومی نسبی دارد که در مقایسه با چیز دیگر، بزرگی یا کوچکی درک می‌شود؛ (راغب اصفهانی، مفردات، ص 696) از این رو استکبار در باب استفعال به معناي تعظم» و بزرگ دانستن (جوهری، الصحاح، ج 2، ص 802) خواهد بود که به امتناع عناد آمیز از قبول حق و بزرگ دانستن خود می‌انجامد (ابن منظور، لسان العرب، ج 5، ص 126؛ طریحی، مجمع البحرین، ج 3، ص 466) البته حرف سین و تا (هیئت باب استفعال) در این‏گون
{آخرامان - شماره 1}
 
آخرامان کلمه ای عربی، به معناي دوره پایانی جهان است که در همه ادیان الهی به آن اشاره شده است. جریان مهدویت و آخرامان، دو موضوع به هم وابسته هستند. بنابراین در ابتدا باید معانیِ آخرامان در روایات را بررسی کنیم:
معناي عام: در این معنا، آخرامان از بعثت پیامبر خاتم و پا به عرصه‌ی وجود گذاشتنِ کامل ترین دین آغاز می شود و ما امّت آخرامان به معناي عام هستیم.
معناي خاص: در این معنا، آخرامان از شهادت امام حسن عسکری(ع)
تارگت (Target) چیست؟تارگت در لغت به معناي هدف و واحد است، بر فرض اینکه شما سایتی برای نفوذ در نظر دارید، به این سایت، تارگت یا هدف گفته می شود.
باگ (Bug) چیست؟باگ در زبان انگلیسی به معناي حفره می باشد، باگ ها یا حفره های امنیتی مواردی هستند که در اصل اشکالات برنامه نویسی، برنامه نویسان وب می باشد، که هکر از این اشکالات و خرابی ها می تواند به نفع خود استفاده کند. برنامه نویسان معمولا با انتشار و نصب وصله های امنیتی یا همان پچ (Patch) موجب حذف باگ و جلوگی
• یکی از نکاتی که به شدت در انیمیشن باب اسفنجی به چشم می خورد ترویج نکات جنسی برای بچه های سنین ۳ تا ۵ سال است. باب اسفنجی در شهری زیر دریا زندگی می کند که Bikini bottom نام دارد. لغت Bikini در زبان انگلیسی به معناي مایو (لباس شنا) نه است و در اصطلاح به نوعی رابطه س.ک.س.ی گفته می شود که در آن پوشش زن در حد مایو باشد. در تمامی سایتهای س.ک.س.ی قسمتی به نام Bikini وجود دارد. وقتی این لغت در سن کودکی برای شخص یادآور لذت و یک کارتون جذاب باشد در بزرگسالی با دیدن آن
قصه خانواده نوح برای اولین بار توسط قران افشا شد. این قصه چند نکته مهم قابل بحث دارد:  او در تشخیص وعده خدا کاملا علم نداشت و خداوند مفهوم خانواده را در نظرش عمیق تر کرد.
اگر معناي لَیْسَ مِنْ أَهْلِکَ به معناي نفی اهلیت را بپذیریم نه نفی نسب، آن وقت باب بحث به موضوعی مهم کشیده می شود  و آن این است که اهل بیت نبی استثناپذیرند. این قاعده می تواند فهم آیه تطهیر را تحت تأثیر قرار دهد. اگر کلمه اهل را در اهلیت و صلاح معنا کنیم نه نسب، آن وقت تضاد ظاه
برخی از ملاک های تشخیص نارساخوانی:
اشتباه کردن کلمات شبیه هم مانند: چای و جای
وارونه خوانی کلمات مانند روز به جای زور
مشکلات شدید در هجی کردن کلمات
حذف کلماتی مانند "را"، "که"
اضافه کردن برخی از حروف و کلمات
حذف برخی از حروف و کلمات
جایگزینی برخی از حروف و کلمات به جای یکدیگر
درک نامرتب حروف
اشتباهات مرتبط با عدم فهم معناي جمله
خواندن با آهنگی تردیدآمیز و مقطع و لحننی کع با معناي آن مطایقت ندارد.
 
7»صِراطَ الَّذِینَ أَنْعَمْتَ عَلَیْهِمْ غَیْرِ الْمَغْضُوبِ عَلَیْهِمْ وَ لاَ الضّالِّینَ نکات این آیه-مراد از نعمت در أَنْعَمْتَ عَلَیْهِمْ» ،نعمتِ هدایت است.زیرا در آیه ی قبل سخن از هدایت بود.علاوه بر آنکه نعمت های مادی را کفّار ومنحرفین ودیگران نیز دارند.2-در قرآن،افرادی همانند فرعون و قارون و ابولهب و امّت هایی همچون قوم عاد،ثمود و بنی اسرائیل،به عنوان غضب شدگان معرّفی شده اند3-ضلالت»که حدود دویست مرتبه این واژه با مشتقاتش در ق
منازعه در لغت به معناي نزاع کردن و ستیزه کردن آمده است و کسی که دست به چنین رفتاری می زند منازع به معناي نزاع کننده یا ستیز کننده نامیده شده است . ( معین ، ۱۳۸۷ ، ص ۱۰۵۲ )مفهوم اصطلاحی منازعه :منازعه مصدر باب مفاعله و از ماده نزع و نزاع به معناي درگیری و زد و خورد است . ( حبیب زاده ، جعفری ، ۱۳۸۸ ، ص ۲۳۶ ) و در نتیجه نیاز به اقدام متقابل دارد . ( گلدوزیان ،۱۳۸۶ ، ص ۱۸۳ ) یعنی آنکه افراد حاضر در منازعه هم صدمه بزنند و هم صدمه ببینند . بنابراین اگر شخص الف
بِسۡمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحۡمَٰنِ ٱلرَّحِیمِ
گزارش کتابچه: العبادة بوابة التوحید و بوابة التکفیر
مؤلف: شریف حاتم العونی
ناشر: مرکز نماء للبحوث و الدراسات
مشخصات ظاهری: 18 ص
کتاب در صدد تعریف عبادت است. با شناخت عبادت می توان مؤمن را از کافر تمییز داد؛ نتیجتاً این مسئله خیلی مهم و قابل توجه است.
نکات برداشتی از این مقاله:
۱) عبادت از دو معنا برخوردار است. معناي عام و معناي خاص:
معناي عام عبادت: هر آنچه (اقوال و افعال) که خداوند آن را دوست داشته باشد و ر
از جمله آثار زیانبار تنبیه به معناي عام آن میتوان به چهار بازخورد زیر اشاره داشت که به چهار ت تنبیه معروفند. 
 
البته بسیار مهم است که ما تنبیه را حذف نمیکنیم بلکه به آن ساختار و شکل صحیح میدهیم و گفتن این مسائل به معناي نفی اقتدار و دادن بازخورد مناسب به اشتباه نیست. 
 
اگر ما با رفتار هایی مثل سرزنش، توبیخ، عتاب، تنبیه بدنی و. با کودکمان برخورد کنیم، کودکمان به یکی از این چهار نتیجه دچار خواهد شد. 
ادامه مطلب
پایانکار گواهی است که از سوی شهرداری صادر می شود و به معناي تکمیل پایان عملیات ساختمانی است.
اخذ پایانکار به معناي رعایت تمام اصول و قوانین حاکم بر ساختمان است . در واقع پایانکار نشان دهنده استاندارد ملک می باشد.
امروزه با توجه به گسترش پیش فروش ها و مشارکت در ساخت ، این دعوای حقوقی افزایش یافته است.
در برخی موارد نیز که شهرداری مربوطه ، بدون دلیل موجه از صدور پایانکارخودداری می کند ذینفع می تواند این دعوای حقوقی را به طرفیت شهرداری مربوطه ط
شب رغائب کی است سال 97 |  تاریخ لیله الرغائب سال 1397
شب رغائب کی است 97
تاریخ شب رغائب کی است سال 97
شب لیله الرغائب به معنی شب بخشش بسیار است. به نخستین ٔ ماه رجب گفته می‌شود. شب لیله الرغایب امسال روز پنج شنبه ۱۶ اسفند ۹۷ می باشد. در آموزه‌های اسلامی آمده‌است که در این شب فرشتگان بر زمین نزول می‌کنندتا رحمت الهی را به جامعه بشری عرضه نمایند.
بنا به نظر کلیه مراجع تقلید زمان لیله الرغائب در سال 97 ، 23 اسفندماه می باشد اما بنا بر احتیاط بهتر
بنام خدا
* معناي رضا به قضای الهی در مصیبت‌ها؛ چه کسی خُلق توحیدی» دارد؟ .
*زله‌ای می‌آید و شهری را خراب می‌کند. ممکن است کسی بگوید: این زله را خدا خواست اما به این معنا که خدا ملَکی را فرستاد و گفت: این زمین را تکان بده و او هم تکان داد و یا خود خدا به طور مستقیم آمد زمین را تکان داد و زله پدید آمد. نه، این‌طور نیست. .
ادامه مطلب
یک حدیثی از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم نقل شده که فرمودند: الصَّوْمُ‏ لِی‏ وَ أَنَا أجْزِی‏ بِهِ»
اگر فعل اجزی» را معلوم بخوانیم یک معنا و اگر مجهول بخوانیم معنايی دیگر به دست می آید.
اگر اجزی را معلوم بخوانیم معنی این می شود: 
خداوند فرمود: روزه مال من است و من پاداش آن را می دهم
اما اگر اجزی را مجهول بخوانیم معنا این می شود: 
روزه مال من است و من به روزه جزا داده می شوم
(یعنی من پاداش روزه ی روزه دار می شوم)
که معناي دوم یک معناي عر
مفهوم جرم در قرآن؛
لفظ جرم و مشتقات آن 66 بار در قرآن کریم در 65 آیه و36 سوره بکار رفته است، علمای علم لغت اما در خصوص واژه جرم تعابیر مختلفی دارند.
 
جوهری در خصوص معناي جرم میگوید؛جرم به معناي گناه بوده و جریمه نیز مانند آن است»، در این تعریف هم معناي جرم و هم معناي لغوی مجازات مورد تصریح قرار گرفته که به نظر میرسد مراد جوهری از جریمه نیز مانند آن است» این مهم است که اصل تناسب بین جرم و آنچه در واکنش به آن در مقابل آن قرار میگیرد(کیفر)رعایت گرد
✨استاد فاطمی نیا:
یکی ازاولیاءخدا قضیه ای نقل میکرد:
شبی مشغول خواندن قرآن بودم تارسیدم به آیه ی
"إنّه یراکم هو وقبیله من حیث لا ترونهم" 
"هماناشیطان وبستگانش شما رامیبینند ازجایی که شماآنهارانمیبینید"
باخودگفتم معناي ظاهری آیه معلوم است که بالاخره شیطان از جنّ است وجن درلغت به معناي پوشیده است؛ اما گویا معناي باطنی آیه رامتوجه نمیشوم !
درهمین افکار بودم که عالَمی برایم پیش آمد وشیطان ظاهرشد وگفت: آمده ام باتوبحث کنم،پاشو بیا!
دیدم همین ق
امروز به معناي واقعی تنها بودن رو حس کردم.شاید خدا از من تنها نبودن رو گرفته تا شاید یه چیز دیگه بده نمیدونم.شایدم همش توهمه و چیزی جز تنهایی گیرم نمیاد.حتی دیگه جدیدا دکترهم باید تنهایی برم.اصلا بهتره کلا یه زندگی جدید رو شروع کنم و چیزی به معناي یار و همراه و اینا رو تو زندگی جدید راه ندم.اصلا دیگه دلم نمیخواد تنها نباشم همینه که هست، تنهای تنها.قبوله من دیگه کلا در هر زمینه ای تنهایی کار میکنم.تنهایی.
مصطفی روشنی - مراد و معناي آزادی در بندهای پایانی بیانیه  چیست؟ با توجه به مباحثی که دیروز ۴ام اردیبهشت در جلسۀ خیز بیان شد به نظرم آمد تا برای فهم معناي آزادی، مطالبی اشاره شود. عبارات و جملاتی که برای بیان مقصود از آزادی  در جلسه خیز بیان شد، عبارت بود از: آزادی به معناي آزادی معنوی، آزادی به معناي رهایی از عبودیت غیر خدا و البته بحثی هم صورت گرفت حول اینکه مراد از آزادی در شعار معروف انقلاب چیست؟ دربخشی بحث به سمت آزادی به معناي مصطلح، که ه
مصطفی روشنی - مراد و معناي آزادی در بندهای پایانی بیانیه  چیست؟ با توجه به مباحثی که دیروز ۴ام اردیبهشت در جلسۀ خیز بیان شد به نظرم آمد تا برای فهم معناي آزادی، مطالبی اشاره شود. عبارات و جملاتی که برای بیان مقصود از آزادی  در جلسه خیز بیان شد، عبارت بود از: آزادی به معناي آزادی معنوی، آزادی به معناي رهایی از عبودیت غیر خدا و البته بحثی هم صورت گرفت حول اینکه مراد از آزادی در شعار معروف انقلاب چیست؟ دربخشی بحث به سمت آزادی به معناي مصطلح، که ه
مبانی نظری معناي زندگی
جهت مشاهده و دانلود فایل به روی لینک زیر کلیک نمایید
دانلود مبانی نظری معناي زندگی
مبانی نظری معناي زندگی : قسمتی از مبانی نظری متغیر: در تعریف معناي زندگی باید گفت زندگی برای مردم زمانی معنادار است که آنها بتوانند الگو یا هدفی را در رویدادهای زندگی برای خود در نظر .مبانی نظری و پیشینه پژوهش معنا در زندگی مبانی نظری و پیشینه پژوهش معنا در زندگی در ۳۰ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc. ویژگی های فایل. – ۳۰ صفحه فارسی شام
 زمین به معناي کلی تر صحبت کنیم ، مانند روشی که شنونده می شنود یک نت پیکولو با صدای بلند یا صدای سوت به صدا در می آورد بالاتر از یک ضربه عمیق یک درام باس است . ما همچنین در مورد زمین به معناي دقیق مرتبط با ملودی های موسیقی ، basslines و آکورد صحبت می کنیم. زمین دقیق را فقط می توان در صداهایی تعیین کرد که فرکانس مشخص و کافی دارند تا بتوانند از سر و صدا متمایز شوند. به عنوان مثال ، شنونده ها بسیار آسان تر از این است که گوشه ی یک نت را که روی پیا
مفهوم برابری در غرب در معناي جدید مانند آزادی، در پارادایم مدرنیته ساخته‌وپرداخته شد و بنیانی کاملاً فردگرایانه داشت. برابری در معناي یادشده به معناي برابری در برابر قانون و نیز فعالیت‌های ی است که خود ریشه در اعتقاد به برابری انسان‌ها در آفرینش و متعاقباً بهره بردن از امکانات دنیوی دارد. چنین برداشتی از برابری،. 
ادامه مطلب
نام هایی که به معناي نور و یا درخشش روشن و زیبا و جسورانه بر روی کودک است
نور معنا می تواند یک روز آفتابی را به یادگار بگذارد یا پشت سر هم دانش، باعث روشنایی آینده کودک شما شود یا تولد اواسط زمستان را روشن کند. به نوزادان متولد Hanukkah یا سال نو گاهی نامهایی داده می شود که به معنی نور است.
اسم با معنی نور
مانند اسم های رهارون و کلارا. در کنار هارون و کلارا ، نامهای دیگری که به معناي نور در بالای 1000 ایالات متحده هستند عبارتند از:
بدی ، النا ، کیارا ، ل
اخلاق اسلامی بر مبنای فطرت به معناي گرایش های طبیعی انسان ایجاد شده است. عفت از واژه عف به معناي خودداری از ارتکاب به اعمال و اقوال ناشایسته و نامقبول است. حجاب نشانه عفت در پوشش و به معناي خودنگهداری از تبرج و تحریک دیگران است. قرآن زمانی حجاب ظاهر را ستایش می کند که در کنار تقوا یا خودنگهداری درونی همراه شده باشد (اعراف/۲۶). غیرت نماد عفت در روابط جنسی خانوادگی است. مرد غیور، علاقه های جنسی خود را در محدوده خانواده مدیریت می کند و اجازه ورود
عفت (عفاف)، حالتی نفسانی (درونی) است که از چیرگی شهوت بر افراد جلوگیری می کند. راغب اصفهانی می نویسد: العفّة حصول حالة للنفس تمنعها عن غلبة الشهوة.» این واژه در قرآن کریم به معناي عفت و خودنگهداری آمده است: وَ أَن یَسْتَعْفِفْنَ خَیرٌ لَّهُنَّ» و یا الذین لا یجدون نکاحا .»، خودنگهداری هم در مورد نُمودهای است مانند آنچه در آیات مذکور آمده، هم در مورد مال حرام یا شبهه ناک مانند: وَ مَن کانَ غنیّا فَلْیَسْتَعْفِفْ؛ آن کس که توانگر اس
نام‌های حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها (به روایت اهل سنت عمری)
محمد عبد الله عقیل زاده از علمای معاصر اهل سنت عمری می‌نویسد:
او غیر از نام فاطمه به نام ها و لقب‌های دیگری مانند: زهراء، بتول، صدیقه، مبارکه، طاهره، راضیه، مرضیه، محدثه، ام النبی، و ام ابیها معروف است که همه این نام‌ها و القاب دلیلی بر اخلاق پسندیده، و مقام عالی او هستند.
او به زهرا» معروف بود (زهرا به معنی روشنی است و به کسی گفته می‌شود که رنگ سفید و چهره درخشانی داشته باشد.)
در مورد معنی نام آلتین کش مطالب زیادی گفته شده است.این نام در گذر زمان تغییراتی کرده است.مثلا اینطور گفته میشود قبلا آلتون کوش یا آلتون کوشک بوده که رفته رفته به شکل امروزی درآمده است.یا عبارت آتش کوه را نیز در بعضی از  گفت و گو ها شنیده ایم.یا داستان سرداری سلجوقی به نام آلتین.
اگر کمی دقت کنیم متوجه میشویم که کلمات آلتین و کش ریشه ی ترکی دارند مگر اینکه روزی خلاف آن ثابت شود!پس فکر میکنم قوی ترین پاسخی که در مورد مفهوم نام آلتین کش وجود دارد ا
معناي تقوا!
تا به حال حتما درباره ی کلمه ی "تقوا" زیاد شنیده اید؛ اما تقوا چیست؟ :
تقوا به معناي خودداری از گناه کردن به خاطر خداوند است.
انسان با تقوا در مقابل هجوم شهوات و خواهش های نفسانی به خاطر خداوند تن به گناه نمیدهد.
ایمان از اسلام(مسلمان شدن زبانی) بالاتر است و تقوا از ایمان مرتبه بالاتری دارد.
برخی مرتاز ها برای به دست آوردن قدرت های روحی و رها شدن از بند جسم به ترک کامل دنیا و سختی دادن به جسم روی می آورند؛از نگاه اسلام این شیوه اشتباه
اصطلاح دام (Dome) به معناي گنبد است. همانطور که از معناي نام این دوربین ها واضح است اصطلاح دام به شکل بدنه این نوع از دوربین های مداربسته دلالت دارد. دوربین های دام عموما کاربردهای غیر صنعتی دارند. بدنه این دوربین ها معمولا مقاومت زیادی در برابر شرایط بد آب و هوایی ندارد بنابراین استفاده از آنها محدود به محیطهای مسقف اداری، تجاری یا مسی می شوند. دوربین های مدار بسته اسپید دام از دسته دوربین های چرخشی هستند که قابلیت چرخش و زوم از راه دور را
مقدمه
از مقوله های ی، اجتماعی ـ که تقریباً همه حکومت ها با آن دست به گریبان هستند ـ مسأله فتنه و فتنه انگیزی است که در شرایط خاص محیطی و ی اجتماعی، امکان بروز و ظهور می یابد. کشور ما نیز از این واقعیت مستثنی نیست؛ خصوصاً با توجه به درگیری آن با قدرت های بزرگ و مستکبران عالم. همچنان که در سال های اولیه انقلاب اسلامی و چند سال اخیر، نمود بیشتری داشته است. لذا شناختن اصل فتنه و مصادیق آن، همچنین، دانستن راه ها و شیوه های مبارزه و مقابله با
من نمی دانم خوشبختی چیست. مدت هاست که به معناي واژه ها شک کرده ام اما اگر خوشبختی احساس رضایت از زندگی باشد (که البته معناي آن را هم نمی دانم) حتما یک جایی میان خنده های تو جا خوش کرده. بخند مادر. بخند و خوشبختم کن. نه اینکه من تو را دوست داشته باشم و این دوست داشتنم از سر لطف باشد، من تو را نیاز دارم مادر، تو را با تمامِ غلظتِ بودنت.
 
پ.ن:
1. امیدوارم صدای گریه های بلندبلندِ مادرتان را نشنیده باشید. امیدوارم دلتان برای خنده های بلندبلندِ مادرتان ت
معناي مسلمان بودن را می توان در شعر حافظ دریافت که می فرماید:
مزن ز چون و چرا دم که بنده ی مقبل
قبول کرد به جان ، هر سخن که جانان گفت!
 
مشکل برخی از افراد این هست که تفسیر و برداشت اشتباهی از مفاهیم و آموزه های اسلام دارند و با این پندار اشتباه رفتار و گفتار و سبک زندگی را بر می گزینند که از مسلمانی به دور است.  
 
معناي مسلمان بودن را می توان در شعر حافظ دریافت که می فرماید:
مزن ز چون و چرا دم که بنده ی مقبل
قبول کرد به جان ، هر سخن که جانان گفت!
 
مشکل برخی افراد این هست که خودشان تفسیر و برداشت اشتباهی از مفاهیم و آموزه های اسلام دارند و با این پندار اشتباه رفتار و گفتار و سبک زندگی را بر می گزیند که از مسلمانی به دور است.
این پست حاوی مقادیری یادآوری گذشته است. و من از نوشتن درباره ی شان ابایی ندارم. یکشنبه استاد سر کلاس یک کلمه گفت و من زیر و رو شدم. ذهنم شروع به فرضیه سازی کرد و انگار جواب سوال مهمی را پیدا کرده باشد، ناگهان حس رهایی را به تمام بدنم مخابره کرد. معمای رفتنت را حل کرده بودم. فهمیدم چرا از همان روز اول آن سه ماه، شوق زندگی در من بیداد می کرد. "معنا". من معنايی برای زندگیم پیدا کرده بودم. او معناي زندگیم شده بود . به راستی، چه حسی ست که یک آدم، معناي زن
میخواهمتمثل رود که دریا رامثل ابر که رعد را، که برق رامثل شاخه که پرنده را، مثل پرنده که شاخه را
معناي بودنی، معناي جاودانگیهمیشگی و هر لحظه تازهتولد و مرگپیوند ناپیوستنیهاست لبخندتآن لحظه که شعله میکشد اشک در چشمانت
و بغض در گلویت
و آن لحظه که پسش میزنی
جان منست که بر لب می آید و بر نمی آید، از تنی که غوطه میخورد میان دریا
و نمیداند میماند یا میرود، و زندگی دیگری را ورای بودن و نبودن تجربه میکند
میخواهمت بیش از زندگی، ورای بودن و نبودن
اینه
 یکی از کاخهایی که به فرمان متوکل ، خلیفه عباسی ، در نیمه نخست سده سوم بر کرانه شرقی رود دجله ساخته شد. نام این کاخ در منابع تاریخی و جغرافیایی به صورتهای مختلف چون بلکوارا (یعقوبی ، منجم)، بَزکُورا )طبری)، برکوارا (شابشتی ،  سهراب)، برکوار )شابشتی ، ثعالبی)، بزکوارا (یاقوت حموی ) و برکوان آمده است (یاقوت حموی). عواد ضبط درست آن را برکوارا به معناي لذیذ و گوارا دانسته است ، نه بزرگوارا، زیرا این واژه را ایرانیان از اسماءالله می دانستند و این ترکی
نیکی های سه گانه زرتشت می تواند راهنمای عمل باشند یا حتی پاسخی بدهند به این پرسش اساسی که در اینجا چه باید کرد؟ البته این به معناي واپسگرایی، درغلتیدن به رمانتیسیسم، باستانگرایی یا چیزهای مثل این نیست. همچنین این به معناي این که فیل کسی یاد هتدوستان کرده باشد هم نیست، هر چند اکنون هند کانون زرتشتیان به شمار می رود. ما می توانیم در چارچوب مسلمانی به این میراث کهن نیز وفادار بمانیم و از سادگی فرمول( سرمشق، سانیز، ساختاره) آن برای دادن ساختاری
 حضرت صادق ع فرمود هکه دعایی کند و نام پیغمبر ص را نبرد ان دعا بالای سرش چون پرنده ای بچرخد و چون پیغمبر ص را برد دعا بالا رود نیز انحضرت فرمود مردی نزد پیغمبر ص امد عرضکرد ای رسول خدا من یک سوم صلواتم را شما قراد دهم ،نه بلکه نیمی از صلواتم زا مخصوص شما گردانم نه بلکه تمامی انرا از ان شما گردانم رسولخدا ص فرمود در این صورت خرج و موونه دنیاو اخرت تو کفایت شود شرح این حدیق 4 بیاید  شرح حدیث فیض ره در شرح حدیث3 گوید مقصود ار صلاه معناي لغوی ان است ک
به نظر من زیباترین کلمه مازندرانی "بِلاره" هست!
قطعا مازندرانی ها از مادرها و مادربزرگهایشان این عبارت را زیاد شنیده اند: "ته بلاره"
این کلمه در حالت کلی به معناي "فدایت شوم" یا "قربانت شوم" میباشد و به نظر من نوعی نوازش عاشقانه مازندرانی است.
حدس میزنم بلاره از مشتقات کلمه "بلا"ست. به معناي بلا! یعنی درد و بلاهات برای من.
همانطور که گفتم در نوازش های مازندرانی، در مویه هایشان به شدت از این واژه استفاده میشود. اما به همان اندازه در اشعار مازندران
یادگیری انگلیسی با استفاده از ریشه آن
ریشه کلمه ی Dinner
 
کلمه dinner  از کلمه فرانسوی ‘disner’ بوجود آمده است که به معناي صبحانه (breakfast) است. شاید این برای شما عجیب باشد که بدونید کلمه dinner که الان به معناي شام بکار می رود قبلا در زبان انگلیسی به معناي صبحانه به کار می رفت. زمانی که کلمه dinner به معناي صبحانه بکار می رفت حدود ظهر صرف می شد که بزرگترین وعده غذایی هم بود. وعده سبک تری که بعد از آن هنگام عصر صرف می شد supper نام داشت. نهایتا وعده های غذایی بیشتر
مسی و رونالدو دو بازیکنی هستند که در تاریخ بیشترین افتخار را کسب کرده اند و به آنها بهترین بازیکنان تاریخ گفته میشود. لقب مسی آلبی سلسته به معناي جانشین قهرمان است و لقب رونالدوکینگ یونیورس است به معناي سلطان کهکشان. مسی از سن ۹ سالگیش در تیم نو جوانان بارسلونا بازی میکرد. الان هم در سن ۳۱ سلگیش یک بازیکن بارسلونا است . رونالدو اول در اسپورتینگ سپس در منچستر یونایتد بعد از آن در ریال مادرید وهم اکنون در یوونتوس بازی میکند . مسی نابغه آرژانتین
گ‌فو (به چینی: 功夫) یک اصطلاح مشهور چینی است که به معناي مهارت است و برای ماهر بودن در یک کاری استفاده می‌شود ـ اما در حال حاضر به عنوان یک کلمه بین‌المللی تبدیل شده‌است که برای هنرهای‌رزمی‌چینی (ووشو) و گ‌فو ایرانی به کار میرود. از جمله مشهورترین نوع آن گ فوی چینی یا ووشو ـ یا انواع ایرانی آن گ‌فو توآ ، نیو گ فو گ‌فو توتایما ، گ‌فو گرات سان ، گ‌فو آزاد (فری گ فو) ، و . به کار می‌رود. معناي اصلی گ فو در زبان چ
معناي مسلمان بودن را می توان در شعر حافظ دریافت که می فرماید:
 
مزن ز چون و چرا دم که بنده ی مقبل
قبول کرد به جان، هر سخن که جانان گفت!
 
مشکل برخی از افراد این است که تفسیر و برداشت اشتباهی از مفاهیم و آموزه های اسلام دارند و با این پندار اشتباه رفتار، گفتار و سبک زندگی را بر می گزینند که از مسلمانی به دور است.  
 
سلام ، اشکان ارشادی از کرمانشاه 
ضمایر پرسشی همانند فارسی که می گوییم : چه؟ چگونه ؟ چرا ؟ چه کسی ؟ کی ؟ کدام ؟ کدامیک ؟ 
فعلا ، تنها حفظ کنید و تکرار تکرار تا ملائکه ی ذهن شما شود. برای همه‌ی درسهای انگلیسی همین کار را کنید و با یادگیری اسلوب بنویسید و بنویسید. از خواندن در ذهن خود ، کمک بگیرید و ترجمه کنید ، سپس با شخص غیر حقیقی در ذهن صحبت کنید. آخرالامر تنها میماند که گوش های شما به شنیدن باز شود که راهش اینگونه هموارتر می‌شود. راه آن هم مشخص
یکی از کتاب های که این ماه تمام کردم ناطور دشت بود ناطور در معناي نگهبان هست و معناي اسم کتاب می شود نگهبان دشت ولی بروقتی این کتاب 300 صفحه ای را می خوانید اصلا در هیچ جای کتاب حرفی از نگهبان و دشت نیست و اینکه چرا اسمش اینجوریه برای منم سواله اخه اصلا خیلی نزدیک به مفهومم نیس واقعا چرا /نمیدانم
داستان درباره پسر نوجوانی است به اسم هولدون کالفید و کل داستان در 2-3 روز اتفاق افتاده و هولدون به عنوان راوی داستان هست و داستان را تعریف می کند.
ام
The Meaning of Life 2005,بلوری,خلاصه داستان,داناود انیمیشن The Meaning of Life 2005,دانلود The Meaning of Life 2005 720p,دانلود انیمیشن کوتاه,دانلود انیمیشن معناي زندگی The Meaning of Life 2005,دانلود رایگان,دانلود زیرنویس فارسی,دانلود فیلم با حجم کم,دانلود کارتون با دوبله فارسی,دانلود مستقیم انیمیشن The Meaning of Life 2005 1080p,دوبله فارسی,زبان اصلی,سیر تکامل بشر,
ادامه مطلب
گاهی به دنیای کوچک بعضی از آدم ها حسودیم میشه. 
گفتن این حرف وسعت دنیای خودمو تقلیل میده اما میگم. 
واقعا گاهی حسودی میکنم به داشتن دنیایی ب غایت مزخرف. به اینکه هدف غاییم پیدا کردن عشق زندگیم باشه در حالیکه نه معنی عشق رو میدونم نه زندگی!
شاید بد نبود اگه منم مثل خیلی ها سر ب سر قوانین زندگی نمیذاشتم و باشون سر و کله نمیزدم. 
شاید راحت تر بودم اگه نهایت خوشبختی رو تو این میدیدم ک مژه بکارم و بتونم عکسای جذاب تری آپلود کنم. که پسرای بهتری رو بدس
تاریخچه کربلاتاریخچه کربلا به عصر تمدن بابلی ها بر می گردد . بعضی از محققان معتقدند که کربلا یعنی قرب اله» که ریشه واژه بابلی کلمه ( قدیم ) است. بعضی دیگر از محققان عقیده دارند که واژه کربلا از واژه کوربابل» بدست آمده است که به معناي مجموعه روستاهای بابل قدیم است که نینوی» و غاضریه» از جمله آنهاست.سرزمین کربلا تا قبل از واقعه عاشورا در سال ۶۱ هجری قمری، منطقه ای بیابانی بوده است . اما بعد از ماجرای کربلا و شهادت امام حسین علیه السلام و یار
بسمک یا مؤثر
***********
سیدنا الاستاد حضرت علامه جوادی آملی روحی فداه در جلسه ی 209 از سلسله دروس تفسیر سوره ی مبارکه ی بقره، ذیل تفسیر آیه ی کریمه ی 124:
{ وَ إِذِ ابْتَلى‏ إِبْراهیمَ رَبُّهُ بِکَلِماتٍ فَأَتَمَّهُنَ‏ قالَ إِنِّی جاعِلُکَ لِلنَّاسِ إِماماً قالَ وَ مِنْ ذُرِّیَّتی‏ قالَ لا یَنالُ عَهْدِی الظَّالِمین‏ }
فرمودند:فتنه نه یعنی امتحان، افتنان نه یعنی امتحان.
فتنه یعنی گداختن.
وقتی انسان طلا را در آتش داغ می کند، و آب می کند، تا رو
در کتاب اصول تشیع آمده است:[1]
معناي حقیقی ولی و مولا غیر از اولی به تصرف بودن چیزی نیست. و بر فرض اینکه چند معنی داشته باشد، در حدیث غدیر، قرائن قطعیه معناي أولی به تصرّف را تعیین می­کند. آن معنائی که شیعه برای ولایت قائل است همان است که آیه شریفه برای رسول اکرم ص قائل شده است؛ آنجا که می فرماید: النبیّ أولی بالمؤمنین من أنفسهم؛ پیغمبراکرم ص به مؤمنان از خودشان أولی به تصرّف است.» و همین معنی در لغت برای کلمه مولی و ولیّ ثابت است.
مثلاً مالکِ ع
قبلا گفتم که از روایت‌های غیر واقعی و هالیوودی شده واقعا بدم میاد. روایت‌هایی که روند ماجراها، سرعت تغییرات، هماهنگی آدم‌ها و مسائل، حالت چهره‌ها و حتی آب‌و‌هوا متغیرهایی هستند که بر اساس وهم‌‌ها، تصورات و توقعات هنرمند شکل گرفتند و نسبتی با دنیای واقعی و قوانینش ندارن.یکی از اون متغیرهای دائما تحت اجحاف، معجزه» است. معجزه نه به معناي اصطلاح قرآنیش، به معناي اتفاق خوبی که سریع و کامل روی حالت و زندگیت تاثیر بذاره. به معناي اقدامی، م
جالوتْ عبداللهِ حَجّام آسیب رسانِ به اسفهانیها!
امیر مؤمنان علی(علیه السّلام)، در خطبۀ ملاحم معروف به زهرا»، فرمود:
. وای بر اسفهانیها از جالوت عبداللهِ حَجّام (خونگیر یا بسیارگزنده).(1).
جالوت» نام بسیارزورگوی فلسطینی است که داود پیامبر، از پیامبران بنی اسرائیل(علیهم السّلام)، سوی او رفت و با وی کارزار کرد و با سنگی که از فلاخنش پرتاب کرد، او را کشت(2).
بنا بر آن چه هویداست، واژۀ جالوت» در این حدیث اشاره می کند به بسیارزورگو بودن و سرکشی
به‌عقیده‌ی برخی دانشمندان، علم نجوم و اکتشافات فضایی می‌تواند دیدگاه ما را درمورد هدف از زندگی روی زمین تغییر دهد.
رازی اساسی‌تر از معناي زندگی وجود ندارد. ما ناگهان خود را بدون هیچ نمایش‌نامه‌ای روی صحنه یافته‌ایم و طبیعی است که به‌دنبال هدفی باشیم و از خود بپرسیم که این کارها برای چیست؟
ما می‌توانستیم به‌سادگی و بدون تعیین معناي دقیق‌تری برای حیات، به زندگی مشغول شویم؛ دقیقا همان‌طور که بدون تشریح کبد خود از آن استفاده می‌کنیم.
نوشتۀ
کوثر یوسفی و پویا ناظران، دنیای اقتصاد، شمارۀ 4446، 1397/07/21
امتیاز: سادگی: 0/ رعایت منطق صوری: 0.5/ دقت علمی: 0/ نوآوری های علمی: 0/ امکان توسعه: 0/ موضوعیت ملی: 1/ قابلیت کاربرد: 0



مقدمه
همانگونه
که نویسندگان در آغاز مقاله‌شان اعتراف کرده‌اند که نقد آنها بر "کوپن
سوخت" به معناي تأیید "کارت سوخت" نیست و نیز آگاهند که "کوپن
سوخت" عادلانه‌تر از "کارت سوخت" است، ما نیز به خواننده خاطر نشان
می‌کنیم که نقد ما بر متن "نقد کوپن سوخت" نه به معناي تأیید "
شهداء اینجا حتا معناي شهادت رو هم دارن خراب میکنن اینقدر دورو شدن که از شهادت هم واسه پیش بردن هدف شون استفاده میکنن!! لابد فکر میکنن ما بهم برسیم از شهادت جا میمونیم هه! این که دیگه ثابت شده اس که شما دلسوز ما نیستید! و ثابت شده اس که معناي شهادت رو هم نمیدونید! حالا اگر خیلی نگران عاقبت بخیر شدن ما هستید مثل همیشه! محض اطلاعتون باید بگم که ما با هم شهید میشیم تا شما بعضیا بفهمین که همین که خدا هست کافیه تا شما بعضیا بفهمین خداوند محبت است ، م
فلسفه زندگی
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
پرش به ناوبریپرش به جستجو
ویلهلم دیلتای
حداقل دو معنا وجود دارد که در آن از اصطلاح فلسفه استفاده شده‌است: یک معناي رسمی و یک معناي غیررسمی. به معناي رسمی، فلسفه یک مطالعه آکادمیک در زمینه‌های زیبایی‌شناسی، اخلاق، معرفت‌شناسی، منطق، متافیزیک و همچنین فلسفه اجتماعی و ی است. "فلسفه زندگی" یک فلسفه به معناي غیررسمی است، به عنوان یک فلسفه شخصی، که تمرکز آن برطرف کردن سؤالات وجودی در مورد
زندگی مثلِ آفتابِ لطیفِ دمِ صبح، خودش را می‌پاشد روی پوستِ دستانم و میخزد در لایه های عمیق وجودم.حالا می‌فهمم که قبل تر ها درکِ من از حیات چقدر محدود بود، چقدر سطحی، چقدر عطر گل ها کم در جانم نفوذ می‌کرد، چقدر لطافتِ باران فقط پوستم را قلقلک می‌داد، از غم فقط اشک بر چشم هایم می‌نشست و آشفتگی مهمانِ دلم می‌شد، و از شادی فقط لب هایم فرم لبخند یا خنده ی بلند می‌گرفت و توی دلم یک چیزی قلقلک می‌شد.
حالا انگار رسیده ام به طبقات تازه تر، نفوذ پذی
معناي زندگی

یک از نشانه های زنده بودن انسان ، تپیدن قلب اوست ، و تپش
قلب علامت حیات است ، از طرفی لازمه ی زنده بودن حرکت است و انسانی که حرکت می کند
زنده است
غالب انسان ها برای حرکت خود فکر نموده و هدفی را برای آن
در نظر گرفته و تلاش می کنند به هدف خود دست یابند
شاید بتوان گفت : معناي زندگی ؛ یعنی هدف دار بودن و در
راستای آن تلاش کردن است
ولی این معناي زندگی ، معناي محدود ی در مورد انسان است نه
یک معناي کلی و کلان برای همه ی انسان ها و قافله ی بشریت
وقتی صحبت از سئو می شود ، رتبه بندی کار بسیار مهمی است. رتبه بندی خوب موتورهای جستجو به معناي دید بهتر است ، که به نوبه خود به معناي تبدیل و رشد بیشتر برای تجارت شما است. بنابراین ردیابی رتبه شما به عنوان یک تاجر جدی مهم است. هنگامی که با رتبه بندی خود …The post چه چیزی باعث می شود یک رتبه جستجوگر رتبه SERP خوب باشد؟ appeared first on باشگاه مشتریان خبری اینفوجاب.
via باشگاه مشتریان خبری اینفوجاب https://ift.tt/2L3kHcx
مشاهده مطلب در کانال
فَانقَلبوا بِنِعمه مِنَ اللهِ و فَضلٍ لَم یَمسسهُم سوءٌ» مربوط به همان‌هایی است که در راه خدا کشته شدند. کشته شدن در راه خدا، سوء» نیست. معناي لَم یَمسَسهُم سُوء» این نیست که یک سیلی هم به ما نخواهد خورد؛ چرا، سیلی هم می‌خورد؛ بالاتر از سیلی هم می‌خورد؛ منتها این با معیار های الهی سوء نیست. اما با معیارهای مادی بشری که نگاه کنید، همه‌اش سوء است. خدای متعال با معیارهای خودش حرف می‌زند.فصل اول: مبانی، خصوصیات و مواجهات انقلاب اسلامی ایر
معناي مقاومت چیست؟ معناي مقاومت این است که انسان یک راهی را انتخاب کند
که آن را راه حق میداند، راه درست میداند، و در این راه شروع به حرکت کند و
موانع نتواند او را از حرکت در این راه منصرف کند و او را متوقّف کند؛ این
معناي مقاومت است.
فرض کنید یک وقت در یک جادّه‌ای انسان به یک مسیلی
برخورد میکند، به یک حفره‌ای برخورد میکند، یا در حرکت در کوهستان که
میخواهد مثلاً به قلّه‌ی کوه برسد، به یک صخره‌ای برخورد میکند؛ بعضی‌ها
وقتی که برخورد میکنن
غافر به چه معناست ؟ علت نامگذاری سوره غافر
این سوره را غافر نامیده‌اند ؛ زیرا این واژه در آیه سوم آن آمده است . غافر از نام‌های خداوند و به معناي آمرزنده است. سوره غافر را سوره مؤمن هم گفته‌اند ؛ زیرا به داستان مؤمن آل فرعون می‌پردازد. دو نام دیگر نیز برای این سوره ذکر شده است : حم اولی» ( خوانده می‌شود حا میم اُولیٰ ) و طَول» .
( کلمه عفو به معناي محو اثر است ، و کلمه مغفرت به معناي پوشاندن است )
شما میتوانید از لینک فضیلت و خواص سوره غافـ
یک عده هستند که حقیقت را تجربه کرده‌اند، اما زبانِ بیانِ آن را ندارند.
عده ای نیز هستند که حقیقت را تجربه نکرده‌اند، اما چرب زبانند  و می‌توانند با چشم بندیِ زبانی، دیگران را بفریبند و خود را عالم و عارف جا بزنند. کافی ست به عمقِ چشمانِ این اهل شعبده نگاه کنی، بی تردید، متوجه خواهی شد که آگاهی و روشنی هنوز دل و جانِ آنها را لمس نکرده است.
وقتی از خدا سخن میگویند، هیچ لطفی و لطافتی در کلامشان نیست.
وقتی درباره عشق سخن میگویند، به هیچ وجه اثری 
1. هرگز سئو نکنید SEO به معناي بازدید کنندگان بسیار محدود به وب سایت شما نیست. اگر SEO را پیاده سازی نکنید ، موتورهای جستجو نمی توانند وب سایت شما را با کلمات کلیدی مرتبط رتبه بندی کنند. حتی ممکن است ماه ها این سایت را فهرست نکنند. بگذارید در انتظار ترافیکی باشید که هرگز …The post 10 نکته SEO – برای مبتدیان appeared first on باشگاه مشتریان خبری اینفوجاب.
via باشگاه مشتریان خبری اینفوجاب https://ift.tt/35g6BgW
مشاهده مطلب در کانال

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها