نتایج جستجو برای عبارت :

محل زدن واکسن جوجهgo

بسیاری از واکسن ها باید به طور مداوم در دمای پایین نگه داشته شوند، که به عنوان "زنجیر سرد" نامیده می شود. بدون آن، ممکن است کارایی خود را از دست بدهند. اما نگه داشتن یک واکسن منجمد، چالشی است، به ویژه در مناطق دور افتاده و فقیرنشین جهان. 
ادامه مطلب
واکسن آایمرکشف شد








واکسن آایمر توسط دانشمندی ایرانی کشف شد. اطلاعات بیشتر را با مطالعه این مقاله کسب کنید.
ادامه مطلب
عفونت استرپتوکوک اسب
بیماری گورم یا استرانگل در اسب می‌تواند به شدت مسری باشد. استفاده از واکسن عضلانی (IM) و واکسن تنفسی تنها در موقعیت‌ها و مکان‌هایی که بیماری مشکل‌ساز است، توصیه شده است. واکسن عضلانی شامل 3 تزریق در فاصله 2-4 هفته است، که در 4 ماهگی کره‌ها شروع شده و در 12 ماهگی یادآور دارد. اگر واکسن تنفسی استفاده می‌شود، واکسن می‌تواند در 6-9 ماهگی استفاده شود، که دوره دوم آن 3-4 هفته بعد و دوره سوم آن در 12 ماهگی انجام می‌شود.
 
مشاوره و آم
پایین آوردن تب نوزاد بعد از واکسن چهار ماهگی
پایین آوردن تب نوزاد بعد از واکسن دو ماهگی
پایین آوردن تب نوزاد بعد از واکسن نی نی سایت
پایین آوردن تب نوزاد بعد از واکسن 6 ماهگی


درجه تب بعد واکسن دو ماهگی
تب بعد از واکسن 18 ماهگی

دمای بدن نوزاد بعد از واکسن 4 ماهگی
تب نکردن بعد از واکسن 6 ماهگی
به گزارش سایت تفریحی چفچفک برگرفته از روزیاتو : واکسن آنفولانزا هم مانند اغلب محصولات درمانی می تواند عوارض جانبی ای داشته باشد.
این عوارض جدی نیستند و تنها یادآوری می کنند سیستم ایمنی بدن ما واکنش درستی به واکسن دارد. عوارض جانبی واکسن آنفولانزا بسیار خفیف تر از نشانه های عفونت آنفولانزا است.
ادامه مطلب
واکسن سرخک نوعی واکسن است که برای پیشگیری از سرخک تأثیر زیادی دارد.[۱] بعد از یک بار استفاده، ۸۵ درصد از کودکان ۹ ماهه و ۹۵ درصد از کودکان دوازده‌ماهه ایمن می‌شوند.[۲] تمام آنهایی که در بار اول مصونیت پیدا نمی‌کنند، بعد ازاستفاده برای بار دوم، مصون می‌شوند. به گفته سازمان جهانی بهداشت، هنگامی که میزان واکسیناسیون در افراد به بیش از ۹۳ درصد برسد، شیوع سرخک معمولاً دیگر اتفاق نمی‌افتد؛ اما، با کاهش میزان واکسیناسیون، ممکن است شیوع دوباره ر
به گزارش سایت تفریحی چفچفک برگرفته از مندل  : تحقیقات جدید روابط محتملی را بین واکسن آنفلوانزا و سقط جنین و در نتیجه تاثیر واکسن آنفلوانزا در بارداری برقرار کرده است. هرچند خود آنفلوانزا می‌تواند برای جنین‌های متولد نشده نیز خطرناک باشد. نتایج تحقیق جدیدی که این هفته در ژورنال واکسن منتشر شد، برای اولین‌بار ارتباط های ممکن را بیان کرد. اما نویسندگان تحقیق این را هم گفتند که یافته‌های آنها برای برقراری ارتباط معقول بین این دو و تاثیر واک
من متاسفانه دو تا از ارگانهای بدنم، As usual عن بازی دراوردن،
و جالبه که واقعنی ایده ای ندارم که چطوری باید با این قضیه کنار بیام.
وقتی یک عضو ضعیف میشه یه سرماخوردگی کوچیک هم باعث میشه شما برین بیمارستان. حتی وقتی واکسن میزنین هم داغون میشین. یعنی خود واکسن شما رو میفرسته بیمارستان. چون همه مون میدونیم که در واقع واکسن خدش اون ویروس های ضعیف شده ن.
ممنونم که پرسیدین.
دوستون دارم.
سلام :)
چند روز پیش مامانم اینا اومدن خونمون برای اینکه موقع واکسن چهارماهگی پسر تنها نباشم.
واکسن چهارماهگی دوتا بود و اینکه بعدش پسر تا سه چهار روز تب داشت
میشه گفت سخت تر و آزاردهنده تر بود 
هووووف کی این واکسنا تموم شه دیگه :(
باور کنید من بیشتر زجر میکشم تا بچه !!
یه نکته اینکه بچه ها باهم متفاوتن 
اینطور نیست که یکی سر واکسن چهارماهگی اذیت نشه پس بچه شما هم اذیت نمیشه
ممکنه کاملا برعکس بشه!
پس الکی از بقیه نپرسید سخته یا آسون :))
واکسن سه‌گانه یا ثلاث که واکسن سه بیماری دیفتری، کزاز و سیاه سرفه می‌باشد، برای ایمن‌سازی نوزادان و کودکان بین سنین ۶ هفته‌ای تا ۶ سالگی به مصرف می‌رسانند. واکسن سه‌گانه محتوی محلولهای تصفیه و تغلیظ شده توکسوئید دیفتری و توکسوئید کزاز و باکتری کشته شده سیاه‌سرفه هست که بر فسفات آلومینیوم در حال تولید جذب شده‌است. تیومرسال به عنوان ماده نگه دارنده به نسبت یک در ده هزار به محصول اضافه شده‌است. استفاده از فسفات آلومینیوم بدان جهت است که
اکنون شروع فصل آنفلوانزا است و بسیاری در مورد واکسن آنفلوانزا سوال می
پرسند. وقتی مطب کار می کردم تعدادی باورهای غلط در مورد واکسن آنفلوانزا
هم میدیدم. مثلا یکی می آمد و میگفت میخوام از واکسنهایی به بچه ام بزنم که
وقتی میزنن تا یکسال سرماخوردگی نمی گیرد و از این قبیل حرفها.
حقیقت این است که بیماری آنفلوانزا با سرماخوردگی فرق دارد و دو ویروس
کاملا جداگانه هستند و تصور اینکه با تزریق واکسن جلوی سرماخوردگی را میشود
گرفت، تصور اشتباهی است. م
نکات مهم واکسیناسیون کودک
انواع واکسن را برای ایمنی سازی بدن کودک به او می زنند تا بدن او در برابر یک سری از بیکاری ها مثل
فلج اطفال، هپاتیت و… مقابله کند.
والدین بهتر است در مورد واکسن های کودک خود بدانند تا سر زمان واکسن به مراکز بهداشت بروند
و این کار انجام شود.
بعد از هر واکسیناسیون، روز اول کمپرس با حوله سرد و روز دوم کمپرس با حوله گرم روی جای واکسن بگذارید.
مادران باید بدانند درد و تورم و تب برای دو سه روز امکان‌ پذیر است که در این صورت ب
دسته بندی کلی انواع سموم و روش اخراج و جلوگیری از تاثیر سموم موجود در واکسن ها در روایات اهل بیت علیهم السلامروش های کاربردی برای برای رفع عوارض پس از تزریق واکسنهدف از این نوشتار ارائه راهکارهای لازم جهت دفع مواد سمّی موجود در واکسن ها به زبان ساده و کاربردی جهت استفاده عموم از روایات اهل بیت علیهم السلام می‌باشد. ترزیق واکسن بنابر دلائل علمی و شرعی صحیح نیست و عوارض جبران ناپذیر و پهانی دارد؛ اما اگر به هر دلیلی ترزیق واکسن انجام شد، این
آیا واکسن گارداسیل باعث نازایی می شود؟ به هیچ وجه. داده هایی در دست نیست که تایید کند واکسن گارداسیل یا همانواکسن زگیل تناسلی باعث نازایی می شود. اتفاقا برعکس دریافت واکسن گارداسیل باعث می شود در برابر سرطان گردن رحم ایمن باشید و همچنین توان بارداری و داشتن فرزندانی سالم را تضمین می کند.
می توانیم با قاطعیت بیان کنیم که تمام حرف هایی که درباره ضرر داشتن واکسن گارداسیل گفته می شود, شایعه ای بیش نیست. نازایی و ناباروری واکسن زگیل تناسلی هم ش
واکسیناسیون جوجه
واکسیناسیون جوجه و یا واکسن جوجه و پرنده ها در سنین مختلف مهمترین بخش پرورش محسوب می شود .
باید با نظارت خاصی و توسط گروه واکسینه تور مجرب تزریق شود.
زمان واکسیناسیون جوجه یک روزه
در ابتدا باید خاطر نشان شد طیور بومی بهترین زمان برای واکسیناسیون جوجه های حداقل 1 ماه می باشد.
باید به جوجه های سالم و بدون هیچ نوع مشکلی بصورت زیر جلدی سینه  و ران تزریق شود.
روش های مختلف واکسیناسیون :  آماده شدن برای هر
واکسینه کردن
بوسیله گزارش همشهری آنلاین، ایسنا به نقل از فاکس نیوز نوشت: قرار است امروز تو یک آزمایش بالینی در آمریکا واکسن ویروس کرونا روی افراد آزمایش شود، موسسه ملی سلامت آمریکابودجه این آزمایش را تامین کرده است. این آزمایش در مرکز تحقیقات بهداشت کیزر پرمننت واقع در دهکده سیاتل در ایالت واشنگتن در باختر آمریکا انجام می شود.  مقامات بهداشت عمومی آمریکا می گویند یک سال تا ۱۸ ماه طول می کشد تا این واکسن بوسیله تایید برسد. آزمایش ها روی ۴۵ نامزد جوان
در این مطلب با کمک تحقیقات جدید پزشکی از مجلات معتبر در سرتاسر دنیا، شما را با بیماری آنفولانزا، واکسن های آن و نکات دیگر آشنا می کنیم.
نشانه های آنفولانزا
از سرماخوردگی متفاوت است. معمولا به طور ناگهان می آید. افرادی که مبتلا به آنفولانزا هستند، اغلب برخی یا همه این علائم را می بینند:
تب یا احساس تب و لرز
سرفه کردن
گلو درد
آبریزش یا بینی
درد عضله یا بدن درد
سردرد
خستگی
بعضی از افراد ممکن است استفراغ و اسهال داشته باشند، هرچند در کودکان بیشتر
 اسپوتنیک گزارش داد، ایالات متحده آمریکا با بیش از یک میلیون مورد قعطی ابتلا به کرونا همچنان در رتبه اول جهان از لحاظ شمار مبتلایان به کووید-۱۹ قرار دارد.
دونالد ترامپ به فاکس‌نیوز گفت: فکر می‌کنم تا پایان سال ۲۰۲۰ واکسن کرونا در آمریکا در اختیارمان خواهد بود. ما خیلی زودتر به واکسن دست پیدا خواهیم کرد.»
ترامپ همچنین با بیان اینکه "آموزش مجازی فوق‌العاده است اما دانش‌آموزان و دانشجویان باید به همان روش قبل بازگردند"، اظهار کرد که مایل ا
با سلام و درود
با توجه به اینکه هنوز تعداد اندکی از هموطنان واکسینه شده اند.لذا خواهشمند است عموم مردم حتی افرادی که واکسن دریافت کرده اند کما فی السابق رعایت مسایل بهداشتی را داشته باشند
با سپاس
 
محققان چینی یک واکسن خوراکی برای ویروس کرونا ساخته اند محقق ارشد این پژوهش ۴ دوز از آن را مصرف کرده و تا به حال عوارضی نداشته است.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از  گلوبال تایمز، هوانگ جینهای» استاد دانشگاه تیانجین و رهبر این پروژه است. او خود ۴ دوز از این واکسن را مصرف کرده و هیچ عوارضی نداشته است.
دانشگاه تیانجین اکنون به دنبال شرکای تجاری است تا آزمایش های بالینی واکسن را انجام دهد.
این واکسن خوارکی از ساکارومایسس سرویزیه (Saccharomyces cerevisiae
واکسن انفلونزا:
تزریق واکسن انفلونزا در بیماران سی اف لازم است تمامی بیماران سی اف سالی یک بار واکسن انفلوانزا تزریق نمایند.بیماران کمتر از 3 سال 1/2امپول و بیماران بالاتر از 3 سال به طور کامل به صورت عضلانی تزریق نمایند.در صورتیکه اولین بار است واکسن تزریق میشود بهتر است یک ماه بعد از اولین تزریق مجددا. تزریق یک بار دیگر تکرار شودِبهترین زمان برای تزریق شهریور ماه تا نیمه ابان است ولی از انجا که انفلونزا مجددا در فصل بهار. شیوع پیدا میکند اگر
صحبت از تاثیر واکسنهای MMR در ابتلا به اختلال اوتیسم ، همواره از دهه 90 میلادی وجود داشته ،اما تاکنون هیچ دلیل محکمی بر اثبات رابطه ای قطعی در این میان ارائه نگردیده است.
 
حتی طی گزارشی که در سال 1998 منتشر شد ، نخستین بار چنین ادعایی مطرح شد و رابطۀ میان واکسن های سرخک ، سرخجه و اوریون با اختلال اوتیسم مورد بحث واقع گردید . گرچه این موضوع به طور کلی از اعتبار ساقط گردید اما کشمکش جهت اثبات و رد این ادعا، همواره به بحثی داغ در این سال های متمادی
 
پیش فروش نژادهای زیر در ماه بهمن انجام میشود:✅ابریشمی سفید✳️مرندی✅سلطان✳️کوشین✅سیبرایت
پیش فروش تمام نژادها با قیمت هر عدد جوجه ۲۰۰۰۰ تومانتحویل دونوبت در اسفند ماه
❇️تمام جوجه ها واکسن خورده و سالم ارسال میشوند
ارسال به تمام ایران
جهت ثبت سفارش با ما در ارتباط باشید 
کانال تلگرام :
morghe_zinaty
آیدی تلگرام :
@m_zinaty
شماره همراه:09132862998
 
HPV یک ویروس بسیار رایج است که در آمریکا از هر ۴ نفر یک نفر به آن آلوده شده اند. این ویروس عفونی می تواند زمینه ساز بسیاری دیگر از بیماری های خطرناک دیگر باشد. بر اساس مقالات و تحقیقات جدید پزشکان در مجلات معتبر پزشکی اطلاعات جدیدی در مورد قرص واکسن گارداسیل ، هشدارها، لیست قیمت جدید و همه نکات مهم دیگر در این زمینه گرد آوری کرده ایم که در این مطلب در اختیارتان قرار می دهیم.
تمام پسران یا دختران ۱۱ تا ۱۲ ساله باید نسبت به این ویروس، واکسینه شوند.
اولین افرادی که آستین خود را بالا زدند تا واکسن آزمایشی برای کرونا ویروس جدید روی آنها آزمایش شود، می‌گویند آنها به این دلیل حاضر به این آزمایش شدند زیرا می‌خواستند برای مبارزه با این بیماری، اقدامی بیشتر از شستن دست‌ها و دورکاری از خانه انجام دهند.
به گزارش عصرایران، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارشی اختصاصی از 3 داوطلب آمریکایی آزمایش انسانی واکسن ویروس کرونا تهیه کرده است.
در این گزارش آمده:
ادامه مطلب
تب برفکی ، یک بیماری ویروسی و عفونی است که جمعیت گاو، گوسفند و بز را مورد هجوم قرار می دهد. تب شدید و ایجاد تاول هایی در سطح زبان و پا از جمله شاخص ترین علائم این بیماری است. این تاول ها به تدریج گسترش یافته و در نهایت پاره می شوند. از سایر علائم این بیماری می توان به موارد زیر اشاره کرد:
بی اشتهایی
کاهش شیر
ورم حیوان
مشکل تنفسی
افسردگی و گوشه گیری حیوان
تب برفکی
ویروس ایجاد کننده این بیماری به طرق مختلف به بدن حیوان راه می یابد. پس از ورود
جنیفر هالر، داوطلب، در حال دریافت اولین واکسن ویروس کرونای جدید برای تست ایمنی، در اولین مرحله آزمایش بالینی
پژوهشگران آمریکایی واکسن ویروس کرونای جدید،‌ موسوم به کووید-۱۹»، را در یک آزمایش بالینی بر روی اولین فرد امتحان کردند.
دانشمندان انستیتیو پژوهشی کایزر پرمننته در شهر سیاتل ایالت واشنگتن با احتیاط فراوان این واکسن را به بازوی یک زن داوطلب سالم به نام جنیفر هالر تزریق کردند.
تهیه و تولید واکسن بالقوه ویروس کرونای جدید در این مدت ز
محمدطاهر طیب‌زادگان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه، اظهار داشت: طرح واکسن تزریقی فلج اطفال برای متولدین ۹۵/۱/۱ تا ۹۷/۲/۱۷ در شهرستان آغاز شده است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه گفت: اجرای این طرح از امروز پنجم بهمن آغاز شده و تا 29 اسفند ماه ادامه خواهد یافت.
وی، تصریح کرد: والدین کودکان در این بازه سنی با در دست داشتن کارت مراقبت کودک به نزدیکترین پایگاه سلامت شهری مراجعه کنند.
طیب‌زادگان افزود: خانه‌های بهداشت روستایی نیز به ک
با حمایت "بنیاد بیل و ملیندا گیتس"؛
یک واکسن جدید کروناویروس وارد فاز آزمایش انسانی می‌شودیک شرکت آمریکایی که از سوی "بنیاد بیل و ملیندا گیتس" حمایت می‌شود، قصد دارد یک واکسن جدید کروناویروس را به فاز آزمایش انسانی وارد کند.
به گزارش ایسنا و به نقل از تک‌کرانچ، یک واکسن آزمایشی جدید پس از تایید "سازمان غذا و داروی آمریکا" (FDA)، به فاز انسانی آزمایش بالینی وارد می‌شود.
 این واکسن که محصول شرکت "Invio Pharmaceuticals" است، تحت برنامه موسوم به "داروی جدید
واکسن گارداسیل یا hpv که با نام واکسن زگیل تناسلی هم شناخته می شود، به عنوان اولین دارو برای پیشگیری از ابتلا به چندین نوع ویروس hpv ساخته شد. ویروس hpv یا پاپیلومای انسانی در واقع نوعی عفونت ویروسی است که از طریق رابطه جنسی و تماس پوست با پوست از فردی به فرد دیگر منتقل می شود. البته ویروس پاپیلوم انسانی حدوداً 100 نوع مختلف دارد که زگیل تناسلی یکی از انواع کم خطر آن به شمار می رود. نوع پرخطر این ویروس می تواند منجر به بروز بیماری هایی مثل سرطان شود
بوسیله گزارش همشهری آنلاین، کیانوش جهانپور در توییتی نوشته است: ‏واکسن Inactivated باهم اتحاد کردن شفافارمد بعنوان اولین واکسن ایرانی ⁧‫کووید19‬⁩ با اخذ کد اخلاق عملا وارد فاز معاینه بالینی شد.   جدیدترین خبرها و رویدادها را در اینستاگرام همشهری آنلاین بخوانید  (کلیک کنید) در تصویری که جهانپور از این مجوز منتشر کرده، شهرت محقق اصلی، مینو محرز، متخصص بیماری های عفونی، جثه کمیته علمی ستاد ملی کرونا و البته یکی از پزشکان پرسابقه در تحقی
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از یورونیوز، آنتونیو گوترش، دبیر کلسازمان ملل متحد عزب راه فرجام همه گیری بیماری کووید ۱۹ را انبازی همگی کشورها و ساخت واکسن عنوان کرد. وی گفت: یک واکسن مطمئن و مؤثر می تواند تنها وسیله ممکن برای بازگرداندن گیتی به وضعیتی با فضای عادی باشد.» تنها ۶ درصد از مبتلایان بوسیله کرونا شناسایی می شوند | وضعیت ایران کرونا با آنفلوانزا پائیز اوج می گیرند | ساخت واکسن ۱۸ ماه دیگر  گوترش که روز چهارشنبه ۱۶ آوریل (۲۸ فرور
پاورپوینت برنامه گسترش ایمنسازی (با کیفیت) فرمت فایل دانلودی: .zipفرمت فایل اصلی: .pptتعداد صفحات: 28حجم فایل: 706 کیلوبایت قیمت: 14000 تومانلینک دانلود و خرید پایین توضیحاتدسته بندی : پاورپوینتنوع فایل :  powerpoint (ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )تعداد اسلاید : 28 اسلاید قسمتی از متن powerpoint (ppt) :  2 برنامه گسترش ایمنسازی EPI E xpanded P rogram on I mmunization سل : واکسن ب.ث.ژ ( BCG ) دیفتری، کزاز، سیاه‌سرفه: واکسن سه‌گانه ( DTP ) دیفتری، کزاز : واکسن دوگانه بزرگسالان ( Td
صحبت از تاثیر واکسنهای MMR در ابتلا به اختلال اوتیسم ، همواره از دهه 90 میلادی وجود داشته ،اما تاکنون هیچ دلیل محکمی بر اثبات رابطه ای قطعی در این میان ارائه نگردیده است.
 
حتی طی گزارشی که در سال 1998 منتشر شد ، نخستین بار چنین ادعایی مطرح شد و رابطۀ میان واکسن های سرخک ، سرخجه و اوریون با اختلال اوتیسم مورد بحث واقع گردید . گرچه این موضوع به طور کلی از اعتبار ساقط گردید اما کشمکش جهت اثبات و رد این ادعا، همواره به بحثی داغ در این سال های متمادی
دانشمندان آمریکایی در میان همه تلاش‌ها برای ساخت واکسن کروناویروس به دنبال راهکاری برای جلوگیری از مرگ و میر افراد مسن بر اثر این ویروس هستند.
به گزارش ایسنا و به نقل از ساینس‌نیوز، "اوفر لوی"(Ofer Levy) محقق آمریکایی دانشگاه هاروارد میگوید تیم وی منحصرا روی راهکاری برای افراد مسن و مشخصا افراد 65 سال به بالا متمرکز است.
وی میگوید: واکسن کرونا چیزی نیست که برای همه افراد مناسب باشد. پاسخ سیستم ایمنی بدن افراد متناسب با سن آنها متفاوت است. افراد م
مزایای تزریق واکسن گارداسیل
باید بدانیم که واکسن­ ها هیچگاه برای درمان بیماری تجویز نمی­ شود این حقیقت در مورد واکسن گارداسیل نیز صادق است و برای درمان بیماری­ هایی که ویروس پاپیلومای انسانی بوجود می­ آورد نقشی ندارد. اما برای پیشگیری ازابتلا به نوع خطرناک ویروس­های HPV  که بیشتر کسانی که فعالیت جنسی می کنند حداقل یکبار درزندگی ممکن است به آن دچار شوند، بسیار ضروری است.
100 ها تیپ از ویروس HPV شناخته شده اما تیپ های 6 ،11 ،16 ،18  انواع پرخطر آن اس
خبرگزاری اسوشیتدپرس گزارش کرده که اولین آزمایش واکسن ویروس کرونا بر روی انسان، امروز در شهر سیاتل آمریکا انجام خواهد شد. قرار است که این آزمایش بر روی ۴۵ نفر جوان سالم که داوطلب شده‌اند انجام شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
خبرگزاری اسوشیتدپرس گزارش کرده که اولین آزمایش واکسن ویروس کرونا بر روی انسان، امروز در شهر سیاتل آمریکا انجام خواهد شد.
به گزارش انتخاب» به نقل از بی بی سی، قرار است که این آزمایش بر روی ۴۵ نفر جوان سالم که دا
سلام :) 
امروز پسر ۶ ماهه شد 
برای واکسن دوماهگی و چهار ماهگی بخاطر استرس و بی تجربگی خانواده ام اومدن پیشم، اما ایندفعه با همسر رفتیم و کسی پیشمون نیست 
بمیرم برا بچم که وقتی واکسن میزنه اینقدر مظلوم میشه :( 
امروز همه‌ی وقتم به مراقبت از پسر گذشت 
البته وقتی میخوابید میرفتم سراغ کارام
از بی خوابی دارم میمیرم :( 
امشبم احتمالا بی خوابی بکشم .
مادر بودن همینه :) 
.
امروز برای اولین بار به پسر غذا دادم 
براش فرنی درست کردم ^_^ 
ویروس انسفالیت شرقی در اسب
 
ویروس انسفالیت شرقی در اسب (EEE) شیوع بسیار زیادی دارد، که شامل شرق ایالت متحده امریکا، امریکای مرکزی و جنوبی، و شرق کانادا می‌باشد. در ایالت متحده امریکا، EEE در اسب ها تقریباً همیشه بدون توجه به درمان، کشنده است. اسب‌های مبتلا معمولاً تشنج کرده، به کما رفته و بین 36-48 ساعت می‌میرند.
منشا ویروس انسفالیت غربی اسب (WEE)، غرب ایالت متحده امریکاست. در سال‌های اخیر، احتمالاً بخاطر برنامه مناسب واکسیناسیون، موردی از WEE گ
تب اسب پوتوماک
عامل تب اسب پوتوماک (ارلشیوز مونوسیتی اسب، تورم کولون ارلشیایی اسب (Neorickettsia risticii) است. واکسیناسیون در مناطقی که این بیماری بومی است توصیه می‌شود، مانند: نزدیک نهر‌های آب شیرین، رودخانه‌ها، دریاچه‌ها و چراگاه‌های غرق‌آبی. یادآوری سالانه واکسن در بهار انجام می‌شود.
مشاوره و آموزش بیماری درمان تب اسب پوتوماک
 
مادیان باردار باید قبل از زایمان واکسن را دریافت کند. با اینکه واکسیناسیون باعث کاهش شدت بیماری خواهد شد اما به ن
واکسن‌ ها برای متوقف کردن شیوع کروناویروس در انسان‌ها، ضروری است، اما متخصصان هشدار می‌دهند که فرایند ساخت آن ممکن است چند ماهی طول بکشد.
به گزارش کالاسودا و به نقل از سی نت، COVID-19، بیماری کشنده تنفسی برای اولین بار در دسامبر سال 2019 کشف شد و در سراسر جهان گسترش یافته است. دانشمندان اکنون از داروهای تجربی برای بهبود بیماران مبتلا به این ویروس استفاده می‌کنند و علاوه بر این در حال آزمایش و ساخت واکسن برای جلوگیری از شیوع آن هستند.
مسابقه‌
در شرایطی که ویروس کرونا به تمام دنیا ترس و نگرانی وارد کرده است کشف واکسن این ویروس می تواند خبر بسیار خوبی باشد اما این خبر واقعا صحت دارد؟
به گزارش کارگر آنلاین به نقل از دیلی میل، دانشمندان فعال در گرفکس» که یک شرکت مهندسی ژنتیک در هوستون واقع در تگزاس آمریکا است ادعا می کنند که واکسن ویروس کرونا را کشف کرده اند.
 
 
مقامات این شرکت به ژورنال بازرگانی هوستون» گفته اند که مراحل تهیه این واکسن کامل شده و آماده تست شدن بر روی جانوران آزمای
فرارو- سرطان دهانه رحم گونه‌ای سرطان است که از گردن رحم آغاز می‌گردد. سرویکس یا دهانه رحم بخش باریک قسمت پایین رحم است که اغلب به عنوان گردن رحم شناخته می‌شود.
اکثر موارد سرطان دهانه رحم ناشی از HPV (ویروس پاپیلومای انسانی) است. واکسن HPV به شکل موفقیت آمیزی از HPV پیشگیری می‌کند و CDC (مرکز پیشگیری و کنترل بیماری) تزریق این واکسن را برای همه افراد پیش از نوجوانی توصیه می‌کند. در این مطلب، نگاهی به علائم سرطان رحم، راه‌های پیشگیری و درمان خواهیم
حدود ۱۰% کل مرگ و میر قابل پیشگیری کودکان زیر ۵ سال در جهان به علت سرخک است و براساس گزارش سازمان جهانی بهداشت سالیانه ۲۰۰ هزار کودک را به کام مرگ می کشد. از سال ۱۳۸۳ برنامه واکسیناسیون در کشور برعلیه سرخک با واکسن سرخک، سرخجه و اوریون (MMR) در دو نوبت ۱۲ و ۱۸ ماهگی انجام می شود. بسیارى از موارد سرخک در طى فصل خشک رخ مى دهد در حالى که در مناطق با آب و هواى معتدله اوج بروز بیمارى در اواخر زمستان و اوایل بهار رخ مى دهد. سرخک بیشتر درکودکان واکسینه نشد
مطابق اعلام سازمان جهانی بهداشت، که از هفته پیش اعلام کرد، تا ساخت واکسن کرونا ویروس ممکن است دست کم ۱۸ ماه زمان مورد نیاز باشد. البته این واکسن میتواند خیلی زودتر از این ها ساخته شود، اما پروتکل های علمی اجازه آزمایش روی انسان را نمیدهد. وقتی گفته میشود که ۱۸ ماه طول خواهد کشید تا واکسن ساخته شود منظور، زمانی است که واکسن برای استفاده عموم ساخته شده و در دسترس باشد.
اولین گام ها برای ساخت واکسن کرونا
دولت چین در اواسط ماه ژانویه بود که توال
قال رَسُولُ اللهِ - صلّی الله علیه و آله - :
إذا دَخَلْتُمْ بِلاداً فَکُلُوا مِنْ بَصَلِها یَطْرُدُ عَنْکُمْ وَباها.
وسائل الشیعه، ج 17، ح 1»
پیامبر اکرم - صلّی الله علیه و آله - فرمودند:
هر گاه وارد شهری شدید از پیاز آن جا بخورید؛ زیرا با خوردن پیاز آن شهر از امراض عمومی آنجا در امان هستید!!
+ تو گرونی پیاز و نقل این روایت؟!
- راستش سه کیلو پیاز خریدم میترسم بیاد و قیمتش بشکنه!! خخخخخ
ولی جدای از مزاح، روایت بسیار جالبیه و میتوته موضوع تحقیق جوام
 اهمیت واکسیناسیون دام در سال های اخیر برای عموم کاملا واضح و روشن می باشد. با توجه به وقوع بیماری های متنوع در میان دام ها از انواع مختلف واکسیناسیون دام استفاده می گردد. از جمله واکسن های دامی می توان به زخم سیاه و آبله ی بز و گوسفند اشاره نمود.
واکسیناسیون دام
 
واکسیناسیون یکی از بهترین روش های جلوگیری از بیماری های شایع در میان دام ها می باشد. که دست اندرکاران بهداشت به صورت منظم در جهت واکسیناسیون دام ها اقدامات لازم را به کار می برند. وا
به گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از رویترز این همدستی می گوید بر تجلیل احتیاطات مربوط به بی خطر بودن و سایر موارد حتی قصد دارد این واکسن را در کودکان کمینه سن تر بی قراری آزمایش یواش. جانسون اند جانسون تو بیانیه ای اطلاع دادن کرد تو حال حاضر در حال مباحثه با موسسه های بازرس و همکارانش درباره وارد کردن انباشتگی کودکان به کارآزمایی های بالینی اش است. سازمان طعام و داروی آمریکا می گوید بنیانی است که شرکت های داروسازی واکسن هایشان را روی کودک
واکسن از شما در مقابل عفونت آبله مرغان محافظت می کند. کسانی که واکسینه شده اند اگر مبتلا به آبله مرغان شوند، علائم بیماریشان معمولا کمتر و ملایم تر می شود.
واکسن حاوی ویروس وریسلا زوستر (آبله مرغان) ضعیف شده است که سیستم ایمنی را تحریک می کند اما باعث ایجاد بیماری در افراد سالم نمی شود. با این حال، واکسن نباید به افرادی که مشکل سیستم ایمنی دارند، تزریق شود.
کسی که در کودکی به ویروس آبله مرغان مبتلا شده است، احتمالا این ویروس در میانسالی و پیری
به گزارش دانش ویکی جوناس سالک در ۲۸ اکتبر ۱۹۱۴ در خانواده‌ای یهودی در شهر نیویورک به دنیا آمد. خانواده وی بسیار فقیر بودند و پدرش در زمینه تولید پوشاک کار می‌کرد. در ۱۲ آوریل ۱۹۵۵ اولین واکسن فلج اطفال توسط سالک تهیه شد و مورد استفاده قرار گرفت. از وی به دلیل اینکه امتیاز کشف فلج اطفال را ثبت نکرد و آن را به رایگان در اختیار جهانیان قرار داد تقدیر شده است.
وقتی از جوناس سالک درباره دلیل ثبت نکردن امتیاز کشف واکسن فلج اطفال سوال شد پاسخ داد: هی
علایم بیماری سرخک عبارت است از :تب بالا و چند روزه،آب ریزش بینی،التهاب ملتحه چشم و جوش هایی که بعد از شروع تب ظاهر می شوند.التهاب پرده مغز التهاب گوشی میانی و برونشیت ممکن است در ادامه علایم سرخک ظاهر شود.در بعضی از کشورها میزان مرگ ومیر به 10درصد مبتلایان می رسد. سرخجه نیز با بثورات جلدی همراه است و علایم آن نظیر تب و سرفه خفیف تر از سرخک بوده و بیماری خطرناکی نیست.خطر این بیماری مربوط به خانم های باردار است که در صورت ابتلا احتمال نقص مادرزاد
جلوگیری از هپاتیت C: آیا واکسن وجود دارد؟
 
آیا واکسن وجود دارد؟از عفونت خودداری کنیدمراقبت شخصی ، به اشتراک نگذاریدسوزن را به اشتراک نگذاریدبا استفاده از خال کوبی احتیاط کنید امن ترجلوگیری یا معالجهاهمیت اقدامات پیشگیرانههپاتیت C یک بیماری مزمن جدی است. بدون درمان ، می توانید به بیماری کبد مبتلا شوید . جلوگیری از هپاتیت C مهم است. درمان و مدیریت عفونت نیز مهم است.
در مورد تلاش های واکسن هپاتیت C و آنچه می توانید برای جلوگیری از انقباض ای
به گزارش ایرنا از پایگاه خبری سازمان
جهانی بهداشت، تردید در واکسیناسیون به معنای عدم تمایل به واکسینه کردن
خود یا فرزندان بوده و یک رویکرد در حال گسترش در بین افرادی است که نگران
پیامدهای منفی ایمن سازی از جمله خطر (غیرموجود) ابتلا به اوتیسم در اثر
واکسیناسیون هستند.
 
این عدم اطمینان جمعی، اکنون به حدی رسیده
است که سازمان جهانی بهداشت آن را در کنار خطرات بسیار جدی مانند آلودگی
هوا و مقاومت دارویی باکتری ها، به عنوان یکی از 10 تهدید اصلی
تالاسمی یک اختلال قابل درمان است که می تواند با انتقال خون و درمان با کیفیت به خوبی کنترل شود. یک فرد مبتلا به تالاسمی نیاز به مراقبت های پزشکی به طور مرتب از یک هماتولوژیست (متخصص پزشکی که بیماری و یا اختلالات خون را درمان می کند) یا یک پزشک متخصص در درمان بیماران مبتلا به تالاسمی نیاز دارد. در این مطلب با کمک نظر چند فوق تخصص از مجلات معتبر پزشکی دنیا، شما را با بهترین و بدترین خوراکی ها برای بیماران تالاسمی مینور آشنا می کنیم.
حقایقی راجب تا
شاید باور اشتباهی داشت در ذهنم جان می گرفت .
همه آدما کارهاشونو واکسنی انجام میدن 
اول میان وسط 
کم کم اثر واکسنه از بین میره 
 
وقتی کار جدید میاد ثبات کار قبلیه از بین میره 
 
 
به این مفتخرم ک جوگیرانه کار جدیدی رو قبول نمیکنم تا وقتی مطمئن نباشم از پس کار قبلی بر اومدم یا نه
راستش اجازه نمیدم حرفای آدما مثل واکسن روم اثر بذاره 
 
فقط وقتی از حرفشون اثر میگیرم ک بشه تا تهش برم
معمولا وقتی استاد تکلیف جدید میده همه تکلیف قبلیه یادشون م
۲) واکسن زنده (فعال) : از سویه های لنتوژن ( و Lasota تهیه و تنظیم می شود) و مزوژن (Kumarov تهیه می شود) واکسن زنده تنظیم می شود . در کشور ایران سویه سنتوژن به کار گیری می شود . سویه حدت کمتری دارااست . رآسیون کمتری در تن ایجاد می نماید و ایمنی زایی کمتری داراست و لذا در سنین پائین مطلوب می باشد و نیز در مواقعی که خطر بیماری چندانی وجود ندارد به کار گیری می شود . سویه Lasota حدت بیشتری دارد و ایمنی بیشتری میدهد و از آن در سنین بالا استفاده می شود . ایمنی در نیوکاس
این ایده که واکسن‌ها ممکن است موجب ایجاد اوتیسم شوند، در سال ۲۰۱۰ توسط هیئت پزشکی بریتانیایی رد شد و نشان دادند آندرو ویکفیلد، پزشکی بود که به‌خاطر منافع مالی سعی در انتشار چنین ارتباطی داشت، اما هنوز هم پژوهشگران درحال صرف زمان و هزینه برای بی‌اعتبار ساختن کار ویکفیلد هستند. ادعای ویکفیلد موجب کاهش چشم‌گیری در واکسیناسیون در سرتاسر جهان و از جمله آمریکا شد.

ادامه مطلب
خان های پارسا رو یادتونه؟
خب خدا رو شکر، خان پنجم یا به عبارتی ششم* هم به سلامتی طی شد. پسرمون رو ختنه‌ کردیم. هرچند هنوز یه چند روزی کار داره ولی یه هولی از روی دلمون برداشته شد خدا رو شکر.
خان بعدی واکسن دوماهگیه و واکسن های بعدی. خدا خودش کمک کنه.
با این که دوره سختی بود و هست، ولی حس خیلی نزدیکی به خدا دارم. نه این که من خوب باشم و اینا، ابدا! ولی یه وقتایی که مستاصل میشم و از خدا کمک میخوام، حس میکنم انگار پیشمه، میبینه و جوابمو میده شب ها
اهمیت واکسیناسیون کودکان، نکات مهم
اکثر والدین در مورد واکسیناسیون کودک اظهار نگرانی میکنند بخصوص در والدینی که به تازگی صاحب اولین فرزند خود شده اند. واکسیناسیون اهمیت ویژه ای در زندگی هر فرد دارد .
 
اکثر والدین در مورد واکسیناسیون کودک اظهار نگرانی میکنند بخصوص در والدینی که به تازگی صاحب اولین فرزند خود شده اند.
واکسیناسیون اهمیت ویژه ای در زندگی هر فرد دارد . در واقع تزریق صحیح و به موقع واکسن و همچنین انجام درست مراقبت های آن، از ابتل
بعد از پست قبلی، روزها و لحظات قشنگی برام پیش اومد که خواستم بیام و بنویسم اما فرصتش پیش نیومد. نمونه اش، اومدن رفقای جان و عکس گرفتن از پارسا، اینقد بهم خوش گذشت که به تنهایی همه خستگی ها رو شست و برد :) بعدشم تولد پسرعمو و جلسه قرآن. همیشه زندگی دو رو داره، بالا و پایین داره، سختی داره و راحتی ولی معمولا توی هر کدوم از شرایط یادمون میره اون روی زندگی هم هست! :)
 پارسا، دوماه رو پر کرد و بزرگ شده، مردی شده برای خودش :))
دل‌دردهاش خداروشکر خیلی خی
پنج شنبه22/1/98
صبح با صدای بابات بیدار شدم که داشت صبحونه آماده میکرد و میگفت پاشو تا بریم بهداشت،خلاصه آماده شدیم و رفتیم منم دل تو دلم نبود و مضطرب بودم و دلم میسوخت که الان میخوای درد بکشی،ولی قبلش با بابا برات توضیح دادیم که ما تو رو تنبیه نکردیم بلکه برای سلامتیت باید واکسن بزنی،موقع واکسن پیش بابات بودی و من نتونستم بیام،که یه دفعه صدای گریت بلند شد و دلم ریختالهی فدای خودتو پاهات بشم.
خلاصه بابات سر ساعت بهت استامینوفن میداد و برات کم
بوسیله گزارش همشهری آنلاین، مهر به نقل از نیوزویک نوشت: بررسی های مشترک پژوهشگران چینی، تایوانی و استرالیایی مدال می دهد ویروس کرونادر ماه های اخیر جهش یافته و تماشاگر تغییرات زیبنده مال اندیشی ای بوده است. این دستاورد تازه علمی حاصل وارسی ۱۰۶ معیار از ویروس ۲ -SARS-CoV است که عامل بلای ناگهانی کوویدـ۱۹ داخل سراسر دنیا بوده است. مقایسه نمونه های سابق الذکر با ۳۹ ژنوم ویروس سارس که از کشورهای مختلفی مانند آمریکا، چین، اسپانیا، برزیل، استرالیا
 
 
 شترمرغ – واکسیناسیونپرورش دهندگان شترمرغ گله های عمدتا خود را تنها در برابر سه نوع بیماری واکسیناسیون می کنند : بیماری آنتروتوکسمی (Enterotoxemia)بیماری نیوکاسل (Newcastle) و آنفلو انزا
زمان مناسب برای تزریقاولین مرحله : تزریق در اتمام 14 روزه گی – به مقدار نیم سی سی از واکسن نیوکاسلدومین مرحله : تزریق در اتمام 21 روزه گی – به مقدار نیم سی سی از واکسن آنتروتوکسمیسومین مرحله : تزریق در اتمام 28 روزه گی – به مقدار هفت دهم سی سی از واکسن نیوکاسلآخرین م
واکسن از شما در مقابل عفونت آبله مرغان محافظت می کند. کسانی که واکسینه شده اند اگر مبتلا به آبله مرغان شوند، علائم بیماریشان معمولا کمتر و ملایم تر می شود.
واکسن حاوی ویروس وریسلا زوستر (آبله مرغان) ضعیف شده است که سیستم ایمنی را تحریک می کند اما باعث ایجاد بیماری در افراد سالم نمی شود. با این حال، واکسن نباید به افرادی که مشکل سیستم ایمنی دارند، تزریق شود.
کسی که در کودکی به ویروس آبله مرغان مبتلا شده است، احتمالا این ویروس در میانسالی و پیری
واکسن کرونا یا درمان کرونا چه زمانی آماده می‌شود؟

اولین نشانه‌های ویروس جدید کرونا از ماه دسامبر 2019 در شهر ووهان چین» ظاهر شد و در مدت زمان کوتاهی این ویروس همه‌گیر شد و تعداد بی‌شماری از مردم ساکن در شهر ووهان را مبتلا کرد. هم‌زمان با افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا محققین و مسئولان وزارت بهداشت جهانی، تحقیقات خود را در زمینه ساخت واکسن و درمان این بیماری شروع کردند.
ادامه مطلب
 
 
معاون سازمان دامپزشکی : ۹۵ درصد دارو های دام و طیور و ۴۰ درصد واکسن طیور در کشور تولید می شود.
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان سمنان ، معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور گفت: این دارو و واکسن ها در  ۱۱۰ واحد تولید دارو ، مواد مکمل و ضدعفونی در کشور ساخته می شود و ایران در زمینه تامین داروی دام و طیور مشکلی ندارد.قاسم رضائیان زاده افزود  : علیرغم تحریم ها و مشکلات انتقال ارز ، مواد اولیه کارخانه های داروسازی دامی و مواد افزودنی واک
واکسن از شما در مقابل عفونت آبله مرغان محافظت می کند. کسانی که واکسینه شده اند اگر مبتلا به آبله مرغان شوند، علائم بیماریشان معمولا کمتر و ملایم تر می شود.
واکسن حاوی ویروس وریسلا زوستر (آبله مرغان) ضعیف شده است که سیستم ایمنی را تحریک می کند اما باعث ایجاد بیماری در افراد سالم نمی شود. با این حال، واکسن نباید به افرادی که مشکل سیستم ایمنی دارند، تزریق شود.
کسی که در کودکی به ویروس آبله مرغان مبتلا شده است، احتمالا این ویروس در میانسالی و پیر
مروری بر خصوصیات بیماری التهاب مفاصل ویروسی 
التهاب مفاصل ویروسی ، از بیماریهای مهم طیور میباشد که از لحاظ جنبه های اقتصادی نیز اهمیت ویژه ایی دارد . این بیماری با سروتایپها و پاتوتایپهای متفاوت رئو ویروس پرندگان ایجاد میشود . اهمیت این بیماری ، بیشتر در جوجه های گوشتی میباشد ولی ، مرغهای تخمگذار صنعتی و همچنین بوقلمونها نیز از انواع پرندگان حساس به این بیماری ، طبقه بندی میشوند .
 
مشاوره و آموزش درمان بیماری های طیور 
 
زمانیکه رئوویروس
 افزایش پنچ واکسن جدید به چرخه واکسیناسیون ایران در سال99
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با بیان اینکه سال آینده پنج واکسن جدید به چرخه واکسیناسیون کشور اضافه می‌شوند، گفت: واکسن‌های HPV، آنفلوآنزا، پنوموکوک، روتاویروس و لیشمانیا از جمله این واکسن‌ها هستند.
سورنا ستاری امروز در مراسم تقدیر از توانمندی‌های تولید صنایع دارویی و تجهیزات پزشکی با بیان اینکه صنعت داروسازی و تجهیزات پزشکی جزو افتخارات کشور هستند، اظهار کرد: تمام اعضای این س
قصبه ها کاندیدای واکسن تو سرتاسر جهان برای مبارزه دربرابر شیوع ویروس کرونا درحال توسعه بوده و تعداد معدودی از آن ها درحال آزمایش روی انسان ها هستند. همکاری مادرنا داخل ماه مارس آزمایش واکسن خود را روی ۴۵ فرد بزرگسال سالم داخل سیاتل آغاز کرد و به یکی از اولین شرکت هایی تغییر شد که کارآزمایی های بالینی انسانی را برای یک واکسن کووید ۱۹ آغاز می کنند.به گفته ی سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA)، هدف از کارآزمایی های مرحله ی ابتدا نظیر آنچه مادرنا به ر
درمان کرونا با وجود خبرهایی که هر روز از شبکه‌های مختلف اجتماعی و سایت‌های خبری می‌بینیم و می‌شنویم، هنوز وجود خارجی ندارد، اگر هم چیزی باشد در مراحل آزمایشگاهی است. در چند روز اخیر با توجه به شدت گرفتن کرونا ویروس، همه منتظر این هستند که محققان در سرتاسر دنیا راه درمانی را برای این بیماری پیدا کنند. درمان کرونا می‌‌تواند معجزه‌ای برای سال 2020 باشد. تلاشی جهانی برای درمان کرونا در حال وقوع است که این امید را برای یافتن واکسن آن قوی‌تر م
در این مطلب با کمک چندین مجله معتبر پزشکی از سرتاسر دنیا، شما را با علائم، انواع، واکسن ها و همه نکات ضروری دیگر بیماری مننژیت (یا سرسام یا آماس سر) آشنا می کنیم. این بیماری در همه سنین رخ می دهد.
مننژیت چیست؟
مننژیت التهاب مننژها، غشاهایی که مغز و نخاع را پوشش می دهند
افراد در هر سنی ممکن است مبتلا به مننژیت شوند
اما در میان افرادی که به صورت گروهی زندگی می کنند، نوجوانان، دانشجویان و دانش آموزان مدرسه شبانه روزی که بیشتر در معرض خطر ابتلا به
مشاور پرورش شترمرغ
 
 
واکسیناسیون در شترمرغ .
گله های پرورش شترمرغ در ایران بر علیه دسه بیماری واکسینه می شوند:1 – بیماری نیوکاسل و آنفلو انزا2 – بیماری آنتروتوکسمی
زمان تزریق واکسن نیوکاسل و انتروتوکسمی(دوگانه):نخستین مرحلۀ تزریق در پایان دو هفتگی و به میزان 0/5 سی سی از واکسن دوگانه – مرحلۀ دوم تزریق واکسن آنتروتوکسمی به میزان 0/5 سی سی در پایان هفتۀ سوم – مرحلۀ سوم تزریق واکسن یادآوری دوگانه به میزان 0/4  سی سی در پایان هفته چهارم و مرحلۀ آ
طراحی تاکنون موثرترین استراتژی‌های به‌کارگرفته شده برای مقابله با کرونا تنها موجب کاهش سرعت شیوع آن شده است و تنها عاملی که می‌تواند مانع ابتلای مردم شود، تولید واکسن است.
در حال حاضر حدود ۳۵ شرکت مختلف برای ساخت این واکسن در رقابت هستند و حداقل چهار شرکت آزمایشات واکسن خود را روی حیوانات آغاز کرده‌اند. قرار است اولین نمونه از این واکسن‌ها که توسط یک شرکت مستقر در بوستون آمریکا موسوم به Moderna تولید شده است، در ماه آوریل روی انسان‌های دا
⭕️ وزارت بهداشت: آنفلوآنزا به شدت مسری است/ پرخطرها واکسن بزنند
رییس اداره مراقبت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت:
هیچ متخصصی نمی‌تواند بین یک سرماخوردگی و آنفلوآنزای خفیف تفاوت قائل شود.آنتی‌بیوتیک تاثیری بر آنفلوآنزا ندارد.ویروس آنفولانزا شدیدا مسری است و از راه تنفس انتقال می‌یابد.واکسن آنفولانزا کاملا بی‌ضرر است و حتی خانم‌های باردار نیز می‌توانند آن را تزریق کنند.
معاون درمان وزیر بهداشت: تاکنون ۴ هزار نفر در کشور به علت ابتلا ب
دیروز تو اداره بودم خاله زنگ زد که پسرتو بردار ببر واکسن هاری بزنه. چون قرار بود از دکتر مرکز سئوال کنه و بعدش بهم خبر بده.
منم سریع مرخصی گرفتم رفتم خونه طبق معمول پسره آویزونم شد تا شیر بخوره حدود 5 دقیقه بهش شیر دادم و با مامانم بردیمش مرکز بهداشت بخش هاری
یه کارشناس جوون اونجا نشسته بود خیلی هم خوش برخورد بود بهم گفت امکان اینکه اون سگ خونگی هاری داشته باشه خیلی کمه. ولی چون سن بچه تون خیلی کمه ما معمولا ریسک نمیکنیم و دستورالعمل داریم که ح
علایم بیماری سرخک عبارت است از :تب بالا و چند روزه،آب ریزش بینی،التهاب ملتحه چشم و جوش هایی که بعد از شروع تب ظاهر می شوند.التهاب پرده مغز التهاب گوشی میانی و برونشیت ممکن است در ادامه علایم سرخک ظاهر شود.در بعضی از کشورها میزان مرگ ومیر به 10درصد مبتلایان می رسد. سرخجه نیز با بثورات جلدی همراه است و علایم آن نظیر تب و سرفه خفیف تر از سرخک بوده و بیماری خطرناکی نیست.خطر این بیماری مربوط به خانم های باردار است که در صورت ابتلا احتمال نقص مادرزاد
بوتولیسم اسب‌ها
بوتولیسم اسب‌ها بیشتر در پهنه اقیانوس اطلس در ایالت متحده دیده شده است، اما در دیگر نقاط جهان نیز گزارش شده است. در ایالت متحده امریکا بیشترین نوع بوتولیسم B و C است، همچنین نوع A نیز در غرب امریکا دیده شده است. اسپورهای کلستریدیوم بوتولیسم در خاک وجود دارند و در برابر نور، خشکی و حرارت مقاوم هستند.
 
مشاوره و آموزش بیماری بوتولیسم اسب‌ها
 
واکسن نوع B در اسب‌های جوان ایمنی خوبی ایجاد می‌کند. اسب‌های بالغ و مادیان‌هایی که
یک شرکت بیوتکنولوژی و داروسازی آمریکایی به نام گیلیاد (Gilead) که در زمینه تولید دارو برای انواع بیماری ها از جمله هپاتیت سی و ویروس HIV فعالیت می کند، در همکاری با بیمارستان دوستی چین و ژاپن (China-Japan Friendship Hospital) اولین واکسن ویروس کرونا را در ووهان چین آزمایش می کند.
این داروی ضد ویروس که remdesivir نام دارد، در اتفاقی کم سابقه در حوزه داروسازی در مدت زمان بسیار کوتاه تولید شده و نشان می دهد شرکت های خصوصی و دولت ها می توانند در مواقع بحرانی با همکاری نز
اندر ماجرای ویروس کرونا ؛ جونم براتون بگه که خوشمون بیاد یا نیاد این ویروس مهمان ناخوانده ی همیشگی خواهد بود .شاید سال 2021 واکسن تولید و توزیع بشه و بره توی لیست واکسیناسیون منتهی برای همه .پس چیزی که فعلا باید خوب یاد بگیریم کنار اومدن با این هیولاست . تا بعدها که واکسن بیاد !داروی قطعی که فعلا نداره . قرص هایی هم که میگن در روند درمانی موثره  در دسترس همه نیست و ظاهرا فعلا یک دوز کاملش یک نیم سکه خرج داره . هزینه بیمارستان هم تا امروز دریافت شد
نباید از مریضی نوزاد و افراد فرار کرد وبرا خیلی هاش راهکار هست 
مثلا #سرخک #آبله #اوریون مخملک حجامت قبل تب تمومش میکنه و ایمنی کامل میده 
اما واکسن که شبه میکروب هست ممکنه در اینده دوباره بروز پیدا کنه 
۲- سیتم #ایمنی مادر 
مثلا بادکش کمر مادر
حجامت و.
۳- خوردن مرتب سوپ ها و فالوده سیب سوپ سرماخوردگی و.
۴-  اجازه ب نوزاد بدیم مرحله دهنیش را درست رد کنه و دائم دستش را نشوریم 
۵-بازی در خاک 
۶- حجامت مرتب جاهای مختلف بدن و نذاشتن عسل و مواد ضد عف
علت اینکه اصرار دارند که کرونا هیچ دارویی ندارد برای این است که می خواهند میکروچیپ تهیه کنند تا در درون واکسن ها و دارو ها بگذارند که در بدن هرکسی تزریق شده و زیر پوست او قرار گیرد تا به این وسیله بتوانند موقیعت مکانی هرکس را شناسایی و عملیات او را زیر نظر بگیرند انقلاب ارتباطات یعنی همین. نقشه بیل گیتس و دوستانش از شیوع این بیماری و تحقیقات وسیع روی واکسن آن!به همین دلیل است که جهان را از دنیای واقعی به دنیای مجازی ببرد و لذا هرکس در قرنطینه
واکسیناسیون دوران بارداری، یکی از چالش هایی است که بسیاری از ن را سردرگم می کند. برخی افراد بر این تصورند که تزریق این واکسن ها برای جنین شان مضر است و نباید این کار را انجام دهند. برخی دیگر برعکس اذعان می کنند، برای حفظ ایمنی بدن ن باردار حتما می بایست تمامی ن اقدام به تزریق واکسن های مختلف بکنند. اما واقعا کدام استدلال درست است؟ بیایید با هم دقیق تر با این موضوع آشنا شویم.  تزریق کدام واکسن ها برای ن باردار مضر است؟واکسن ها با ت
رعایت بهداشت و پرهیز از بیماری هارعایت بهداشت محیطی و به کار گیری از مواد غذایی سلامت و جدید، شستشوی مداوم ظروف دانخوری و آبخوری، تمیز کاری هفتگی دور و اطراف، استعمال از مولتی ویتامین ها و واکسن های موردنیاز جوجه ها تاثیر متعددی در ارتقا کیفیت پرورش و کاهش شدید تلفات آن ها خواهد داشت. بدین ترتیب رعایت موارد ذیل تماما ضروری خواهند بود:
الف- تا جای قابلیت و امکان از ورود موجودات موذی و پرنده های وحشی به درون تالار پرهیز نمایید. سیمانکاری کف و
 "شعر کودکانه جوجه من"جوجه پر طلاییزرد و سرخ و حنایی
پرهات رنگا رنگهراه رفتنت قشنگه
ای جوجه قشنگمجوجه رنگارنگم
حناییه سر توچه خوشگله پر تو
   بیشتر بخوانید: "شعر کوتاه برای کودک 2 ساله"
 
**********اشعار کودکانه**********
 
"جوجه نافرمان"
گفت با جوجه مرغکی هشیارکه ز پهلوی من مَرو به کنار
گربه را بین که دُم عَلم کردهگوش ها تیز و پشت خم کرده
چشم خود تا به هم زنی بردتتا کُله چرخ داده ای خوردت
جوجه گفتا که مادرم ترسوستبه خیالش که گربه هم لولوست
گربه حیوان خو
دکترعلیرضا جلالی»، رییس دانشگاه علوم پزشکی بقیة الله گفت: شمارش مع برای ساخت داروی قطعی ویروس کرونا در ایران آغاز شده است.
 رییس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله خبرهای خوشی را به مردم ایران داد و گفت: اجرای سه پروژه علمی توسط محققان، پزشکان و دانشمندان ایرانی برای ساخت داروی قطعی ویروس کرونا آغاز شده است و امیدواریم به زودی به درمان قطعی این بیماری دست پیدا کنیم.»
رییس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله گفت: از هفته گذشته کمیته های علمی دانش
شاید شما نیز مانند هر کس دیگری علاقه مند به پرورش قرقاول در حیاط خانه خود باشید، قرقاول ها به دلیل قابلیت پروازی که دارند باید حتما در یک مکان سر بسته پرورش داده شوند. شما می توانید آنها را مانند مرغ و خروس در یک مکان ساده پرورش دهید. اما حتما باید محیطشون سر بسه باشه چون همون طور که گفتم اونا قابلیت پرواز دارند و ممکن از دست شما پرواز کنند. 
 
برای شروع پرورش قرقاول در حیاط خانه چیکار کنیم؟
خب این سوالیه که هر کسی قبل از شروع هر کاری از خود خوا
 تا دیروز تعداد 115 واکسن،که 78 مورد به صورت تایید شده و 37 مورد تایید نشده ( به جهت در دسترس نبودن همگانی اطلاعات آنها) می باشند، در دست ساخت ، بررسی و مطالعه بوده و هستند.  از 78 مورد تایید شده هم، 5 مورد فعلا وارد مطالعات کارآزمایی بالینی مربوطه شده اند.
mRNA-1273: Moderna
Ad5-nCoV : CanSino Biologicals
INO-4800 : Inovio
LV-SMENP-DC and pathogen-specific aAPC  : Shenzhen Geno-Immune Medical Institute
 
از 76 مورد تایید شده، تولید 36 واکسن (46%) از آمریکای شمالی، 14 واکسن (18%) از چین و 14 مورد (18%) از آسیا و استرالیا (به ج
                         ✅خواص پیاز
✍️امام صادق علیه السلام می‌فرماید:( پیاز ) دهان را خوشبو و بلغم را برطرف و عمل همبستر شدن را زیاد می‌کند.۱
همین که بلغم را برطرف می‌کند، پس عمومیت دارد؛ زیرا بلغم ریشه یک چهارم بیماری‌ها است.
◀️ پیاز  بهترین واکسن جلوگیری از وبا پیامبر اکرم صلی‌الله‌ علیه‌ و آله و سلم می‌فرماید: زمانی که داخل شهر یا روستایی شدید، از پیاز آن‌جا بخورید؛ زیرا وبای آن شهر را از شما دور می‌کند.۲
پس معلوم می‌شود پیاز
بعد از پست قبلی، روزها و لحظات قشنگی برام پیش اومد که خواستم بیام و بنویسم اما فرصتش نشد. نمونه اش، اومدن رفقای جان و عکس گرفتن از پارسا، اینقد بهم خوش گذشت که به تنهایی همه خستگی ها رو شست و برد :) بعدشم تولد پسرعمو و جلسه قرآن. همیشه زندگی دو رو داره، بالا و پایین، سختی و راحتی. ولی معمولا توی هر کدوم از شرایط یادمون میره اون روی زندگی هم هست! :)
 پارسا، دوماه رو پر کرد، مردی شده برای خودش :))
دل‌دردهاش خداروشکر خیلی خیلی بهتره، پدی لاکت رو قطع
محققان در حال تدارک اولین آزمایش ترایال انسانی برای واکسن جهانی انفلوانزا میباشند.این واکسن گونه های انفلوانزای فصلی را هدف قرار میدهد .  
و برای مقابله با پاندمی های آینده انفلوانزا بکار خواهد رفت . درحال حاضر مطالعه در فاز یک کلینیکال ترایال است . مطالعه سالم بودن واکسن ( H1ssF_3928 ) و تحمل پذیری آن و نیز ایمونوژنیسیتی آن را در داوطلبان سالم آزمایش خواهد کرد. مطالعه پاسخ ایمنی بدن رادرمقابل گونه های بسیار مختلف ویروس انفلوانزا می سنجد . نمون
شناختن جوجه سهره نر از ماده:
                        
۱- سر جوجه نر از ماده بزرگتر و گرد تر (فندقی شکل ) است.
۲- نوک جوجه نر بزرگتر و ضخیم تر و مخروطی شکل است.
۳- جوجه سهره نر سینه ای پهن و صاف دارد.
۴- سیاهی روی کتفهای جوجه نر پر رنگ تر از جوجه ماده است.
ادامه ی پست در ادامه مطلب
ادامه مطلب
کم‌کم داشت فراموش‌مان می‌شد
که علم بهتر از ثروت است.
و دیگر هیچ معلمی رغبت نمی‌کردتا این موضوع را برای انشا بدهد.
اما الان چشم امید جهان و جهانیانبه دستهای پرتوان دانشمندان استکه با تلاش شبانه‌روزیخودشان واکسن یا داروی کرونا را کشف کنند.
ورود به سامانه سلامت وزارت بهداشت - salamat.gov.ir - آدرس سایت ثبت نام نوبت توزیع تزریق و دریافت واکسیناسیون ضد ویروس کرونا COVID-19
ورود به سامانه سلامت وزارت بهداشت – salamat.gov.ir – سایت ثبت نام و نوبت تزریق واکسیناسیون ویروس کرونا COVID-19
 
جهت ورود به سامانه روی عکس فوق کلیک کنید
مشاور تلفنی پرورش شترمرغ
 
 
هیستومونیاز در جوجه شترمرغ ها
این بیماری نیز همانند انگل از طریق خوردن مدفوع آلوده به باکتری به بدن پرنده منتقل می شود و روده های او را درگیر می سازد
علایم
از علایم این بیماری می توان به بی اشتهایی، بی حالی و افتادگی پر در پرنده اشاره نمود که با پیشرفت بیماری سطح وسیعی از گله را درگیر خود خواهد نمود
پیشگیری
همانند انگل برای مقابله با این بیماری رعایت بهداشت در محیط کاملا ضروری می باشد و به منظور جلوگیری از وقوع ا
جوجه تازه از جمله غذاهایی است که از امتیازات متعددی برخوردار است.جوجه را می توان بصورت های سرخ شده، آب پز، کباب کردن، شکم پر و حتی با مواد گیاهی و ادویه های گوناگون خوشمزه نمود و میل کرد.جای هیچ تعجبی نیست که جوجه اولین منبع پروتئین حیوانی و جایگزینی سالم برای گوشت قرمز می باشد.

ادامه مطلب
طرز تهیه جوجه ترش
جوجه ترش یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پر طرفدار ایرانی است که اصالتا متعلق به شمال کشور می باشد. این کباب خوشمزه شباهت های زیادی به جوجه کباب دارد و به خاطر استفاده از چاشنی های خوشمزه در تهیه آن ، طعم بسیار خوبی دارد. جوجه ترش در کنار غذاهایی مثل کباب ترش ، اکبر جوجه و … از معروف ترین غذاهای شمالی است ، توصیه می کنیم اگر گذرتان به استان های شمالی کشور افتاد حتما جوجه ترش را در رستوران های سنتی شمال تجربه کنید.  

ادامه مطلب
خیلی از دوستان سوال میکنند که چرا خرید دستگاه جوجه کشی دست دوم را توصیه
نمی‌کنیم. در جواب این سوا باید بگویم که ماشین جوجه کشی وسیله بسیار حساسی
می باشد و جز کالا های برقی به حساب می آید و نمی توان با چند دقیق برق
زدن از سالم بودن آن اطمینان حاصل کرد پس بهتر است به جای خرید ماشین جوجه
کشی دست دوم یک دستگاه جوجه کشی نو ایرانی یا خارجی خریداری کنید
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه آمریکایی Webmd»، مقامات شرکت فایزر اعلام کردند سویه جدید امیکرون ممکن است این احتمال را افزایش دهد که مردم زودتر از آنچه انتظار آن می‌رفت، نیازمند دوز چهارم واکسن کرونا باشند.
بنا بر اعلام فایزر، استاندارد تزریق دو دوز واکسن ممکن است کمتر در برابر این سویه مؤثر باشد و یک دوز تقویتی، آنتی بادی‌های خنثی کننده را افزایش می‌دهد. طبق اعلام فایزر، جدول زمانی برای تزریق دوز چهارم نیازمند آن است که
روزى که امیرکبیر به شدت گریست    سال 1264 قمرى، نخستین برنامه‌ى دولت ایران براى واکسن زدن به فرمان امیرکبیر آغاز شد. در آن برنامه، کودکان و نوجوانانى ایرانى را آبله‌کوبى مى‌کردند. اما چند روز پس از آغاز آبله‌کوبى به امیر کبیر خبردادند که مردم از روى ناآگاهى نمى‌خواهند واکسن بزنند. به‌ویژه که چند تن از فالگیرها و دعانویس‌ها در شهر شایعه کرده بودند که واکسن زدن باعث راه ‌یافتن جن به خون انسان مى‌شود.    هنگامى که خبر رسید پنج نفر به علت
بوسیله گزارش گاردین، ایالات متحده از برنامه ی بین المللی سازمان بهداشت جهانی (WHO) برای تسریع مشارکت ها بر قاعده ساخت واکسن ویروس کرونا و تعهد پرداخت گذاری آزادانه ی مفروضات درباره ی علاج های احتمالی و فناوری ها خارج شد. یکی از سخن گویان آمریکا در ژنو سوییس به نقل از رویترز گفت:آمریکا بوسیله طوررسمی مشارکتی [درون دستور کار ی جهانی پیدایش واکسن] نخواهد کرد.تدروس آدانوم، دبیرکل دایره بهداشت جهانی، پس از آنکه آمریکا غرض گرفت به تیم یادشده نپیون
مواد لازم برای درست کردن جوجه کباب
جوجه 750 گرم الی 1 کیلو گرمآبلیمو 2 قاشق سوپخورینمک و فلفل و زعفران حل شده (یا پاپریکا)روغن زیتون 2 قاشق غذاخوری

طرز درست کردن و مهیا نمودن جوجه کباب
وزن صحیح جهت برگزیدن جوجه کباب از 750 گرم تا یک کیلو گرم است و این اندازه کباب جهت مصرف دو نفر معمولا کفایت میکند . جوجه را پس از شستن و پاک کردن حسابی خشک می کنیم و آنرا بطریق زیر خرد می نمائیم .
ادامه مطلب
دستگاه جوجه کشی یکی از تولیدات شرکت اندیشه سبز و جزئی از محصولات مرغداری میباشد ، این واحد صنعتی تا به امروز توانسته بهترین و با کیفیت ترین دستگاه های جوجه کشی خانگی ، دستگاه های جوجه کشی اتوماتیک ، دستگاه های جوجه کشی صنعتی ، دستگاه های جوجه کشی شترمرغی را تولید نماید.این کارخانه (اندیشه سبز) با بیش از 25 سال سابقه فعالیت در زمینه تولید انواع ماشین های جوجه درآوری توانسته امروزه در رده بهترین تولید کنندگان خاورمیانه قرار گیرد. ماشین های جوج
تحقیق واکسن و ایمن سازی فرمت فایل دانلودی: .zipفرمت فایل اصلی: docxتعداد صفحات: 170حجم فایل: 158 کیلوبایت قیمت: 11200 تومان
توضیحات:پایان نامه رشته های پزشکی و پرستاری با موضوع واکسن و ایمن سازی، در قالب فایل word و در حجم 170 صفحه.بخشی از متن اصلی:کلیات واکسیناسیون: هر گونه اقدامی که به منظور جلوگیری از بروز عفونت و یا تخفیف شکل طبیعی بیماری در فردی با تجویز آنتی بادی یا آنتی ژن بعمل آید ایمن سازی گفته می شود .با تزریق عضلانی یا وریدی آنتی بادی ایمنی غی
اواخر مهر بود.
با حس سرماخوردگی و البته همه علائم ناشی از کرونا، بخاطر مشکل قلبی همکارم، رفتم تست دادم که اگر کروناست، خودمو قرنطینه کنم.
وقتی بعد از دو هفته برگشتم محل کار، به محض اینکه منو دید گفت: بهتری؟ مگه تو واکسن نزده بودی؟
 
 
و این اولین برخورد غیر رسمی ما و البته به طرز احمقانه ای، اتفاق مورد علاقه منه :)))

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها