نتایج جستجو برای عبارت :

مباني عرفان

پیرمردی ضعیف و رنجور تصمیم گرفت با پسر و عروس و نوه ی چهارساله اش زندگی کند. دستان پیرمرد می لرزید چشمانش تار شده بود و گام هایش مردد و لرزان بود.
اعضای خانواده هر شب برای خوردن شام دور هم جمع می شدند اما دستان لرزان پدربزرگ و ضعف چشمانش خوردن غذا را برایش مشکل می ساخت. نخود فرنگی ها از توی قاشقش قل می خوردند و روی زمین می ریختند. یا وقتی لیوان را می گرفت شیر از داخل آن به روی میز می ریخت.
پسر و عروسش از آن همه ریخت و پاش کلافه شدند. پسر گفت: باید فک
اینکه داره میره تو چهار سال که از عرفان خبری نیست ، داره بیش از حد ازارم میده ، عرفان کیه ؟ 
عرفان همونیه که اسمش پایین همه ی قالب های بیانه .
همونی‌ که تمام این قالب های خفن و طراحی کرده و هنوز که هنوزه اسمش برامون‌ مونده . عرفانی که هنوز اسمش تو قلب خیلی از ماهایی که از چهار پنج سال پیش مینوشتیم و باهاش هم کلام بودیم مونده ، عرفانی که کاش خبر میداد ، کاش خبر میداد . یکی اومدو گفت ، تو این دوره ی نبود‌ اینترنت خیلی از قدیمیا برگشتن .
یهو ب
کتاب
درآمدی بر تصوف و عرفان اسلامی نوشته ویلیام چیتیک و ترجمه جلیل پروین
مجموعه‌ای از مقالات اوست که طیف وسیعی از ابعاد مختلف تصوف و عرفان اسلامی
از قبیل طریق و سنت تصوف، نفس انسانی، ذکر خداوند، عشق و سماع الهی را در
بر می‌گیرد.
وقتی
عرفان اسلامی را از زبان چیتیک می شنویم، گویی به دل نشین‌تر نجوا و
نزدیک‌ترین قرائت انسان غربی از سنت عرفانی خود گوش فرا می‌دهیم. البته این
امر بعید به نظر نمی‌رسد، زیرا او سالها در ایران، ادبیات فارسی خو
 
 
 
 
حتی اگر نقطه‌ها مدام عوض شوند، کل همان است. به جای ی که از این دنیا می‌رود، ی دیگر به دنیا می‌آید.
جای هر انسان درستکاری را انسانی درستکار می‌گیرد.
کل هیچگاه دچار خلل نمی‌شود، همه چیز سرجایش می‌ماند، در مرکزش… هیچ چیز هم از امروز تا فردا به یک شکل نمی‌ماند، تغییر می‌کند.
به جای هر صوفی‌ای که می‌میرد، صوفی‌ای دیگر می‌زاید.
 
قاعده های صوتی و تصویری را اینجا ببینید. کلیک کنید 
در مباحث عرفان نظری، وحدت وجود که یکی از اصلیترین مباحث عرفان است، در کلمات حافظ فراوان دیده میشود. البته باز هم نمیتوانم خودداری کنم از اظهار تأسّف، از این‌که بعضی از نویسندگان و ادبای محقّقی که با وجود مقام والای تحقیق در ادبیات، از عرفان - عرفان نظری - اطلاعی ندارند و در آن کاری نکردند، وحدت وجود را که به حافظ نسبت داده شده، به معنای همه‌خدائی که ناشی از عدم درک درست مسأله است، تعبیر کردند و آن را جزو شَطَحیاتی دانستند که بر زبان حافظ - مث
 
 
 
کلماتی که برای توصیف پروردگار به کار می‌بریم، همچون آینه‌ای است که خود را در آن می‌بینیم. هنگامی که نام خدا را می‌شنوی ابتدا اگر موجودی ترسناک و شرم‌آور به ذهنت بیاید، به این معناست که تو نیز بیشتر مواقع در ترس و شرم به سر می‌بری. اگر هنگامی که نام خدا را می‌شنوی ابتدا عشق و لطف و مهربانی به یادت بیاید، به این معناست که این صفات در وجود تو نیز فراوان است.
 
بشنویم
 
کلماتی که برای توصیف پروردگار به کار می‌بریم، همچون آینه‌ای است که خود را در آن می‌بینیم.
هنگامی که نام خدا را می‌شنوی ابتدا اگر موجودی ترسناک و شرم‌آور به ذهنت بیاید، به این معناست که تو نیز بیشتر مواقع در ترس و شرم به سر می‌بری.
اگر هنگامی که نام خدا را می‌شنوی ابتدا عشق و لطف و مهربانی به یادت بیاید، به این معناست که این صفات در وجود تو نیز فراوان است.
 
بشنوید
در این وبلاگ هم از معتقدین به فلسفه و عرفان مطلب میذارم هم از مخالفین فلسفه و عرفان. قضاوت با شما.
البته خودم موافق فلسفه و عرفان هستم.
از شخصیت ها و اعتقادات متفاوت مطلب میذارم. شما سعی کنید با تحقیق و دقت حق رو انتخاب کنید.
در ضمن اگر نظری و پیشنهادی و انتقادی نسبت به سایت دارید و مطلب خاصی رو میخواید که در وبلاگ نیست حتما لطف کنید بگید.
محتویات ۱ استوار ۲ زدبازی ۳ پوشش رسانه ای ۴ اثرها ۵ منابع ۶ لینک به خارجاستوار بهزاد لیتو بعداز ملاقات با عرفان در دبی و شناختطولانی تر به دعوت از عرفان وارد مجموعهاستوار شد و عملماهرخویش را مقدمه کرد بهزاد او‌لینترانهخویش به اسمکارگردان» را در سال ۱۳۹۰ با حضور عرفان تحت عنوان خواننده مهمان منتشر کرد. بعد از آن لیتوبعداز مدتی از استوارغیر وابسته شد و ویبرهان این عمل را پیشرفت طولانی ترخویشتیتر کرد.
ادامه مطلب
بیمارستان عرفان جمشید مشایخی کجاست : بیمارستان عرفان جمشید مشایخی کدام است جمشید مشایخی در کدام بیمارستان درگذشت ادرس بیمارستان عرفان جمشید مشایخی 
بیمارستان عرفان جمشید مشایخی کجاست

سام مشایخی فرزند جمشید مشایخی با تایید خبر درگذشت پدرش گفت: جمشید مشایخی ساعت ۲۱ امروز سه‌شنبه ۱۳ فروردین در بیمارستان‌های عرفان تهران بر اثر بیماری و ایست قلبی درگذشت.وی با تشکر از پزشکان و پرسنل بیمارستان گفت: زمان و مراسم تشییع متعاقبا اعلام می‌شود
سلام 
دوستان گلم
 
چند روز پیش رفتم تولایو عرفان پایدار و خیلی آدم مشتی هستش
رپر مورد علاقه خودمه براش آهنگ افسایدو اجراکردم 
حالا لینکش رو براتون میزارم که برید ببینید و یه سری فری استایل دیگه ام
از خودم تو اون کانال آپارات گداشتم که دیدنش خالی از لظف نیس امیدوارم ببینید و لذت ببرید
لایو عرفان پایدار با عرفان صوفی
 
یه فری استایل گنگ
 
فری استایل آهنگ هی دیس لاو
 
فری استایل آهنگ اهل شهریم اجتماعی
 
فری استایل گنگ قدیمی
 
فری استایل عرفان
کمتر کسی توی سیستم وبلاگ دهی بیان هست که با قالب های عرفان آشنایی نداشته باشه ، به هر دلیلی مدیریت وبلاگ قالب های عرفان چند سالی هست که فعالیتی نداره و قالب های جدیدی رو ارائه و یا قالب های فعلی رو ارتقا نداده !
بنده تصمیم گرفتم برای مدتی هم که شده به عزیزانی که از قالب های عرفان استفاده می کنن و تمایل به اعمال تغییراتی در اون هستن کمک کنم . این کار بدون هیچ چشمداشتی انجام می شه و لینک نقل بلاگ هم اصلا در قالب قرار نمی گیره .
هدف زیباتر کردن محیط
زن در نظرگاه عارفان
کتاب راهزن عقل و دین یا زن در نظرگاه عارفان، نوشته مهری زینی، اثری ارزشمند در مورد جایگاه عرفانی زن در اسلام است.
در عرفان دو نگاه عابدانه( مبتنی بر خوف و زهد) و نگاه عاشقانه( مبتنی بر عشق و محبت) وجود دارد؛ از این منظر نگرش به ن نیز می تواند برخاسته از هر یک از این دو باشد.
زن در تصوف عابدانه مظهر و مصداق نفس اماره است که گریز از او راه بهشت است. لذا عارفان در این نگرش زن را پست و فرومایه می انگارند.
اما در عرفان عاشقانه زن ع
نوشته بود میتونی سر ریز بشی ب سمت عرفان و الهی و 
و میتونی آنقدر غرقش بشی و توجیه کنی اشتباهاتش رو و در اخر حسرت بخوری
و انتخاب من؟
سکوت
حرف زدن شیرینه اما اونی ک نهایت میدی تحویل طبیعت اطرافت مهمه و من نمیدونم تهش چ خواهد شد
#ش یا شایدم #آدم جدید از نوع شهر دلبر
درس‌گفتار نخست: نظر خاقانی درباره‌ی عرفان چیست؟

پانزدهمین نشست از مجموعه‌ی درس‌گفتارهایی درباره‌ی خاقانی به
گرایش خاقانی به عرفان» اختصاص داشت که چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت با سخنرانی دکتر
مهدی محبتی در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار شد. با اینکه شالوده‌ی بسیاری از قصاید
خاقانی بر توحید و موعظه و حکمت و انزوا و فقر و مسائلی از این دست استوار است و قصایدی
که رهاورد حج اوست نیز از همین قسم است، کمتر درباره‌ی گرایش خاقانی به عرفان و تصوف
بحث شد
عرفان زین الدینی فرد‏
عرفان زین الدینی فرد، بازیگر سینما و تلویزیون، در آثاری همچون سریال تلویزیونی بی قرار»، سریال تلویزیونی گاندو» فعالیت داشته است
بازی عرفان زین الدینی فرد در فیلم گاندو از آثار برجسته تلوزیونی است و بی شک به یکی از فیلم های جالب و البته قابل توجه تبذیل شده است ، مخاطبان این سریال به طور حتم از این سریال رضایت کافی دارند و  سریال گاندو می تواند تا سالهای طولانی به عنوان یک فیلم جداب معرفی شود.
از بازیگرانی که در کن
عرفان ببخشید من فکرمیکردم اون ناشناس تویی ولی نبودی
ببخشید زود قضاوت کردم و اون روش اوندفعه رو استفاده کردم حالا هم رمزت رو برام اس امک اس کن(شماره ای ک هازم داری)تا برات درستش کنم.
الان هم خیلی عذاب وجدان دارم زودتر اس ام اس کن برام
 
معرفی برج های عرفان
برج های عرفان در منطقه 22 شهرداری تهران و در ضلع شمالی دریاچه چیتگر واقع شده و توسط شرکت ساختمانی آ.اس.پ اجرا و ساحته شده است. این برج ها از امکانات بسیاری برخوردار بده و دارای مشخصاتی به شرح زیر می باشد.
مشخصات برج های عرفان
این مجموعه شامل 4 بلوک مسی می باشد که در هر بلوک، 2 برج مجزا را شاهد هستیم که دو به دو مشابه یکدیگر و به لحاظ تعداد طبقات شرایط زیر را دارند. در هر طبقه، 6 واحد مسی و دو طبقه پنت هوس دوبلکس و فلت، در
عرفان امیری مثل من
متن آهنگ مثل من از عرفان امیری

اون نخواست که مال من باشه ولی یاد چشماش هستم
میشد که قفلم باشه وا نشه دستم
کاش که بمن نگاه کنه یکم اسم منو صدا کنه
که من دل خوش کنم برای من اون همه جونشو میده
نشکنه همه غرورمو یجا نگذره ازین سکوت بیصدا
ادامه مطلب
هو
آن چیزی که در عرفان شیعی به آن بسیار پافشاری شده است اقبال قلب است. اقبال قلب را نمی توان مساوی نفی خواطر دانست ، نفی خواطر در عالم ذهن است و اقبال قلب در عالم قلب. در عرفان شیعی اقبال قلب رتبه ی اول را دارد ، فلذا در عرفان شیعی چون رتبه ی اول را اقبال قلب به خودش اختصاص داده است لازمه اش که حب قطب (*) است تاکید شده است. در عرفان شیعی رتبه ی اول اقبال قلب است آن هم به حب ولی ، یعنی شما باید در ولایت ولی آنقدر جذب بشوی تا آن حقیقت توحید بروز کند در ق
شماره دهم-بهار و تابستان 1393
بررسی معرفت در حدیقه الحقیقه سنائی PDF
دعوت به وحدت و نوع دوستی در ادبیات عرفانی PDF
خداشناسی عطار و لوازم اخلاقی و شعائری آن PDF
 
شماره یازدهم، پاییز و زمستان 1393 PDF
بررسی منطق دوگانه علی ملاصدرا و سه گانه فردی ابن عربی در تبیین وحدت وجود PDF
مجنون لیلی به روایت عطار PDF سید مرتضی میرهاشمی
شیوه های سلوک در عرفان شیعی PDF
 
پژوهشنامه عرفان، شماره دوازدهم، بهار و تابستان 1394
خیال از دیدگاه ابن عربی و مولوی PDF
پژوهشی در حقیقت
علیرضا صدری اقدم*
چکیده
به تازگی در ایران عرفانی ظهور یافته که می‌کوشد خود را اصیل و آسمانی جلوه دهد. بنیان‌گذار این عرفان­واره، مدعی است که با شعور مرموز کیهانی و آگاهی جهان مادی ارتباط دارد و می‌تواند با مرتبط ساختن افراد به این شعور، شناخت و عرفان حقیقی را با تجربه­ای غیرقابل انتقال، در اختیار دیگران قرار دهد گذاشته و انسان را به درک وحدت در گسترة هستی برساند. در این نوشتار می‌کوشیم دیدگاه­های عرفان حلقه (کیهانی) را تبیین و پس از بررس
پاورپوینت بررسی مبانی عرفان در معماری










تاریخ ایجاد


02/12/1397 12:00:00 ق.ظ

  
تعدادبرگ: 111 اسلاید
  قیمت: 6000 تومان
  

 تعدادمشاهده
 3





















هجده نوزده ساله بودم که رسیدم به چلچراغ، با بسم الله دلنشینی که عرفان می‌نوشت، عرفان نظرآهاری، که همان قدر پسر بود که شرمین نادری :)
بعدتر اما من بودم و کتاب‌های چاپ شده‌شان، "شب نشینی در جهنم" ابراهیم رها، "مارک و پلو" منصور ضابطیان، و عرفان نظرآهاری، عرفان ِ "لیلی نام تمام دختران زمین است".
شنبه‌ای که گذشت از نزدیک دیدمش، اینجا، در جلسه‌ای که درباره‌ی استعاره برایمان صحبت کرد و یادمان داد که چطور استعاره می‌تواند به ما در حل مشکلات ز
این اولین ترجمه من است که در هفت آسمان منتشر می شود. این بررسی به طور خاص با نگاهی به وضعیت­های نمایان این جهان و قلمرو غیب، در تعابیر و نمادهای دو شکل خاص مسیحی و هندو از عرفان به انجام می­رسد؛ سنت ترزای اویلایی» و سنت جان صلیبی» از یک سو و مهادوی» و باساوانا» از سوی دیگر. در این هر دو سنّت عرفانی خداباور، بین این دو جهان تمایزی حاکم است که تلاش عارف صَرف پیونددادن آنها می­شود. با توجه به این که در حوزه عرفان تطبیقی خصوصا تطبیق عرفان مسیح
پژوهشنامه علمی- پژوهشی عرفان سال اول- شماره اول، پاییز و زمستان 1388
نگاهی نو به حدی5ث شریف من عرف نفسه فقد عرف ربه» متن کامل (PDF)
نگاهی به پیش فرض های انسان شناختی فقه و عرفان 
PDF
 
دوفصلنامه علمی، پژهشی پژوهشنامه عرفان سال دوم، شماره سوم، پاییز و زمستان1389
مقایسه آرای امام خمینی و آیت الله بهاری همدانی در باب مراقبه PDF
بررسی برخی از مبانی وحدت وجود PDF
علم و معرفت از دیدگاه ابن عربی PDF
شرح احوال خواجگی احمد کاسانی و گذری بر رساله در بیان ذکر PDF
ت
دانلود آهنگ جدید عرفان صالحی به نام یکم درد و دله
Download New Music From Erfan Saleshi - Yekam Dard O Dele


دانلود آهنگ جدید عرفان صالحی به نام یکم درد و دله
دانلود آهنگ جدید عرفان صالحی به نام یکم درد و دله با دو کیفیت 128 و 320
برای دانلود به ادامه مطلب مراجعه کنید.
ادامه مطلب
دانلود آهنگ حسین آی وی و عرفان سلو به نام حیا نکرد
Download Music From Hossein IV & Erfan Solo - Haya Nakrd

دانلود آهنگ حسین آی وی و عرفان سلو به نام حیا نکرد
دانلود آهنگ حسین آی وی و عرفان سلو به نام حیا نکرد با دو کیفیت 128 و 320
برای دانلود به ادامه مطلب مراجعه کنید.
ادامه مطلب
دانلود آهنگ جدید عرفان کاری به نام لاک قرمز
Download New Music Erfam Kari - Lake Ghermez


دانلود آهنگ جدید عرفان کاری به نام لاک قرمز
دانلود آهنگ جدید عرفان کاری به نام لاک قرمز با دو کیفیت 128 و 328
برای دانلود به ادامه مطلب مراجعه کنید.
ادامه مطلب
دانلود آهنگ امیرحافظ رنجبر و عرفان آران به نام نازی شمالی (آهنگ کردی شاد)
Download Music Amirhafez Ranjbar & Erfan Aran – Nazi Shomali (♛) With Text And Direct Links In kordseda
دانلود آهنگ جدید نازی شمالی (آهنگ کردی شاد) با صدای امیرحافظ رنجبر و عرفان آران با لینک مستقیم و رایگان از سایت کرد صدا
دانلود آهنگ کردی جدید با قشنگترین صدای جهان امیرحافظ رنجبر و عرفان آران نازی شمالی همراه متن برای شما دوستاران آهنگ کردی آماده دانلود می باشد که با کلیک بر روی ادامه مطلب آهنگ کردی نازی شم
دانلود آهنگ عرفان شایگر و سهیل حیدری به نام بغض
Download Music From Erfan Shayger & Soheil Heydari - Boghz

دانلود آهنگ عرفان شایگر و سهیل حیدری به نام بغض
دانلود آهنگ عرفان شایگر و سهیل حیدری به نام بغض با دو کیفیت 128 و 320
برای دانلود به ادامه مطلب مراجعه کنید.
ادامه مطلب
 
امیرعباس گلاب عرفان
دانلود آهنگ جدید امیرعباس گلاب به نام عرفان
Amirabbas Golab - Erfan
ترانه : علی بحرینی ؛ موزیک : امیر عباس گلاب ؛ تنظیم : یاسین ترکی
+ متن ترانه عرفان از امیرعباس گلاب
ابری شدن را آسان گرفتم / باران گرفتو پایان گرفتم
در اوج اندوه در عمق دردم / حال و هوای عرفان گرفتم
 

ادامه مطلب
عرفان و تصوف را میتوان به‌عنوان عشق به مطلق تعریف کرد؛ زیرا نیرویی که معرفت حقیقی را از زهد و ریاضت‏کشی محض جدا میسازد، همان عشق و محبت است.* تعریف و توصیف نسبتاً جامع و کامل از عرفان اسلامی، بدون توجه به پشتوانه فکری، فلسفی و کلامی آن، کار چندان درستی نیست. به همین دلیل می‌کوشیم مکتب‏های عرفانی و جریان‏های وابسته به‌ آن را به‌طور کامل معرفی کنیم.در تحولات فکری فلسفی و عرفانی ایران با جریان‌هایی مانند مکتب فلسفی مشاء، مکتب اشراق و عرفا
عرفان جعلی اوشو عرفان بدون شریعت, بدون آسمان و خدا هست. عرفان زمینی و
دنیوی است. اوشو بر این اساس ضدفلسفه است. در تعبیری می‌گوید: فیلسوفان سگان تاریخ‌اند
و مفصل در این‌باره بحث می‌کند. ضدتکنولوژی و ضد تمدن بشریت معاصر است. ضد استدلال
برای همه چیز حتی برای خداست.

ادامه مطلب
عرفان جعلی اوشو عرفان بدون شریعت, بدون آسمان و خدا هست. عرفان زمینی و
دنیوی است. اوشو بر این اساس ضدفلسفه است. در تعبیری می‌گوید: فیلسوفان سگان تاریخ‌اند
و مفصل در این‌باره بحث می‌کند. ضدتکنولوژی و ضد تمدن بشریت معاصر است. ضد استدلال
برای همه چیز حتی برای خداست.

ادامه مطلب
رونق جان صفا بست گهی بستان را 
                   نغمه و چلچله مرغ غزل خوش خوان را 
می ببارید به دشت و چمن باز رسید 
                    بوی ریحان گل باغچه و ایوان را 
می رسد معجزه ای بعد شبی تار وسیه 
                    گوش باشد شنوا چشم دل عرفان را 
ای که بر دایره ای شعله کشد نور امید 
                     پشت هر ابر سیه ان گذرا  ایمان را 
ته هر کاسه مسکین شکوفا نگرت 
                     اندکی چشم به بهاری پس ان بوران را 
درس باشد از این قافله ی عمر عجیب 
 
دانلود آهنگ عرفان شایگر و مهدی جاوید به نام نمیشه برم
Download Music From Erfan Shayger & Mehdi Javid - Nemishe Beram

دانلود آهنگ عرفان شایگر و مهدی جاوید به نام نمیشه برم
دانلود آهنگ عرفان شایگر و مهدی جاوید به نام نمیشه برم با دو کیفیت 128 و 320
برای دانلود به ادامه مطلب مراجعه کنید.
ادامه مطلب

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها