نتایج جستجو برای عبارت :

عهای نوه امام خمینی

به نام خدای مهدی عج

روزی یکی از طلاب مدرسه رفاه (محل اقامت حضرت امام در روزهای قبل پیروزی) به امام عرض میکند ؛ شما چرا در بین صحبتهایتان از امام زمان عج کمتر اسم میبرید؟امام بمحض شنیدن این سخن در جا ایستادند و فرمودند:چه میگوی؟ مگر شما نمیدانید ما آنچه داریم از امام زمان عج است ؛ آنچه من دارم از امام زمان عج است ؛ آنچه از انقلاب داریم (انجام میدهیم) از امام زمان عج است.
برگرفته از کتاب حرفی از هزاران ص 40 و 41(مجموعه پرسش هایی از امام خميني)
.
از حجت‌الاسلام مرتضی طهرانی نقل شده است :من اصرار داشتم رمز موفقیت امام خميني (ره) را در زمان حیات دنیویشان را بیابم.پس از مطالعه به این نتیجه رسیدم که حضرت امام در کارهایشان، در افکارشان، در اعمالشان، در گفتارشان و در تصمیم گیری هایشان فقط و فقط یک چیز را هدف قرار می دادند و آن هم خدا بود.
نوسازوشیک‌خ‌امامخميني‌خ‌بسیج|خانه و ویلا|اصفهان، خميني شهر|دیوارمنزل نوسازوشیک‌خ‌امامخميني‌خ‌بسیج|خانه و ویلا|اصفهان، خميني شهر|دیوارمنزل نوسازوشیک‌خ‌امامخميني‌خ‌بسیج|خانه و ویلا|اصفهان، خميني شهر|دیوار
منزل نوسازوشیک‌خ‌امامخميني‌خ‌بسیج
دقایقی پیش
دریافت اطلاعات تماس
تلفن:۰۹۱۳۵۹۴۴۴۷۴
هشدار پلیس:
لطفا پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده، به صورت حضوری اطمینان حاصل نمایید.
دسته‌
 
وصیتنامه شهید عزت الله عسگری»:
امام خميني زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) است
در فرازی از وصیت نامه شهید عزت الله عسگری» آمده است: امام خميني زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) است او نایب امام است و ولایت فقیه زمینه ساز ولایت معصوم است و هر کس بخواهد در راه ما تلاش کند ما خودمان او را به راه راست هدایت می کنیم.
کد خبر: ۳۷۲۹۸۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۷ - 06December 2019
به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، شهید عزت الله عسگری، پنجم فروردین ۱۳۴۳،
در مراسم سی امین سالگرد رحلت امام خميني(ره):یکی از خصوصیات امام مقاومت و ایستادگی است. آنچه امام را در هیئت یک مکتب و اندیشه و راه مطرح کرد، مقاومت است. امام در دروان مبارزه، محکم و بدون ذره ای عقب نشینی ایستاد. بعد از پیروزی انقلاب هم، امام باز اصل مقاومت و ایستادگی را از دست نداد. تهدید و تطمیع و فریب، مطلقاً در امام اثر نمیگذاشت. دشمن نمیتوانست دستگاه محاسباتی امام بزرگوار را که متکی بود به بینات دین مبین اسلام، دچار اختلال بکند.
به گزارش بدانید ها، آیت الله سید روح الله خميني(امام خميني) در بیستم جمادی الثانی سال ۱۳۲۰ قمریمصادف با میلاد دخت گرامی رسول اکرم» برابر با ۱ مهرماه ۱۲۸۱(۲۴ سپتامبر ۱۹۰۲ میلادی) در شهر خمین از توابع اراک در استان مرکزی متولد شد. پدر ایشان سید مصطفی هم عصر با میرزای شیرازی و […]
نوشته زندگینامه امام خميني(ره) اولین بار در بدانید ها. پدیدار شد.
در فرودگاه امام در مجموعه پنج پارکینگ وجود دارد که هر کدام با فواصل متفاوت از هم جدا شده اند . پارکینگ اول در زیر سالن اصلی فرودگاه امام می باشد و ظرفیت آن تقریبا پایین است . ولی مزیت آن این است که در نزدیکترین فاصله از سالن اصلی فرودگاه امام خميني واقع شده است و تنها پارکینگ مسقف است . 
 پارکینگ شماره 2 در بلوار فرودگاه از اتوبان تهران قم نرسیده به پیچ سالن اصلی می باشد و دسترسی به آن توسط اتوبوس واحد امکان پذیر است . 
پارکینگ شماره 3 در ضلع جنو
 [در لبنان] از یک پیرزن روستایی پرسیدیم آیا امام خميني و ایران را می شناسی؟ گفت: مگر می شود که مسلمانی امام خميني را نشناسد. وقتی پرسیدم توقع تو از امام خميني چیست؟ گفت: هیچ چیز از او نمی خواهم. او فقط وجودش سلامت باشد برای من کافیست، من برای او از خدا سلامتش را طلب می کنم. به آسانی قابل درک نیست، با همه گرفتاری، تنها سلامتی امام را خواستن؟ باید از این صحنه ها درس بگیریم.
 منبع: ملاقات در فکه (زندگی نامه شهید حسن باقری)، ص 75
به مناسبت ایام رحلت امامخميني رحمه‌الله، جهت آشنایی بیشتر با شخصیت، سیره‌ و راه ایشان از زبان رهبر انقلاب اسلامی، کانال امام خميني "رحمه‌الله" راه‌اندازی شد.
در این کانال کلیپ‌های صوتی و تصویری و عکس‌نوشته‌ها بارگذاری می‌شود.
لینک کانال امام خمينيرحمه‌الله
@tabyin_imamkhomeini
سخنان امام راحل پیرامون غربگرایان و مذاکره با آمریکا
امام خميني (رحمه الله علیه): یک کسی که پنجاه سال مغزش را آن‌ها [غربیها]تربیت کرده‌اند و از مغز انسانی بیرونش کردند، یک مغز غربی روی آن گذاشتند، هرچه هم که ضربه به این کشور می‌خورد، باز هم از آن‌ها تعریف می‌کند. 
دانلود
امام خميني: من خودم را عرض می‌کنم؛ من شهادت می‌دهم که خودم تاکنون دو رکعت نماز برای خدا نخوانده‌ام، هر چه بوده برای نفس بوده. دلیلش هم این است که چنانچه جنت و ناری نباشد، آیا ما باز همانطور مشغول می‌شویم به نماز و دعا یا خیر؟
فیلم بیانات امام خميني را در اینجا مشاهده کنید.
حضرت امام به هنگام خروج از فرانسه با ارسال پیامی خطاب به مردم فرانسه، ضمن اظهار تشکر از آنها خداحافظی کردند.
ایشان پس از اقامه نماز در کف هواپیما، روی دو پتو با آرامش خوابیدند ، این در حالی بود که همه علاقمندان، دوستداران و نزدیکان ایشان، نگران انجام این پرواز بودند. خطر انهدام هواپیما و یا ربودن آن در آسمان چیزی بود که همه را تا لحظه فرود آن در فرودگاه تهران، نگران ساخته بود.
در هواپیما دویست نفر امام را همراهی می کردند که پنجاه تن  از آنان
1. جاذبه و نفوذ امام بزرگوارِ ما موجب شد که مساله‌ی قدس در بیش از ۱۰۰ کشور مطرح بشود، آن هم به وسیله‌ی توده‌ی مردم، به وسیله‌ی متن مسلمان‌ها.سرّ این جاذبه‌ی بی‌نظیر امام چیست؟
۲. امام مختصات شخصیتی و موهبت‌هایی را دارا بود و خدا به او داده بود که در کمتر کسی در این حد جمع می‌شود. امام انسانی بود شجاع 
ادامه مطلب
در مراسم سی امین سالگرد رحلت امام خميني(ره):در این سی سال، تلاشها و شیطنتهای زیادی صورت گرفته برای اینکه یاد و نام امام کمرنگ شود و اصول امام، فکر امام و راه امام در اداره کلان جمهوری اسلامی ایران نادیده گرفته شود. لکن واقعیت این است که جاذبه امام نه فقط کاسته نشده بلکه حتی امتداد بیشتری هم پیدا کرده است.عامل نفوذ امام بزرگوار ما باعث میشود که امسال درحالیکه خبر خباثت آمریکا و خیانت بعضی سران عرب را میشنوید، مسئله قدس در بیش از 100کشور مطرح بش
امام خميني(ره)  در اول مهرماه 1281 به دنیا امد. ودر اغاز جوانی به حوزه علمیه اراک رفت.
امام خميني که رشد انحرافات محمد رضا شاه را دیده بود اولین قدم اشکار خود را در راستای مبارزه با شاه برداشت.
در اولین روز های سال 42 که ساواک به فیضیه حمله کرد امام خميني با صدور بیانیه ای دوباره مبارزات علیه رژیم ظالم شاه را بر پا کرد.
با سخنرانی عصر عاشورا(13خرداد) امام خميني اورا دستگیر وبه زندان تهران منتقل کردند  وتا سال بعد در زندان حضور داشتند.
محمد رضا شاه ب
در فرودگاه بین الملی امام خميني در کل 5 عدد پارکینگ وجود دارد که در فواصل مختلف از هم قرار گرفته اند . پازکینگ اولی در زیر سالن اصلی فرودگاه امام می باشد و ظرفیت آن تقریبا پایین می باشد ولی مزیت آن این است که در نزدیکترین فاصله از سالن اصلی فرودگاه امام می باشد و تنها پارکینگ مسقف می باشد .
پارکینگ شماره دو در بلوار فرودگاه از اتوبان تهران قم نرسیده به پیچ اصلی سالن است و دسترسی به آن تنها با اتوبوس واحد امکان پذیر است . 
پارکینگ سوم در ضلع جنوب
"بسم الله الرحمن الرحیم"
رحلت امام شهیدان را به شما چمرانی ها و دوست داران امام خميني(ره)؛تسلیت عرض می کنم.
انشالله نور به قبر این امام بزگوار و عزیز ما مردم ایران و جهان؛ببارد. 
"روحش شاد و یادش گرامی باد."
عنوان: رحلت امام خميني(ره)حجم: 254 کیلوبایتتوضیحات: رحلت امام شهیدان,امام خميني(ره)؛پیر خمین
دریافت
امام خميني(ره):
سال بدى بود براى اینکه مفتضح شد هیئت حاکمه؛ مفتضح شد دستگاه جبار؛ و ما نمىخواستیم. ما نمىخواهیم که مملکت ما در خارج معرفى بشود که همچو عناصر خبیثى سرِکارند؛ ما نمىخواستیم این را. ما مىخواهیم که مملکت ما از آن نقطه اولىاش تا آن آخرش، جورى باشند، طورى سلوک بکنند که مایه افتخار یک مملکتى باشد. بگویند آقا، ما امیرکبیر داریم .»
بخشی از بیانات حضرت امام(ره) علیه رژیم ستمشاهی در مسجد اعظم قم، در تاریخ 12 اردیبهشت سال 1342 – صحیفه نور،
امام خميني در طی سخنرانی ها و گفتارها و بیانیه های خود مردم را آگاه ساخته و آنان را دعوت به قیامی علیه ظلم و کفر می نمود. کتاب حاضر تاریچه انقلاب اسلامی ایران را از منظر ایشان بررسی می نماید.اغلب ارجاعات کتاب مربوط به آثار امام، سخنرانی ها و خاطرات یاران امام از وی می باشد. در این کتاب نویسنده سعی داشته است تا با بررسی بیانات و گفتارهای امام تاریخی نو از منظر امام درباره دوره پهلوی ارائه دهد، تا با تاکید ایشان بر ثبت تاریخ درست و واقعی منطبق ب
معرفی کتاب کتاب های روانشناسی موسسه امام خميني  مرکز ماوا   ورود
همواره کتابهای روانشناسی مورد توجه مردم و خصوصا نسل جوان بوده است و نبود کتابهای روانشناسی از یک موسسه اسلامی به عنوان دغدغه همیشگی انقلاب اسلامی مطرح است. در این راستا موسسه امام خميني گامی مثبتی را برداشته است و ان شاءا به توفیق الهی در این راستا موفق باشند. توصیه می کنیم متناسب نیاز خود حتما برخی از این کتب را بخوانید. 
بدرقه سردار سلیمانی، بیعت با امام خميني سلام‌الله‌علیه بود
حضرت امام ‌ای مدظله‌العالی: این عشق و این وفا و این ایستادگی و در این بیعت بزرگ با خطّ امام، مردم با این حضورشان در میدان با خطّ امام بیعت کردند؛ بیعتی با این عظمت، آن هم بعد از گذشت بیش از سی سال از رحلت امام بزرگوار این جور با امام، مردم بیعت میکنند، این جور امام زنده است.» ۱۳۹۸/۱۰/۲۷
 
همزمان با لیالی قدر ، سیما تلویزیون آمادگی خوبی برای جامعه مداحان ، متون و جشن های احیا از پناهگاه ها و زیارتگاه ها فراهم کرده است.
به گزارش ای ال ال سی ، در شبهای قدر و چشم انداز امام علی (ع) ، کانالهای مختلف سیما جشنواره قصر لیالی را از اماکن مذهبی مختلف کشور مانند حرم مطهر امام رضا” ، مکان” تبلیغ می کنند. مقدس مقدس”. معصومه (سلام الله علیها) ،” حضرت عبدالعظیم حسنی (علیه السلام) ،” پناهگاه امام خميني (خدا رحمتش کند) ،” حسینیه
88/8/8 را خاطرتون هست مصادف شده بود با سالروز ولادت امام هشتم یعنی امام رضای عزیزمون
2 روز دیگه 98/8/8 هم تقارن جالبی داره 
- روز بعد از سالروز شهادت امام رضا هست
- روز چهارشنبه است که چهارشنبه ها روز این امام بزرگوار و فرزند بزرگوارشون امام جواد و امام هادی و پدر بزرگوارشان امام موسی کاظم است.
 
شهید حسن باقری می گوید:
[در لبنان] از یک پیرزن روستایی پرسیدیم آیا امام خميني و ایران را می شناسی؟
گفت: مگر می شود که مسلمانی امام خميني را نشناسد.
وقتی پرسیدم توقع تو از امام خميني چیست؟
گفت: هیچ چیز از او نمی خواهم. او فقط وجودش سلامت باشد برای من کافیست، من برای او از خدا سلامتش را طلب می کنم.
 
به آسانی قابل درک نیست، با همه گرفتاری، تنها سلامتی امام را خواستن؟ باید از این صحنه ها درس بگیریم.
 
منبع: ملاقات در فکه (زندگی نامه شهید حسن باقری
ده سال یک رسانه‌ی غربی پیدا نمیشد که بگوید #امام_خميني»!
همه می‌گفتند #آیت‌الله_خميني».  
سال 59 از یکی از اساتید #یهودی_آلمان  پرسیدم چرا رسانه‌های شما نمی‌گویند امام خميني؟». خنده‌ای کرد و گفت آخر ما بعضی چیزها را متوجه شدیم!». کیفش را باز کرد و یک کتاب درآورد. ترجمه‌ی آلمانی کتاب #ولایت فقیه» امام بود.
ادامه مطلب
در نگاه بسیاری از فقیهان میان استنباط احکام #معاملات و استنباط احکام #عبادات تفاوت چندانی وجود ندارد و استنباط همه  احکام شرعی اعم از معاملات و عبادات را توقیفی و وابسته به نص شارع می دانند.ولی در روش استنباطی امام(ره)، تفاوت چشمگیری میان استنباط احکام باب معاملات و باب عبادات به چشم می خورد  و در باب #معاملات، نگاه #عقلایی پررنگ به مباحث دارند.(مکتب فقهی امام خميني، سعید ضیایی فر، ص267)
محمد لنسل یکی از اندیشمندان بزرگ اتریشی [درباره امام خميني (رحمة الله علیه) و انقلاب] می گوید: 
بی تردید انقلاب اسلامی امام خميني (رحمة الله علیه) نه تنها تصویر تازه ای از اسلام در اروپا ارائه کرد، بلکه حتی زندگی مذهبی غیرمسلمانان را هم دگرگون ساخت؛ به عبارت دیگر امروز حتی در اروپا نیز مذهبی بودن ارزش و معنای تازه ای یافته است. 
این عبارت را رئیس جمهور سابق اتریش در یک سخنرانی بیان کرد که انقلاب اسلامی به تمامی افراد مذهبی اعتبار و اتکاء به ن
به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ شماره های 363 و 362 هفته نامه حریم امام» با عنوان "امام خميني و جشن نوروز" منتشر شد.
در این شماره مطالبی با عناوین امام خميني و جشن باستانی نوروز، نوروز پالایشگاه سنت ها، عید نوروز در اشعار امام خميني، نگاهی به پیام های نوروزی امام خميني، نوروز 1342 بازخوانی یک رویداد تاریخی و . درباره عید نوروز آمده است. شماره جدید حریم امام، به بررسی خاندان امام خميني با عنوان "سه برادر، سه فامیلی متفاوت" می پردازد. "نگاهی
یک خبر خوب این که به زودی 90 درصد ناوگان ون نوسازی خواهند شد . 
اگر تعداد نفرات جهت عزمیت به فرودگاه بین الملی بیش تر از یک خودروی سواری باشد یا اگر تعداد ساک ها و چمدان ها زیاد باشد می توانید از انواع ون ها استفاده نمایید .
بهترین ون به انتخاب اکثریت مردم ون هایس است . ون هایس با گنجایش ده نفر مسافر و پانزده عدد چمدان خودرویی فوق العاده مخصوصا برای مسافرت های بین شهری است . اکثر ون ها بنزین سوز هستند .
برای هماهنگی با ون های فرودگاه امام خميني با
حضرت امام خميني(ره) 
ما سازش را از هر کس و به هر شکلی باشد نخواهیم پذیرفت چون ملت نخواهد پذیرفت. در مذاکرات خود با این اشخاص مطالب خود را قاطعانه بیان کرده ایم، هر کس قبول کند، با ماست، والا از ما جداست
 
صحیفه نور ، جلد ۲ ، صفحه ۲۶۴
مصاحبه امام خميني(ره) با رادیو و تلویزیون لوکزامبورگ 
مورخ: ۱۳۵۷/۰۸/۱۱
طبق فتوای مراجع تقلید بر چه کسانی روزه گرفتن واجب نیست؟ 
 
در این نوشتار فتوای حضرت امام خميني رحمه الله اصل قرار داده شده است
در بین فتواهای ایشان برخی از قسمتها شماره گذاری شده است، که این به معنای اختلاف نظر سایر مراجع در آن قسمت، با نظر مبارک امام خميني رحمه الله است 
واختلاف نظرها، بعد از فتوای امام در ذیل فتوا بیان شده است. 
بدیهی است
ادامه مطلب
زندگی یاور امام خميني روی پرده جشنواره فیلم فجر
"مهدی عراقی را بکش" به کارگردانی و تهیه‌کنندگی عبدالرضا نعمت‌اللهی به بخش مستند سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر رسید.
این مستند روایتی از زندگی و زمانه مرید وثیق و یاور راستین امام راحل (ره) شهید مهدی عراقی است که در ۴ فصل موضوعی مجزا به مرور خاطرات، روایات و وقایع موثر حادث شده در زندگی شهید عراقی می‌پردازد؛ از نحوه ارتباط و آشنایی او با شهید نواب صفوی گرفته تا حضور پررنگش در نوفل لوشاتو و همراه
تأمل در موضوع آینده انقلاب و نظام اسلامی، آغاز مرحله ای مهم از رشد و بالندگی این نهضت الهی و مردمی است. انگیزه رویکرد به اندیشه امام خميني و رهبر معظم انقلاب در این موضوع، به دلیل ویژگی ها، شرایط و کارکردهای مثبت و مفید رهبری نظام اسلامی در پیدایش، پیروزی، تثبیت و استمرار این نهضت است. حضرت امام خميني و مقام معظم رهبری از جایگاه و افقی به آینده می نگرند که در دسترس سایر کارگزاران و تئوری پردازان نظام نیست و جامعیتی در این نگاه ها موج می زند ک
سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی به دستور امام خميني
در ۷ دی ۱۳۵۸ سازمان نهضت سواد آموزی با فرمان امام خميني تشکیل شد این سازمان تا سه سال به صورت شورایی اداره می‌شد تا سرانجام حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی به ریاست آن منصوب گردید.
سازمان نهضت سوادآموزی
سازمان نهضت سوادآموزی ایران یک سازمان دولتی ایرانی است که در سال ۱۳۵۸ به فرمان آیت الله سید روح‌الله خميني و به منظور آموزش خواندن و نوشتن به بزرگسالان و نیز کودکانی که به مدرسه دسترسی ندارند
بسم‌الله الرحمن الرحیم
یافارس الحجاز ادرکنی الساعه العجل
در کتابی که مربوط به احکام خانواده و با همین نام بود چنین آورده بودند که
صفحه ۲۹
 از امام خميني استفتاء شده است که
آیا برای دفاع از اسلام و جمهوری اسلامی اجازه امام و مرجع تقلید لازم است؟
و امام در جواب فرموده اند
دفاع از اسلام و جمهوری اسلامی به هر نحو ممکن بر تمام مکلفین واجب است و مشروط به اجازه نیست
و در صفحه ۲۸همان کتاب
از قول امام خميني آورده بود
در تمام احکام شرعیه برغیرمجتهد ک
بسم الله الرحمن الرحیم
آجرکم الله یا بقیة الله
در شب شهادت امام رضا (ع) در مسجد امام خميني مشهد
نماز جماعت مغرب و عشاء توسط حجت الاسلام سید حمید حسینی اقامه شد
و سپس ایشان به سخنرانی در باره اهمیت این زمان و مکان پرداختند
و زوار امام رئوف پذیرایی گردیدند.
 
دانشجویان عزیز ،در این بخش کامل ترین و جامع ترین مجموعه ای از کتاب و نمونه سوالات تستی و تشریحی با پاسخنامه جزوه درس وصایای امام خميني (ره) در قالب فایل pdf تهیه و تدوین گردیده است.کتاب وصایای امام خميني
این وصیت نامه که شامل ۱۱۱ صفحه میباشد به ۱۳ درس تقسیم بندی شده است وشامل سوالات تستی و تشریحی مربوط به هر درس می باشد که مربوط به دانشگاه آزاد می باشد کلیه سوالات همراه با جواب هستند.
دانلود کامل ترین کتاب و سوالات وصایای امام خميني (ره) دانشگ
عملیات تعویض لوله های فرسوده آب شرب چندین معبر روستا به پایان رسید.
امین ترک زاده ، دهیار روستا : در راستای آسفالت معابر روستا ، عملیات تعویض لوله های فرسوده آب شرب روستا به طول 500 متر به اتمام رسید.
به گفته وی این مقدار لوله با اعتباری بالغ بر 150/000/000 ریال در کوچه های امام حسین (ع) 10 و 12 توسط دهیاری تعویض و وارد شبکه آب شرب گردید.
 
 

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها