نتایج جستجو برای عبارت :

از نماوید ماهی

مثل حس کسی که آکواریوم داره ، دستاشو کرده تو آکواریومشو ماهي مورد علاقش که تنها ماهي آکواریوم هم هست رو گرفته و فشار میده تا خفه بشه.  چند بار ماهي از دستش لیز می خوره و فرار می کنه . چند بار تردید می کنه و ماهي رو ول می کنه . همش هم به این فکر می کنه مگه اصلا می شه ماهي رو زیر آب خفه کرد ؟
سبزی پلو ماهي یکی از سنتی ترین غذاهای ایرانی است که در شروع سال نو و در شب تحویل سال پخت و میل می شود. سبزی پلو با ماهي را با انواع ماهي ها می توان تهیه کرد و انتخاب ماهي بر اساس سلیقه و  نظر افراد مختلف انجام می شود.
ادامه مطلب
سبزی پلو ماهي یکی از سنتی ترین غذاهای ایرانی است که در شروع سال نو و در شب تحویل سال پخت و میل می شود. سبزی پلو با ماهي را با انواع ماهي ها می توان تهیه کرد و انتخاب ماهي بر اساس سلیقه و  نظر افراد مختلف انجام می شود.

ادامه مطلب
یک تاجر آمریکایی نزدیک یک روستای مکزیکی ایستاده بود. در همان موقع یک قایق کوچک ماهي‌گیری رد شد که داخلش چند تا ماهي بود.از ماهي‌گیر پرسید: چقدر طول کشید تا این چند تا ماهي رو گرفتی؟ماهي‌گیر: مدت خیلی کمی.تاجر: پس چرا بیشتر صبر نکردی تا بیشتر ماهي گیرت بیاد؟ماهي‌گیر: چون همین تعداد برای سیر کردن خانواده ام کافی است.تاجر: اما بقیه وقتت رو چیکار می‌کنی؟ماهي‌گیر: تا دیر وقت می‌خوابم, یه کم ماهي‌گیری می‌کنم, با بچه‌ها بازی می‌کنم بعد میرم تو
ماهي شیر انواعی دارد،مثل:ماهي شیر بنام،شیر ماهي_ماهي شیر نیزه ای_ماهي شیر گالت_ماهي شیر جنوب،پولک های این ماهي بسیار ظریف است،ودر زمان صید با اولین تماس دست میریزد، ومعمولا در هنگام عرضه به بازارفاقد پولک میباشد،ولکن چون این ماهي دارای پولک است،حلال میباشد،وگاهی در زیر باله های کنارین او پولک باقیمیماند.
تکثیر ماهي سیچلاید گورخری
باله های پشتی و مقعدی نر ها تیز تر و بلند تر و پر رنگ تر از ماده ها می باشد و همچنین ماهي ماده داری لکه های نقطه نقطه نارنجی در زیر شکم خود است.
مشاوره و آموزش درمان بیماری ماهيان زینتی
پس از اینکه ماهي ها کوزه یا محل منتخب خود را برای تکثیر پاکسازی می کنند ماهي ماده شروع به تخم گذاری می کند و ماهي نر آن ها را به اسپرم خود آغشته می سازدد. پس از پایان تخم ریزی ماهي نر و ماده دائما با حرکت باله های خود سطح اکسیژن را بر روی ت
دَلقَک‌ماهي نسبت به تنتاکولهای سمی شقایق دریایی مقاوم است . دلقک ماهي نوعی رابطهٔ هم‌زیستی با شقایق دریایی دارد.دلقک ماهي نوعی مادهٔ مخاطی و ناشناخته در پوست خود دارد که مانع آزاد شدن نماتوسیست‌های شقایق دریایی می‌شود.در حالی که اگر ماهي دیگری با بازوهای شقایق دریایی تماس پیدا کند، طعمهٔ جانور می‌شود.به این ترتیب شقایق دریایی پناهگاه ماهي می‌شود و ماهي نیز ممکن است با حرکات خود ،آب را جابجا کند،رسوبات روی بدن شقایق دریایی را بردارد و
سلام سلام
امیدوار حال خودتون و خانوادتون خوب باشه 
این روز ها ویروس کرونا نگرانی همه خانواده ها شده و ترسی که ایجاد کرده وحشتناکتره
این ویروس سریع پخش میشه و این موضوع بد این قضیه است
هر روز بیشتر از روز قبل میشه و متاسفانه کم کم همه چیز به حالت راکد در میاد
فروشگاه فعلا بازه و آماده عرضه ماهي و آکواریوم و غذای و داروست اما این زمان محدوده
پس پیشنهاد میدم هر چه زودتر برای خرید ماهي و غذا و داروی ماهي حتی به عنوان ذحیره اقدام کنید
 
بار جدید مو
قلا بچه ماهي، نوعی ماهي عجیب است که در اعماق اقیانوس زندگی میکند. نر و ماده این ماهي در هم ذوب می شوند؛ نوع نر پس از پیدا کردن ماده ، به آن چسبیده و بدنش را به اشتراک میگذارد؛ تا جایی که چشم ها و اندام های داخلی اش از بین رفته و دو ماهي یک جریان خون مشترک پیدا می کنند!
ماهي با برش ضخیم
نمک فلفل
تمر هندی ۱۰۰ گرم
رب انار دو قاشق
گردو ۵۰ گرم
شنبلیله یا جعفری ۱۰۰ گرم
روغن زیتون ۳ قاشق
سیر
پیاز داغ
دانه انار ۱ لیوان

ماهي رو با نمک و فلفل مزه‌دار میکنیم.
گردو رو ریز خورد میکنیم.
تمر هندی رو توی آب خیس میکنیم و میذاریم بمونه تا عصاره‌ش بیرون بیاد. بعد از صافی میگذرونیم.
همه مواد سس رو با هم مخلوط میکنیم.
کف ظرف رو چرب میکنیم و ماهي رو کف ظر میچینیم.
سس رو روی ماهي میریزیم.
فر رو از قبل گرم میکنیم.
طبقه پایین فر، دم
این اسم و انتخاب کردم و فک کنم بار ها و بارها هم این اسم و انتخاب خواهم کردماهي سیاه کوچولو» 
میخواستم مث اون باشم بجنگم، قوی باشم ، آرزو داشته باشم، شجاع باشم و به تلاشم ادامه بدم.
میخواستم از برگه بیام بیرون برم تا به اقیانوس برسم. 
ماهي سیاه کوچولو بهم بگو چرا شبیه تو نشدم؟ منم یه ماهي ام اما یه ماهي بیرون از آب داره ذره ذره جون میده
ماهي جون کاش بیای نجاتم بدی دستمو بگیری ببریم تا رودخونه تا دریا تا اقیانوس.
خانم های خانه‌دار از تهیه غذا با ماهي به خاطر بویی که در آشپزخانه راه می‌اندازد، طفره می‌روند، ولی باید گفت از بین بردن بوی ماهي کار زیاد سختی نیست.
– طعم دار کردن ماهي با کمک سبزی‌های معطر و خوشبو یا استفاده از ادویه و پودرهای سوخاری معطر می‌تواند تاثیر زیادی در از بین رفتن بوی ماهي هنگام طبخ داشته باشد و گوشت آن را ترد و لطیف کند.
– در صورتی کــه کــف آشپزخانه‌تان سرامیک است و امکان تمیز کردن آن وجود دارد می‌توانید سرکه را درون افشانه
نگهداری از ماهي قرمز 
اولین موضوعی که می تواند به عنوان یک عامل مهم در عمر اغلب ماهي موثر باشد، محل زندگی  آن هاست. ظروفی که در آن ها ماهي های فروشی وجود دارند ، اغلب کوچک هستند و شما نباید اشتباه کنید و ماهي ها را در همان ظروف کوچک نگهداری کنید.
مشاوره و آموزش نگهداری از ماهي قرمز 
ماهي ها به اکسیژن موجود در آب احتیاج دارند و این اکسیژن از طریق سطح هوایی که با آب در تماس است وارد آب می گردد. هر چه سطح مقطع بالای تنگ کوچک تر باشد، اکسیژن کمتری م
یکی از فانتزی های بچگی ام این بود که:
اگه قرص جوشان بندازی توی تنگ ماهي قرمز، خونه ی ماهي ها نارنجی و خوشگل تر میشه!
یادمه هر سال مامانم ماهي قرمز رو از دستم قایم میکرد و نمیذاشت خونه ماهي ها رو تزیین کنم!
 
کار بدی میکردم عایا؟
ادامه مطلب
ماهي جان عزیزم ، آیا خطت هنوز همون قبلیه؟ با کمال میل اطلاع میدم دوستانی که وبلاگ ماهي ، گاهنگار رو میخونید و جویای احوالش هستید ماهي این پیام برام گذاشته :" ادرس سابق وبم رو یکی برداشته و داره ازش سواستفاده میکنه. اگه خواننده مشترکی داریم و بهشون دسترسی داری، ممنون میشم اطلاع بدی بهشون.من فعلا هیچ وبلاگی ندارم. "
پختن ماهي به روش های مختلفی انجام می شود که ما در این مطلب شما را با بهترین‌ روش پخت ماهي آشنا می کنیم.
نوری کردن
بهترین راه طبخ ماهي تنوری در خانه، استفاده از فر است. برای طبخ ماهي تنوری، می توانید از ماهي های بزرگ و درسته هم استفاده کنید و نیازی به فیله کردن ماهي ها نیست. در این روش، ابتدا داخل شکم یا گوشت ماهي را با مقداری نمک و کمی پودر انار یا پودر لیمو عمانی طعم دار کنید، سپس روی پوست ماهي چند برش عمیق بزنید و تمام پوست و داخل برش ها را با
خصوصیات آب برای نگهداری از ماهي قرمز
از آنجایی که ماهي در تمام طول عمر خود در آب می باشد، لذا لازم است آبی که برای زندگی آن انتخاب کنید دارای شرایط مناسب زندگی باشد. معمولا استفاده از آب شهری مشکل خاصی برای ماهي های قرمز ایجاد نخواهد کرد.
مشاوره و آموزش نگهداری از ماهيان زینتی 
اما پیشاز کنار گذاشتن آب برای ظرف ماهي، بگذارید یک دقیقه آب از شیر برود. این کار باعث می گردد برخی مواد شیمیایی که احتمالا در لوله رسوب کرده اند بیرون بروند. برای اطمی
تولید روزانه ۱۱ تن ماهي در زرند
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرند نیز گفت: از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری ۱۴ هزار قطعه ماهي گرمابی از استخرهای پرورش ماهي صید و بالغ بر ۱۱ تن ماهي روانه بازار مصرف شده است.
علی زارعی افزود: همچنین به منظور افزایش تولید، افزون بر چهار هزار و ۳۰۰ قطعه بچه ماهي در استخرهای ۲ منظوره کشاورزی شهرستان زرند رها سازی شده است.
وی تصریح کرد: معمولاً سه نوع گونه ماهي کپور، قزل آلا و آمور در استخرهای پرورش ماهي در این منطقه پر
درود!
امروز می‌خوایم با هم آموزش ساخت یه ماهي خیلی بامزه رو یاد بگیریم!
ساخت این ماهي خیلی ساده‌اس و فقط یه تکه کاغذ مربعی و یه ماژیک نیاز داریم.
این شما و این فیلم آموزش اوریگامی ماهي:
   
https://www.aparat.com/v/MsYaD
فیلم به‌صورت کامل و واضح ساخت این ماهي رو آموزش داده. اما هرجایی سوالی بود، خوشحال میشم بتونم کمک بکنم.
 
دانشمندی آزمایشی بسیار جالب طراحی و اجرا کرد :
او آکواریومی را با دیواری شیشه ای به دو قسمت تقسیم کرد. در یک قسمت ماهي بزرگی انداخت و در قسمت دیگر ماهي کوچک تری که غذای مورد علاقه ی ماهي بزرگ تر بود. دانشمند به ماهي بزرگ تر هیچ غذایی نداد تا تنها غذایش همان ماهي دیگر درون آکواریم باشد. مطابق انتظار او برای خوردن ماهي کوچک تر بارها و بارها به طرفش حمله کرد، اما هر بار به دیواری نامرئی برخورد نمود. دیوار شیشه ای به راحتی او را از غذای محبوب و لذیذ
حباب‌ماهي نام یک گونه از تیره ماهيان کله‌گنده است. این ماهي ساکن آبهای عمیق در حوالی سواحل سرزمین اصلی استرالیا، تاسمانی و همچنین نیوزیلند می‌باشد. بدن این ماهي بر خلاف اغلب ماهي‌ ها دارای کیسه شنا برای شناور ماندن در آب نیست ولی در عوض بدنش چگالی کمتری از آب دارد و همین ویژگی به او کمک می‌کند تا بدون تلاش خاصی در نزدیکی بستر دریا شناور بماند و مانند بسیاری از شکارچیان هم روش خود بی‌حرکت منتظر می‌ماند تا طعمه یا چیز قابل خوردنی به او نزد
یکی از رسم های قدیمی ایرانی ها خوردن ماهي در شب های عید و دیگر شب های مناسبتی سال است و از دغدغه‌های مهم افراد در این شب ها تشخیص ماهي تازه از کهنه است تا غذایی تازه و لذت بخش بخورند. اما واقعا چگونه می توان ماهي تازه را از کهنه تشخیص داد؟ نشانه های ظاهری در آن وجود دارد؟ با ما همراه باشید تا در ادامه نکات مهم در تشخیص ماهي تازه بیان کنید.
 
ادامه مطلب
یه روز یه دانشمند یه آزمایش جالب انجام داد.
اون یه اکواریم شیشه ای ساخت و اونو با یه دیوار شیشه ای دو قسمت کرد. تو یه قسمت یه ماهي بزرگتر انداخت و در قسمت دیگه یه ماهي کوچیکتر که غذای مورد علاقه ی ماهي بزرگه بود.
ماهي کوچیکه تنها غذای ماهي بزرگه بود و دانشمند به اون غذای دیگه ای نمی داد.
او برای خوردن ماهي کوچیکه بارها و بارها به طرفش حمله می کرد، اما هر بار به یه دیوار نامرئی می خورد. همون دیوار شیشه ای که اونو از غذای مورد علاقش جدا می کرد.

اد
مواد لازم برای درست کردن قلیه ماهي :
ماهي: 2 کیلوگرم(از نوع ماهيهای شیر،سنگسر،هامور یا شوریده)
پیاز متوسط :3 تا 4 عدد
گشنیز : 1 کیلوگرم
شنبلیله: 250 گرم
تمبر هندی : 200 گرم
زردچوبه : 2 قاشق مرباخوری
فلفل قرمز کوبیده شده :به مقدار کم(به نسبتی که میل داریم غذا تند باشد)
سیر: 1 بوته
روغن :200 گرم


ادامه مطلب
یه روز یه دانشمند یه آزمایش جالب انجام داد.
اون یه اکواریم شیشه ای ساخت و اونو با یه دیوار شیشه ای دو قسمت کرد. تو یه قسمت یه ماهي بزرگتر انداخت و در قسمت دیگه یه ماهي کوچیکتر که غذای مورد علاقه ی ماهي بزرگه بود.
ماهي کوچیکه تنها غذای ماهي بزرگه بود و دانشمند به اون غذای دیگه ای نمی داد.
او برای خوردن ماهي کوچیکه بارها و بارها به طرفش حمله می کرد، اما هر بار به یه دیوار نامرئی می خورد. همون دیوار شیشه ای که اونو از غذای مورد علاقش جدا می کرد.

اد
همیشه از دیرباز میگفتن که ماهي سرشار از فسفره و باعث تقویت ذهن میشه حالا بیاین ببینیم چرا انقد خوردن ماهي مفیده.با ما همراه باشید.
گرچه تحقیقات جدید حاکی از این است که غذاهای حاوی روغن ماهي اثری بر تقویت حافظه افراد مبتلا به آایمر ندارد، مطالعات دیگری نشان می‌دهد ‌خوردن گوشت ماهي دارای امگا3 ممکن است باعث کاهش افت حافظه بازشناختی (پدیده‌ای طبیعی که در افراد سالم نیز با افزایش سن رخ می‌دهد) شود.
افراد بالای 65 سالی که به مدت شش سال به میزا
روش درست کردن سبزی پلو با ماهي
سبزی پلو با ماهي یکی از غذاهای محبوب و مهم برای ما ایرانی ها می باشد و  مانند ته چین مرغ و رشته پلو جزء غذاهای مناسبتی می باشد که در طول تاریخ از آن استفاده می کردند و این روزها نیز بیشتر در شب عید نوروز از آن استفاده می کنند. از این رو ما قصد داریم در ادامه این مطلب، شما را با نحوه تهیه سبزی پلو با ماهي آشنا سازیم. همراه ما باشید.

ادامه مطلب
تن ماهي غذایی آسان و خوشمزه است که امروزه  مورد علاقه خانواده های ایرانی قرار گرفته، رعایت کیفیت و سلامت تن ماهي در حین تولید اهمیت بسزایی دارد 
 هدف در این مقاله شناساندن ویژگیهای بهترین برند تن ماهي می باشد که عبارتند از:   
سلامتیمان در معرض خطر نیوفتد
توجه به مزه و طعم تن ماهي
انتخاب مورد اعتمادترین کارخانه تن ماهي "این خیلی مهم است که شمااز یکی از بهترین های برند تن ماهي تن بخرید و از مزه ی واقعی و لذیذ آن لذت ببرید یا از یک برند نامعتب
پنج شیش سالم که بود یه ماهي کوچولوی نقره ای داشتیم که خیلی شیطون بلا بود. یه بار که خواستن آکواریومش رو تمیز کنن ماهي رو انداختن توی یه تُنگ کوچیک. روی لبه ی سکوی گلخونه تنگ رو گذاشتن و کنارش آکواریومش رو شستن. منم همونجا پایین سکو ایستاده بودم و نگاه میکردم. وقتی آکواریوم خوب شسته شد و از آب تمیز پر شد خواستن ماهي رو بندازن داخلش ولی با تنگ خالی مواجه شدیم. من که در لحظه اول از غیب شدن ماهي به شدت ترسیدم ولی بعدش جیغ بلند کشیدن و بالا پایین پرید
ponta یک روح است که فقط شما می توانید ان را ببینید. او را می توانید درحال ماهي گرفتن از دریا در مکان Crystal Bay» پیدا کنید و یا می توانید او را درحال نگاه کردن به غروب افتاب ببینید.
او ماهي ها را بسیار زیاد دوست دارد، مخصوصا ماهي ای به اسم tuna که بزرگ ترین ماهي در این بازی است و او معمولا در مورد همین ماهي حرف می زند.او غذا های دریایی را هم دوست دارد. او علف و یک نوع سنگ معدنی به نام Scrap Metal را دوست ندارد.
تاریخ تولد او ، نامعلوم است.
 
نکته: اگر به او ماهي ب
علم می گوید ‎ماهي بخاطر دور شدن از آب،به دلایل طبیعی می میرد.اما هر کس بالا و پایین پریدن ماهي را دیده باشد،تصدیق می کند که ماهي از بی آبی به دلیل طبیعی نمی میرد.ماهي به خاطر آب خودش را می کشد!‏خشم،عجز،‎ تنهاییاینها لغاتی علمی نیستند.‎ارمیا ماهي بی دست و پای حلال گوشتی شده بود روی زمین!
کتاب_بخوانیم‎رضا_امیرخانی
روش درست کردن سبزی پلو با ماهي
سبزی پلو با ماهي یکی از غذاهای محبوب و مهم برای ما ایرانی ها می باشد و  مانند ته چین مرغ و رشته پلو جزء غذاهای مناسبتی می باشد که در طول تاریخ از آن استفاده می کردند و این روزها نیز بیشتر در شب عید نوروز از آن استفاده می کنند. از این رو ما قصد داریم در ادامه این مطلب، شما را با نحوه تهیه سبزی پلو با ماهي آشنا سازیم. همراه ما باشید.

ادامه مطلب
بیماری ماهي آکواریومی بیرون زدگی فلس ها Scale protrusion :
 
این بیماری که یکی از بیماری ماهي های آکواریومی است، به وسیله باکتریهای Bacterium lipidorthosae و Vibrio piscuim ایجاد می شود، گهگاه در ماهيهای آکواریومی آب شیرین دیده می شود. در ماهي آلوده، همه فلسهای بدن شروع به بلند شدن کرده و بیرون زده می شوند.
ماهي بیمار حرکت کند دارد و دفعات تنفس آن زیاد می شود. دم آن حالت فلجی پیدا می کند و ماهي اکثرا در مجاورت سطح آب می ماند.
معالجه این بیماری ماهي های آکواریومی بایستی
به نام خداوند بخشنده و مهربان
یکی بود یکی نبود در اقیانوسی بزرگ نهنگ و ماهي زندگی می کردند که دوست هم بودند. یک روز نهنگ به ماهي گفت : من قدرت زیادی دارم ، اما تو قدرتی نداری . ماهي غمگین شد و رفت و رفت تا به یک ه جوان رسید ماهي از آن پرسید: من چه قدرتی دارم؟ ه جواب داد:من چه میدانم. ماهي رفت به یک لاک پشت رسید. ماهي پرسید: من چه قدرتی دارم ؟ لاک پشت جواب داد : من چه میدانم. ماهي رفت. تا به یک اختاپوس دانا و پیری رسید.اما این دفعه از او پرسید؟ تو خ
یه مهر ماهي” برای دوست داشتن تو ؛برای لمس دستانت ؛برای نگاه در چشمانت ؛برای بوسیدنت ؛برای زندگی با خیالت ؛برای نفس نفس زدن در دلتنگی هایت ؛برای زندگی با نامت ؛برای نجواهای عاشقانه در گوش ات ؛از هیچ کسی اجازه نمیگیرد؛حتی از خودت،یه مهر ماهي خود خود عشقه…خود عشق !
مواد لازم برای درست کردن قلیه ماهي :
ماهي: 2 کیلوگرم(از نوع ماهيهای شیر،سنگسر،هامور یا شوریده)
پیاز متوسط :3 تا 4 عدد
گشنیز : 1 کیلوگرم
شنبلیله: 250 گرم
تمبر هندی : 200 گرم
زردچوبه : 2 قاشق مرباخوری
فلفل قرمز کوبیده شده :به مقدار کم(به نسبتی که میل داریم غذا تند باشد)
سیر: 1 بوته
روغن :200 گرم

با  همه چی همراه باشید
ادامه مطلب
مواد لازم برای درست کردن قلیه ماهي :
ماهي : 2 کیلوگرم(از نوع ماهيهای شیر،سنگسر،هامور یا شوریده)
پیاز متوسط :3 تا 4 عدد
گشنیز : 1 کیلوگرم
شنبلیله : 250 گرم
تمبر هندی : 200 گرم
زردچوبه : 2 قاشق مرباخوری
فلفل قرمز کوبیده شده :به مقدار کم(به نسبتی که میل داریم غذا تند باشد)
سیر: 1 بوته
روغن :200 گرم

 
ادامه مطلب

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها