صیغه مبالغه:اسمی است که بر بسیار انجام دهنده کاری یا بسیار دارنده صفتی دلالت می کند.
مانند:قتّال (بسیار کشنده)/رزّاق(بسیار روزی دهنده)
اسم مبالغه بیشتر بر اوزان زیر می آید:
فَعّال:صبّار(بسیار شکیبا)/وهّاب(بسیار بخشنده).
فَعّاله:عَلّامَه(بسیار دانا)/فَهّامَه(بسیار با فهم).
فُعّول:سُبّوح(بسیار پاک)/قُدّوس(بسیار پاک و منزه).
فِعّیل:صِدّیق(بسیار باصداقت)/سِکّیت(بسیار پر سکوت)
فَعول:صَبور(پر صبر)/ظَلوم(بسیار ستمگر).
مِفعال:مِفضال(بسیار پر فضیلت).
مِف
أ. عین نوع الکلمات التی تحتها خط. (نوع الکلمات :اسم فاعل و اسم مفعول و اسم مکان و اسم مبالغة " و فعل ماضی و فعل مضارع و مصدر و حرف جر و ).
السید مسلمی مزارع. هو یسکن فی قریة بطرود بمحافظة مازندران. إنه رجل صادق و صبار و محترم. فی یوم من الأیام شاهد جماعة من المسافرین واقفین أمام مسجد القریة. فذهب و سألهم عن سبب وقوفهم، فقالوا: إن سیارتنا معطلة
فاتصل السید مسلمی بصدیقه مصلح السیارات؛لکی یصلح سیارتهم.وجاء صدیقه و جرّ سیّارتهم بالجرّارَّة و أخذها
مالک جهنی گوید امام باقر ع فرمود ای مالک گمان. مبر که شماشیعیان در باره.ما مبالغه مبکنید هماناخدارا نتوان. وصف کردو چنانکه خدارا نتوان وصف کرد ما را نیز نتوان وصف نمود و چنانکه مارا نتوان وصف نمود. مومن رانیز نتوان وصف نمود زیرا. مومن ا مومن ملاقات. مبکند وباودست میدهد. پس. همواره خدا بانها توجه فرماید و گناهان ازرخسارشان. مانندبر گه درخت فرو ریزد تا از یکدیگر جدا شوند پس چگونه وصف کسیکه چنین. باشد توان کرد
اسم مبالغه بر بسیاریِ صفت یا انجام دادن کار دلالت دارد و بر وزن فَعّال» و فعّالة» است.
مانند: علّامة(بسیار دانا) – غفّار(بسیار آمرزنده) – سَتّار(بسیار پوشاننده) – رزّاق(بسیار روزی دهنده) – کذّاب(بسیار دروغگو) – خلّاق(بسیار آفریننده) .
اسامی ای که بر شغل، ابزار، وسیله یا دستگاه دلالت میکنند اسم مبالغه به شمار می آیند ولی در ترجمه آنها از کلمه بسیار» استفاده نمیشود.
(خَبّاز ! نانوا) / (حَدّاد ! آهنگر) / (فَتّاحة! دربازکن) / (نَظّارة! عین
۱.دروغگویی زیاد،۲.رسیدگی زیاد به خود،واستفاده از عطر وسائر خوش بو کننده هر،تا بوی بد مواد از بین برود.۳.لا غر شدن،۴.مشکلات تغذیه ای،۵.درد بدن ۶.آبریزش از دهان واشک از چشم،۶.احساس شدید به مواد مخدر،۷.گم شدن برخی از وسائل خانه،۸.رفتارهای غیر متعارف،۹.بیرون رفتن از خانه وآمدن به خانه در ساعت های غیر متعارف وغیر معمول،۱۰.کم خوابی ۱۱.خوابیدن تا ساعاتی از روز مثلا تا ظهر،۱۲.وجود علائم خاص در بدن ،مثل رنگ چهره،رنگ زبان،رنگ حدقه چشم،۱۳.یبوست شدید،
جالوتْ عبداللهِ حَجّام آسیب رسانِ به اسفهانیها!
امیر مؤمنان علی(علیه السّلام)، در خطبۀ ملاحم معروف به زهرا»، فرمود:
. وای بر اسفهانیها از جالوت عبداللهِ حَجّام (خونگیر یا بسیارگزنده).(1).
جالوت» نام بسیارزورگوی فلسطینی است که داود پیامبر، از پیامبران بنی اسرائیل(علیهم السّلام)، سوی او رفت و با وی کارزار کرد و با سنگی که از فلاخنش پرتاب کرد، او را کشت(2).
بنا بر آن چه هویداست، واژۀ جالوت» در این حدیث اشاره می کند به بسیارزورگو بودن و سرکشی
در لایت مو در اصفهان رنگ اصلی قهوهای گرم است! رنگ دهنده مو بر روی آن سایه افقی بل استفاده کرده است. سایه افقی را به دست میآورد که توسط موج ایجاد میشود.
اینیک رنگ آسان با یک اثر طبیعی است! رنگ مویی روی موهای قهوهای با سایههای کارامل، بدون مبالغه کردن با کنتراست! به موها جلوهای خاص میبخشد.
در عوض، این شیوهی جدید است! آنچه پرسنل کارآزموده زیبایی در آرایشگاه مدیس از آن معرف به استتار استیفراژ یاد میکنند. اگرچه در اصل همان چیز است:
در لایت مو در اصفهان رنگ اصلی قهوهای گرم است! رنگ دهنده مو بر روی آن سایه افقی بل استفاده کرده است. سایه افقی را به دست میآورد که توسط موج ایجاد میشود.
اینیک رنگ آسان با یک اثر طبیعی است! رنگ مویی روی موهای قهوهای با سایههای کارامل، بدون مبالغه کردن با کنتراست! به موها جلوهای خاص میبخشد.
در عوض، این شیوهی جدید است! آنچه پرسنل کارآزموده زیبایی در آرایشگاه مدیس از آن معرف به استتار استیفراژ یاد میکنند. اگرچه در اصل همان چیز است:
نصرالله پورجوادی / ۲۰۱۵-۰۳-۲۳ ۰۲:۰۶اول از همه نوروز را به همۀ دوستان فیس بوکی خودم تبریک می گویم. من نوروز را عید نمی دانم. عید را برای همان روز گوسفند کشان و روز فطر به کار می برم. و برای اولی هم خیلی احترام قائل نیستم، چون از هر گونه کشت و کشتار بیزارم. اما نوروز عید نیست. نوروز بالاتر از عید است. بالاتر از هر روز دیگر. نوروز بدو خلقت است- خلقت عالم و آدم، نوروز طلوع آفتاب خلقت است، شکفتن گلها ست، سبز شدن درختان، زایش طبیعت، اول ماجرا، نوروز مظهر
کلمات مشتق به ۸نوع تقسیم می شوند که عبارتند از:۱⃣اسم فاعل: درواقع همان صفت فاعلی زبان فارسی که با پسوند ا» یا نده» می آید؛ مانند: بینا یا بیننده .توجه داشته باشیم که اسم فاعل را با نقش فاعل اشتباه نگیریم .اسم فاعل درزبان عربی به دو روش ساخته می شود:الف- ازفعل یا مصدرثلاثی مجرد: بروزن فاعل ساخته می شود.مانند:عِلم ←عالِم کتاب ← کاتِبب – ازفعل ثلاثی مزید بدین ترتیب:ابتداازکلمه داده شده، فعل مضارع می سازیم،آنگاه حرف مضارعه را حذف کرده و به جای
نه تعارف نمی کنمنه مبالغه. شکر خدا یکی از بهترین سفرهای راهیان نور عمرم را در این چند روزه در کنار برو بچه های خوب بسیج دانشجویی علوم پزشکی بابل تجربه کردم و الان همین چند ساعت فراق را تاب نمی آورم.
جمع، جمع باصفایی بود و فضا هم دلنشین و تأثیرگذار.
به این سفر نیاز داشتم و بیش از آن که بخواهم نفعی برای دیگران داشته باشم خودم از این جمع و از این محفل و از این فضا بهره مند شدم.
دم شهدا هم گرم که من و ما را شرمنده لطف خویش ساخته و رسم میزبانی را به جا آ
خب چند وقتیست که مچ خودم را گرفتهام. من برای آدمهایی که میخواهم دوستم بدارند چیزی بیشتر از آن هستم که واقعا، بیشتر ابراز دلتنگی، بیشتر ابراز محبت، بیشتر ابراز نیاز، و و و. به عبارتی بیشترین عدم صداقتم را در مقابل آنهایی دارم که میخواهم دوستم بدارند و این یعنی پایم گیر باشد خوب بلدم عدم صداقت را. در واقع میخواهم که بکشانمشان به جایی که با من لاس بزنند.
خب همین چیز بیشتری نیست. حالا هر پیامی که میخواهم بدهم با خودم میگویم"ای دوست، چن
هنرِ ارائه ی تصاویر اشخاص یا اشیاء , که در آن صفات و خصوصیات بارز فرد یا شیئ , به نحوی اغراق آمیز , مضحک و غیر طبیعی به تصویر کشیده می شود
کاریکاتور را اینگونه تعریف کرده اند :
۱- هنرِ ارائه ی تصاویر اشخاص یا اشیاء ، که در آن صفات و خصوصیات بارز فرد یا شیئ ، به نحوی اغراق آمیز
جوک و جوک خنده دار و خنده و لطیفه و طنز و طنز ایرانی و طنز خنده دار و لطیفه
، مضحک و غیر طبیعی به تصویر کشیده می شود.
۲- تصویر یا هراثرهنری ، که به نحوی مضحک و اغراق آمیز ، ویژگی
درست همون لحظه ای که فکر میکنی یکی از دوستات ولت کرده بدون اینکه بهت بگه با یه سری ادم دیگه رفته امامزاده ، و یه دوست برات مونده که تو چند ساعت گذشته فکر کردی که واقعا ِ واقعا دوسته ، شاید باهم کلی خندیدین و کلی اتفاق و خاطره باهم جابجا کردین ، درست تو اوج ، بهت ثابت میکنه که نه ، تو واقعی نیستی .
با نیش و کنايه هیچ وقت با دوستتان حرف نزنید ، دلش می شکنه، دلت بیشترِ بیشتر وقتی می شکنه که اصلا انتظارشو نداری ، مواظب رفتارتون و کلمه هایی که بکار م
خطای من نبود، سستی تختهها را لحاظ نکرده بودم. پل فرو ریخت. نمیدانم به سوی دیگر دره رسیده بودم یا نه. زمین هم سست بود. خاک نرم، به آب اگر نمیرسیدم در آب فرو میرفتم. تنم به آب نرسیده طوفان میشد، موجها، به شلاقش میگرفتند. باید روی صخرهای پناه میگرفتم. به غاری فرو خزیدم و تنم هنوز بوی نم و آهک میدهد.
این همه تمثیل برای چیست؟ چه کسی میگوید ظرافت در پردههای هزار لایه پیچیده است؟ چرا لذت در برهنگی نیست و چه چیز در جامهها و حجابه
علی بن ابراهیم گوید پدرم گفت گروهی از شیعیان از شهر های دور امدند و از امام جواد اجازه تشرف گرفتند خدمتش رسیدند در یک مجلس 30 هزار مساله از او پرسیدندحضرت بانها جواب گفتو در ان زمان ده ساله بود شرح چون پاسخ دادن به 30 هزار مساله در یک مجلس عاده ممکن نیست لذامرحوم مجلسی ره هفت توجیه برای این روایت ذکر میکند که ماکه سه تای ان را در اینجامتذکر میشویم 1 این یدد را حمل بر مبالغه و اغراق باید نمود زیرا شمردن 30 هزار مساله جزیی معلوم میگش
بنام خدا
*امام ایی :
در روایتگری امانت را رعایت کنیدکسانی که در مناطق راهیان نور برای این مسافرین و کسانی که [به آنجا] میروند روایتگر حوادث هستند، امانت را در این روایتگری بهطور کامل رعایت کنند. بنده با مبالغه کردن و اغراقگویی کردن و مانند اینها مخالفم؛ هیچ ومی ندارد ما اغراق بکنیم، آنچه اتّفاق افتاده به قدر کافی شرافتمندانه و پُرانگیزه و جذّاب هست و ومی ندارد ما همینطور یک چیزی به آن اضافه کنیم. گاهی شنیده میشود که نق
بوسیله گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از روابط عمومی شبکه مستند، میلاد محمدی کارگردان اصیل چشمانی که رویت» درباره علت پرداختن به عمر دکتر حسابی تو این اصیل گفت: حکیم حسابی یکی از شخصیت های شناخته شده ایرانی است که همه ما با او از راه تاریخچه های درسی آشنایی بدوی داریم، اما تا به حال بوسیله شکل ظریف بوسیله او پرداخته نشده بود و همین موضوع غلام را کنجکاو کرد که بیشتر درباره واقعیت زندگیش بدانم. وی با اشاره به وجود دیدگاه های متناقض درباره د
صفحه اینستاگرامی دفاع مقدس با انتشار تصویری قدیمی از رهبر معظم انقلاب، بیانات ایشان درباره موضوع راهیان نور و روایتگری شهدا را باز نشر داد.
اغراق ممنوع!
کسانی که در مناطق راهیان نور برای این مسافرین و کسانی که [به آنجا] میروند روایتگر حوادث هستند، امانت را در این روایتگری بهطور کامل رعایت کنند. بنده با مبالغه کردن و اغراقگویی کردن و مانند اینها مخالفم؛ هیچ ومی ندارد ما اغراق بکنیم، آنچه اتّفاق افتاده به قدر کافی شرافتمندانه و پُرانگ
دوست عزیز و مهربانم، این را برایتان می نویسم چون میدانم که فرصتها سریع میگذرند و نمیخواهم قبل از اینکه دیر بشود و فرصتم را از دست بدهم، نتوانم تمام آن چیزی را که میخواهم به عرض شما برسانم.
کلمات در توصیف بزرگی و مهربانی شما ناچیز هستند و میتوانم با تمام وجودم، بزرگ منشی شما را در نوشته هایتان پیدا کنم. شاید باورتان نشود اما یادداشتهایتان بی نظیر هستند و هر بار که میخوانمشان برایم تازگی دارند. اینها به هیچ وجه مبالغه نیست و تمام آن حقیقتی است
استکبار از ریشه کبر به معنای بزرگی (فراهیدى، العین، ج 5، ص 361) است، این واژه مفهومی نسبی دارد که در مقایسه با چیز دیگر، بزرگی یا کوچکی درک میشود؛ (راغب اصفهانی، مفردات، ص 696) از این رو استکبار در باب استفعال به معنای تعظم» و بزرگ دانستن (جوهری، الصحاح، ج 2، ص 802) خواهد بود که به امتناع عناد آمیز از قبول حق و بزرگ دانستن خود میانجامد (ابن منظور، لسان العرب، ج 5، ص 126؛ طریحی، مجمع البحرین، ج 3، ص 466) البته حرف سین و تا (هیئت باب استفعال) در اینگون
کنايهکنايه در لغت به معنای پوشیده سخن گفتن است و در اصطلاح سخنی است که دارای دو معنی دور و نزدیک است . که معنی نزدیک آن مورد نظر گوینده نیست اما گوینده جمله را چنان ترکیب می کند و به کار می برد که ذهن شنونده از معنی نزدیک به معنی دور منتقل می شود.مانند: یکی را پی نخود سیاه فرستادن معنی نزدیک: کسی را برای خریدن یا پیدا کردن نخود سیاه به جایی بفرستیممعنی دور: به بهانه ای کسی را از میدان خارج کنیم .مثال دیگر: در خانه فلانی باز است. کنايه از مهمان ن
+سرم چقدر در می کنه،ژلوفن داری؟-اره . تفاهم زیادی تو انتخاب قرص نداشتیم ولی دیگه میدونم برای تو مهم تر از من همین قرصای ژله ای قرمز رنگه.+تا اونجا که یادمه نه تو اهل نیش و کنايه بودی نه من اهل قرص.-خب مطمئنم که این دومورد تصادفی وارد زندگی من و تو نشدن+اره . اما بهتره بگی زندگی منوتو تصادفی به این چیزا ختم نشده.-ای بابا حالا اصلا این حرفا به چه کاری میاد.+خب یه سوال. سهم تو از زندگی چیه؟؟همین نیش و کنايه ها؟-نه سهم من روبه روم نشسته اما انگار سه
#حدیث_مهدوی
کلام امام زمان(عج)
و لیعلموا أن الحق معنا و فینا، لا یقول ذلک سوانا الا کذاب مفتر، و لا یدعیه غیرنا الا ضال غوی، فلیقتصروا منا علی هذه الجملة دون التفسیر، و یقنعوا من ذلک بالتعریض دون التصریح، ان شاء الله».
ای شیعه ما همگان باید بدانند حق با ما و نزد ماست؛ جز ما، کسی این سخن را بر زبان نمی راند مگر دروغگوی تهمت زن. و غیر از ما، احدی این ادعا را نمی کند مگر آنکه گمراه و گمراه کننده است. به همین جمله از ما اکتفا کنند و تفسیرش را نخواه
#حدیث_مهدوی
کلام امام زمان(عج)
و لیعلموا أن الحق معنا و فینا، لا یقول ذلک سوانا الا کذاب مفتر، و لا یدعیه غیرنا الا ضال غوی، فلیقتصروا منا علی هذه الجملة دون التفسیر، و یقنعوا من ذلک بالتعریض دون التصریح، ان شاء الله».
ای شیعه ما همگان باید بدانند حق با ما و نزد ماست؛ جز ما، کسی این سخن را بر زبان نمی راند مگر دروغگوی تهمت زن. و غیر از ما، احدی این ادعا را نمی کند مگر آنکه گمراه و گمراه کننده است. به همین جمله از ما اکتفا کنند و تفسیرش را نخوا
تمرین اول :
۱_هیچ مومنی از شما وجود ندارد که دوست داشته باشد برای برادرش آنچه را که دوست ندارد برای خودش /هر آنچه کانت نیاید پسند
۲_هرگاه تو گرامی بداری فرد بخشنده را فرمانروایی میکنی براو اگر گرامی بداری فرد پست را نافرمانی میکند / چو با سفله گویی به لطف و خوش
۳_عاقل می سازد خانه اش را روی صخره و نادان می سازد آن را روی شن/به جویی که یک روز بگذشت آب.
۴_روباه چیزی را خواست گفته شد آیا شاهدی داری گفت دمم/ز روباهی بپرسند احوال.
۵_هر کسی که
اگر بگویند این آخرین خستگی توست ، خوشحال میشوی؟ من مدام غمگین بودم از جنگیدن های پیاپی برای این زندگی. از دویدن ها و نرسیدن ها. از آدم هایی که هلم میدادند تا جلو بزنند با این خیال خام که خوشبختی قرار است تقسیم شود. همیشه ناراحت میشدم از کنايه ها ، از کنجکاوی های بیجا ، از روزهای دچار به کسالت. حالا کسی نشسته روبروی من و با بیتفاوتی میگوید دیگر وقتی نمانده. وقتی نمانده برای زندگی ، برای تجربه کردن و. حتی برای شکست خوردن ! فکرش را بکن. هیچ وقتی ن
بِسْمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحْمَٰنِ ٱلرَّحِیمِ
گزارش کتاب: علماء دیوبند اندیشه دینی و شیوه مذهبی{علماء دیوبند کا دینی رخ اور مسلکی مزاج-اردو}
نویسنده: قاری محمد طیب
ناشر: ادارهٔ اسلامیت، لاهور۱۴۰۸
تدوین: سیدلیاقتعلی کاظمی
آشنایی با مسلک علماء دیوبند
علماء دیوبند کاملاً بر خط اهل سنت و الجماعت هستند و این خط با رنگ اجتماعی منسوب به شاه محدث دهلوی است، و نمایندگان این خط علماء دیوبند هستند،کسانی که با تعلیم و تربیت آن راه را پیمودند و به دیگران تع
پیامبر
اکرم صلى الله علیه و آله، در حدیث بسیار مشهور و معتبرى مى فرماید:
هر
کس خود را چهل روز براى خدا خالص کند، چشمه هاى حکمت از قلب او بر زبانش جارى
خواهد شد.[1]
نخستین
موضوعى که دانشجو باید به طور جد به آن توجه کند، نیّت و انگیزه تحصیل است. بر
اساس نظام اخلاقى اسلام، نیت و انگیزه، بیش از خود عمل اهمیت دارد و به همین دلیل
است که پیامبر اکرم فرمودهاند: نیت مؤمن بهتر از عمل اوست.»[2]
اصولًا،
ماهیت هر عملى با توجه به نیتى که فرد در انجام آن داش
علاقه مندانه از دیگران تقاضای کمک کنید.به گردش بروید و برای خودتان شیرینی یا میوه مورد علاقه تان را بخرید.تماشای طلوع آفتاب را در سحرگاه از دست ندهیحیاط خود را با کاشتن گلها , درختان , سبزیجات و کندن علفهای هرز شادتر کنید.در صورت امکان یک مهمانی ترتیب دهید و خاطره شاد آن را در ذهن خود ثبت کنید.خودتان را برای انجام درست کارها تحسین کنید.تمام معجزه هایی را که در زندگیتان رخ داده است , بشمارید.بدانید که حتی معجزه های بیشتری در راه است.آهنگ حزن انگ
زن را اجباراً محصور کردن ، به مصلحت نیست
زن چه باشد؟! عالَم چه باشد؟! اگر گویی و اگر نگویی، او خود همان است و کار ِ خود نخواهد رها کردن ، بلکه به گفتن اثر نکند و بتر شود. مثلا نانی را بگیر زیر بغل کن و از مردم منع کن و می گو که : البته این را به کس نخواهم دادن، چه جای دادن؟! که نخواهم نمودن! اگر چه آن بر درها افتاده است و سگان نمی خورند، از بسیاری نان و ارزانی ! اما چون چنین منع آغاز کردی همه خلق رغبت کنند و در بند ِ آن نان گردند و در شفاعت و شَناعت (زشت
سلام
شاید سوالم خیلی مسخره و مضحک به نظر برسه، من یک دختر سی و سه ساله هستم و مدت چند ماهه شاغل شدم، مشکلم اینه که تا به الان هر کسی که بهم در مورد مشکلاتم متلک و نیش و کنايه انداخته، بعدش همون فرد از من جلو زده! و من کم آوردم!
در مورد بیکاریم، من بعد فارغ التحصیلیم یه جایی رفته بودم واسه کار، آخرش کارم ردیف نشد، اون موقع بیکار بودم، نیش و کنايه بیکاری شنیدم از یکی دو نفر، جالبه مدت کوتاهی اون چند نفر استخدام شدن و من بیکار موندم!
یا یک
حضرت علامه حسن زاده آملی روحی فداه،
در شرح فصوص الحکم قیصری
فص داودیه
در حین شرح فرمایشات قیصری، پیرامون سرّ نام داود سلام الله علیه ک از حروف اتصال نیست و این دالّ بر انقطاع حضرت داود سلام الله علیه از عالم است؛ فرمود:
حدیث شریفی است برای کمّل، برای ابرار ک جناب طبرسی در ضمن سوره مبارکه هل أتی در تفسیر کریمه ی { وَ سَقاهُم رَبُّهُم شراباً طَهوُراً } از امام صادق نقل کرده و من در امت خاتم، از عرب و عجم، در طهارت غایت قصوای انسانی، کلامی ب این
یکى از وصایاى جناب رسول اکرم ، صلى االله علیه و آله ، ملازمـت بـا راسـتى و اجتنـاب از دروغ اسـت ، کـه از تـقـدیـم ذکـر آن مـعـلوم مى شود که در نظر محترمشان بیـشتر از سـایر وصـایــا اهـمیت داشته . و ما ذکر مفاسد کذب را مقدم مى داریم بر مصالح صـدق . پـس بـدان کــه ایــن رذیـله از امـورى اسـت کـه عـقل و نقل متفق بر قبح و فسادش هستند. و خود آن فى نفـسه از کبائر و فواحش است ، چنانچه اخبار دلالت بر آن دارد. و علاوه ، گاه شـود کـه بـر آن مـتـرتــب شـود م
یکی از ویژگی های بارز ما ایرانی ها دروغگویی، تظاهر و چاپلوسی است. ما مردمانی هستیم که برای حفظ موقعیت و یا دستیابی به شرایطی بهتر، عزت نفس مان را تهی از انسانیت می کنیم و از افرادی که منافع مان به آنان وابسته است، بُتی دروغین می سازیم تا اموراتمان بگذرد.
ما مردمانی هستیم که در تعاملات روزانه مان در لفافه و کنايه صحبت می کنیم و در صورتی که احساس خطر کنیم، منظورمان را به شکل ریاکارانه ای وارونه جلوه می دهیم.
ما مردمانی هستیم که با موقعیت سنج
کرونا
کرونا در هفته های اخیر باعث شده که
تمام بازار ها ، همه ی اداره ها و اغلب پایانه های مسافرتی
تعطیل بشن .
در چین مقابل درب خانه افرادی که کرونا دارن پارچه ای با نوشته ی خطر ابتلاع به کرونا نصب کردن
و اما چیزی که من دوست دارم بگم اینه :
آیا خطر ابتلاع به کرونا برای شما ناراحت کنند تر هست یا خطر شکسته شدن قلب انسان
یا خطر سوء استفاده از احساسات یک فرد
اگر نخواهیم مبالغه کنیم باید بگم که خطر این دو در یک اندازه هست و بلکه خطر ضربه روحی از خط
مانع سوم
هرج و مرج در دعواها !
ما یادگرفتیم که دعوا باید عادلانه باشه!
14 قانون وجود دارد که باید رعایت شود.
1،مشکل به وجود آمده را روشن کنید.
2.فقط روی همون مشکل تمرکز کنید.( مشکلات گذشته رو قاطی دعوا نکنید )
3.سعی کنید ارتباط فیزیکی ملایمی داشته باشید.(قدم زدن و تکان دادن شدید دستان هنگام بحث ممنوع )
(مثلا:دستان همدیگر رو بگیرید .این احساس در آرامش شما و همسرتون بسیار موثر خواهد بود )
4.از طعنه زدن به هم خودداری کنید.حتی اگه همسر شما اهل طعنه زدن اس
بررسی صنایع بدیعی در دیوان ازرقی هروی
صنایع بدیعی از هنر های شاعران زبر دست به شمار می رود ارزقی هروی را می توان شاعر توانمند قرن پنجم به حساب آورد که ضمن طبع آزمایی ،در قالب های مختلف شعری مانند قصیده ، قطعه ، رباعی و ازاین صنایع استفاده کرده است
مشخصات فایل
تعداد صفحات
141
حجم
0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی
docx
دسته بندی
زبان و ادبیات فارسی
توضیحات کامل
بررسی صنایع بدیعی در دیوان ازرقی هروی
درباره این سایت