نتایج جستجو برای عبارت :

عنوشته شادی

در من شادي ای هست. شادي جستجوی هشتگ های لباسِ عروس. شاديِ جدی شدن. جدی بودن. در من شاديِ معشوقه بودن هست. شادي تعصب. شادي غیرت.
در من غمی هم هست. غم عظیم. ته دلم. از هر آنچه در دلم اطمینان داشتم و اطمینان بیهوده ای بود و تنها نتیجه‌اش شک به آینده و حال و هر آنچه هست بود.
شادي ای در تو هم هست. حس می‌کنم. می‌بینم. شاديِ آزادیِ از قید، بند، وابستگی، تعهد.
در من ترسی هم هست. مثل همیشه.
 
+ مستِ بی‌اندازه‌نوشَ‌م.
در من شادي ای هست. شادي جستجوی هشتگ های لباسِ عروس. شاديِ جدی شدن. جدی بودن. در من شاديِ معشوقه بودن هست. شادي تعصب. شادي غیرت.
در من غمی هم هست. غم عظیم. ته دلم. از هر آنچه در دلم اطمینان داشتم و اطمینان بیهوده ای بود و تنها نتیجه‌اش شک به آینده و حال و هر آنچه هست بود.
شادي ای در تو هم هست. حس می‌کنم. می‌بینم. شاديِ آزادیِ رهایی از قید، بند، وابستگی، تعهد.
در من ترسی هم هست. مثل همیشه.
 
+ مستِ بی‌اندازه‌نوشَ‌م.
شوپنهاور میگه: بهتر است هرگاه شادي دق الباب می کند، به جای اینکه مکرر شک کنیم، که آیا ورودش جایز است یا نه، همه ی درها را به سویش بگشاییم. زیرا شادي هیچ گاه بی موقع نمی آید. شکِ ما در این مورد به این دلیل است که می خواهیم بدانیم آیا از هر نظر موجبی برای خشنودی داریم یا نه، مبادا شادي، افکارِ جدی و نگرانی های مهم ما را مختل کند. اما معلوم نیست که با این افکار و نگرانی ها، چه چیز را می توان بهتر کرد؛ درحالی که شادي، سودی بلافاصله دارد.»
 
توی این مت
شادي از دیدگاه قرآن و معصومان
قران اسلام را دین شادي میشمارد و نیز با شادي های دنیا مخالف نیست ، بلکه ان شادي هایی را خوب میداند که موجب لطمه به دیگران و همچنین دارای قبح اخلاقی و مذهبی نباشد و تضییع حقوق خداوند را در بر نداشته باشد . از نگاه دین مهم ترین عوامل شادي زا در زندگی انسان ها عبارتند از :
محبوبیت ، مقبولیت ، موفقیت ، ایمان ، هوییت ملی و فرهنگی ، خلاقیت ، تجربه های عارفانه ، حل مسئله ، پرهیز از گناه ، رضایت و تحمل ، تفریح و تفرج ، سیر و س
وقتی شاد و خرم هستی به ژرفای قلبت نظر کن تا ببینی که این قلب همان است که تو را غمگین کرده بود. و هنگامی که غم بر تو چیره شده است باز در قلب خود نگاه کن تا ببینی که به راستی در فراق آنچه قلبت را از شادي پر کرده بود گریه می‌کنی. بعضی گویند شادي از غم عظیم‌تر است. بعضی گویند چنین نیست، بلکه غم بر شادي چیرگی دارد. اما من با تو می‌گویم که غم و شادي از هم جدایی‌ناپذیرند. آنها با هم نزد تو می‌آیند و هنگامی که یکی از آن دو در کنارت نشسته است، بیاد آر که آن
به گزارش سایت تفریحی چفچفک برگرفته از هنر زندگی : آیا تا به حال در مورد هورمون‌های شادي‌آور و راه‌های افزایش آن‌ها چیزی شنیده‌اید؟ متخصصان سلامت روان معتقدند که شادي و احساس نشاط با تغییراتی در ساختار شیمیایی بدن همراه است اما آیا می‌توان گفت که هورمون‌هایی مسئول ایجاد شادي در بدن هستند؟ اگر در این‌باره کنجکاو هستید و به دنبال راهی برای افزایش شادي در خود و اطرافیانتان می‌گردید تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.
ادامه مطلب
چند روزی بیش تا نوروز نیست من ندانم راز این نوروز چیست
از همان دوران دور کودکی حال من تا این کنون بازم یکیست
کل سال آیا نبودم دلخوشی علتش را نیک باید بنگریست
خنده و شادي به روی مادرم باید آرم صدر علت های لیست
شادي اش ما را به شادي می کشاند گویی ما را داده اند صد نمره بیست
گرچه اینک جسم او از ما جداست روحش اما می کند هر لحظه زیست
بهر من بود او پدر هم مادرم برتر از مهرش بگو جانم که کیست
روز شادي ، گرجی از غم کم بگو بر غم ا
در نگاه قرآنی، مراحل متعالی و برتری از کمال وجود دارد ، این مراتب از کمال با بهجت و سروری نامتناهی و بیکران همراه است ،  از طرفی انسان نیز موجودی است که شایسته این شادي و رضایت و خشنودی می‌باشد ، لذا انسان سعید که سرور و شادي همیشگی و مستمر دارد هرگز به شادي مقطعی و گذرا دلخوش نبوده و بسنده نمی‌کند.
ادامه مطلب
سلام
شادي خود یکی از اصول دین است
شادي، فرح و سرور در آیات قرآن کتاب مقدس مسلمانان و روایات شیعه در هر دو مورد مثبت و منفی آمده‌است. گاهی خوشحالان و شادي کنندگان ظالم را از محبت خدا خارج می‌داند، و گاهی بر خلاف آن، مردم را به سرور و شادي امر می‌کند. گاهی شادي صفتی برای قارون و جهنمیان، و گاهی صفتی برای شهدا و بهشتیان به حساب آمده‌است. بنابراین، شادي و خوشحالی به تنهایی بد نیست بلکه به آن سفارش شده و سبب و علت شادي باعث خوب بودن یا بد بو
شده؟!
شده شادي بخواهی در غم باز شود؟
شده دلم برای لحظه ای شاد شود؟
شده حرف بزنی حرف بزنند دلخور شوی؟
شده در جمع مانند روح شوی؟
آیا شده حرفی در گلویت پینه کند؟
آیا شده کسی تو را شاد کند؟
شده غم بخوری غم بخوری سیر نشوی؟
شده دل بدهی شاد کنی شاد نشوی؟
شده غمی بد در دلت جاری شود؟
شده دلت برای یک بار شاد شود؟
شده حرف مردم حتی خانواده مغز تو را قورت دهد؟
شده اینهمه شادي دادی کسی تو را نعمت شادي دهد؟
آیا شده بغض ها خفه ات کنند ولی باز نشوند؟
 
شادي، یک محصول جانبی است.نکته جالب در مورد شادي این است که شادي، هدفی نیست که بشود به تنهایی آن را تعیین کرد، به سمت آن حرکت کرد یا آن را کسب کرد .شادي یک محصول جانبی است که وقتی به سمت شما می آید که در کنار افرادی که دوست شان دارید و برایشان احترام قائل هستید مشغول انجام کاری باشید که از آن لذت می برید .شادي، به معنای درک رو به رشد یک ایده آل ارزشمند است. هر گاه احساس کنید که قدم به قدم در حال حرکت به سمت چیزی هستید که برایتان مهم است؛ یعنی حرکت ب
پیشگفتارشادي، یک محصول جانبی است.نکته جالب در مورد شادي این است که شادي، هدفی نیست که بشود به تنهایی آن را تعیین کرد، به سمت آن حرکت کرد یا آن را کسب کرد .شادي یک محصول جانبی است که وقتی به سمت شما می آید که در کنار افرادی که دوست شان دارید و برایشان احترام قائل هستید مشغول انجام کاری باشید که از آن لذت می برید .شادي، به معنای درک رو به رشد یک ایده آل ارزشمند است. هر گاه احساس کنید که قدم به قدم در حال حرکت به سمت چیزی هستید که برایتان مهم است؛ یع
    از نظر لغوی شادي یعنی "نشاط" ، "شادمانی" ، "زندگانی" ، "خوشحالی" ، "بی غمی" و. ، ولی به طور کلی ، شادي یعنی تمام انرژی های مثبت منهای تمام انرژی های منفی .
روان شناسان شادي را اینطور تعریف می کنند : شادي ، یکی از شاخه های هیجان است که اگر بخواهیم آن را با کلمات توصیف کنیم ، از واژه هایی چون "خوشحالی" و "نشاط" می توانیم بهره ببریم.
    حال بیایید کمی عمیق تر به موضوع نگاه کنیم ؛ هنگام شادي ، چه اتفاقی درون مغز ما رخ می دهد ؟
تصویری که شما میبینید ، مول
    از نظر لغوی شادي یعنی "نشاط" ، "شادمانی" ، "زندگانی" ، "خوشحالی" ، "بی غمی" و. ، ولی به طور کلی ، شادي یعنی تمام انرژی های مثبت منهای تمام انرژی های منفی .
روان شناسان شادي را اینطور تعریف می کنند : شادي ، یکی از شاخه های هیجان است که اگر بخواهیم آن را با کلمات توصیف کنیم ، از واژه هایی چون "خوشحالی" و "نشاط" می توانیم بهره ببریم.
    حال بیایید کمی عمیق تر به موضوع نگاه کنیم ؛ هنگام شادي ، چه اتفاقی درون مغز ما رخ می دهد ؟
تصویری که شما میبینید ، مول
در تعیین سطح شادي هر فرد، ژنتیک ۵۰ درصد نقش دارد، شرایط زندگی مانند سن، جنسیت، قومیت، وضعیت تاهل، میزان درآمد، سلامتی، شغل و تعلقات مذهبی ۱۰ تا ۲۰ درصد در ایجاد شادي موثر است و نحوه‌ی تفکر و عمل‌کرد افراد سهم باقیمانده را در ایجاد شادي دارد.
به [دیگر سخن]، انسان‌ها دارای نوعی خلق و خوی ذاتی هستند که چارچوب مشخصی دارد، اما می‌توانند با نوع عمل‌کرد خود، به بالاترین یا پایین‌ترین سطح شادي خود دست پیدا کنند.
عده‌ای از افراد ذاتاً شادتر یا غم
سلام
شادي در دین اسلام: در قرآن هم آمده که دین اسلام آدم هارا به شادي دعوت میکند
عده ای مسائل دینی را در ایجاد شادي مؤثر دانسته و قرآن خواندن را بهترین موقعیت برای ایجاد شادي میدانند. با توجه به آیهی شریفه، که یاد خداوند را آرامش دهندهی قلبها می داند، میتوان بر این انتخاب نوجوانان دقت نمود. قرآن کلام خداوند است و طبیعی است که در هنگام تلاوت قرآن، انسان احساس آرامش و به دنبال آن احساس شادي کند. سؤالی که به ذهن خطور می کند، این است که آیا حس شادي
شادي مختاری از جمله بازیگران نوظهور و جدید سینما و تلویزیون ایران است که هنوز آثار کمی در کارنامه هنری وی دیده میشود اما به نظر می‌رسد آینده‌ی هنری خوبی در انتظار اوست. در این قسمت از بیتوته بیوگرافی شادي مختاری را به همراه مصاحبه و جدیدترین عکس‌های او مشاهده می‌کنید.




بیوگرافی شادي مختاری

ادامه مطلب
در سبک زندگی همکلاسی نیازی به دلایل بزرگ برای شادي نیست. ما باید در همه شرایط به خودمون یادآوری کنیم شادي رو میشه در اتفاقات کوچک هم پیدا کرد. در لبخند مادر و پدر، در کمک کردن به دوستامون، در خوردن یک لیوان چای داغ بزرگ و یه عالمه کار دیگه.
امام صادق ع فرمود هرکه مومنی شاد کند ان شادي را برسولخدا ص رسانیده  و هرکه بپیغمبر ص شادي رساند ان شادي را بخدا رسانیده و همچنینن است  کسیکه مومنی را اندوهی رساند  امام صادق ع هر مسلمانیکه بمسلمانی بر خورد واوراشاد کند خدای عزوجل را شاد کرده است فرمود از جمله دوست ترین اعمال نزد خدای عزوجل شادي رسانیدن بمومن است سیر کردن او از گرستگی باشد یا رفع گرفتاری او با پرداخت بدهیش
اینکه ابتدای امسال تصمیم گرفتم از کاه‌های کوچکِ خوشحالی ، کوه‌های بزرگِ شادي و مسرت بسازم، بی تاثیر نبود در اینکه امروز مدام انگشت‌ اشاره و میانی‌ام را بگذارم روی صفحه‌ی گوشی و عکس‌های‌مان را بزرگ و بزرگ‌تر کنم و لبخند بزنم. که روی چشم‌ها زوم کنم در جست‌و‌جوی برقِ شادي تا دلم گرم شود؛ که ما دانشجو‌های کوچکی بودیم که جز عکس گرفتن، راهی برای ابراز ذوق‌مان نداشتیم!
چطور احساس شادي و لذت را وارد زندگی کنیم؟کودکان هم احساس شادي را منتقل میکنند هم به والدین خود احساس امنیت را برای بالا بردن احساس شادي خود هدف گذاری کنید؛ مثلا حرفه ای را که مدت ها مدنظر قرار دارید را در برنامه آموزشی خود قرار دهید با این کار هم شوق دارید که زودتر به آن برسید هم وقتی به هدف رسیدید از انجام دادن آن لذت میبرید و نتایج کاری که شما آن را دوست داشتید و انجامش دادید احساس افتخار و خود باوری را در شما پدید میاورد.

ادامه مطلب
ورزش و سرگرمی‌های مفرح در محیط مدارس می‌تواند نشاط فراوانی در مدارس ایجاد کند و محیط آموزشی را به مکانی امن و دل‌پذیر برای دانش‌آموزان کند؛ اما به راستی چه ارتباطی بین ورزش و شادي وجود دارد؟
در این پست به رابطۀ بین ورزش و شادي می‌پردازیم:
 
محققان معتقدند که ورزش با افزایش ترشح آندروفین باعث شادي افراد شده و می تواند افسردگی را درمان کند.
. ادامه مطلب
ادامه مطلب
عمیق ترین شادي ها، آن هایی اند که پس از مسیری طولانی و توامان با غم حاصل شوند. درست همان جا که مسیر بالاخره به واژه انتها نه نمی گوید.
اما می دانی شادي های عمیق تری هم وجود دارند، آن هایی که دلیلشان عمیق ترین شادي های عزیزانت است!
همه مسیر های دنیا ، هرچه که باشند متنهای اند! :)
خدایا شکرت
یه جای این زندگی باگ داره! یه باگ گنده!و گرنه دلیلی نداره بعد از زنجان یه سال و نیم پیش، دیگه مزه هیچ مسافرتی زیر زبونم نمونده باشه! ماریا علی رغم میلش رفته بود زنجان و من تمام مدت سفرش داشتم از حال خوب اونجا می‌گفتم. حال خوبی که اون درکش نمی‌کرد چون همه مسافرت‌ها براش طعم زندگی داره. یه مسافرت عادی شبیه همه مسافرت‌های همه مردم، پر از شادي.
سوال من اینه برای شما شادي دقیقا چه معنایی داره که میتونین توی عروسی یا مسافرت خلاصه‌ش کنین؟
یه روزی ب
قرآن اسلام را دین شادي می شمارد و نیز با شادي های دنیا مخالف نیست، بلکه آن شادي هایی را خوب می داند که موجب لطمه به دیگران و همچنین دارای قبح اخلاقی و مذهبی نباشد و تضییع حقوق خداوند را در بر نداشته باشد.از نگاه دین مهمترین عوامل شادي زا در زندگی انسان ها عبارتند از: محبوبیت، مقبولیت، موفقیت، ایمان، هویت ملی و فرهنگی، خلاقیت، تجربه های عارفانه، حل مسئله، پرهیز از گناه، رضایت و تحمل، تبسم و خنده، تنوع ظاهری، بوی خوش، کار و تلاش، تفریح و تفرج،
دانش آموزان با نشاط مسئولیت پذیر و هدفمند هسـتند. در پرتو شادي و نشاط است که آن‌ها می‌توانند برداشتی واقع بینانه از توانایی های خود به دست آورند. نشاط و شادابی در مدرسه به رشـد و شـکوفایی همه ابعاد وجودی دانش آموز می‌انجامد. در محیط شاد، ذهن انسان پویا و استعدادش شکوفا می‌شود. شادي مفهومی زودگذر نیست، بلکه باور به این موضوع است که همه چیز به خوبی می‌گذرد؛ باوری که با احساس رضایت همراه است.
شادي حس بی‌نظیریه ؛ به نظرم اگر لحظه‌های شاد نباشن زندگی ناممکنه.
فقط فکر لحظه‌های شاده که باعث می‌شه بتونیم لحظه‌های تلخ و غم‌آلود زندگی رو تحمل کنیم و ازشون رد بشیم.
خاطره‌ی شادي‌های گذشته مرهم زخم‌های گذشته و امید به شادي‌های آینده تضمین ادامه‌ی راهِ امروز با وجود همه‌ی ترس‌ها و بی اعتمادی‌هاست.
خدایا هیچ دلی رو از حس شادي خالی نکن که اون دل می‌میره.
آیا می دانستید احساس شادي وخوشحالی از مواردی است که هورمون ها مسئول آن هستند. سه هورمون سروتونین، دوپامین و اندورفین در احساس شادي و حال خوب انسان نقش دارند و بعضی از خوراکی ها در تولید این هورمون ها نقش بازی می کنند.

ادامه مطلب
توی زندگی ما آدمها خیلی اتفاقات رخ میده که برای ما کمی باورش سخته مثل برنده شدن توی بانک یا خدای ناکرده از دست دادن یک عزیز که خیلی از همه چیز بد بدتر میشد توی زندگی ما
خوب حالا اگه همه این اتفاقات را بخوایم از دید خوب نگاه کنیم و درموردش صحبتی بشد باید گفت ما آدمها باید همیشه شادي را صدا کرد باید به دونبال شادي رفت و شادي را کت بسته بیاریم داخل زندگی خودمون ونگذاریم که فرارکند یا با غم آشنا بشد
ما باید همیشه افکار مثبت را به جلوی ذهن خودمان پر
سلام
به نظر شما تعریف شادي چیست؟                        
ازآنجایی که مسأله ی شادي توسط مسلمانان مورد افراط و تفریط قرار گرفته و عده ای دین اسلام را دین اندوه می دانند، لذا جهت تبیین مفهوم و شناخت جایگاه والای شادمانی و ارائه ی عوامل شادي آفرین در مکتب وحی، این موضوع انتخاب شده است. در این تحقیق برای رسیدن به اهداف مورد نظر از کتاب های دینی و روانشناسی معتبر و روش کتابخانه ای استفاده گردید. پژوهش حاضر در جهت اثبات این مطلب است که عوامل معنوی
سلام
 شادي در مدرسه پایه ی شادي در زندگی است
شادي از دیدگاه قرآن و معصومان (علیهم السلام)
قرآن اسلام را دین شادي می شمارد و نیز با شادي های دنیا مخالف نیست، بلکه آن شادي هایی را خوب می داند که موجب لطمه به دیگران و همچنین دارای قبح اخلاقی و مذهبی نباشد و تضییع حقوق خداوند را در بر نداشته باشد.از نگاه دین مهمترین عوامل شادي زا در زندگی انسان ها عبارتند از: محبوبیت، مقبولیت، موفقیت، ایمان، هویت ملی و فرهنگی، خلاقیت، تجربه های عارفانه، حل مسئله
ابرها ب آسمون تکیه میکنن 
درختا ب زمین
و انسانها ب مهربونی همدیگه 
گاهی وقتا دلگرمی ی انسان چنان معجزه میکنه که
انگار خدا رو زمین کنار توست
جاودان باد،سایه کسانی که شادي رو علتن نه شریک
و غم رو شریکن نه دلیل
پس یاد بگیریم
در شادي علت باشیم نه شریک
در غم ها شریک باشیم نه علت
براساس تحقیقات و آمار به دست آمده، نرخ شادي در ایران بسیار پایین است و در برنامه ریزی‌های آموزشی نیز یا جایگاهی ندارد و یا بسیار کم به آن توجه می‌شود. یکی از مشکلات جامعه و مدارسی که از شادي و نشاط غافل هستند، افزایش بیماری‌های مختلف روانی از قبیل افسردگی و اضطراب است. شادي و نشاط به زندگی معنا می‌دهد و در پرتو آن دانش آموزان خصوصأ در دوران نوجوانی و جوانی می‌توانند خود را ساخته و پله‌های ترقی را یکی پس از دیگری طی کنند. تأثیر شادي و نشاط ب
آیا تا به حال در مورد هورمون‌های شادي‌آور و راه‌های افزایش آن‌ها چیزی شنیده‌اید؟ متخصصان سلامت روان معتقدند که شادي و احساس نشاط با تغییراتی در ساختار شیمیایی بدن همراه است اما آیا می‌توان گفت که هورمون‌هایی مسئول ایجاد شادي در بدن هستند؟ اگر در این‌باره کنجکاو هستید و به دنبال راهی برای افزایش شادي در خود و اطرافیانتان می‌گردید تا انتهای مطلب با ما همراه باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد علائم افسردگی کلیک کنید. 
برای دریافت
    شادي، از مهم ترین احساسات و نیازهای بشر به شمار می رود. هر ملتی با توجه به باورهایش به گونه ای ابراز غم و شادي می کند. اسلام نه تنها این احساسات را سرکوب نمی کند، بلکه بر اساس برخی آیه ها و روایت ها آن را امری ضروری می داند و البته برای آنها حد و مرزی قایل شده است تا بدین طریق، کنترل مثبتی شوند.
    سرور و شادي، همانند دیگر حالت های روحی نیاز به کنترل دارد و اگر مهار نشود، به طور حتم زیان هایی را به دنبال خواهد داشت. چه بسیار جوانانی که برای ار
سلام
حادثه تا شادي 
اگرما مراقبت کنیم که حوادث زیادی اتفاق نیفتد ما میتوانیم که محیط شادي درست کنیم
 حادثه سخت تریتن اتفاق ممکن است یعنی اگرحادثه ای اتفاق نیفتد مدرسه شاد می شود و غم و اندوه کم میشود
و یکی از راه های جلو گیری از حوادث رعایت بهداشت است
یکی دیگر از راه های جلو گیری از حوادث همکاری کردن بچه ها با معلم بهداست مدرسه است 
یکی دیگر از راه های محا فضت در برابر بلا ها از خود است
قرآن، اسلام را دین شادي می شمارد ونیز با شادي های دنیامخالف نیست، بلکه آن شادي هایی را خوب می داند که موجب لطمه به دیگران وهمچنین دارای قبح اخلاقی ومذهبی نباشد و تضییع حقوق خداوند را دربر نداشته باشد.
ازنگاه دین مهمترین عوامل شادي زا در زندگی انسان ها عبارتن از: مجبوبیت،مقبولیت، موفقیت،ایمان،هویت ملی وفرهنگی،خلاقیت،تجربه های عارفانه،حل مسئله، پرهیز از گناه، رضایت و تحملف تبسم و خنده، تنوع ظاهری، بوی خوش، کاروتلاش، تفریح و تفرج، سیر و سف

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها