نتایج جستجو برای عبارت :

علایم توکسوپلاسموز

توکسوپلاسموز چیست؟
 
 
توکسوپلاسموز عبارت است از یک عفونت تک یاخته ای که در انسانها و بسیاری از گونه های داران و پرندگان ایجاد میشود چندنوع درانسانها رخ میدهد:1-توکسوپلاسموز مادرزادی:از مادردچارعفونت به کودک متولدنشده اش منتقل میگردد 2-توکسوپلاسموز چشمی:رتینو کوروئیدیت نیز خوانده می شود که معمولا حاصل توکسوپلاسموز مادرزادی است ولی علايم ممکن است در 20 تا 40 سالگی ایجاد شوند.
 

 
3-توکسوپلاسموز حاد در فرد سالم:توکسوپلاسموز حاد در فرد د
بیماری توکسوپلاسموز سگ 
 
عامل بوجود آورنده این بیماری، تک یاخته ای بنام توکسوپلاسما گوندی است که در انسان، حیوانات خونگرم و پرندگان توانایی ایجاد بیماری را دارد. این تک یاخته درتمام نقاط دنیا گسترش یافته است.
 
مشاوره و آموزش بیماری توکسوپلاسموز سگ
 
پرهیز کودکان، بالغین و ن آبستن از تماس با گربه های آلوده و ولگرد، خاک (آلوده) و گوشت خام.استفاده از غذاهای کنسرو شده، خشک و کاملا پخته برای گربه های خانگی، مراجعه منظم به دامپزشک برای برن
پاورپوینت تک یاخته داخل
.                 دانلود پاورپوینت با موضوع تک یاخته داخل  در قالب ppt ودر31اسلاید، قابل ویرایش برشی ازمتن تحقیق:   تک یاخته داخل سلولی اجباری مهره داران خونگرم است. انتشار جهانی دارد و در انسان و حیوانات بسیار شایع است. زئونوزی است که در پزشکی و دامپزشکی اهمیت دارد   موارد مهم توکسوپلاسموز در پزشکی (1)توکسوپلاسموز مادرزادی (2) توکسوپلاسموز در افراد دچار اختلال ایمنی   چرخه زندگی توکسوپلاسما   تکامل روده ای: میزبان نهایی
آشنایی با بیماری توکسوپلاسموز (Toxoplasmosis)
این بیماری از انواع بیماری‌های انگلی است که با ورود تک یاخته ای به نام توکسوپلاسما گوندی Toxoplasma gondii» به بدن انسان‌ها و بسیاری از گونه‌های داران و پرندگان ایجاد می‌شود. این بیماری در مرحله اول خود را به شکل آنفولانزا نشان می‌دهد که دلیل اصلی آن وجود عفونت در بدن است، این انگل هم در بزرگسالان و هم در کودکان ممکن است به وجود آید.
توکسوپلاسما گوندی از آغازیان تک یاخته ای و از رده هاگداران با نام ع
عوامل یرقان در گربه ها 
یرقان پیش کبدی: عفونت با ارگانیسم‌های هموبارتونلا ، بابزیا ( به ندرت ) - سیتاکسزونوز – کم خونی اجسام هاینز- داروها ( استامینوفن – متیلن آبی ) - باکتریمی یا سپتی‎سمی - انتقال خون – تجزیه اریتروسیت‎های نوزادییرقان کبدی: لوسمی ویروسی گربه سانان همراه با بیماری ها ( لنفوسارکوم ، ناراحتی های میلوپرولیفراتیو، توقف دهنده‎های ایمنی و عفونت می ثانویه ) - التهاب مجاری صفراوی یا صفراوی و کبدی – لیپیدوز کبدی با عامل ناشنا
ختلال طیف اوتیسم در سنین مختلف تغییر می‌کند و برخی نشانه‌ها در برخی کودکان زودتر و در برخی دیرتر بروز می‌کند. اما به طور معمول تاخیر در برخی از مهارت‌ها از 15 ماهگی قابل مشاهده است. هرچند علايم و شدت بیماری اوتیسم در افراد مختلف، متفاوت است، اما همه انواع اوتیسم بر توانایی برقراری ارتباط کودک با دیگران تاثیر می‌گذارد.
افراد مبتلا به اوتیسم معمولا حداقل نیمی از علايم زیر را نشان می‌دهند (این نشانه‌ها در کودکان طبیعی نیز در سنین خاصی قابل
فرمت: ppt
تعداد اسلاید: 39
 
فهرست مطالب:
تعریف حقوق مالکیت معنوی
سابقه قانونگذاری در زمینه حمایت از حقوق مالکیت صنعتی در ایران
ضرورت حمایت از حقوق مالکیت معنوی
عوارض عدم حمایت از حقوق مالکیت معنوی
اهداف علامت تجاری
تعریف علايم تجاری
انواع علايم تجارتی
ویژگی های علايم مشهور
علايم جغرافیایی
علايم جمعی
تفاوت علايم جغرافیایی وعلايم جمعی
علايم غیر قابل ثبت
رویه ثبت
اعتبار علامت ثبت شده
اسم تجاری
تفاوت اسم تجاری وعلامت تجاری
واگذاری  علامت ثب
اوتیسم یا درخودماندگی یک بیماری عصبی‌رفتاری پیچیده است که شامل نقایصی در تعاملات اجتماعی، مهارت‌های گفتاری و ارتباطی همراه‌با رفتار‌های خشک و تکراری است. به‌علت طیف وسیع علايم این بیماری به این بیماری اختلال طیف اوتیسم (ASD) گفته می‌شود. این گستره طیف وسیعی از علايم، مهارت‌ها و سطوحی از نقایص را در بر می‌گیرد. شدت ASD می‌تواند از نقصی که موجب بروز محدودیت‌های جزئی در زندگی طبیعی می‌شود تا ناتوانی‌های ویرانگری که نیاز به مراقبت‌های ا
فوق تخصص ریه به تشریح علل، علايم و همچنین نحوه درمان بیماری سارکوئیدوز پرداخت.


به گزارش : مسعود احتشام فوق تخصص ریه با اشاره به علائم و نشانه‌های بروز بیماری سارکوئیدوز، گفت: این یک نوع بیماری التهابی است که چندین عضو از بدن را درگیر می‌کند که شایع‌ترین ارگان درگیر در این نوع بیماری سیستم تنفسی به ویژه ریه‌ها می‌باشد.
ادامه مطلب
 
علايم مشترک بین ویروس کرونا و آنفلوآنزا باعث شده است تا تشخیص آن‌ها از یک دیگر سخت شود.
به گزارش  خبرآنلاین، پس از این که ده‌ها هزار نفر در کشورهای مختلف در روزهای گذشته به ویروس کرونا مبتلا شدند و هر از چند گاهی موارد مشکوکی در ایران مشاهده می‌شد بالاخره دیروز وزارت بهداشت خبر نتیجه مثبت آزمایش اولیه ابتلای ۲ نفر به ویروس کرونا را تایید کرد تا به نوعی ماجرای ورود کرونا به ایران واقعی شود.
این ماجرا و از سویی علايم مشترک بین ابتلا به ویرو
گیف تصویری علايم کم کاری تیروئید
دسته: وکتوربازدید: 1 بارفرمت فایل: zipحجم فایل: 40 کیلوبایتتعداد صفحات فایل: 1
گیف تصویری علايم کم کاری تیروئید
 
گیف تصویری علايم کم کاری تیروئید/با سلام و احترام و خسته نباشید از اینکه فروشگاه ما را برای خرید محصولات اینترنتی خود انتخاب نموده اید از شما سپاس گزاریم"با تشکر"
برچسب ها : گیف تصویری علايم کم کاری تیروئید
اگر بتوانید علايم سرطان ریه را در مراحل اولیه تشخیص دهید احتمال درمان آن را به مقدار بسیار زیادی بالا می برید ریه های شما دو عضور اسفنجی در قفسه سینه هستند که که هنگام دم  اکسیژن هوا را به خون منتقل کرده و هنگام بازدم دی اکسید خون را از بدن دفع می کنند. سرطان ریه عامل اصلی مرگ و میر ناشی از سرطان در ایالات متحده در بین مردان و ن است. میزان مرگ و میر توسط سرطان ریه بیشتر از سرطان های روده بزرگ، پروستات، تخمدان و است.

ادامه مطلب
علايم حاملگی خارج از رحم + راههای درمان
شویی

سایر خبرهای : شویی و همسرداری
: اشتراک گذاری
 
 
بارداری بسیار دوران سخت و پر استرسی است و مراقبت از خانم های باردار وظیفه همه اطرافیان اوست تا بتواند این دوران بسیار سخت را بگذراند و کودک خود را در اغوش بکشد و زندگی خانوادگی خود را توسعه دهد.
ادامه مطلب
علايم ابتلا به لپتوسپیروز در سگ 
 
یشتر سگهایی که به این بیماری مبتلا می شوند هیچ نشانه ای از خود نشان نمی دهند.در حقیقت آنها به ناقلین بدون علامتی تبدیل می شوند که برای مدت زیادی می توانند میکروب را از طریق ادراردفع و محیط اطراف را الوده سازند که این باعث در معرض خطر قرار گرفتن انسان ها و دیگر حیوانات میشود.
علايم بالینی آگالاکسی در بز 
دوره کمون بیماری در شرایط تجربی 7-5 روز است ولی در شرایط طبیعی طولانی تر و حدود 13-11 روز می باشد. اولین علامت بیماری تب شدید است که چندان دوام ندارد. بعلاوه بی اشتهایی و بی قراری نیز مشهود می باشد. ترشح شیر ابتدا کاهش می یابد و ترشحات چرکی از خارج می شود و نهایتا" به علت فیبروز غده شیر به طور کامل قطع می گردد.
 
مشاوره و آموزش درمان  آگالاکسی در بز 
 
دو تا چهارده روز بعد از قطع شیر ضایعات چشم و مفاصل ظاهر می
یکی از ویروس هایی که می تواند به کبد انسان آسیب جدی بزند هپاتیت می باشد.این ویروس عملکرد طبیعی کبد را مختل می کند.در واقع هپاتیت به التهاب کبد گفته می شود که یرقان نیز نامیده می شود.اگر علايم بیماری کمتر از شش ماه طول بکشد به آن هپاتیت حاد و اگر بیشتر از شش ماه ادامه داشته باشد به آن هپاتیت مزمن می گویند.هپاتیت به سه دسته هپاتیت A، هپاتیت B و هپاتیت C تقسیم می شود.هپاتیت علايم مختلفی دارد که در این مطلب در niksalehi  به علايم پوستی هپاتیت و سایر علا
تشخیص علايم انگل گوش سگ 
علايم انگل گوش اغلب شبیه دیگر بیماری های مربوط به گوش است.به طور مثال عفونت های قارچی نیز مانند این بیماری، اگزوداهای (ترشحات) سیاه و سفید در گوش سگ تولید میکند.از آنجا که استفاده ی نا بجا از ضد انگل در گوش میتواند التهاب گوش را شدید تر کند،تشخیص دقیق لازم و ضروری است.
 
مشاوره و اموزش درمان انگل گوش سگ 
این انگل ها در گوش، با یک اُتوسکوپ نورانی (Otoscope) قابل رؤیت است.نور اتوسکوپ باعث حرکت این کرم ها در اطراف موم ها می شود
بیماری اوتیسم (درخودماندگی یا Autism) یکی از بیماری های جدی گروه بیماری های رشدی اختلالات طیف اوتیسم بوده که در اوایل دوره کودکی (معمولا قبل از ۳ سالگی) ظاهر می شود. هرچند علايم و شدت آن در افراد مختلف، متفاوت است، اما همه انواع اوتیسم برتوانایی برقراری ارتباط با دیگران توسط کودک، تاثیر می گذارد.
ادامه مطلب
نشانه های بیماری در پرنده و انسان
 
پرنده غذا نمی خورد، پرها در اثر اسهال سبز رنگ است، ترشحات مخاطی در بینی و چشم پرنده دیده می شود، با افزایش ترشحات، چشم بسته شده و در نهایت پرنده بینایی خود را از دست می دهد.پسیتاکوزیس دستگاه تنفسی طوطیان را کاملا در گیر می کند.زمانی که انسان به عامل بیماری پسیتاکوزیس آلوده می شود علايمی نشان نمی دهد از زمان ابتلا تا بروز علايم بیماری پسیتاکوزیس در انسان حداقل دو هفته زمان لازم است علايم اولیه شامل لرز، ضعف
علايم و نشانه های خودیی در بدن
سلـــام
خسته نباشید
کسی میدونه از کجا میشه فهمید که چه کسی خودیی میکنه یا نه ؟!؟!؟
نشانه های خودیی در مردان چیست؟
از کجا میشه فهمید که شوهرم خودیی میکنه یا نه ؟
آیا راهی برای فهمیدن این موضوع هست ؟
من فکر میکنم که شوهرم یواشکی خودیی میکنه تو تنهایی هاش !
با یک همچین شوهری چیکار باید کرد ؟
احتمالا از بزرگ شدن پروستات خود نگران هستید. دلیل آن چیست؟ با بزرگ شدن پروستات چه علايمی در فرد ظاهر میشود؟ در این مطلب ما از چندین فوق تخصص و موسسات معتبر پزشکی کمک گرفتیم تا شما را با علل بزرگ شدن پروستات آشنا کنیم.
علايم

بزرگ شدن پروستات یک عارضه ی شایع در میان مردان مسن است. از آنجاییکه ادرار از طریق لوله ی کوچکی که از پروستات عبور میکند از بدن خارج میشود، بیشترین علايم در مجاری ادراری و مثانه رخ میدهد.
از جمله علايم آن تکرر ادرار میباشد.
علاﺋم بیماری شیگلوز در اسب 
شروع بیماری ناگهانی می باشد. علايم بیماری ممکن است در هنگام تولد و یا چند ساعت تا 3 روز پس از تولد ظاهر شود. مهم ترین علايم بیماری شامل زمین گیر شدن، تب، بی اشتهایی، اسهال، خواب آلودگی و حالت اغما می باشد. دام بیمار در مدت 24 ساعت تلف می گردد.
 
مشاوره و آموزش درمان  بیماری شیگلوز در اسب 
 
کره اسب هایی که زنده می مانند دچار تورم مفاصل و در نتیجه لنگش می شوند ولی در بین روزهای دوم تا هفتم تلف می گردند.
باستان شناسان به خوبی می دانند که آثار مختلف باستان شناسی قابل مشاهده_مثل خاک،علايم کاشت، علايم سایه و نشانه های مرطوب_ شواهد بسیار مهمی هستند که نشان دهنده وجود بقایای باستان شناختی از فضا هستند. این علايم به علت شرایط مختلف جغرافیایی و توپوگرافی در مقایسه با محیط اطراف خود، قابل مشاهده هستند. علايم خاک می تواند در رنگ، شکل و یا بافت خاک ظاهر شود. به منظور شناسایی این ویژگی های دفن شده، از انواع تصاویر سنجش از دور استفاده شده است از جمله عک
علايم بیماری سرخک عبارت است از :تب بالا و چند روزه،آب ریزش بینی،التهاب ملتحه چشم و جوش هایی که بعد از شروع تب ظاهر می شوند.التهاب پرده مغز التهاب گوشی میانی و برونشیت ممکن است در ادامه علايم سرخک ظاهر شود.در بعضی از کشورها میزان مرگ ومیر به 10درصد مبتلایان می رسد. سرخجه نیز با بثورات جلدی همراه است و علايم آن نظیر تب و سرفه خفیف تر از سرخک بوده و بیماری خطرناکی نیست.خطر این بیماری مربوط به خانم های باردار است که در صورت ابتلا احتمال نقص مادرزاد
مالاریا یک بیماری گرمسیری جدی است که توسط یک پشه منتقل میشود. اگر سریعا تشخیص داده نشود و درمان صورت نگیرد میتواند کشنده باشد. یک نیش پشه برای عفونی شدن یک فرد کافی است. این مطلب نتیجه جدیدترین تحقیقات دانشمندان درباره بیماری مالاریا می باشد و در نتیجه آن بسیاری از باورهای قبلی که در بسیاری از وبسایت های فارسی می بینید رد شده اند!
علايم مالاریا
علايم مالاریا میتواند خیلی سریع حتی 7 روز پس از گزیده شدن توسط پشه ی آلوده اتفاق بیفتد. بسته به نو
آبله مرغان چیست و چه علائمی دارد؟
.
آبله‌ مرغان‌ عبارت‌ است‌ از یک‌ بیماری‌ خفیف‌ و بسیار مسری‌ که‌ توسط‌ ویروس‌ هرپس‌ زوستر ایجاد می‌شود. این‌ بیماری‌ می‌تواند در هر سنی‌ رخ‌ دهد اما در کودکان‌ شایع‌تر است‌.
.
علايم‌ زیر معمولاً در کودکان‌ خفیف‌، اما در بزرگسالان‌ شدید هستند:
- تب‌
- درد شکمی‌ یا احساس‌ ناخوشی‌ عمومی‌ که‌ 2-1 روز طول‌ می‌کشد.
- بثورات‌ پوستی‌ که‌ تقریباً در هر جای‌ بدن‌ می‌تواند پدید آید.
- در بزرگسالان‌ ی
همه والدین از کودک تازه متولد شده خود را به مراکز مختلف شنوایی سنجی می برند تا از سالم بودن حس شنوایی آنها اطمینان حاصل کنند. در این مقاله می خواهیم به بحث در مورد شنوایی سنجی کودکان و نوزادان بپردازیم. پس با ما همراه باشید.
عوامل ژنتیکی در بسیاری از موارد باعث ضعف قدرت شنوایی و پیشرفت ناهنجاری هایی در عملکرد گوش داخلی و عصب شنوایی می شود. علاوه بر این، مشکلات شنوایی کودک می تواند در دوران بارداری اتفاق بیفتد، در حالی که هیچ زمینه ژنتیکی ای و
ساعد نیوز:
 
علايم و نشانه های ایدز بعد از رابطه جنسی پر خطر
در صورتی که پوست بدن شما آسیب یا زخم داشته باشه، احتمال انتقال بیماری وجود دارد و بهتر است برای جلوگیری از ابتلا به بیماری ایدز، با افراد مشکوک ارتباط به این شکل نداشته باشید.
به گزارش سایت خبری ساعد نیوز و به نقل از سیمرغ،آمار جدید منتشره از مبتلایان به ایدز نشان می دهد که ابتلا از طریق رابطه جنسی، نسبت به سال های اولیه شیوع بیماری رشد نگران کننده یی داشته است. در همین خصوص کارشناس
آشپزی چه تاثیری بر روی پوست ما دارد








بسیاری از ما تجربه خارش پوست دست هنگام
خرد کردن گوجه، فلفل یا میوه‌هایی از این دست را داشته‌ایم و برای خیلی از
ما این پرسش پیش آمده که چطور می‌توانیم از آن جلوگیری کنیم؟ تماس با برخی
موادغذایی برای بسیاری از ما عوارضی در پی دارد که بخش عمده آنها مربوط به
درماتیت‌های تماسی است.
ادامه مطلب
مواد آلوده کننده هوا
مونواکسیدکربن ، اکسیدهای نیتروزن، هیدروکربن ها ، اکسیدهای سولفور، ذرات معلق و سرب از جمله مواد آلوده کننده هوا به شمارمی روند.1- مونواکسیدکربن یا co: گازی است بی رنگ و بی بو که وجود مقادیر هر چند اندک آن در محیط برای سلامت انسان نامطلوب است. این گاز باعث بروز اختلال در تنفس سلول ها می شود. علايم مسمومیت با گاز co بستگی به مقدار گاز در محیط دارد. سردرد و سرگیجه، حالت خواب آلودگی و در نهایت بی هوشی که منجر به مرگ می شود، از علای
​​​​​​دستور مصرف پودر سوپرفود nbs
5 روز اول مصرف یک چهارم قاشق چایخوری استفاده شود و در صورت نداشتن علايم سم زدایی مثل ( سرگیجه حالت تهوع ادرار زیاد ادرار تیره عرق شدید درد بدن و … ) به شرح زیر استفاده کنید و در صورت داشتن علايم سم زدایی همین میزان استفاده کنید تا علايم سم زدایی از بین برود و به شرح زیر استفاده شود .
برای افرادی که 70 کیلو و یا کمتر از 70 کیلو وزن دارند روزانه به میزان یک قاشق چایخوری ( بهتر است صبح ناشتا ) استفاده شود برای افرا
توصیه های بهداشتی در خصوص بیماری‌های تنفسی (کرونا ویروس، سرماخوردگی و آنفلوانزا)
- سردرد، تب،مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی، و تنگی نفس از علايم بیماری های حاد تنفسی هستند.- از دست دادن و روبوسی کردن با افراد دارای علايم تنفسی (سرفه، عطسه و.)خودداری کنید.- دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.- به طور مداوم و در هر زمان ممکن اقدام به شست و شوی کامل دست‌ها با آب و صابون کنید.- مدت شست‌ و‌
درمان های روانشناختی ـ روان درمانی یک ارتباط بین پزشک درمانگر و فرد مبتلا به مشکلات سلامت و نیازمند کمک است، هدف از این ارتباط تغییر یا بهبود رفتارها و یا تقویت شخصیت مثبت در فرد است. رویکرد روان درمانگران عمدتاً مبتنی بر مداخلات رفتاری و رفتاری شناختی است. CBT (Cognitive Behavioral Therapy) شامل مجموعه ای از تکنیک هایی است که اجزای رفتار درمانی و شناخت درمانی را به صورت توأم در بر می گیرند. این روش فرآیندهای خلقی و شناختی را که اختلال آنها باعث ایجاد علای
اختلاف طول پا | علل، علايم، تشخیص و درمان

Leg length difference Causes, symptoms, diagnosis and treatment



اختلاف طول پا از بیماری هایی است که در این مقاله علل، علايم، تشخیص و درمان آن را معرفی می کنیم. وقتی طول کل اندام فوقانی در دو طرف با یکدیگر متفاوت باشد و یا طول کل اندام تحتانی در دو طرف با یکدیگر متفاوت باشد به این وضعیت اختلاف طول اندام ها یا Limb Length Discrepancy میگویند.

 

 
برای مشاهده متن کامل مقاله اختلاف طول پا روی لینک اختلاف طو
طرز مصرف سوپر فود
5 روز اول مصرف یک چهارم قاشق چایخوری استفاده شود و در صورت نداشتن علايم سم زدایی مثل ( سرگیجه حالت تهوع ادرار زیاد ادرار تیره عرق شدید درد بدن و … ) به شرح زیر استفاده کنید و در صورت داشتن علايم سم زدایی همین میزان استفاده کنید تا علايم سم زدایی از بین برود و به شرح زیر استفاده شود .
برای افرادی که 70 کیلو و یا کمتر از 70 کیلو وزن دارند روزانه به میزان یک قاشق چایخوری ( بهتر است صبح ناشتا ) استفاده شود برای افرادی که بین 70 الی 90 کیل
این مطلب طبق آخرین و جدیدترین نتایج تحقیقات پزشکان در مورد علايم کم کاری تیروئید در ن-عوارض آن بر بدن و سایر نکات مهم در این زمینه تهیه و گردآوری شده است. بعد از مطالعه این مطلب می توانید با آگاهی و شناخت بیشتری علايم بیماری کم کاری تیروئید را تشخیص داده و عوارض آنرا بشناسید.
نکات مهم
اختلال تیروئید یک بیماری شایع است. حدود 12 درصد افراد در طول زندگیشان این اختلال را تجربه میکنند.
ن 8 برابر بیشتر از مردان در معرض ابتلا به این بیماری قرار
مالاریا یک بیماری گرمسیری جدی است که توسط یک پشه منتقل میشود. اگر سریعا تشخیص داده نشود و درمان صورت نگیرد میتواند کشنده باشد. یک نیش پشه برای عفونی شدن یک فرد کافی است. این مطلب نتیجه جدیدترین تحقیقات دانشمندان درباره بیماری مالاریا می باشد و در نتیجه آن بسیاری از باورهای قبلی که در بسیاری از وبسایت های فارسی می بینید رد شده اند!
علايم مالاریا
علايم مالاریا میتواند خیلی سریع حتی 7 روز پس از گزیده شدن توسط پشه ی آلوده اتفاق بیفتد. بسته به نو
بسم‌الله.
سلام!
+
و شما چه می‌دانید لذتِ دوباره ایستاده نماز خواندنِ مامان چه‌قدر است.؟
پ.ن:
لذت‌ش بسیار است.
مامان، امروز بعد از ۲ ماه و ۲ روز نماز مغرب و عشایش را ایستاده خواند.
و من ایستادم و همه‌ی طول نماز نگاه‌ش کردم.
مامان، گچ پایش را باز کرد.
مامان، دیگر پانسمانی روی زخمِ پاش نیست.
زخم‌ش به هم آمده. استخوان‌هاش جوش خورده. عضله‌اش ترمیم شده. عصا را گذاشته کنار.
حالا خودش بلند می‌شود و وضو می‌گیرد. و وضویش دیگر جبیره نیست.
حالا خانوا

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها