نتایج جستجو برای عبارت :

خواص مولتی ویتامین ب 1برای شل بودن الت تناسلی.

خواص آب قلم گاو و گوسفند
آب قلم دارای مواد معدنی و ويتامين هایی از قبیل کلسیم، پروتئین، منیزیم، فسفر، پتاسیم، منگنز، مس، آهن، ويتامينويتامينويتامين C و ويتامين های گروه B است.
با توجه به مواد و ويتامين هایی که در بالا ذکر شد، برخی از خواص آب قلم عبارتند از:
درمان سرماخوردگی و آنفولانزا،
ژلاتین موجود در آن هضم را آسان می کند و موجب تقویت دستگاه گوارش می شود.
درمان کم خونی و کمبود ويتامين در کودکان، ن باردار و شیرده،
سلامت استخوان ها،
ويتامين A یک ويتامين اساسی و محلول در چربی است. ويتامين A به عملکرد مناسب چشم ها، سیستم ایمنی بدن و اعضای بدن کمک می کند و از طریق غذاهای حیوانی و گیاهی در دسترس است.


به گزارش : پنج مزیت ويتامين A غبارتند از:
ادامه مطلب
به گزارش بدانیدها ويتامين‌ها نقش حیاتی برای سلامت انسان داشته و وجود آنها در بدن برای ادامه بقا لازم و ضروری است. ويتامين‌ها به دو گروه تقسیم می‌شوند؛ برخی محلول در آب و برخی محلول در چربی هستند. از طرفی بهترین راه دریافت این تركیبات موثر رعایت تنوع و تعادل در برنامه غذایی و استفاده […]
نوشته آشنایی با ويتامين ها اولین بار در بدانید ها. پدیدار شد.
به گزارش بدانیدها ويتامين‌ها نقش حیاتی برای سلامت انسان داشته و وجود آنها در بدن برای ادامه بقا لازم و ضروری است. ويتامين‌ها به دو گروه تقسیم می‌شوند؛ برخی محلول در آب و برخی محلول در چربی هستند. از طرفی بهترین راه دریافت این تركیبات موثر رعایت تنوع و تعادل در برنامه غذایی و استفاده …
نوشته آشنایی با ويتامين ها اولین بار در بدانید ها. پدیدار شد.
آیا از خواص روغن زالو چیزی به گوشتان خورده است ؟
زالو یک جاندار عجیب و استثنایی به شمار می رود به گونه ای که درمانگر بسیاری از بیماری ها می باشد .
حال میخواهیم به بررسی خواص روغن زالو ( فواید و عوارض ) بپردازیم :
 
۱- خاصیت اول از خواص روغن زالو :
بزرگ کننده اندام حیات دهنده مرد ( آلت تناسلی )
ادامه مطلب
خواص گشنیز و فواید تخم گشنیز و نسخه های دارویی عرق گشنیز و مضرات گشنیز خام و خشکگشنیز، گیاهی است که به میزان فراوان در تهیه غذاها مورد استفاده قرار می گیرد. این گیاه که بومی جنوب غرب آسیا و غرب تا شمال آفریقاست به طور گسترده ای در خاورمیانه، منطقه مدیترانه، هند، آسیای جنوبی، آمریکای لاتین، چین و آفریقا مورد مصرف قرار می گیرد. گشنیز علاوه بر دادن طعم و بوی مطبوع به غذا، دارای ارزش غذایی بالایی نیز هست.خواص گشنیز
فواید و خواص گشنیز خشک و خامگش
 


کلم مانند دیگر سبزیجات منبع غنی ويتامين ها و مواد معدنی از جمله ويتامين K، ويتامين C، فولات، کلسیم و پتاسیم است. خواص کلم در سلامت قلب، مراقبت از پوست و مو و لاغری بسیار مؤثر است. در این مقاله شما را با انواع کلم، خواص کلم برای سلامتی و درمان بیماری ها، روش‌های استفاده از کلم و عوارض جانبی احتمالی کلم آشنا خواهیم کرد.
 
ادامه مطلب
مولتي ويتامين خارجیمولتي ويتامين خارجی: مولتي ويتامين ها، در انواع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد، شما میتونید آن ها را به صورت: قرص مولتي ويتامين ، کپسول مولتي ويتامين یا شربت مولتي ويتامين خریداری و استفاده کنید. اگر به دنبال خرید بهترین مولتي ويتامين هستید به راحتی در همین صفحه می توانید انتخاب کنید و خریداری نمایید.خرید قرص مولتي ويتامينقیمت مولتي ويتامين، بستگی به نوع آن محصول دارد، در این صفحه تمامی محصولات مولتي ويتامين فردامار
گلابی را شاه میوه یا آمرود هم می نامند و به میوه پیوندی و شاداب آن شاه آمرود گویند. گیاه گلابی بومی آسیای غربی و اروپای شرقی مخصوصاً نواحی شمال غربی ایران و کوههای قفقاز می باشد. گلابی بعد از سیب مهم ترین میوه دانه دار دنیا و ایران به شمار می آید. گلابی را در زبان عربی سَفرجَل یا عَرمُوط و در زبان انگلیسی PEAR می گویند.
گونه های مختلف گلابی طعم های گوناگون از ترش تا شیرین دارند . این میوه حاوی ويتامين های E و C ، کلسیم ، آهن، منیزیم و روی است. چون
خواص سیر به قدری زیاد است که با خواندن فواید و خواص آن شاید خود را مجبور به استفاده ازآن در هر وعده غذایی و در طول روز بکنید اما در برخی موارد هم باید در مصرف سیر احتیاط کنید.سیر حاوی چه موادی است؟به طور خلاصه اما مفید می توان گفت که سیر سرشار از فولیک اسید، ويتامين C، کلسیم، آهن، منیزیم، پتاسیم و مقدار کمی روی و ويتامين های B2، B1 و B3 است.
ادامه مطلب
بامیه دارای پروتئین ، قند، چربی ، کلسیم ،  آهن و ويتامين های A, B, C است . میوه بامیه منبع خوبی از عنصر منیزیم است. همچنین بامیه اشتها آور بوده ،  گرفتگی صدا را باز نموده ،  سرفه را درمان کرده و از فشار خون جلوگیری می نماید.
خواص بامیه
ضد تب ،  دافع کرم معده ، تقویت کننده حس بینایی ، نرم کننده سینه ، دافع بلغم ، دارنده ی ويتامين های A, B , C ، ضد فساد خون و تقویت کننده اعصاب است.

ادامه مطلب
خواص مصرف ناشتا یک لیوان آب ولرم با عسل و آب لیمو، بدن را پاک سازی می کند.
خواص عسل معجزه ای برای سلامتی بدن
مصرف عسل باکتری هایی را که آکنه ایجاد می کند، از بین می برد. با استفاده از عسل به صورت موضعی
می توان زخم های دیابتی را درمان کرد.سلول های مرده پوست را از بین می برد و باعث نرمی آن می شود،
ادامه مطلب
مارچوبه از آن دسته گیاهانی است که در آشپزی کاربردهای زیادی داشته و داری خواص درمان شگفت انگیزی است. در این مقاله با برخی از خواص مارچوبه آشنا خواهید شد:
خواص مارچوبه:
خوردن مارچوبه اگرچه باعث ایجاد بو در ادرار می‌شود اما زمانی که وارد بدن گردد مزایای زیادی برای آن خواهد داشت. این گیاه سبز حاوی ويتامين‌ها و مواد معدنی مختلفی همچون ويتامين A ، C ، E ، K و B6 و نیز فولات، آهن، مس ، کلسیم، پروتئین و فیبر است.
به خاطر وجود این مواد، مارچوبه مزای
زردآلو و خواص مفید آن
زردآلو یک منبع بسیار خوب از ويتامين A و کاروتن ها است. کالری کمی دارد اما منبع غنی ای از فیبرهای رژیمی، ويتامين ها و املاح معدنی است. به بینایی بهتر کمک می کند و از بدن در برابر ابتلا به انواع سرطان ها محافظت می کند.

ادامه مطلب
گلابی میوه ای است سبز یا زرد رنگ ، آبدار و مخروطی شکل که دارای طعمی خوش و معطر است. گلابی را شاه میوه یا آمرود هم می نامند و به میوه پیوندی و شاداب آن شاه آمرود گویند. گیاه گلابی بومی آسیای غربی و اروپای شرقی مخصوصاً نواحی شمال غربی ایران و کوههای قفقاز می باشد. گلابی بعد از سیب مهم ترین میوه دانه دار دنیا و ایران به شمار می آید. گلابی را در زبان عربی سَفرجَل یا عَرمُوط و در زبان انگلیسی PEAR می گویند.
گونه های مختلف گلابی طعم های گوناگون از ترش تا
مارچوبه با نام علمی Asparagus بومی مناطق اروپا، آفریقای شمالی و غرب آت. گیاه مارچوبه سرشار از ويتامين ها و مواد معدنی از ويتامين K، فولات، کلسیم و فسفر است. از خواص مارچوبه می‌توان به بهبود سلامت گوارش، کاهش درد روماتیسم مفصلی و کاهش وزن اشاره کرد. در این مقاله شما را با ارزش غذایی مارچوبه، خواص مارچوبه و عوارض جانبی احتمالی آن آشنا خواهیم کرد.





ادامه مطلب
در این مطلب با سایت سالم زیبا همراه باشید تا خواص باورنکردنی جگر مرغ و دیگر نکات مربوط به آن را یاد بگیرید. در این مطلب فقط فواید علمی و ثابت شده جگر مرغ را مطرح می کنیم.
۱- جلوگیری از کم‌ خونی
جگر سرشار از ويتامين A و آهن است. ويتامين B12 می‌تواند به تولید سلول‌های قرمز خون کمک کرده و عملکرد سلول‌ها را افزایش دهد. جگر مرغ ۳۵۲٪ ويتامين B12 دارد. برای افرادی که به کم خونی دچارند، خوردن جگر مرغ انتخاب خوبی است. می ‌توان گفت جگر مرغ یکی از بهترین غذا
قارچ یا گیاه گانودرما؛  گانودرما یکی از گیاهان دارویی است با خواص شگفت انگیز در درمان بسیاری از بیماریها. به همین منظور خواص، مضرات و روش های استفاده از آن را برای شما کاربران عزیز بیان کردیم.
اینک در این بخش به دستور تهیه قهوه گانودرما، خواص و مضرات آن نیز می پردازیم.
ادامه مطلب
خواص سرکه سیب زیاد است و علاوه بر استفاده از آن در برای ترشی و لیته و درست کردن ترشیجات و لکه بری و برق انداختن لوازم خانه و زیوآلات ،فواید درمانی نیز دارد که ما در سایت حرف تازه خواص و فواید و طبع و ترکیبات آن را بیان میکنیم
ادامه مطلب
حفظ استحکام و سلامت استخوان‌ها و دندانها، درمان یبوست (Constipation)، رفع چاقی، پیشگیری از بروز سرطان روده و بیماری‌های قلبی عروقی از خواص نان سبوس دار است
نان سبوس دار نانی است تهیه شده از آرد سبوس دار که پس از فرآیند تخمیر اسیدفیتیک آن تخریب و کلیـه املاح و ويتامين‌های مغذی موجود در آن آزاد و جذب بدن می‌گردد. انواع نان سبوس د. ار شامل نان سبوس گندم و نام جو سبوس دار میباشد که هریک خواص مختص به خود را برای سلامت بدن دارا میباشند
ادامه مطلب
خواص گوجه فرنگی
گوجه فرنگی سرشار از ويتامينهای A و C ، اسید فولیک و بتا کاروتن ( که باعث قرمز شدن گیاهان میشوند - بتا کاروتن)و همینطور به مقدار نسبتا کمتر حاوی ويتامين های گروه B میباشد. فسفر، پتاسیم، کلسیم، فیبر، سدیم، گوگرد، آهن، مس و زینک ( روی ) از دیگر مواد ارزشمند موجود در این ماده غذایی است. 
رب گوجه فرنگی هلیسا
با یک جستجوی ساده در گوگل براحتی میتوانید خواص بیشمار گوجه فرنگی را مشاهده و اطلاعات غذایی را افزایش دهید در اینجا تنها به برخی ا

آشنایی با خواص سنگ نمک
   
سنگ نمک چه ویژگی ها و خاصیت هایی دارد
 
نگه داشتن سنگ نمک در خانه فواید بسیار زیاد است که ممکن است هیچکدام از آن ها را نشنیده باشید. از جمله فواید این سنگ می توان به پاک کردن محیط و دور کردن انرژی منفی اشاره کرد. سنگ نمک همچنین می تواند بیماری های بسیاری را درمان کند و خواص درمانی زیادی دارد. در این مقاله با بعضی از خواص سنگ نمک آشنا می شویم.
ادامه مطلب
یکی از انواع دمنوش نیوشا که طرفداران زیادی را از آن خود کرده، دمنوش ریز میوه های قرمز نیوشاست. مواد تشکیل دهنده دمنوش ریز میوه های قرمز نیوشا شامل توت فرنگی، چای ترش، زرشک سیاه، تمشک و کرن بری می شود که طعم بی نظیر و فوق العاده ای را به ارمغان می آورد. هر کدام از این ترکیبات دمنوش نیوشا دارای خواص زیادی هستند، اما در این مطلب می خواهیم راجع به خواص زرشک سیاه صحبت کنیم. راستی می دانید خواص زرشک سیاه چیست؟

ترکیبات زرشک سیاه‌رنگ را می‌توان به ب
خواص کشمش و فواید درمانی آن برای بدن
کشمش ها از خشک شدن انگورها در جلوی نور خورشید یا خشک کن تهیه می شوند، به طور طبیعی شیرین هستند و طعم آن به طور گسترده ای در پخت و پز غذایی در سراسر جهان، به ویژه در دسرها استفاده می شود.
آیا کشمش برای شما خوب است؟
اگرچه کشمش کوچک است، اما آنها سرشار از مواد مغذی می باشند. بر طبق گزارشات، کشمش ها به عنوان بخشی از گروه میوه محسوب می شوند. این میوه های خشک شده انرژی را افزایش می دهند و معمولا برای کوهنوردان، م
سلام و عرض ادب خدمت همه دوستان و همراهان همیشگی وبلاگ پرورش اندام فیتنس پرو fitnesspro : 
دیشب مقاله جدیدی توی وبسایت منتشر شد که از همه شما دعوت میکنم حتما این مقاله رو مطالعه کنید باز هم مقاله های جدید و بروزی درباره شروع فیتنس برای دوستان می نویسم.
درباره خواص و مزایای سلامتی ويتامين سی بیشتر بدانیم ، امروزه با انواع مختلفی از مولتي ويتامين ها در هر مقاله مطالبی نوشته می شود ولی باید این مورد را بدانیم که مصرف کدام یک از این انواع ويتامين ها بر
خواص گوجه فرنگی
گوجه فرنگی سرشار از ويتامينهای A و C ، اسید فولیک و بتا کاروتن ( که باعث قرمز شدن گیاهان میشوند - بتا کاروتن)و همینطور به مقدار نسبتا کمتر حاوی ويتامين های گروه B میباشد. فسفر، پتاسیم، کلسیم، فیبر، سدیم، گوگرد، آهن، مس و زینک ( روی ) از دیگر مواد ارزشمند موجود در این ماده غذایی است.
رب گوجه فرنگی هلیسا
با یک جستجوی ساده در گوگل براحتی میتوانید خواص بیشمار گوجه فرنگی را مشاهده و اطلاعات غذایی را افزایش دهید در اینجا تنها به برخی از
مزاج:
طبع تخم مرغ گرم و مرطوب است. 
خواص:
 پودر سفیده تخم مرغ دارای امکاناتی مثل حجم کم، ویژگی نگهداری بالا و راحتی برای جابجایی باشد که می توانید آن را به راحتی و به صورت روزانه جایگزین تخم مرغ تازه کنید .
خواص پودر سفیده تخم مرغ شامل موارد زیر است:
  سفیده تخم مرغ یک منبع مالی سرشار از پروتئین، مواد معدنی و ويتامين های مختلف است.
  پودر سفیده تخم مرغ یکی از با کیفیت ترین انواع منابع پروتئینی جهت ساخت بافت های ماهیچه ای مورد علاقه بدنسازان است
میوه ها نقش به سزا و تاثیر گذاری بر سلامت جسم و روح انسان ها دارند که هر کدام از آنها به دلیل خواص فراوان که دارند پراهمیت هستند. خرمالو میوه‌ای است مختص فصل پاییز که شاید در بین همه مردم طرفدار پر و پا قرص نداشته باشد اما دارای خواص شگفت انگیز زیادی است.
 
خرمالو جزو میوه های خوشمزه و عجیب و غریب است که در عین خوشمزه بودن دارای خواص درمانی هم هست. با ما همراه باشید تا در مورد این میوه پاییزی بیشتر آشنا شوید.
 
ادامه مطلب
خواص مورینگا همان گیاه معجزه آسای مشهور چیست

وقتی
یک گیاه را به عنوان معجزه آسا می دانند بی شک فواید آن بسیار است ، درمان
4 نوع سرطان ، کاهش وزن و لاغری ، داشتن ويتامين و مواد معدنی دهها برابر
از سبزیجات دیگر بخشی از خواص گیاه مورینگا است.
ادامه مطلب
استفاده از سنگ فیروزه خواص فراوانی برای روح و جسم انسان دارد. در ادامه اینفوگرافیک خواص سنگ فیروزه را برای شما جهت مطالعه قرار داده‌ایم تا با خواص این سنگ شگفت‌انگیز آشنا شوید. (جهت مشاهده عکس در سایز بزرگ بر روی آن کلیک کنید.)
کانی شناسی سنگ،کیفیت سنگ(تراوایی)،خواص و ترکیب نفت مخصوصا محتوای اسفالتینی،خواص و ترکیب اب سازند،شوری و PH,دما و فشار مخزم،اشباع و تاریخچه اشباع مخزن، به طوری که می توان گفت ترشوندگی یکی از پارامترهای پیچیده مخزن است که به عوامل مختلفی بستگی دارد.این عوامل شامل خواص سنگ و خواص نفت و اب سازند در شرایط مخزن می باشد.
نارنگی از خانواده مرکبات و یکی از پرطرفدارترین اعضای این خانواده است که اولین بار در جنوب شرقی آسیا تولید شده است. این میوه، کوچک‌تر از پرتقال است و پوست آن به راحتی با دست کنده می‌شود. شاید همین خاصیت از بیشمار خواص نارنگی، دلیل علاقه زیاد مردم به این میوه باشد. طعم آن مانند پرتقال ترش و اسیدی است و خوردن این میوه، آرامش خوبی به افراد می‌دهد. نارنگی می‌تواند در وعده‌های غذایی به‌ صورت سالاد، دسر و مربا و همچنین در بعضی غذاهای اصلی به کار
میوه ها نقش به سزا و تاثیر گذاری بر سلامت جسم و روح انسان ها دارند که هر کدام از آنها به دلیل خواص فراوان که دارند پراهمیت هستند. خرمالو میوه‌ای است مختص فصل پاییز که شاید در بین همه مردم طرفدار پر و پا قرص نداشته باشد اما دارای خواص شگفت انگیز زیادی است. خرمالو جزو میوه های خوشمزه و عجیب و غریب است که در عین خوشمزه بودن دارای خواص درمانی هم هست. با ما همراه باشید تا در مورد این میوه پاییزی بیشتر آشنا شوید.
ادامه مطلب
خواص عرق طارونه / امروزه بسیاری از افراد به جای استفاده از دارو های شیمایی به مصرف دارو ها و عرق های گیاهی روی آورده اند، که یکی از آنها عرق طارونه می باشد که از جمله خواص عرق طارونه می توان به مواردی همچون تقویت معده، تقویت قوای جنسی، درمان استرس و اضطراب و ده ها خواص دیگر اشاره کرد که تاثیرات بسیار مفیدی بر روی سلامتی خواهد گذاشت.
ادامه مطلب
 
پیشگیری از سرماخوردگی
میوه های اکالیپتوس به دلیل مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها مانند ويتامين A و ويتامين C ، می توانند سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و در نتیجه خطر سرماخوردگی ، آسم و سرفه را کاهش دهند.درمان کبد چرب
میوه لاجورد دارای خاصیت پاک کنندگی و سم زدایی قوی است که یکی از اثرات سم زدایی کبد است ، بنابراین در صورت پاک شدن می تواند بیماری های کبدی مانند کبد چرب را درمان کند.درمان سنگ کلیه
لاجورد خواص ادرارآور یا ادرارآور طبیعی دارد. ازگل
خواص و مضرات ترب سیاه
ترب سیاه یک گیاه مفید برای سلامتی می باشد که بومی کشورهای آسیا و اروپایی است ، ترب اسپانیایی بسیار معروف می باشد. دلیل اینکه به این گیاه ترب سیاه می گویند آن است که رنگ آن سیاه یا بنفش مایل به سیاه است. گوشت این گیاه سفید رنگ است.
در این مطلب مجموعه ای از مهم ترین خواص و مضرات ترب سیاه را به صورت خلاصه جمع آوری کرده ایم ، برای شناخت بیشتر خواص ترب سیاه و عوارض مصرف آن در ادامه با سایت پارسی سرا در دسته بندی خواص مواد غذایی هم
به اندازه ای زیاد است که نظیر آن گزارش نشده است. دست اندرکاران طب سنتی و آنهایی که به قلیایی و اسیدی بودن بدن باور دارند معتقدند که کرفس می‌تواند از قلیایی یا اسیدی بودن محیط داخلی بدن جلوگیری نماید.
برای خواندن ادامه مقاله به ادامه مطلب مراجع فرمایید
 
ادامه مطلب

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها