نتایج جستجو برای عبارت :

بازی ضحاک ایرانی چیست

ضحاک دو تا مار روی شونه هاش داشت که مغز آدما رو می داد بخورن، که اگه نمی خوردن، ضحاک رو سرویس می کردن!من از وقتی که شروع کردم به خوندن و نوشتن، دقیقاً حس می کنم ضحاک‌ام! منتهی با این تفاوت که مارهای ضحاک روی دوشش‌ بودن، مارهای من توی مغزم.ضحاک به مارهاش مغز آدم می داد، من کلمه! فرقی هم نمی کنه چی باشه، داستان کوتاه، رمان، شعر، نمایش نامه، رومه، مجله، فیلمنامه، و حتی گاهاً فیلم و سریال رو می ریزم توو تابع (x)f و ازش کلمه می گیرم!کتابایی که خیلی
کاش یه زرتشتیِ خیلی خیلی جدی بودم. اعتقاد داشتم که در پایان هزاره، تو ظهور می‌کنی. بی همه‌ی این اتفاقا. یه تویِ جدید. اون‌وقت چه غصه‌م بود اگه هزارتا ضحاک از دماوند آزاد می‌شد؟
رو به تو بودم و هزارتا پروانه‌ی امید تو دلم بود، نه پشت به تو و اشباع از عصبانیت و نفرت و ناامیدی مطلق و نم‌زدگی.
اون‌وقت به شوق قسم، که هزاران‌سال منتظر تموم‌شدن هزاره می‌موندم، با موهام که بلند بودن و سرم که سبک بود و دلم که خوش‌باور و قلبم که رقیق.
انگار زرتشتی
مهرگان بعد از نوروزدر رده دوم از نظر اهمیت جشنهای باستانی است.   مهرگان آغاز فصل  پائیز است . این جشن روز مهر از فصل مهر می باشد ( ۱۰ مهربرابر با 2 اکتبر ) این جشن که در مهر روز آغاز می‌شود و شش روز به درازا می‌انجامد و در روز رام روز به پایان می‌رسد. نخستین روز جشن، مهرگان عامه (همگانی) و واپسین روز جشن، مهرگان خاصه (ویژه) نامیده می‌شود. در زمان ساسانیان بر این باور بودند که اهوره‌مزدا یاقوت را در روز نوروز و زبرجد را در روز مهرگان آفریده‌است
نام او در اوستا اژیدهاکا آمده است که به‌معنی اژدهای ده‌ عیب است . در اوستا اژیدهاک از مردم باوری Bavri است که همان بابل باشد ، او دارای سه‌ پوزه ، سه سر و شش چشم و دارنده‌ی هزار گونه چالاکی بود و نیز از شکست دهنده‌ی او فریدون یاد شده و نیز آمده که اژیدهاک در کوی‌رینتا Kavirinta (کرند) برای وایو فرشته‌ی هوا قربانی کرد و از وی درخواست نمود تا او را یاری دهد تا هر هفت کشور را از آدمی تهی سازد . ولی وایو خواهش او را برنیاورد ، در بندهشن و کتب مذهبیِ زرتشت
‍ آبزن چيست؟
 
در ایران باستان محفظه ای از سفال یا ف به اندازه یک نفر ساخته میشد که ايرانيان خود را در آن شستشو میدادند زیرا در نظر ايرانيان آلوده کردن آب بسیار گناه بود و برای جلوگیری از آلودگی آب روان یا استخرها یا هر آب بزرگ همان مقدار آبی را که برای شستشوی یک نفر لازم بود استفاده میکردند.(حافظان محیط زیست تازه امروزه به این اصل پی برده اند)
 
در گزارش شاهنامه فردوسی در بخش پادشاهی ضحاک از آبزن سخن به میان آمده که ضحاک برای رستن از آزار ما
تهران- ایرنا- سیدحسن
امین تاریخ‌نگار گفت: دماوند بار همه اساطیر ایران را به دوش کشیده است؛
چنانکه زال از طریق سیمرغ رشد کرد، گاو برمایه نیز فریدون را در
کوهپایه‌های البرز رشد می‌دهد، نبرد ضحاک با جمشید و ضحاک با فریدون نیز در
دامنه البرز کوه و در کنار دماوند روی می‌دهد.



سید حسن امین، در نشست دماوند و سلسله‌های اساطیری
که عصر دوشنبه در موزه ملی ایران برگزار شد، گفت: در نگاه پیشینیان ما
اسطوره تفاوتی با تاریخ نداش
ایران شناسی
 
7252
 
به قلم دامنه. به نام خدا
۱. جمشید به‌تدریج خودبین و ناسپاس به یزدان شد. و همچون فرعون، خود را جهان‌آفرین» خواند. ضحّاک فرصت را غنیمت شمرد و بپا خاست. جمشید گریخت. ضحّاک، جمشید را به‌چنگ آورد و با ارّه دونیم کرد.
 
ضحّاک مار به دوش
 
۲. ضحّاک، سپس خود در مقام پادشاهی، چنان ستمگر شد که حتی برای دو مار دو دوشش، مغز دو انسان را هر روز می‌شکافت تا خورشت و غذای مار سازد.
 
مجسمۀ کاوه
 
۳. مردی فرودست و گوژ‌پشت و دادخواه به‌قیام بلن
ضحاک ماردوش و کاوه آهنگر روزی روزگاری سرزمینی بود شاد و خرم، با دشت های سبز، چشمه های  پر از آب، درخت هایی تناور و مردمی خوب و شجاع. آن سرزمین، همسایه ی ایران بود. در آن سرزمین، شاهی به نام مرداس حکومت می کرد. مرداس با مردم کشورش خوب و مهربان بود.او حتی پرنده ها و چرنده ها را دوست داشت. مرداس هزار اسب، هزار شتر و هزار گوسفند داشت. از آنجایی که هیچ دلی بی غصه نمی شود، مرداس هم یک غم بزرگ داشت. او از اخلاق و رفتار بد پسرش رنج می برد. پسرش، ضحاک، بسیا
ضحاک
بازنویسی خلاق از داستان ضحاک شاهنامه فردوسی است. پس از سرنگونی جمشید پادشاه ايراني، ضحاک به یاری اهریمن پدرش مرداس را به قتل می رساند تا بر تخت شاهی بنشیند. ظلم و ستم او بر مردم و بی رحمی اش، با کشتار جوانان برای خوراندن مغز آنان به مارهای روییده بر شانه هایش به اوج خود می رسد. شبی ضحاک در خواب می بیند که جوانی با گرز به او حمله می کند. خوابگزاران تولد نوزادی را خبر می دهند که جای او را می گیرد. ضحاک فرمان کشتن همه ی نوزادان را می دهد.
فرانک
 
دانلود کتاب ضحاک از اسطوره تاواقعیت
 
 
ضحاک از اسطوره تا واقعیت
نویسنده: حمزه حسین زاده
نگارنده دراین پژوهش، بر آن است که اسطوره ی دهاک ماردوش و فریدون را با تاریخ ایران در روزگار مادها و هخامنشیان پیوند دهد و آشکار بدارد که دهاک و فریدون، نمودهای اسطوره ای اژه یدهاک مادی و کورش هخامنشی است.
نگارنده در .
دریافت فایل
 
 
تاریخ مردوک مردوکیان و ضحاک ضحاکیان و اژی دهاک و آزتک و
مایا،  بسیاری بدرستی از مردک و مردوکیان نمی دانند،  و عکس بت ها و الهه
های مختلف بین النهرین را بجای مردوک می گویند.  همچنین از ضحاک و ضحاکیان
بدرستی نمی دانند،  و درباره آنها داستان گویی های بر اساس داستان های
تاریخی می کنند.
از مردوک در ادبیات و تاریخ ایران زیاد نوشته شده است،  در کتاب اسکندر تاریخ ایران الکساندر یونانی نیست:
 ــ  مظهر مردوک شبیه دو مار سیاه است.
بفرمود تا  دیو  چون
این چریک مآب دشمن کش، ناله اش آرمانی نیست؛
چتر نجات باید تا حل این مشکل نماید؛
اگر با آفتابه به جنگ ترامپ رفته بودم تا بحال برنده شده بودم
ما با معاویه خاله بازي می کنیم و با یاسر گرگم به هوا؛
توپ مویزه نوش را در بادیه به عاریت داده ایم
اگر این مصاف رحیل رحل در کلام ملکوت هم باشد ما شیطانی دیگر به سامری خواهیم داد؛
تهران غاز شکم پر است و خوزستان دمبه آب شده در خشتک آقایان
این ناقوس، ناموس من نیست
اگر ضحاک به خنده خود مرد و من در اقیلم ابلیس مارد
ايراني آزاده را چون ریشه ایران است
خاک وطن چون قبله گاه عشق و ایمان است
ملّت چو سروی ریشه در خاک وطن دارد
هر شاخه اش قومی و بر کشور نگهبان است
اقوام ايراني چنان اجزاء یک جانند
ترک و لر و کرد و عرب از روح این جان است
فرقی ندارد دشت و دریا ، جنگل و صحرا
خاک کویر ايرانيان را گنج پنهان است
روز و شب ايرانيان آبادی کشور
گرد و غبارش هم چو سرمه روی چشمان است
از افتخارات وطن می بالد او در خود
بدگوئی از میهن به نزدش کار نادان است
مانند بیدی بر سر جایش نمی لر
 
سلام
جدیدا یه بازي داخل گوگل پلی اومدبه اسم بازي ايراني ضحاککه حالت اینوداره شمامعترض هستی وبسیجی ها،طلبه ها وسپاهی هارو میکشیاون دوستانی که میتونن برن داخل گوکل پلیاسم بازي رو بزنن و برای اون گزارش بزننکه پاک بشه.و همینطور بازي ايراني برزخ.این آموزش ریپورت بازي هست برای کسایی که بلد نیستن .با ذکر یا حیدر شروع کنید.✊درسته تو امنیت جسمے کامل به لطف خیلیا هستیمولی جنگ الان کشورمون جنگ نرمهکشتن روح تک تک افراد کشورمون با هر روشیبخدا ف
قلعه ضحاک هشترود، از دیگر بازماندگان تاریخ کهن ماد
 
قلعه ها از جمله آثار دیدنی و شگفت انگیزی هستند که از گذشته تاکنون همچنان استوار و پا برجا مانده و  برای شناخت هرچه بیشتر تاریخ پیشینیان داستانهای بسیاری را روایت می کنند که قلعه ضحاک نیز جامانده داستان هایی از گذشته است.
مقاله مرتبط: ” لیست تفریحات ارومیه : جاهای دیدنی ”
 
آدرس : ۲۰ کیلومتری جنوب شرق شهرستان هشترود، استان آذربایجان شرقی
در استان آذربایجان شرقی و در فاصله ۲۰ کیلومتری هشت
مرا از مرگ باکی نیست مرا در پیش چشمم این شب تیره مقام هولناکی نیست من از رقص صدای گرگ‌های دشت در بزم جنون آمیز خونخواری نمی‌ترسم اگر طوفان شود برپا به جای ابرهای تیره میغرم من آری نمی‌ترسم . مرا باکی نباشد از فرو رفتن به گرداب سراسر رنج تنهایی نه بیماری، نه فقر و تهیدستی نه هر آن چه فرو بندد مرا دفترچه هستی‌ *** مرا باری اگر خوفی است اگر هرچند گه یک بار به قلبم لرزشی آید فقط یک ترس و یک باک است و آن تسلیم تدریجی‌ بر آئین ضحاک است ….
 
 
ضحاک بن مزاحم از عبدالله بن عباس نقل کرده که گفته است شنیدم از پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلّم)
که فرمودند :
 
بهشت برای آمدن ماه رمضان از امسال تا سال بعد خود را آراسته و زینت می کند. 
پس در شب اول ماه رمضان
ادامه مطلب
 دانلود کتاب جامعه شناسی خودکامگی
 
دانلود کتاب
 
 
 
 
 
کتاب جامعه‌شناسی خودکامگی. استاد رضاقلی - نشر دریافتhttps://daryaftpub.com › ketab-jameeshenasi-ye-khodkamegiتحلیل جامعه‌شناسی ضحّاک ماردوش. مؤلف: استاد علی رضاقلی نشر نی. چرا مارهای روییده بر دو کتف ضحّاک، با مغز آدمیان آرام می‌گیرند؟ در این اسطوره چه نکته‌ی عمیقی نهفته .جامعه شناسی خودکامگی - علی رضاقلی - جامعه شناسی شرقیs2.picofile.com › file › جامعه_شناسی_خودکامگی.7z.htmlبارگذار : وبسایت جامعه شناسی شرقی www.orientals
 
آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار، فهرست ۳۲ اثر رقابت کننده در شاخه بهترین انیمیشن این جوایز را با حضور آخرین داستان» از ایران اعلام کرد.
 انیمیشن آخرین داستان اولین انیمیشن بلند سینمایی به کارگردانی اشکان رهگذر است که از سال ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۶ در استودیو هورخش تولید شده است. داستان این فیلم برداشتی آزاد از داستان ضحاک» شاهنامه حکیم ابوالقاسم فردوسی است.
آخرین داستان برای نخستین بار، خرداد ماه ۱۳۹۷ در بخش غیر رقابتی جشنواره بین‌الملل
حتی تو افسانه‌ها هم پلیدترین و کثیف‌ترین شخصیت‌ها، اونایی هستن که برای بقا، زیبایی و ثروتشون، بچه‌ها و جوون‌ها رو می‌کشن. (ضحاک تو ادبیات خودمون یا مثلا نامادری سفیدبرفی تو اون سینمایی آخری که ازش ساخته بودن)
از بین بردن پاک‌ترین و بی‌گناه‌ترین آفریده‌های خدا، فقط از پلیدترین هیولاها برمیاد.
+کاش اگه راهپیمایی می‌ریم یا نمی‌ریم، حداقل یه مقداری راجع به اصل ماجرا، این که از کجا شروع شد و اصولا قضیه چیه، مطالعه کنیم.
شبهه:
در یک سخنرانی شنیدم امام صادق علیه سلام ذوالقرنین را عبدالله بن ضحاک معرفی کردند، سخنران گفته است ضحاک همان آستیاگ پدر بزرگ کوروش است پس کوروش همان ذوالقرنین است آیا درست؟
پاسخ:
1️⃣ اینکه کوروش از پدر بزرگ مادری، به قوم ماد متصل باشد و پدر بزرگ وی #آستیاگ یا آژی دهاک باشد شدیدا مورد تردید است.
باستان شناسان و تاریخدانان متعددی بیان کرده اند که کوروش هیچ ربطی به آستیاگ ندارد که برای نمونه چند مورد را بیان میکنم :
۱.کت مورخ مشهور یون
رجاء بن ابی ضحاک خراسانی» در مورد نماز شب آقا می نویسد:
چون ثلث آخر شب مى‏‌شد علی بن موسی (علیه السلام) از خواب برخاسته و با ذکر تسبیح و تحمید و تکبیر و تهلیل و استغفار به مسواک دندان‌هاى خویش مشغول می‌گشت و سپس وضو ساخته و به نماز شب مى‏‌پرداختند :

ادامه مطلب
و بعد از ۹ سال باز هم داغ فرودگاه امام خمینی را حس میکنم.باید روزی بنویسم که چقدر پشت سر هر رفتنی اشک ریختم که پشت هر رفتنی چقدر ناامید شدم از ماندن، از ساختن، از خوب شدن این درد ها.باید بنویسم باید بمانند اینها هر چند که سرد شده همه اشان.این تاریکی های مطلق.این لحظه هایی که از این سرزمین میترسم و از ضحاک ها و از مارها.و از خون جوانان وطن شاید؟.و خوب میشویم شاید ماهم؟ که جواب من تسلیم استاینجا چرا می تابی ؟ ای مهتاب، برگرداین کهنه گورست
درسینه غمی ست لیک این درد نهانوان درد که بر چهره کس نیست عیانسرتابه قدم غصه و غم مالامالتابی نبود ازاین الم درتن وجانتاکی به تمنای وصال معشوقدررنج وغم فراق ازجور زمانای صاحب گردون وسپهر وهامونرسم تو نباشد که اسیری به فغانمن مدعی ام تو خستگان رامددیعشق است وفراق دلبر وفصل خزانلبریز کنی باده می خواران رایک جرعه بده زباده شوکریانرفتم زفراق دوست من ناله کنمضحاک صفت چومردم دون زمانای آنکه زدرد عاشقان آگاهینام تو کلام مجلس اهل بیانامید دل خست
من خودم در جهان محدودم، یک‌پا فرعون هستم‌! بهانه می‌آورم، توجیه می‌کنم، محکوم می‌کنم و اگر دستم برسد از محاکمه و تنبیه و شکنجه دادن نیز ابایی ندارم. رسما خود را خدا می‌دانم و از تمام خلق دنیا انتظار دارم روی حرفم چیزی نگویند.
ما یک چیزی راجع‌به ضحاک ماردوش شنیده‌ایم؛ اگر او طبق یک افسانه اجازه داد شیطان شانه‌هایش را ببوسد تا بعد دو مار از جای آن بوسه‌ها بیرون بیاید و هرروز مغز دو انسانِ زنده را به‌عنوان غذا بخورد، من که رخصت داده‌ام ش
چو ابلیس پیوسته دید آن سخن

یکی بند بد را نو افگند بن


بدو گفت گر سوی من تافتی

ز گیتی همه کام دل یافتی


اگر همچنین نیز پیمان کنی

نپیچی ز گفتار و فرمان کنی


جهان سربه‌سر پادشاهی تراست

دد و مردم و مرغ و ماهی تراست


چو این کرده شد ساز دیگر گرفت

یکی چاره کرد از شگفتی شگفت


جوانی برآراست از خویشتن

سخنگوی و بینادل و رایزن


همیدون به ضحاک بنهاد روی

نبودش به جز آفرین گفت و گوی


بدو گفت اگر شاه را در خورم

یکی نامور پاک خوالیگرم


چو بشنید ضحاک بنواخت
چو ابلیس پیوسته دید آن سخن

یکی بند بد را نو افگند بن


بدو گفت گر سوی من تافتی

ز گیتی همه کام دل یافتی


اگر همچنین نیز پیمان کنی

نپیچی ز گفتار و فرمان کنی


جهان سربه‌سر پادشاهی تراست

دد و مردم و مرغ و ماهی تراست


چو این کرده شد ساز دیگر گرفت

یکی چاره کرد از شگفتی شگفت


جوانی برآراست از خویشتن

سخنگوی و بینادل و رایزن


همیدون به ضحاک بنهاد روی

نبودش به جز آفرین گفت و گوی


بدو گفت اگر شاه را در خورم

یکی نامور پاک خوالیگرم


چو بشنید ضحاک بنواخت
رجاء بن ابی ضحاک خراسانی» در مورد نماز شب آقا می نویسد:
چون ثلث آخر شب مى‏‌شد علی بن موسی (علیه السلام) از خواب برخاسته و با ذکر تسبیح و تحمید و تکبیر و تهلیل و استغفار به مسواک دندان‌هاى خویش مشغول می‌گشت و سپس وضو ساخته و به نماز شب مى‏‌پرداختند :
 
ادامه مطلب
فردوسی پاکزاد‌ برای زن و مادر جایگاهی فراتر از پرورش فرزند و عشق به همسر قائل است و آناحترام به خرد مادر است. این نوع نگاه به زن را در کمتر متون ادبی و تاریخی می‌توان یافت.
 
در شاهنامه، ن، مردان را راهنمایی می‌کنند، برخی بر مسند ت تکیه می‌زنند و برخی در میدانکارزار می‌جنگند. زن دارای هویتی مستقل است و هویت اجتماعی زن و مادر کاملا پذیرفته شده استمادران در شاهنامه مادرانی خردمند و دنیا دیده‌اند. فرانک همسر آبتین، فرزندش فریدون فرخ
در مقاله زیر به طور خلاصه با مفسران طبقه اصحاب و تابعین و در برخی موارد با مهمترین ویژگی آنها آشنا میشوید. این مطالب در عین اینکه شما را در فهم متون تفسیری کمک می کند، حتما منبع بخشی از سوالات آزمون های مصاحبه دکتری یا دانشگاه ها خواهد بود.
1- مفسران صحابه
سیوطی مفسران مشهور صحابه را ده تن دانسته که عبارتند از : خلفای اربعه ، ابن مسعود، ابیّ بن کعب ، ابن عباس ، ابوموسی اشعری ، زید بن ثابت و عبدالله بن زبیر  این موضوع کم و بیش مورد قبول دیگران قرا
یادم افتاد که سال ۹۱، همین موقع‌های سال، اصلا همین شونزده آذر رو خوابیده بودم تو خونه. چون سرمای مهلکی خورده بودم که طی این همه سال عمر هرگز مشابهش سراغم نیومده. رسیده بودم دانشگاه. توی لابی فیزیک، بعد از چند روز سرماخوردگی، ف اومد گفت من سرما خوردم بذار بوست کنم. گفتم نکن. تازه خوب شدم، مریضی تو. گفت باید مریض بشی و محکم بغلم کرد و بوسم کرد. هیچ‌وقت، هیچ‌کس اونجوری در آغوشم نکشیده بود. سرماخوردم. تا حد مرگ. ده روز دانشگاه نرفتم. بوسه‌اش ضحاک
سی و یک نما _ شب گذشته به گزارش روابط عمومی استودیو هورخش به نقل از سایت اسکار، انیمیشن ايراني آخرین داستان» به نویسندگی و کارگردانی اشکان رهگذر به عنوان یکی از ۳۴۴ فیلم واجد شرایط به بخش رقابتی بهترین فیلم نود و دومین دوره جوایز سینمایی اسکار راه یافت.
 
حضور آخرین داستان» در رقابت اسکار بهترین فیلم در حالی اتفاق افتاده است که این انیمیشن ايراني پیش از این در لیست آثار رقابت کننده در بخش بهترین انیمیشن مراسم اسکار ۲۰۲۰ نیز راه یافت
خلاصه کتاب اصول و فنون مذاکره دکتر مسعود حیدری
دانش پژوهان گرامی،محتوای این فایل خلاصه کتاب اصول و فنون مذاکره راجر فیشر،ویلیام یوری ترجمه ی دکتر مسعود حیدری می باشد که با کیفیت عالی در 32 صفحه گردآوری شده است.
 
دانلود فایل
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
خلاصه کتاب اصول و فنون مذاکره راجر فیشر و ویلیام یوری . www.managementportal.ir › مقالات مدیریت Translate this page Jun 6, 2017 - خلاصه کتاب اصول و فنون مذاکرهنو
  قهر خداوند بی مقدمه و آگاهانیدن قبلی بر ناکسان فرو نمی بارد . در جوامع امروزین روی برگردانیدن مردم و اعتراض اندیشه مندان پیام غضب الهی است و مقدمه ی سقوط جباران، و در روزگار گذشته کابوس وحشت خیز شبانگاهی . وعجبا که پیام هایی بدین روشنی و رسایی درهر زمانه ای ناشنیده مانده است، که دل ستمکاران را با خواب غفلت اُنس دیرینه ای است .
+ بر گرفته از کتاب ، ضحاک ماردوش ، سعیدی سیرجانی ،چاپ پنجم ، ص 90
به دو خطبه‌ی طربناک چو کشید باده از تاکبه ترانه گفت با دل که بخیز چست و چالاک
سر غم قمار می‌کن به شعف نثار می‌کنسپه‌اش غبار می‌کن به فَرَش بتاز بی‌باک
سر غم گرفتم آن دم به دو ضربه‌ی مصمم کمرش به باد دادم کت و کول کهنه بر خاک
پدرش سیاه‌جامه سوی من سحر روان شدقد و شانه همچو رستم دک و پوزه همچو ضحّاک
کمر پدر گرفتم که سوی پسر فرستمغم و خصم هر دو خوشتر ته گور سرد نمناک
قمرم بگفت حلمی به سر سجاده‌ی می  سحری دعای مستان برسد به گوش افلاک
دل غم هلا
درفش(پارسی) در دوران باستان، بیرق(عربی) بعد از ورود اسلام به ایران، پرچم(فارسی) در زمان معاصر کلماتی در وصف پارچه ای با طرحی خاص بر روی یک چوب که نماد و علامت یک دسته، حزب و کشور بودند.
پرچم ایران در طول تاریخ
دست خوش تغییرات بسیاری بوده است. که قصد داریم در ادامه این مطلب به صورت
مفصل درمورد آن صحبت کنیم، امیدواریم که مورد پسند شما قرار گیرد.
نخستین پرچم ایران:
درفش شهباز نام پرچم ایران در دوره هخامنشی بوده است.

از این مطلب نیز دیدن کنید: تاری
بازبینی می‌شود. 
ثبت شده 
کردستان شناسی ما بر دو اصل است که ابتدا نگاه و گفتار پیشینیان را ملاک قرار داده و سپس با نگاه و تحقیقات امروزین کردستان و نژاد کرد را برسی کرده و در آخر به نتیجه ای خواهیم رسید.در این نوشتار سعی بر آن داریم کرد را از همه لحاظ مورد کاوش قرار داده و دانسته ها را مرور کرده و بر نادانسته ها دست یابیم.اصل و نسب کرد و حدود تاریخی آندر مورد معنی نام کرد اقوال متفاوت است و برخی کرد را به معنای نژادی ندانسته و می گویند به رمه با

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها